تغدیه

  • ۰
  • ۰

آیا چاق هستید و در کنار آن با فشار خون بالا مواجه هستید؟ آیا میدانید هایپرتانسیون یا افزایش فشار_خون به چه معنا است و چگونه ایجاد میشود؟ با نحوه درمان آن آشنا هستید؟ دوست دارید هم چاقی و هم مشکل هایپرتانسیون خود را با هم درمان کنید؟ آیا میتوان با عمل لاغری به درمان فشار خون بالا کمک کرد؟

عمل لاغری و فشار خون : علت فشار خون بالا چیست؟

علل مختلفی میتوانند در بالا رفتن فشار خون دخالت داشته باشند. اما متاسفانه علایم بالا رفتن این فشار در سطوح پایین و اولیه خود را چندان نشان نمیدهد و زمانی متوجه این امر میشویم که عوارض و خسارات ناشی از هایپرتانسیون بیشتر شده باشد. بر همین اساس به هایپرتانسیون یا افزایش فشار خون  اصطلاحا قاتل خاموش هم میگویند.

عمل لاغری و فشار خون : چاقی مفرط چگونه باعث افزایش فشار خون میشود؟

وقتی شما چاقی مفرط داشته باشید، قلب شما برای تحمل وزن زیادتان ناچار است بیشتر کار کند. هرچه قلب بیشتر و سخت تر کار کند، فشار خون شما هم بیشتر و بالاتر میرود. هنگام تحمل وزن اضافی ، قلب شما باید سخت تر کار کند. هرچه قلب شما سخت تر باشد ، فشار خون شما بیشتر می شود.

افراد زیادی در جامعه به چاقی مفرط و مشکل هایپرتانسیون مبتلا هستند و تخمین زده میشود که بیشش از دو سوم این افراد تا زمانی که لاغر نشوند نه با ورزش و نه با رژیم غذایی نمیتوانند بیماری خود را درمان کنند. و گفته میشود که بهترین روش لاغری و درمان فشار خون بالا انجام جراحی لاغری به دست یک متخصص جراحی لاغری است.

عمل جراحی لاغری چیست؟ عمل لاغری و فشار خون چه ارتباطی با هم دارند؟

روش های زیادی برای درمان چاقی مفرط و بیماری های مرتبط با آن وجود دارد. که از میان همه آن ها شاید موثرترین، ایمن ترین و بهرین روش لاغری انجام جراحی لاغری باشد. عمل لاغری یک روش تهاجمی است که با کمک جراحی قادر خواهد بود به کاهش وزن دائمی و درمان چاقی مفرط کم  کند.

هدف از جراحی چاقی، درمان دائمی چاقی با کمک کاهش حجم معده و کاهش مسیر جذب مواد غذایی است. بیشتر جراحی های لاغری با کمک روش لاپاراسکوپی که یک روش کاملا امن و بیخطر با حداقل عوارش است انجام داده میشود.

آیا واقعا عمل لاغری میتواند فشار خون بالا را درمان کند؟

جراحی لاغری راهی عالی برای کاهش وزن و کنترل سلامت شما است. در حقیقت، چندین مطالعه تحقیق شده به این نتیجه رسیده اند که جراحی باریاتریک یا چاقی می تواند اثرات مثبت طولانی مدتی بر فشار خون بالا داشته باشد.

انواع عمل لاغری برای درمان فشار خون بالا

متداول ترین جراحی های باریاتریک عبارتند از:

·         عمل اسلیو معده (رایجترین و پرطرفدارترین روش لاغری)

·         عمل بای پس معده (خودش شامل چند روش دیگر است)

·          عمل ساسی معده

·         باندینگ معده

·         بالون گذاری معده

·         پلیسه معده

·         و ….

  • ۹۸/۱۲/۱۰
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی