تغدیه

  • ۰
  • ۰

استانبول، شهری که در تقاطع اروپا و آسیا قرار گرفته، مملو از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است. گشت و گذار در این شهر می تواند بسیار پرهزینه باشد، اما خبر خوب این است که جاهای دیدنی رایگان استانبول کم نیستند و شما می توانید با صرفه جویی در هزینه ها، سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید.

بهترین قیمت بلیط استانبول

بهترین قیمت بلیط استانبول را می توانید با استفاده از موتورهای جستجوی پرواز آنلاین پیدا کنید. زمان سفرتان را به گونه ای تنظیم کنید که در فصل های کم گردشگر به استانبول سفر کنید تا بتوانید از تخفیف های بیشتر بلیط هواپیما بهره مند شوید.

برای پیدا کردن بهترین قیمت بلیط استانبول، می توانید از موتورهای جستجوی پرواز مانند Skyscanner یا Google Flights استفاده کنید. همچنین می توانید با عضویت در خبرنامه شرکت های هواپیمایی، از حراج ها و تخفیف های بلیط مطلع شوید.

سفر به استانبول بدون تور

سفر به استانبول بدون تور مزایای زیادی دارد. شما می توانید با توجه به علایق و سلیقه خود برنامه سفرتان را تنظیم کنید و در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

با کمی برنامه ریزی و استفاده از راهکارهای ارائه شده، می توانید سفری کم هزینه و خاطره انگیز به استانبول داشته باشید و از جاذبه های گردشگری رایگان استانبولقیمت زیبا لذت ببرید.

سفر به استانبول بدون تور، نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه به شما آزادی و انعطاف پذیری بیشتری می دهد. شما می توانید با توجه به علایق و بودجه خود، برنامه سفرتان را تنظیم کنید و از مکان هایی که دوست دارید دیدن کنید.

برای مسافرت به استانبول بدون تور، می توانید از وب سایت هایی مانند Airbnb یا Booking.com برای رزرو هتل یا آپارتمان استفاده کنید. همچنین می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تراموا برای رفت و آمد در شهر استفاده کنید.

با کمی برنامه ریزی و استفاده از راهکارهای مناسب، می توانید سفری خاطره انگیز و در عین حال مقرون به صرفه به استانبول داشته باشید.

جاهای دیدنی رایگان استانبول

  • مسجد ایاصوفیه:این بنای تاریخی که زمانی کلیسا و مسجد بوده، اکنون به موزه تبدیل شده است. بازدید از محوطه بیرونی ایاصوفیه رایگان است و می توانید از معماری باشکوه آن لذت ببرید.
  • مسجد سلطان احمد:این مسجد که به مسجد آبی نیز معروف است، یکی از زیباترین مساجد استانبول است. بازدید از محوطه بیرونی مسجد سلطان احمد رایگان است.
  • بازار بزرگ:گشت و گذار در بازار بزرگ استانبول که یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان است، تجربه ای منحصر به فرد و رایگان است. در این بازار می توانید انواع ادویه، ظروف، فرش و صنایع دستی را با قیمت های مناسب پیدا کنید.
  • پل گالاتا:قدم زدن روی این پل تاریخی که بر فراز شاخه شاخه Golden Horn واقع شده، رایگان است و می توانید از تماشای مناظر زیبای شهر لذت ببرید.
  • پارک امیرگان:این پارک زیبا که در تپه های شیب دار استانبول واقع شده، مکانی عالی برای پیاده روی، پیک نیک و لذت بردن از مناظر پانوراما شهر است.
  • کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه، و مسجد سلطان احمد از جمله مشهورترین جاذبه های استانبول هستند که بازدید از آنها رایگان است. در این مکان های تاریخی می توانید غرق در عظمت و شکوه معماری عثمانی شوید و با تاریخ پرفراز و نشیب این شهر آشنا شوید.
  • بازدید از بازارهای بزرگ استانبول مانند گرند بازار و بازار ادویه نیز تجربه ای رایگان و جذاب است. در این بازارها می توانید با فرهنگ اصیل مردم ترکیه آشنا شده و سوغاتی های نفیس و منحصر به فردی را خریداری کنید.
  • پیاده روی در امتداد تنگه بسفر و تماشای مناظر دیدنی دو قاره اروپا و آسیا از دیگر تفریحات رایگان استانبول است. همچنین می توانید با استفاده از کشتی های عمومی در تنگه بسفر گشت و گذار کنید و از این سفر آبی لذت ببرید.
  • پارک های سرسبز و خنک استانبول مانند پارک امیرگان و پارک یلدز مکانی عالی برای استراحت و پیک نیک هستند. در این پارک ها می توانید از فضای دل انگیز طبیعت لذت برده و لحظات آرامش بخشی را سپری کنید.

حضور در مراسم های مذهبی مانند نماز جماعت در مساجد استانبول نیز تجربه ای فرهنگی و معنوی منحصر به فرد است.

غذاهای خیابانی استانبول بسیار خوشمزه و ارزان هستند. می توانید با امتحان کردن این غذاها، طعم واقعی آشپزی ترکیه را بچشید.

منبع: https://www.siragasht.com/

  • ۰۳/۰۳/۲۷
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی