تغدیه

۱۷۳ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر چه کاشت مو نوعی عمل جراحی جزیی است اما برای انجام آن باید مثل هر عمل جراحی دیگری در ابتدا معاینات بالینی و آزمایش های قبل از کاشت مو انجام شود.

این آزمایش ‌ها به منظور امنیت خود بیمار، جراح و همه کارکنان مرتبط با این عمل جراحی، انجام می‌ شوند.

در هر دو روش کاشت موی FUT و FUE از سوزن و تیغ اسکالپل استفاده می‌ شود. از این ‌رو ممکن است جراح یا تکنسین‌ های دیگر حین کار با این وسایل، به خودشان آسیب بزنند و با خون شما آلوده شوند.

از آن‌ جایی که مواجهه با چنین خطراتی در روند انجام هر گونه عمل جراحی امکان ‌پذیر است؛ بیشتر کلینیک‌ های کاشت مو ترجیح می‌ دهند به منظور کاهش پیشامد خطر های احتمالی، برای کارکنانشان در حین انجام کاشت مو، از بیمار آزمایش خون بگیرند.

اگر فرد، مبتلا به نوعی بیماری عفونی خاص باشد؛ از انجام کاشت مو جلوگیری نمی‌ شود. در این صورت احتمالا کلینیک، متخصص پوست و پرستاران باید نکات احتیاطی را بیشتر رعایت کنند. مثلا دو دستکش روی هم بپوشند یا نسبت به استفاده از سوزن ها و تیغ‌ های اسکالپل بیشتر مراقب باشند.

گرفتن آزمایش خون قبل از کاشت مو به دو دلیل انجام می‌ شود:

یکی از دلایل بدیهی کسب آگاهی از وضعیت سلامت کلی بیمار و بررسی طبیعی بودن وضعیت خون‌ ریزی یا لخته شدن خون او است. این آزمایش ‌ها شامل شمارش کامل خون (CBC)، بررسی زمان پروترومبین و آزمایش زمان ترومبوپلاستین نسبی فعال ‌شده، قند خون و نشانه ‌های ابتلا به ویروس است. اگر بیماری، مبتلا به افزایش فشار خون باشد؛ باید از او آزمایش الکتروکاردیوگرام هم گرفته شود.

آیا باید قبل از کاشت مو، آزمایش خون بدهم؟

انجام برخی آزمایش ‌های خون قبل از پیوند مو، معمول و الزامی است. از جمله این آزمایش ‌ها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- شمارش کامل خون

2- بررسی ابتلا به ویروس هپاتیت سی

3- تست زمان سیلان

4- محاسبه زمان لخته شدن خون

5- بررسی زمان پروترومبین و زمان ترومبوپلاستین فعال‌شده

6- بررسی قند خون تصادفی

7- آنتی‌ژن سطحی ویروس هپاتیت B

8- تست الایزا برای تشخیص ابتلا به HIV و الکتروکاردیوگرام

برای اطمینان از این ‌که هیچ مشکل پزشکی ناشناخته ‌ای برای به خطر انداختن انجام عمل پیوند مو وجود نداشته باشد؛ این آزمایش‌ های ساده باید انجام شوند. قبل از انجام عمل کاشت مو، نتیجه‎‌ آزمایش ‌ها را به متخصص کاشت مو خوب و قابل ‌اعتمادی نشان دهید. البته می‌توانید از روی نتایج اسکن گرفته، و آن ‌ها را از طریق ایمیل برای پزشک ارسال کنید.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

سن : کودک یک ماهه تا کودک یک ساله

رفلکس جستجو باعث می شود تا نوزاد سرش را به سمتی که گونه یا دهانش لمس شده است بچرخاند و گاها دهانش را برای پیدا کردن سینه مادر باز کند، این حالت ربطی به گرسنگی کودک نداشته حتی مممکن است در تماس های اتفاقی مثل بخورد لباس یا موقع بغل کردن این رفلکس را مشاهده کنید.

این تا زمانی که کودک چهار ماهه  شود  وجود دارد و ممکن است تا تولد ۱ سالگی با شدت کمتر باقی بماند میزان قدرت این رفلکس آنقدر زیاد است که ممکن است هنگام تغذیه نوزاد از سینه مادر یا شیشه شیر با لمس گونه سمت مقابلش دست از غذا خوردن بکشد و سر خود را بچرخاند.

بیشتر بدانیم : کودک هشت ماهه

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

این درمان، زمان بر است و هزینه های زیادی را به شما تحمیل می‌کند. اگر شما می‌خواهید درمان ارتودنسی را انجام دهید، احتمالا سوالات و نگرانی هایی درباره هزینه های لازم برای این کار خواهید داشت. برای مثال می‌خواهید بدانید که هزینه های دقیق انجام این کار چقدر است و آیا بیمه های درمانی بخشی از هزینه های درمانی شما را قبول می‌کنند؟ چه نوع بیمه هایی انجام ارتودنسی را پوشش می‌دهند؟

برای مثال آیا مطب های ارتودنسی طرف قرارداد نیروهای مسلح هستند؟ برای دریافت پاسخ این سوال ها، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

هزینه انجام ارتودنسی روی دندان ها چقدر است؟

انجام ارتودنسی روی دندان ها، همانند هر اقدام درمانی و زیبایی دیگری، هیچ هزینه تعیین شده و مشخصی ندارد و هزینه های این کار را تنها یک دندانپزشک، پس از معاینه دندان های شما می‌تواند به شما اعلام کند. برای آگاهی از هزینه های انجام این کار، بهتر است که به یک مطب دندانپزشکی مراجعه کنید. دندانپزشک متخصص ارتودنسی، دندان های شما را به طور دقیق معاینه می‌کند و سپس با توجه به شرایط شما، یک هزینه درمانی تقریبی به شما پیشنهاد می‌دهد. عوامل مختلفی در تعیین هزینه های تمام شده برای انجام ارتودنسی تاثیرگذار هستند که در ادامه آن ها را به شما معرفی می‌کنیم.

هزینه های انجام ارتودنسی روی دندان ها، تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

فاکتورهای مختلفی در تعیین هزینه های درمانی ارتودنسی توسط دندانپزشک شما دخیل هستند. بعضی از فاکتورهای تاثیرگذار در کم یا زیاد شدن هزینه های ارتودنسی دندان ها، عبارتند از:

سن بیمار

سن بیمار، یکی از عوامل دخیل در میزان هزینه لازم برای انجام ارتودنسی روی دندان ها است. هرچه سن بیمار کمتر باشد، انجام ارتودنسی راحت تر است و نیازمند صرف زمان و هزینه کمتری است.

طول دوره درمانی

هر چقدر طول دوره درمانی ارتودنسی کوتاه تر باشد، شما هزینه های کمتری برای درمان پرداخت می‌کنید و هرچقدر طول دوره درمانی طولانی تر شود و تعداد جلسات ملاقات با دندانپزشک ارتودنسی بیشتر باشد، هزینه های درمانی بیشتر خواهند بود.

نوع ارتودنسی استفاده شده در درمان

بریس ها و روش های مختلف انجام ارتودنسی، هزینه های مختلفی به همراه دارند. ارزان ترین نوع ارتودنسی، همان ارتودنسی فلزی یا سنتی است و انجام ارتودنسی اینویزیلاین یا نامرئی، بیشترین هزینه را دارد. استفاده از ارتودنسی لینگوال، به دلیل سختی در نصب یا تعمیر بریس های ارتودنسی پس از شکستن، هزینه های بالاتری را نسبت به ارتودنسی های ثابت دیگر مثل ارتودنسی فلزی و سرامیکی به شما تحمیل می‌کند؛ زیرا بریس های ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی در قسمت های پشتی دندان ها قرار می‌گیرند و دسترسی به این قسمت ها کار آسانی نیست و به مهارت زیادی نیاز دارد.

دستمزد دندانپزشک متخصص ارتودنسی

متخصصین ارتودنسی مختلف، دستمزدهای متفاوتی برای انجام کار ارتودنسی دریافت می‌کنند.

محدوده جغرافیایی که در آن ارتودنسی انجام می‌دهید

هزینه های مربوط به درمان ارتودنسی، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرند که یکی از آن عوامل می‌تواند محدوده جغرافیایی مثل کشور یا شهری که در آن ارتودنسی انجام می‌دهید، باشد.

بیشتر بدانیم : همه چیز در مورد ارتودنسی دندان

 

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

توضیحات دکتر درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران درباره ارتودنسی لینگوال :

اصطلاح  لینگوال یا (مخفی) در ارتودنسی به سطح داخلی (زبانی یا کامی) دندان اشاره دارد. بریس‌های مورد استفاده در ارتودنسی لینگوال مانند بریس‌هایی که در ارتودنسی معمولی استفاده می‌شوند، نیستند، بلکه این بریس‌ها به سطح پشتی دندان‌ها می‌چسبند و در حالت عادی مخفی بوده و در داخل دهان دیده نمی‌شوند. در حالی که بریس‌های معمولی یا سنتی در ارتودنسی ثابت، بر روی سطح جلویی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. وقتی که بریس‌ها بر روی سطح داخلی دندان‌ها قرار داشته باشند، از نظر ظاهری عملاً حالت مخفی داشته و امکان درمان ارتودنسی بدون ایجاد هیچ‌گونه اشکالی در زیبایی و وضعیت ظاهری چهره را فراهم می‌کند.

مهم‌ترین مزایای ارتودنسی لینگوال چیست؟

مخفی بودن بریس ارتودنسی

از  مزایای ارتودنسی لینگوال آن است که شما می‌توانید مدت زمان ارتودنسی را بدون آنکه کسی متوجه شود، به پایان برسانید. اگر شما هم با گذاشتن سیم و اتصالات در دهان خود و نمایان بودن آن در دید دیگران مشکل دارید، پس ارتودنسی لینگوال می‌تواند بهترین روش برای شما باشد. بریس‌های مدل STB social 6 یکی از انواع جدید بریس‌های لینگوال هستند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به طور کامل در پشت دندان‌ها مخفی باشند.

سرعت بالا

بریس‌های لینگوال به یک سیستم “خودتنظیم شونده” (سِلف لایگیت) مخصوص مجهز هستند که سرعت کار درمان ارتودنسی را خیلی بالاتر می‌برند و برای افرادی که می‌خواهند سریع‌تر و در عرض کمتر از 6 هفته به نتیجه برسند، گزینه بسیار خوبی هستند. البته برای استفاده از آن ها بهتر است که بیشتر با متخصص ارتودنسی خود صحبت کنید.

راحت بودن

بریس‌های لینگوال به عنوان یکی از راحت‌ترین روش‌های ارتودنسی شناخته می‌شوند. سیستم سلف لایتگیت (خودتنظیمی) که برای این بریس‌ها تعبیه شده است، به سیم‌کشی‌های روی دندان امکان می‌دهد که بدون آنکه نیازی به کشیدن و سفت کردن به صورت دستی داشته باشند، خودشان به صورت خودکار حرکت کرده و سفت‌تر شوند. بنابراین در طول دوره ارتودنسی، یک نیروی ملایم و مستمر بر روی دندان‌ها وارد می‌شود و کار صاف کردن دندان‌ها را به راحتی انجام می‌دهد. به این ترتیب نیاز شما به مراجعات مکرر به دندانپزشک در طول دوره درمان نیز تا حد زیادی رفع خواهد شد.

هزینه ارتودنسی لینگوال

به طور کلی هزینه ارتودنسی لینگوال نسبت به روش‌های دیگر ارتودنسی بالاتر است. زیرا چسباندن براکت‌ها و نصب لوازم ارتودنسی در دهان بیمار در این روش مشکل‌تر است. هزینه‌های این روش شامل هزینه مراجعات دوره‌ای در مطب دندانپزشک نیز می‌شود. این مراجعات معمولاً برای سفت کردن سیم‌ها و براکت‌ها و انجام تعمیرات لازم در صورت نیاز انجام می‌شود. بریس‌های لینگوال از نظر هزینه با بریس‌های فلزی سنتی قابل مقایسه هستند و بسیاری از بیمه‌های درمانی، قسمتی از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهند.

بیشتر بدانیم : مجله ارتودنسی دندان 

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

افرادی که  چاقی مرضی یا مفرط دارند، معمولا راه‌های مختلفی را برای لاغر شدن و کاهش وزن امتحان می‌کنند. البته طیف وسیعی از روش‌های لاغری وجود دارد، اما بیشتر آن‌ها در دراز مدت با شکست مواجه می‌شود. و یا فقط موفق به کاهش تنها چند کیلو وزن در بدن شخص می‌شود. بنظر می‌رسد سریع‌ترین راه و کارسازترین راه برای خلاص شدن از چاقی مفرط، انجام عمل جراحی لاغری است.

شاید رایج‌ترین و موثرترین نوع عمل جراحی برای لاغری، تکنیک اسلیو معده باشد. برخلاف تکنیک روکس، در این عمل بخشی از معده به‌طور کامل برداشته می‌شود. این روش برای کسانی مناسب است که اضافه وزن زیادی دارند و همه روش‌های ممکن برای لاغری را تجربه کرده‌اند، اما موفق به کاهش وزن خود نشده‌اند. روش اسلیو بسیار کارساز است. و با توجه به اینکه بخش زیادی از معده از بدن خارج می‌شود، سطح هضم و جذب نیز کاهش پیدا می‌کند. با کاهش حجم، معده سریع پر خواهد شد. و جذب کالری هم به طبع کم می‌شود.

برخلاف باور عموم، روده‌ها در در عمل اسلیو دست‌کاری نمی‌شوند. و هیچ آسیبی به جذب مواد غذایی در روده وارد نمی‌شود. تنها معده در این عمل دستکاری خواهد شد و دستخوش تغییرات مثبتی می‌شود. برخی از بازیگران و سلبریتی‌های مشهور مانند خانم بهاره رهنما و خانم نعیمه نظام دوست نیز به پیشنهاد متخصص جراحی لاغری به روش اسلیو عمل انجام داده‌اند.

بیشتر بدانیم : ساسی بای پس معده

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

آزرا گرنجور 2020 با طراحی الهام‌گرفته از خودروی مفهومی لوفیل روژ رونمایی شد و به‌زودی در بازار کره جنوبی عرضه می‌شود. در آینده‌ای نزدیک این خودرو روانه بازار کره جنوبی خواهد شد .برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو شگفت انگیز می توانید به سایت استارپارتی نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای مراجعه کنید.

نسخه‌ی فیس‌لیفت

هیوندای آزرا گرنجور 2020 (Hyundai Grandeur)  که رونمایی شد، نسخه‌ی فیس‌لیفت و بازطراحی‌شده از سدان بزرگ محرک جلو به شمار می‌رود که خودروساز کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد.

طراحی ظاهری

هیوندای آزرا گرنجور 2020 جدید چهره‌ای به‌شدت الهام‌گرفته از خودروی مفهومی هیوندای لوفیل روژ (Le Fil Rouge) دارد و یکی از اولین خودروهای طراحی‌شده تحت دوران مدیریت لوک دانکروولک، مدیر واحد طراحی گروه هیوندای است.

هیوندای آزرا 2020 به‌جای طراحی جلوی محافظه‌کارانه در مدل‌های کنونی، اکنون مجموعه‌ای از چراغ‌های جلو نازک در ترکیب با جلوپنجره‌ی پر از قطعات الماس به رنگ متالیک را به کار می‌گیرد، که برخی از آن‌ها به‌عنوان بخشی از گرافیک منحصربه‌فرد حالت رانندگی در شب روشن می‌شوند.

به‌نظر می‌رسد تغییرات در قسمت جانبی و عقب خودرو کاملا چشم‌گیر نیست؛ اما این خودرو نه‌تنها ۶۰ میلی‌متر طول بیشتری (۴،۹۹۰ میلی‌متر) دارد، بلکه دارای ۴۰ میلی‌متر فاصله‌ی محوری بلندتر و ۱۰ میلی‌متر عرض بیشتر است.

طراحی داخلی آزرا گرنجور 2020

در داخل هیوندای آزرا  ۲۰۲۰ با داشبورد جدید و سیستم سرگرمی و اطلاعاتی بزرگ ۱۲/۳ اینچی لمسی و همچنین میله‌های افقی شبیه به فولکس‌واگن پاسات که از طریق دریچه‌های هوای مرکزی و جانبی متصل می‌شوند، روبه‌رو خواهیم شد.

سایر تغییرات شامل صفحه‌نمایش لمسی ثانویه با اندازه‌ی کوچک‌تر برای دسترسی بیشتر به سیستم تهویه، صفحه‌نمایش کاملا دیجیتال ۱۲/۳ اینچی، کنسول مرکزی جدید و غربیلک فرمان جدید برگرفته از مدل اخیر هیوندای سوناتا می‌شود.

برخی از قطعات هیوندای گنجور

چند پیشرانه در گرنجور جدید در دسترس خواهد بود؛ از جمله این موارد می‌توان به پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲/۵ لیتری اسمارت‌استریم (Smartstream)، پیشرانه‌ی هیبریدی ۲/۴ لیتری، پیشرانه‌ی ۳/۰ لیتری با سوخت LPG و پیشرانه‌ی خورجینی ۶ سیلندر ۳/۳ لیتری با قدرت۲۸۵ اسب‌بخار اشاره کرد.

بیشتر بدانیم : واتر پمپ آوانته

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

فواید سوکرالوز

در این مقاله از فروشگاه مواد شیمیایی  جهان شیمی با خواص سوکرالوز آشنا خواهید شد.

طعم منحصربه‌فرد سوکرالوز که کاملاً”شبیه شکر است و مقاومت عالی آن موجب برتری این شیرین کننده از سایر شیرین کننده شده است وجایگزین شکر در کلیه انواع غذا ها و نوشیدنیها شامل غذاهای خانگی و دستورهای پخت باشد.

سوکرالوزطعمی شیرین دارد و شیرینی آن در دهان باقی می ماند و هیچ طعم ناخوشایندی در دهان ایجا نمی‌کند. سوکرالوز دربدن انرژی تولید نمی‌کند به دلیل اینکه مانند ساکارز شکسته نمی‌شود وبه سرعت از میان بدن بدون تغییر عبور می کند .

سوکرالوز به طور وسیعی در بیش از ۱۰۰ تحقیقات در مدت ۲۰ سال مورد بررسی قرار گرفته و تا کنون هیچ گونه گزارشی مستند از عوارض نامطلوب همچون پوسیدگی دندان ، افزایش قند در افراد دیابتیک ، تغییرات ژنتیکی ، سرطان ، مشکلات ایمونولوژیک ، اختلال در سیستم اعصاب مرکزی ومحیطی ونیز نقص جنین از این ماده منتشر نشده است.

این شیرین کننده برای کل اقشار جامعه قابل استفاده می باشد شامل زنان باردار ، مادران شیرده و کودکان درکلیه سنین .

سوکرالوز برای افراد رژیمی که می خواهند میزان جذب کالری را به بدن خود کاهش دهند مفید می باشد. سوکرالوز به عنوان یک شیرین کننده در مکمل های غذایی ، مواد دارویی ، ویتامین ها و مکمل های معدنی و دارویی قابل استفاده می باشد .

از دیگر فواید سوکرالوز اینست که موجب تخریب دندانها نمی‌شود ودوست دندانهاست چون باکتریهای دهان آنرا به عنوان یک منبع غذایی نمی‌شناسد بنابر این موجب پوسیدگی دندانها نمی‌شود .

به طور وسیع در آمریکا ، کانادا ، استرالیاو اروپا و آسیا مصرف می گردد.

بیشتر بدانیم : آسپارتام

نکته :

سوکرالوز هیچ تاثیری بر متابولیسم کربوهیدرات ندارد ، ، همچنین میزان قند خون وترشح انسولین را در کوتاه وبلند مدت تحت تأثیر قرار نمی‌دهد درنتیجهشیرین کننده مناسب برای دیابتی ها محسوب می گردد.

پایداری بسیار بالا در حالات محلول ودر دماهای مختلف سبب می گردد که این شیرین کننده کم/بدون کالری به طور وسیع در صنایع غذایی ودارویی ( کنسرو ، سس ، شربت ، انواع نوشیدنی ها ، کیک ، دسر ، بستنی ، مکملها ، ویتامین هاو….)مصرف گردد.

بیشتر بدانیم : بهبود دهنده نان

 

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

مراسم و سنت‌های عروسی در سال‌های گذشته تغییرات زیادی داشته است اما فاکتور ثابت در تمامی ازدواج‌ها از گذشته تاکنون، حلقه ازدواج و حلقه نامزدی است.

مدل مرسوم حلقه‌ی طلا و نامزدی رینگ‌های ساده‌ای است که با یک ردیف سنگ جواهر یا فقط یک سنگ مزین و ساخته شده‌اند. اغلب هم جواهر شفاف و بی‌رنگ برای حلقه نامزدی انتخاب می‌شود. اما برخی خانم‌ها دوست ندارند دنباله‌رو سنت‌های پیشینیان باشند و دلشان می‌خواهد کمی نوآوری کرده و تنوعی در حلقه ازدواجشان ایجاد کنند.

یا برخی هم تمایل دارند به جای خرید طلا ، الماس خریداری کنند اما ترجیح می‌دهند تراش الماس با نمونه‌های موجود در بازار متفاوت باشد. یا دست‌کم رنگ یا استایل خاصی داشته باشد. به طوری‌که نمونه مشابه آن را نتوان به‌راحتی در دست فرد دیگری یافت.

اگر جزو کسانی هستید که بدنبال جواهرات غیرمرسوم و غیرمعمول برای انتخاب به عنوان حلقه ازدواج هستید، از شما دعوت می‌کنیم پیشنهادهای زیر را از نظر بگذرانید. با گالری طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید.

به جای استفاده از حلقه دایره‌ای مرسوم از انواع پیچ‌وتاب‌دار استفاده کنید

جذابیت و تفاوت این حلقه، شکلی پیچیده‌ی انگشتر است که با یک الماس بزرگ در مرکز و ردیفی از سنگ‌های ریزتر حسابی در دست خودنمایی می‌کند.

از حلقه‌ای استفاده کنید که طرح الماس منحصربه‌فردی داشته باشد

انگشتر پهن طلایی را با یک یا دو ردیف سنگ قیمتی که با الماسی بزرگ در مرکز تزئین شده برای نامزدی خود سفارش دهید تا حلقه‌تان شبیه هیچ‌یک از اطرافیان نباشد.

حلقه و الماس یکرنگ انتخاب کنید

طلای رزگلد در حال حاضر از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. اما سنگ الماس به رنگ رزگلد چیزی نیست که همه جا بتوانید آن را ببینید. پس برای تنوع طلب‌ها این گزینه خوبی است.

وقتی سنگ‌های رنگی گرانقیمت وجود دارد چرا الماس؟

یک حلقه زرد رنگ با ردیفی از گوهرهای رنگی و زیبا که با سلیقه در کنار هم چیده شده‌اند یک حلقه نامزدی مناسب برای افرادی است که دوست ندارند پیرو سنت‌های قدیمی‌ترها باشند.

یک حلقه ظریف اما کاملا متفاوت

این گزینه برای عروس‌هایی که انگشتان ظریف دارند و بدنبال حلقه‌های ساده اما شیک هستند بسیار عالیست. در عین حال، قیمت مناسبی هم دارد و همه جا می‌توان آن را بدست کرد و از زیبایی‌اش لذت برد.

بیشتر بدانیم : طلای 18 عیار چیست ؟

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

زیبایی دندان

امروزه دندانپزشکان نه تنها به درمان و ترمیم دندان توجه دارند؛ بلکه زیبایی دندان یکی از اهداف آنها به شمار می رود. روش های ترمیم و زیبایی دندان همگی با هدف طرح لبخند زیباست و هزینه آن به مواد، تجهیزات و دستمزد دندانپزشک و نوع درمان بستگی دارد.

زیبایی دندان با استفاده از کامپوزیت دندان

بعضی از درمان های زیبایی باعث بالا بردن سلامت دهان و دندان می شود. مثلاً پر کردن دندان با مواد سرامیکی در مقایسه با آمالگام ظاهر بهتری به دندان داده و میزان کمتری از مینای دندان تراش داده می شود. در دندانپزشکی زیبایی موادی به دندان اضافه یا از آن کم می شود. بدین منظور در دنداپزشکی از اقدامات غیر قابل بازگشت روی دندان ها  خودداری می شود. در این روش مواد همرنگ دندان بوسیله چسب مخصوص به سطح جلوی دندان چسبانده می شود.

زیبایی دندان با استفاده از لمینت های سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی، لایه هایی از سرامیک هستند که عیوبی از قبیل تغییر رنگ دندان را پوشانده و سبب زیبایی آن ها می شوند. در استفاده از لمینت قسمتی از مینای دندان باید تراش داده شود. در واقع ونیرها لایه های بسیار نازکی هستند که برای برطرف کردن ترک ها و شکستگی های دندان روی آنها قرار می گیرند و سبب زیبا کردن ظاهر آنها می شوند. ونیرها از جنس پرسلین یا رزین کامپوزیت هستند. رزین مایعی است که می تواند به جامدی سخت تبدیل شود.

استفاده از پل های بین دندانی یا بریج

یکی از تکنیک های دیگر زیبایی و ترمیم دندان، بریج ها هستند. در این روش درمان روکش به شکل پل نصب می شود تا موجب پیوستگی دندان ها شود. این کار با کمک دو دندان کناری انجام می شود. بریج ها تنها جنبه زیبایی ندارند. در مقایسه با ایمپلنت و ارتودنسی، از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه تر و اجمالی تر بوده و بدون ایمپلنت یا ارتودنسی می توانند سبب بهبود وضعیت آنها شوند.

ایمپلنت ها

هر گاه به هر دلیلی یکی از دندانها دچار مشکل شده و بیفتد، مشکل بزرگی در زیبایی دندان ها بوجود خواهد آمد. ایمپلنت ها در این هنگام می توانند این مشکل را جبران کرده، فضای خالی را پر نموده و ظاهر دهان را زیباتر کنند. البته لازم به ذکر است که ایمپلنت دندان بیشتر در جهت بهبود و اصلاح مشکلات دندانی است؛ اما نقش آن در زیبایی نیز بی تأثیر نیست.

بلیجینگ یا سفید کردن دندان ها

عوامل زیادی در رنگ، ظاهر و سلامت دندانها دخیل هستند. دندان های سفید نشانگر بهداشت و سلامتی دهان و دندان است. بلیجینگ دندان راهکاری برای چند درجه سفیدتر کردن دندانها بوده و منجر به زیبایی دندان ها می شود. در بلیچینگ که به منظور سفید کردن دندانهاست لکه دندانها از بین می رود. تغییر رنگ مینای دندان که به علل مختلفی همچون قهوه، چای، سیگار، ارث و بالا رفتن سن نیز می تواند اتفاق بیفتد با این روش قابل درمان است. این کار توسط ماده سفید کننده انجام می شود و هر جلسه 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

بیشتر بدانیم : همه چیز در مورد ارتودنسی دندان 

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

برای پاسخ به تمامی سوالات پیرامون بلیچینگ دندان در ادامه این مقاله با بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان از کلینیک آرتمان همراه باشید.

با بلیچینگ چه اندازه دندان‌ها سفید می‌شوند؟

میزان سفیدی دندان‌ها به عواملی مانند جنس دندان‌ها و مواد رسوب کرده بر روی دندان‌ها بستگی دارد و نتایج برای همه افراد نمی‌تواند یکسان باشد.

قبل از بلیچینگ چه کار باید کرد؟

باید ابتدا به درمان پوسیدگی دندان پرداخت سپس عمل بلیچینگ را انجام داد.

دندانپزشک ابتدا دندان‌ها را جرم گیری می‌کند سپس با استفاده از بلیچینگ اقدام به سفید کردن دندان‌ها می‌کند که بلیچینگ بر روی دندان‌ها پر شده یا نواحی زرد ریشه ناشی از تحلیل ریشه هیچ گونه اثری نخواهد داشت.

آیا بلیچینگ عوارضی دارد؟

بلیچینگ عوارضی ندارد اما ممکن است بیمار دچار حساسیت دندانی شود که با استفاده از خمیردندان‌های ضد حساسیت این موضوع به زودی برطرف می‌شود.

تفاوت بلیچینگ دندان و لمینت چیست؟

بلیچینگ یک روشی برای سفید کردن دندان‌ها است که با تزریق ماده سفید کننده باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شود اما لمینت دندان با هدف پوشاندن عیب‌های دندانی، متناسب با دندان ساخته می‌شود و با کمک چسب مخصوصی بر روی دندان‌ها چسبانده می‌شود در نتیجه علاوه بر تغییر رنگ دندان، فرم و اندازه دندان‌ها نیز تغییر می‌کند.

چه تفاوتی میان بلیچینگ و جرم گیری دندان‌ها وجود دارد؟

هر دو روش باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شوند اما میزان سفید کردن دندان‌ها متفاوت است که جرم گیری با هدف پاکسازی دندان‌ها از پلاک‌های دندانی اقدام به سفید کردن دندان‌ها می‌کند. بلیچینگ تنها برای سفید کردن دندان‌ها و برای از بین بردن لکه‌های موجود بر روی دندانها استفاده می‌شود که برای افرادی که دندان‌های سالمی دارند و تنها خواستار سفید کردن دندان‌های خود هستند روش بسیار مناسبی است.

قیمت بلیچینگ دندان در کرج

هزینه بلیچینگ با توجه به نوع بلیچینگ (بلیچینگ در مطب و بلیچینگ در خانه) متفاوت است البته بلیچنگ نسبت به سایر روش‌های سفید کردن دندان‌ها هزینه کمتری دارد. قیمت بلیچینگ دندان با لیزر با توجه به تعداد جلسات موردنیاز می‌تواند کمی زیادتر شود.

بیشتر بدانیم : همه چیز در مورد ارتودنسی دندان

  • رعنا عنابستانی