تغدیه

۵۹ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بیشتر ما فکر می کنیم که ارتودنسی فقط برای مرتب کردن دندان هاست و می تواند آن ها را زیباتر نشان دهد؛ اما بهتر است بدانید ارتودنسی برای درمان ناهنجاری های فکی نیز کاربرد دارد. حتما دیده اید که در بعضی افراد، هنگامی که از نیم رخ به آن ها نگاه می کنیم، فک پایین آن ها جلوتر از فک بالایی آن ها به نظر می رسد و یا برعکس، ممکن است فک بالایشان جلو تر از پایین به نظر برسد. یکی از راه های حل و برطرف کردن این مشکل ارتودنسی فک پایین یا بالا است.

معمولا برای ارتودنسی فک پایین، از ارتودنسی متحرک استفاده می شود. البته بهتر است بدانید که جلو به نظر رسیدن فک پایین و یا جلو به نظر رسیدن فک بالا اغلب به دلیل ناهنجاری های فک بالا به وجود می آید نه فک پایین.

بیشتر بدانید: با تخصص های دندانپزشکی آشنا شوید و بدانید برای حل مشکلات دندانی خود باید به چه کسی مرجعه کنید.

دلایل جلو بودن فک پایین

جلو بودن یا بزرگ تر بودن فک پایین در پزشکی پروگناتیسم نامیده می شود. به طور کلی می توان گفت درصد زیادی از افرادی که دچار این عارضه هستند، دلایل وراثتی دارند. مثلا والدینی که فک پایین آن ها جلوتر است معمولا فرزندانشان نیر همین مشکل را دارند. البته در برخی موارد نیز که کم اتفاق می افتد، براثر وارد شدن ضریه شدید به فک بالا، رشد فک بالا متوقف می شود یا اندکی ادامه پیدا می کند، اما فک پایین به رشد خود ادامه می دهد و در نتیجه دو فک با یک دیگر نا همخوان می شوند.

از دیگر دلایل آن می توان به عادت های غلط  مثل مکیدن انگشت درکودکان و فشار دادن زبان به استخوان ها  اشاره کرد. البته مکیدن پستانک یا بطری شیر پس از سه سالگی نیز در به وجود آمدن این عارضه بی تاثیر نیست.

بیشتر بدانید: چگونه ارتودنسی رایگان داشته باشیم؟

آیا عقب کشیدن فک پایین با ارتودنسی بازگشت دارد؟

خیر؛ درصورتی که مراقبت های بعد از آن به درستی انجام شوند، به ویژه در کودکانی که هنوز بالغ نشده اند، خطر بازگشت آن وجود ندارد.

چگونه تشخیص دهیم که دندان و فک طبیعی و عادی داریم؟

زمانی که هنگام روی هم گذاشتن دندان ها، دندان های فک پایین و بالا به طور مرتب روی هم جفت شوند، یعنی دندان های شما هیچ ایرادی ندارند.

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

اگر تازه با مسئله زیبایی لبخند و تأثیر ترمیم و زیبایی دندان بر اصلاح طرح لبخند برخورد کرده‌اید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و از هزینه ترمیم و زیبایی دندان مطلع شوید.

ترمیم و زیبایی دندان چیست؟

اگر دندان های شما از دست رفته، پوسیده، ضعیف یا شکسته است، ممکن است نیاز به ترمیم دندان داشته باشید. نمونه‌هایی ازروش های ترمیم‌ دندان شامل پر کردن، روکش‌ها، ایمپلنت‌ها، بریج‌ها و دندان‌های مصنوعی است. که این روش ها می تواند عملکرد طبیعی دندان های شما را بازیابی کند و همچنین ظاهری زیبا به دندان های شما بازگرداند.

در گذشته بیشترتوجه دندانپزشکان بر ترمیم دندان ها و رفع مشکلات آن ها بوده است. اما سال های اخیر، متخصصین دندانپزشکی علاوه بر درمان مشکلات دندان ها به زیبایی آن ها نیز توجه می کنند.

بیشتر بخوانید: از قیمت کاشت دندان با بیهوشی مطلع شوید.

آیا به ترمیم و زیبایی دندان نیاز دارید؟

اگرچه دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی ترمیمی روی یکدیگر همپوشانی دارند، زیرا هر دو به عنوان مثال در مواقعی از روکش‌ها و ایمپلنت‌ها برای ترمیم دندان استفاده می‌کنند، اما تفاوت اصلی بین این دو تمرکز و سطح تخصص دندانپزشک است.

دندانپزشک زیبایی کسی است که فراتر از مراحل ترمیم است.

در جایی که یک دندانپزشک ترمیمی در کمک به فرد برای دستیابی به مجموعه‌ای از دندان‌های کاملاً کارآمد متوقف می‌شود، دندانپزشک زیبایی فراتر از آن عمل می‌کند و نه تنها عملکرد دندان‌ها را اصلاح می‌کند، بلکه به دنبال دستیابی به نتایجی است که به خوبی با ایده فرد در مورد لبخند زیبا مطابقت دارد. این امر مستلزم تخصص و سطح بسیار دقیقی از ظرافت است زیرا دندانپزشک زیبایی باید حتی به جزییات جزئی از جمله اینکه در هنگام لبخند زدن چقدر از دندان ها قابل مشاهده است و غیره توجه کند.

بیشتر بخوانید: با چگونگی ترمیم دندان پوسیده آشنا شوید.

چند درمان زیبایی دندان

  • سفید کردن دندان
  • ونیر پرسلنتاج دندان
  • پل یا بریج دندان
  • کامپوزیت دندان
  • ایمپلنت دندان
  • صاف کردن دندان ها
  • پرکردن همرنگ دندان
  • الاینرها

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

همانطور که میدانید وظیفه حمل بدن را مفاصل بر عهده دارند. بدین صورت هرچقدر که وزن افراد بالاتر باشد عملکرد درست مفاصل نیز دچار اختلال می شود. در ادامه با ارتباط چاقی و زانو درد بیشتر آشنا می شوید.

ارتباط چاقی و زانو درد

تجمع چربی در بدن باعث تولید و ترشح مواد شیمیایی خاصی می شود که همین مواد شیمایی باعث تشدید التهاب در بدن و در نهایت پیشرفت آرتروز زانو می شود. همچنین چربی می تواند باعث ترشح هورمون لپتین شود که اکثر دانشمندان معتقد هستند که هورمون لپتین نقش مهمی در بروز آرتروز دارد.

این دو عامل که با نام فاکتور نکروز دهنده تومور آلفا و اینترلوکین 1 شناخته می شوند، نقش بسیار مهمی در آسیب غضروف ها و آرتروز دارند. همچنین مواد شیمیایی ترشح شده ناشی از چربی می تواند زمینه ساز بروز روماتیسم مفصلی نیز باشد.

تاثیر کاهش وزن بر روی تسکین زانو درد

طبق گفته بهترین متخصصین ارتوپدی در جهان افراد چاق مبتلا به آرتروز زانو می توانند با کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش زانو درد مفصل زانوی خود را به طور چشمگیری کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با عمل اسلیو معده

تاثیر انتخاب یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن

تا به اینجا با رابطه چاقی و زانو درد به خوبی آشنا شدید. همچنین متوجه شدید که چاقی ارتباط مستقیمی با بیماری های خطرناک دارد . با کاهش وزن میتوانید به موارد روبه رو دست یابید. مثل درمان دیابت نوع دو، کاهش بیماری های قلبی عروقی، درمان کمر درد و … دارد.

در صورت انتخاب یک رژیم غذایی سالم شما می توانید در کنار کاهش وزن از خطرات این چنین بیماری ها نیز در امان باشید.

از جمله غذاهایی که پیشنهاد می شود در رژیم روزانه خود جای دهید عبارتند از:

  • میوه و سبزیجات تازه
  • غداهای سرشار از فیبر
  • روغن‌ های سالم مانند روغن زیتون، آووکادو و …؛

همچنین در رژیم لاغری خود مصرف مواد غذایی زیر را به حداقل برسانید:

  • مصرف شکر، قند و نمک را به حداقل برسانید.
  • مصرف محصولات غذایی فرآوری ‌شده را کنار بگذارید.
  • مصرف چربی های اشباع و چربی های ترانس ممنوع!

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

برای پاسخ به این سوال که پروتز بینی چیست با ما همراه باشید. زمانیکه تیغه وسط داخل بینی و یا همان سپتوم برای تقویت نوک بینی کافی نباشد، برخی از جراحان از غضروف مصنوعی و یا همان پروتز بینی برای تقویت نوک بینی استفاده می کنند.

بعضی از افراد نیازمند عمل ترمیم بینی می شوند. در عمل اول آنها میزان غضروفی که برداشته شده است بیش از حد بوده و غضروف زیادی برای پرکردن پل بینی صاف شده و فرورفته لازم است.

با توجه به محدودیت منابع غضروف در گوش و بینی و احتمال بالای بدشکلی وخمیدگی ناشی از استفاده از غضروف دنده، گاهی استفاده از پروتزهای طراحی شده می تواند گزینه ای مناسب براب بازسازی پل بینی تخریب شده باشد.

پروتزهای مقبول برای استفاده در میان جراحانی که از این مواد استفاده می کنند، یا سیلیکونی و یا مربوط به برند MEDPOR است که این دومی، امکان بازجذب یا خم شدن با مرور زمان ندارد و می تواند برای هر فردی با دقت تراشیده شود.

این پروتزها اگرچه بطور بالقوه مستعد عفونت یا جابجایی است ولی دربررسی های بالینی نیز آمار موفق مناسبی را در زمانی که در یک بستر سالم ازبافت بینی قرار داده می شوند نشان داده اند.

بیشتر بخوانید: تا چند روز بعد از عمل بینی باید چسب زد؟

مزایای پروتز بینی

  • عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها
  • هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.
  • قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

بیشتر بخوانید: فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

  • امکان بروز عفونت
  • احتمال جابه جایی و حرکت
  • اتصال با بافت های زیرین

البته احتمال بروز این مشکلات بسیار کم است و باید در انتخاب جراح دقت لازم را داشته باشید. می توان گفت اکثریت جراحی بینی که با کمک پروتز های بینی انجام شده اند موفقیت آمیز بودند و هیچ مشکل و عواقبی را برای بیمار به وجود نیاورده است.

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

ارتودنسی پیشرفته یکی از انواع ارتودنسی هایی است که در آن از تجهیزات مدرن و شیوه های به روز استفاده می شود. تکنولوژی دندانپزشکی و ارتودنسی امروزه تفاوت چشمگیری با دهه های پیش دارد. متخصصان ارتودنسی و دندانپزشکان همواره در حال استفاده از دانش نوین و دستگاه های مدرن هستند. تکنولوژی همچنان در حال رشد و پیشرفت سریع بوده و به سرعت روش های درمان با کارآیی بالا و اثربخش را به بیماران ارائه می کند.

ارتودنسی پیشرفته چیست؟

بیشتر مردم به دنبال داشتن دندان های سالم و لبخندی جذاب هستند. اما همه افراد چنین شانسی ندارند. کسانی که هم دندان سالم داشته و هم از سلامت کامل لثه ها برخوردار هستند نیازی به استفاده از این دانش را ندارند. با استفاده از این عوامل می توان لبخند زیبا و چهره زیبایی خلق کرد. افرادی وجود دارند که علاوه بر داشتن لثه های سالم دندان های کج و نامرتب داشته و از این بابت احساس نارضایتمندی دارند. در حال حاضر با پیشرفت علم دندانپزشکی و ارتودنسی می توان دندان های کج و ناصاف را مرتب کرده و هر گونه اختلالات مربوط به بایت اعم از اوربایت، اپن بایت، کراس بایت و آندربایت را به صورت پیشرفته و مدرن درمان کرد.

در گذشته نصب دستگاه ارتودنسی روی دندان می توانست سبب حرکت دندان ها شود. قرارگیری براکت ها، سیم ارتودنسی و کش های ارتودنسی علاوه بر حرکت دندان و هدایت آن ها به سمت موقعیت جدید، می توانست به ریشه دندان نیز آسیب رسان باشد. اما امروزه با استفاده از ارتودنسی پیشرفته این امکان به حداقل و در برخی از موارد حتی به صفر رسیده است.

مشخصه های ارتودنسی پیشرفته

همانطور که گفته شد، در ارتودنسی نیروی وارده به دندان سبب حرکت آن ها و انتقال به جایگاه مناسب می شود. ارتودنسی پیشرفته که امروزه کاربرد زیادی دارد دارای مشخصه هایی است:

  • در حال حاضر روش های جدید ارتودنسی با ارائه تجهیزات مدرن نیروهایی که به دندان وارد می آید را محاسبه می کند. در نتیجه از وارد آمدن فشار زیاد به ریشه دندان ها پیشگیری شده و هیچ گونه آسیبی به دندان وارد نمی شود.
  • در ارتودنسی پیشرفته تجهیزات و وسایل ارتودنسی به گونه ای طراحی شده اند که بسیار کمتر جلب توجه کرده و یا اصلاً قابل مشاهده نیستند. این امر سبب زیبایی بیشتر دهان و دندان شده و درمان صورت می گیرد. ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی پشت دندانی نیز از ارتودنسی های پیشرفته است که دستگاه ارتودنسی در پشت دندان ها نصب شده و قابلیت دید آن ها بسیار اندک است.
  • در گذشته در هنگام فشردگی و شلوغی دندان ها از کشیدن دندان استفاده می شد اما در ارتودنسی پیشرفته با درمان به موقع می توان فضای مناسب و لازم برای مرتب شدن دندان ها را با وسیع تر کردن فک فراهم کرد بدون آن که نیازی به کشیدن دندان وجود داشته باشد.

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

مراجعه به بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان در تهران بهترین استراتژی است که شما می‌توانید انتخاب کنید. لبخند هر شخص یکی از ارکان اصلی زیبایی او به شمار می‌آید. لبخند به طور طبیعی باعث جذب افراد می‌شود. اگر شما دارای دندان شکسته، متراکم روی هم یا با فاصله هستید ممکن است احساس بدی داشته باشید. برای درمان این مشکلات می‌توانید از متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان کمک بگیرد. فناوری جدید با امکاناتی که در اختیار ما قرار داده است، به شما بسیار در ترمیم و زیبایی دندان کمک کرده است.

هنگام انتخاب درمان باید به نکاتی توجه کنید. یکی از نکاتی که بیشترین تأثیر را در میزان بهبودی شما می‌گذارد. انتخاب بهترین متخصص‌ترمیم و زیبایی دندان است. بهترین متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان به شما کمک می‌کند که لبخند زیبا و سالم داشته باشید.

متخصص ترمیم و زیبایی دندان چه خدماتی به بیماران ارائه می‌دهد؟

بلیچینگ دندان

زمانی که دندان ها بر اثر عواملی همچون نوشیدن قهوه و چای، سیگار کشیدن، مصرف برخی داروها، مسائل ژنتیکی و … دچار تغییر رنگ و لک می‌شوند باعث می شود ظاهر دندان ها جلوه بدی پیدا کنند.

بلیچینگ یک فرآیند شیمیایی رایج در ترمیم و زیبایی دندان هاست که جهت سفید کردن دندان‌های افراد کاربرد دارد. بلیچینگ دندان می‌تواند یا در مطب توسط متخصص زیبایی دندان انجام داده شود یا به صورت خانگی صورت بگیرد.

ونیر دندان

ونیرها لایه های نازکی از مواد هستند که برای رفع مشکلات ظاهری دندان ها همچون لب پر شدگی، ترک خوردگی، لک شدگی، فاصله بین دندان ها و… به کار برده می شوند.

ونیرها از جنس پرسلن یا رزین کامپوزیت هستند که به ونیرهای پرسلنی لمینت دندان و به ونیرهای کامپوزیتی ونیر کامپوزیت گفته می شود

اینله و انله دندان

اینله و انله دندان برای ترمیم دندان پوسیده بکار برده می‌شوند و در لابراتوراهای دندانپزشکی ساخته می‌شوند.

اینله و انله از مواد کامپوزیت رزینی و یا مواد سرامیکی ساخته می‌شوند و به سطح دندان متصل می شوند. و بدون اینکه به دندان آسیب برسانند باعث افزایش استحکام دندان‌ ها و همچنین برگشت عملکرد و ظاهر طبیعی دندان می‌شوند.

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

چاقی به اسم منبع مشکلات شناخته می شود. زیرا چاقی می تواند دلیل بسیاری از بیماری ها و مشکلات باشد. چاقی علاوه بر اینکه منجر به بر هم خوردن تناسب اندام افراد می شود؛ خطر ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت، کیست تخمدان، بیماری قلبی، مشکلات مفاصل و … را نیز افزایش می دهد. در ادامه با رابطه چاقی و کمر درد بیشتر آشنا شوید.

رابطه چاقی و کمر درد

با اینکه رابطه چاقی و کمر درد به طور قطع ثابت نشده است؛ اما شواهد موجود نشان می دهند که افراد چاق با BMI (شاخص توده بدنی) بالای 30 بیش از سایر افراد در خطر ابتلا به کمر درد یا سایر دردهای مفصلی مثل زانو درد هستند.

البته این بدین معنا نیست که همه افرادی که شاخص توده بدنی بالای 35 دارند حتما کمردرد ناشی از چاقی را تجربه می کنند؛ بلکه بیشتر از سایر افراد در معرض چنین مشکلاتی قرار دارند.

روش های درمان کمر درد ناشی از چاقی

افرادی که با کمر درد ناشی از چاقی دست و پنجه نرم می کنند؛ حاضر به انجام هر کاری برای تسکین درد خود هستند. برخی ممکن است به سمت تزریق مسکن یا حتی عمل جراحی روی بیاورند که هر دوی این روش ها عوارض و خطرات مختص خود را دارند.

بیشتر بخوانید: 4 راه موثر برای لاغری شکم و پهلو بدون جراحی

با انجام روش های زیر می توانید به طور طبیعی و سالم وزن خود را کم کنید:

  • پیاده روی یکی از بهترین ورزش ها برای درمان کمر درد ناشی از چاقی واضافه وزن است.
  • با پیروی از رژیم های لاغری اصولی در کاهش وزن خود می توانید قدم بزرگی بردارید.
  • ورزش برای کاهش وزن و کمر درد همیشه موثر بوده است.
  • در صورتی که تنها دچار چاقی در شکم و پهلو هستید می توانید از روش های لاغری موضعی از پزشک خود مشورت بگیرید. یکی از بهترین و کم تهاجمی ترین روش ها برای لاغری موضعی انجام جراحی پیکرتراشی است.
  • اگر با انجام هیچ کدام از این روش ها موفق به کاهش وزن نشدید و بهبود کمر درد حاصل نشد، دلسرد نشوید! چرا که شما می توانید در صورت صلاحدید بهترین جراح لاغری به صورت تضمینی وزن خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید. یکی از مهم ترین و کم تهاجمی ترین جراحی های لاغری که در سراسر دنیا از آن استفاده می شود جراحی اسلیو معده است که در این روش حدود 80 درصد از کل اضافه وزن کاهش پیدا می کند.

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

زیبایی یک کمیت نسبی است اما بر اساس استانداردهای جهانی یکی از موارد و عواملی که باعث کاهش زیبایی صورت در افراد می شود، گودی و سیاهی زیر چشم است. سیاهی زیر چشم در اکثر موارد به دلیل استفاده مکرر از عینک، پیری و در مواردی نیز به دلیل مشکلات کبدی ایجاد می شود. برای حل این مشکل می توانید از فیلر زیر چشم کمک بگیرید. فیلر زیر چشم به عنوان یک پر کننده باعث می شود که تیرگی و گودی های زیر چشم رفع شوند.

فیلر زیر چشم

فیلر زیر چشم یک روش زیبایی است. بدین صورت که یک ماده پرکننده به نام اسید هیالورونیک به زیر چشم تزریق می شود. با تزریق این ماده لایه های زخیمی در زیر پوست ایجاد می شود. این امر باعث می شود که گودی ها درمان شده و شادابی به پوست بازگردد. رایج ترین فیلرهای زیر چشم عبارتند از:

  • استایلج
  • تئوسیال
  • بلوترو
  • ژوویدرم.

به چه کسانی فیلر زیر چشم توصیه می شود؟

فیلر زیر چشم به افرادی توصیه می شود که بصورت ژنتیکی چشمانشان فرو رفته است. همچنین افرادی که پس از مدتی دچار گودی زیر چشم شده اند نیز می توانند از این روش برای درمان و بازگشت زیبایی به صورتشان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: با فیلر بینی و طریق تزریق آن آشنا شوید!

 چگونگی تزریق فیلر به زیر چشم

برای اینکه بتوانید فیلر زیر چشم تزریق کنید باید به پزشک مراجعه کنید. در ابتدا پزشک زیر چشم شما را با پد الکلی ضدعفونی و سپس محل تزریق را علامت گذاری می کند. بعد از آن با سوزنی بسیار نازک مواد را به زیر پوست تزریق می کند. عمدتاً درد خاصی احساس نمی شود اما اگر لازم باشد پزشک از پماد موضعی بی حسی استفاده خواهد کرد. بعد از تزریق، ماساژ کوتاهی توسط دکتر انجام می گیرد تا ژل تزریق شده در همه قسمت ها هموار شود. تزریق فیلر در 5 الی 20 دقیقه انجام می شود.

ماندگاری فیلر زیر چشم

تزریق فیلر به زیر چشم یک روش دائمی برای از بین بردن گودی ‌های پایین چشم نیست بلکه با توجه به عوامل مختلف از جمله نوع فیلر بین 6 تا 9 ماه ماندگاری دارند و بعد از آن مواد فیلر جذب بدن شده و اثرشان از بین می رود. بنابراین قبل از محو شدن فیلرهای قبلی حتماً برای تزریق جدید اقدام کنید تا به طور مداوم پوستی شاداب و چهره ای جوان داشته باشید.

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

یکی از شایع ترین بیماری های زنان در سنین باروری سندرم تخمدان پلی کیستیک یا همان کیست تخمدان است که حدود 5 الی 10 درصد از خانم ها به آن مبتلا هستند. در صورتی که سطح تولید هورمون های غیرطبیعی باشد فرد مبتلا به این عارضه می شود که از جمله علائم آن می توان به قاعدگی های نامنظم اشاره کرد.

در ادامخ به روش های درمان کیست تخمدان از روش های درمان خانگی تا پزشکی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: دلایل چاقی در کودکان

سندرم تخمدان پلی کیستیک چیست؟

زنان در دو طرف رحم خود دارای دو تخمدان به اندازه و فرم بادام هستند. تخمک گذاری در تخمدان ها انجام می شود و در سیکل قاعدگی آزاد می شوند.

کیست تخمدان کیسه هایی است که بر روی تخمدان ها یا داخل آنها رشد کنند. خوشبختانه در اکثر مواقع این کیست ها بدون خطر هستند و بدون درمان خاصی و در مدت زمان کوتاهی از بین می روند. اما کیست هایی که ترکیده اند به شدت می توانند خطرناک باشند و در این شرایط نیاز به درمان کیست تخمدان و مداخله پزشکی است.

بیشتر بخوانید: انواع رژیم لاغری سریع

علائم و نشانه های کیست تخمدان

بیماری کیست تخمدان ممکن است علامت خاصی نداشته باشد؛ اما در صورت مشاهده هر گونه اختلالی در سیکل پریودی، لکه بینی و احساس درد یا فشار در حین رابطه جنسی باید سریعا به یک پزشک متخصص برای بررسی بیشتر مراجعه کنید.

سایر علائم کیست تخمدان عبارتند از:

  • درد لگن
  • احساس درد در زیر شکم
  • پر بودن یا سنگینی شکم
  • نفخ شکم

ارتباط چاقی و کیست تخمدان

علائم کیست تخمدان در برخی از بانوان بلافاصله پس از شروع سیکل قاعدگی شروع می شود؛ بدن این افراد انسولین زیادی تولید می کند یا انسولین تولید شده به نحو احسن کار نمی کند. عملکرد غیرطبیعی انسولین اصولا در زنانی که دچار اضافه وزن هستند یا موفق به کاهش وزن نمی شوند مشاهده می شود.

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

روش های درمان جوش

یکی از معیارهای اصلی زیبایی چهره داشتن پوستی صاف و شادب است که به وجود آمدن جوش باعث بر هم خوردن این زیبایی می شود. عوامل بسیار زیادی اعم از تغییرات هورمونی، ژنتیک، آلودگی و … باعث ایجاد جوش و آکنه روی صورت می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با راه های درمان جوش آشنا شوید.

دلایل ایجاد جوش

آکنه یا جوش نوعی زائده پوستی است که به دلیل آلوده یا ملتهب شدن غدد چربی موجود در سطح پوست ایجاد می شود.

برای درمان جوش صورت یا سایر جوش های بدن باید دلیل ایجاد جوش را بدانید و سپس نوع آن را شناسایی کنید تا بهترین روش را برای درمان آن انتخاب کنید.

مشکلات هورمونی و آلودگی محیط و پوست می توانند علت جوش صورت باشند. البته تغذیه نامناسب، عوامل ژنتیکی، قاعدگی، استفاده از قرص های ضد بارداری، استرس و فشارهای روحی، استعمال دخانیات، استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب، تعریق و پوشیدن لباس های تنگ باعث تشدید آکنه می شوند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره فیلر زیر چشم

انواع جوش های صورت

یکی از مهم ترین و شایع ترین بیماری هایی که مرتبط با پوست هستند، آکنه یا همان جوش است. افرادی که به این مشکل دچار می شوند اصولا بین 11 تا 30 سال دارند. اگر با انواع مختلف جوش آشنا باشید راحت تر می توانید راه های درمان آن را پیدا کنید.

کومدون بسته

جوش های سرسفید یا کومودون بسته که به شکل برجستگی های سفید رنگ هستند؛ اصولا چرکی می باشند و پوست اطراف آنها به رنگ قرمز می باشد. جوش های سر سفید ممکن است کمی دردناک باشند.

بیشتر بخوانید: هزینه فیلر بینی

پاپول‌

پاپول ها برجستگی های کوچک قرمز رنگ یا صورتی رنگ در زیر سطح پوست هستند که اصولا سفت و برآمده هستند. پاپول ها جزء جوش های چرکی می باشند.

راه های درمان جوش صورت در خانه

از راه های خانگی درمان جوش صورت اصولا برای جوش هایی که التهاب نداشته و خفیف هستند استفاده می شود.

  1. از یخ برای درمان استفاده می شود
  2. از ماسک عسل برای از بین بردن جوش استفاده می شود.
  3. از بخور گرم برای باز شدن منافذ پوست استفاده می شود.

منبع

 

  • رعنا عنابستانی