تغدیه

  • ۰
  • ۰

وقتی کودکتان کنترل سر خود را دارد و تقریبا در زمانی که یاد می گیرد، خودش با کمک شما بنشیند، یاد خواهد گرفت غلت بخورد. او بالاخره یاد خواهد گرفت، از پشت به شکمش بیافتد و بالعکس، و او این مهارت نوظهور را برای مقداری این طرف و آن طرف رفتن، استفاده می کند. انگیزه اولین غلت ها، اغلب یک اسباب بازی دور از دسترس  یا شما هستید.

این مرحله چه زمانی اتفاق می افتد؟

کودک ۴ ماهه ممکن است بتواند از روی شکمش به پشت برگردد. گرچه ممکن است برای اینکه بتواند از پشت به جلو برگردد، تا ۵ یا ۶ ماهگی زمان نیاز داشته باشد، چراکه برای این حرکت به عضلات گردن و دست قوی تری نیاز دارد.

این مرحله چگونه اتفاق می افتد؟

وقتی یک کودک ۳ ماهه به شکم قرار می گیرد، کودکتان سر وشانه هایش را با کمک آرنج هایش، بالا خواهد گرفت. این بالا آمدن های کوتاه، عضلاتی را که برای غلت خوردن استفاده خواهد کرد، قوی می کند. او اولین باری که از این سو به آن سو می شود، شما را متحیر می کند

رشد کودک پنج ماهه به گونه ای است که قادر خواهد بود سرش را بلند کند، روی آرنج هایش بلند شود و کمرش را برای بلند کردن سینه اش از زمین، خم کند. اوحتی ممکن است، بر روی شکمش حرکت کند، با پاهایش لگد بزند و با آرنج هایش با حالت شنا حرکت کند. همه این تمرین ها به او در رشد عضلاتی که برای غلت خوردن به هر دو سمت نیاز دارد، کمک می کند-احتمالا در زمانی که او تقریبا ۶ ماهه است.

در حالی که بعضی کودکان غلت خوردن را برای مدت کوتاهی، به عنوان حالت اولیه انتقال زمینی اتخاذ می کنند، بقیه از آن می گذرند و به نشستن، سینه خیز رفتن و چهاردست وپا رفتن می روند. در زمانی که کودکتان به کسب مهارت های جدید ادامه می دهد و به گشت زدن و کاوشِ محیطش علاقه نشان می دهد، نگران نباشید.

مرحله بعدی چیست؟

 

کودک شما با یادگیری غلت زدن، عضلات پا، گردن، کمر و دستانش را قوی می کند. حالا او همان عضلات را وقتی که یاد می گیرد بدون کمک بنشیند و چهاردست و پا برود، به کار می گیرد. معمولا یک کودک ۸ ماهه ، در نشستن کاملا مهارت پیدا کرده اند؛ چهار دست و پا رفتن کمی بعدتر اتفاق می افتد.

  • ۹۸/۱۲/۰۴
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی