تغدیه

  • ۰
  • ۰

کودک چهار ماهه

رشد کودک چهار ماهه

وزن کودک ۴ ماهه شما احتمالا دو برابر موقع تولد شده است. اگر شما نگران هستید که کودک شما خوب نمی خورد یا وزن کافی اضافه نکرده است با متخصص کودک خود صحبت کنید.

مهارت های حرکتی کودک چهار ماهه

کودک شما اکنون نسبت به یک کودک سه ماهه چابک تر شده است و کارهای بیشتری با دستانش انجام می دهد. دستان او اکنون با هم کار می کنند تا یک اسباب بازی را حرکت دهند یا جغجغه را تکان دهند. در واقع, آن دست ها هر چیزی که در دسترسشان باشد را مدتی نگه خواهند داشت از جمله عروسک پلیسی, موهای شما و هر شی رنگی یا درخشان آویزان شده نزدیک. او ممکن است بخواهید گوشواره یا گردنبند خود را درآورید اگر نمی خواهید که نوزادتان آن را بکشد. هر چیزی که نوزاد شما بتواند بلند کند احتمال دارد که درون دهانش قرار دهد- چشیدن یکی از شیوه هایی است که او جهان را کشف می کند.

خواب کودک چهار ماهه

 

در چهارماهگی کودک شما, هر دوی شما باید از خواب کامل شب لذت ببرید. در این مرحله کودکان عموما می توانند هفت تا هشت ساعت پشت سر هم بخوابند. به علاوه دو چرت روزانه هم داشته باشد. کودک شما باید در کل ۱۴ تا ۱۶ ساعت در روز بخوابد.

حس ها کودک چهار ماهه

 

کودک دو ماهه یا سه ماهه مشکل زیادی در تمیز کانتراست های رنگ دارند که به این خاطر است که نوزاد شما رنگ های روشن و شی های سیاه و سفید را ترجیح می داد. اما در چهارماهگی, دید کودک شما به ۲۰/۴۰ افزایش یافته است. کودکان در این سن می توانند کانتراست های رنگی جزئی تری را تشخیص دهند مثل دکمه قرمز روی تی شرت قرمز. آنها همینطور می توانند در طول اتاق نگاه کنند اگرچه هنوز ترجیح می دهند از نزدیک به افراد نگاه کنند. چشمان کودک شما باید به صورت یکنواخت با هم حرکت کند و اشیا و افراد را در اتاق دنبال کند. اگر شما متوجه انحراف چشم یا هر مشکل بینایی دیگری شدید, حتما آنها را به متخصص کودکان گزارش کنید.

تغذیه کودک چهار ماهه

 

بعضی متخصصین کودک توصیه نمی کنند که تا شش ماهگی به کودک خود غذای جامد بدهید. اما بسته به اندازه کودکتان و آمادگی, دکتر شما ممکن است موافقت کند که در چهار ماهگی غذاهای جامد را شروع کنید. قبل از شروع اولین غذای جامد, مطمئن شوید که کودک شما کنترل سر و گردن خوبی دارد و می تواند با ساپورت صاف بشیند.

ارتباط کودک چهار ماهه

 

 

کودکان چهار ماهه شروع به کشف خود به عنوان فردی منحصر به فرد کرده اند. آنها همینطور در حال درک این مسئله هستند که افراد اطراف آنها به اعمال آنها واکنش نشان می دهند. وقتی که کودک شما گریه می کند, شما به سراغ او می آیید. وقتی چیزی روی زمین می اندازد, شما آن را بر می دارید. کودکان زیادی از انداختن وسیله مشابه دوباره و دوباره خوشحال می شوند فقط به خاطر اینکه می خواهند ببینند والدین آنها آن را بر می دارد

  • ۹۸/۱۱/۱۴
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۱)

سلام.

یه پیشنهاد عالی و فوق العاده براتون دارم!

می تونید از سایت   https://urlme.ir   استفاده کنید و لینکهاتون رو کوتاه و منتشر کنید.

هر کسی روی لینک کوتاه شده شما کلیک کنه، سایت به شما پول میده.

اگر هم زیرمجموعه جذب کنید ، پول بیشتری در میارید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی