تغدیه

  • ۰
  • ۰

با رشد تعداد جراحی های لاغری (اسلیو معده بای پس و یا ساسی بای پس معده و ...) که همه روزه در دنیا انجام می شوند، زنان بیشتری در سنین باروری زیر تیغ چنین جراحی هایی می روند. آیا پس از جراحی اسلیو معده یا دیگر جراحی های لاغری، امکان بارداری وجود دارد؟ بارداری پس از عمل اسلیو معده چگونه خواهد بود؟ در این صورت چه مدت پس از جراحی لاغری می توان باردار شد؟ چه اقداماتی باید در راستای بارداری سالم و زایمانی مطمئن پس از جراحی لاغری انجام گیرد؟

اگر بارداری پس از عمل اسلیو معده به درستی توسط خود فرد و همسرش مدیریت شود، می توان انتظار بارداری سالم و مطمئن را داشت. در واقع تحقیقات نشان داده است که بارداری پس از عمل اسلیو معده  برای سلامت مادر و جنین بهتر از بارداری در چاقی مفرط می باشد.

زنانی که دارای اضافه وزن شدید هستند، ممکن است در باردار شدن دچار مشکل شوند. با کاهش وزن در پی جراحی لاغری، هورمون های فرد به حالت طبیعی تری بازگشته و احتمال باروری افزایش پیدا می کند. این به این معناست که تخمک گذاری فرد منظم شده و آسان تر باردار می شود.

کاهش وزن همچنین می تواند علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک یا کیست تخمدان را بهبود بخشد و از این طریق نیز احتمال باروری را افزایش دهد. از این رو، در صورت عدم استفاده از روش های جلوگیری، احتمال بارداری های ناخواسته نیز افزایش می یابد.

شیردهی پس از اسلیو معده

با اینکه شیردهی پس از اسلیو معده هیچ ممنوعیتی ندارد، اما نمی توانید بلافاصله پس از عمل به فرزند خود شیر دهید زیرا هنوز باید دارو دریافت کنید. با کاهش وزن سریع پس از جراحی اسلیو معده، بیمار در خطر کم شدن آب بدن (دی هیدراته شدن)، کمبود پروتئین، کالری و سایر مواد مغذی قرار می گیرد که می تواند برای جنین در حال رشد خطرناک باشد.

 

علاوه بر این، ممکن است پس از اسلیو معده تا مدتی مجبور به هیدراته کردن (از طریق خوردن مایعات فراوان) و خوردن مواد مغذی (مانند پروتئین، ویتامین و مواد معدنی) داشته باشید. سعی کنید برای اطمینان از سلامت فرزند شیرخوارتان، این برنامه را برای وی نیز پیاده کنید. در اغلب موارد متخصص جراحی لاغری پیشنهاد می کند که مادران پس از جراحی های لاغری، از دادن شیر خود به کودک خودداری کنند و تا حد ممکن از جایگزین های شیر مادر استفاده کنند.

  • ۹۸/۱۲/۲۰
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی