تغدیه

  • ۰
  • ۰

عادات غذایی سالم 

پس از جراحی لاغری( عمل اسلیو معده، عمل ساسی معده و.....)  بسیاری از بیماران، شاهد کاهش وزن سریع خود هستند. به مرور زمان سرعت کاهش وزن کمتر شده و بیماران ممکن است در این مدت از رژیم غذایی خود پیروی نکرده و ناپرهیزی کنند. همین امر موجب افزایش یا بازگشت وزن پس از جراحی لاغری خواهد شد. داشتن نظم و انضباط در پیروی از رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری و عادات غذایی صحیح می تواند از بازگشت وزن پس از جراحی لاغری جلوگیری کند. این رژیم غذایی توسط پزشک تعیین شده و بر مصرف مواد مغذی مثل میوه ها، سبزیجات و پروتئین تاکید دارد.

در رابطه ی خود با غذاها تجدید نظر کنید

غذاها می تواند بسیار وسوسه انگیز باشند و علت این امر ریشه در طرز فکر ما درباره غذاها دارد. بهتر است برای شروع، به تغییر این دید غلط بپردازیم. علت اصلی غذا خوردن تامین انرژی برای سوخت و ساز بدن است. اما متاسفانه بسیاری از افراد به غذا به عنوان مسکن روح و روان خود می نگرند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، بهتر است جایگزین دیگری برای آرام کردن خود پیدا کنید. این مسئله می تواند در سلامتتان تاثیر به سزایی داشته باشد.

ملاقات منظم با پزشک

پس از جراحی لاغری، بیمار باید به طور منظم با متخصص جراحی لاغری یا تیم پزشکی که جراح به وی معرفی می کند، ملاقات داشته باشد تا بتواند با دقت بیشتری اهداف خود را دنبال کند. به غیر از این افراد، بهتر است با یک متخصص یا کارشناس تغذیه و یک مشاور نیز ملاقات داشته باشید. تحقیقات نشان داده اند که تحت نظر بودن بیماران پس از جراحی لاغری می تواند به این افراد کمک کند تا وزن بیشتری کم کنند.

تحرک بیشتر

هر چه تحرک بیشتری داشته باشید، بدنتان در سلامت بیشتری خواهد بود. اضافه کردن فعالیت های فیزیکی و ورزش پس از جراحی لاغری به برنامه روزانه، موجب زیبایی بیشتر فرم بدنتان خواهد شد. می توانید ابتدا با پیاده روی شروع کنید و هدف های کوچک و قابل دستیابی برای خود تعیین کنید. بهتر است تمرین های مقاومتی را نیز در ورزش خود بگنجانید تا سوخت و ساز بدن را در سطح بالایی نگه دارید.

جراحی لاغری می تواند از راه های مختلفی زندگی فرد را تغییر دهد. با این حال جراحی لاغری فقط سرآغاز این راه است و ادامه مسیر نیازمند استراتژی و تعهد بیمار برای اطمینان از گرفتن بهترین نتیجه می باشد. در این راه ممکن است تسلیم شدن ها و عقب نشینی هایی وجود داشته باشد اما آنها به معنی پایان راه نیستند. پس از هر توقف، دوباره ایستاده و شروعی تازه داشته باشید و به زندگی جدید و زیبایتان سلام دهید.

  • ۹۹/۰۱/۱۱
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی