تغدیه

  • ۰
  • ۰

درمان ارتودنسی  مدرن تنها در یک نسل در بسیاری از موارد هیجان انگیز بهبود یافته است. امروزه تجهیزات ارتودنسی (بریس) ظاهر جذاب‌تری دارند و حتی می‌توانند به طور کامل از دید سایرین پنهان شوند. پیشرفت‌های مشابه، عملکرد این وسایل را نیز بهبود بخشیده است که اغلب به معنای فشار فیزیکی کم‌تر و زمان درمان کوتاه‌تر می‌باشد. در نهایت، بیماران در انتخاب لوازم ارتودنسی خود گزینه‌های بیشتری و انعطاف پذیری دارند، که منجر به تجربه لذت بخش‌تر و درمان رضایت بخش‌تری می‌شود.

تکنولوژی های جدید ارتودنسی دندان


ظاهر بهتر

بریس‌های گذشته تقریبا همواره با یک نوع مواد (فولاد ضد زنگ) ساخته می‌شدند و به سطوح جلویی دندان متصل می‌شدند. در حال حاضر، گزینه‌هایی مانند بریس‌های سرامیکی در اختیار شما قرار دارند که از براکت‌ها به رنگ دندان استفاده می‌کنند که طبیعی‌تر هستند. همچنین ممکن است بریس‌ها در پشت دندان‌های شما قرار بگیرند، که امروزه به بریس‌های زبانی شناخته می‌شوند. به خاطر داشته باشید که این مواد جدید ممکن است بسته به نوع محصول دارای معایبی باشند. اگرچه بریس‌های زبانی غیر قابل مشاهده هستند، اما گران‌تر نیز هستند، در تنظیم دندان‌های شما آهسته‌تر عمل می‌کنند و برای همه بیماران مناسب نیستند.

عملکرد بهتر و درد کم‌تر

در حالی که ظاهر بریس‌ها بهبود یافته است، پیشرفت‌های دیگری نیز وجود دارد که به خوبی شناخته نشده اند. در گذشته معمول بود که براکت‌های بریس و سیم‌ها همواره از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شدند، که یک ماده ارزان قیمت است و باعث می‌شود ارتودنسی یک درمان قابل انجام باشد. این براکت‌ها به آرچ وایرها متصل می‌شوند که دندان‌ها را از طریق ایجا فشار حرکت می‌دهند. با این حال، اشکال آرچ وایرهای ساخته شده از فولاد ضد زنگ این است که دچار کشیدگی و فرسایش می‌شوند، و متخصص ارتودنسی باید به دفعات بیشتری آن‌ها را جایگزین و سیم‌ها را سفت کند. متخصصین ارتودنسی بیشتری به استفاده از نیکل یا مس یا تیتانیوم برای آرچ وایر روی آورده‌اند که فشار را به براکت‌ها اعمال می‌کنند و دندان‌ها را از طریق گرمای طبیعی بدن حرکت می‌دهند. 

گزینه‌های بیشتر برای نیازهای مختلف

یکی دیگر از تکنولوژی های جدید ارتودنسی دندان ایجاد دستگاه‌های متحرک و یا الاینرها می‌باشد. مواد شفاف آن‌ها این وسایل را کم‌تر قابل توجه می‌کند، هر چند می‌توانند برای غذا خوردن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور کامل برداشته شوند. اگر چه الاینرها ممکن است گران‌تر و در شرایط پیچیده‌تر دارای تاثیر کم‌تری باشند، ممکن است برای بزرگسالان دارای مشکلاتی نامرتبی جزئی، گزینه مناسبی باشد. 

 

 

  • ۹۸/۱۰/۰۹
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی