تغدیه

۶ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

افراد دارای اضافه وزن همواره به دنبال راهی برای کاهش وزن می‌­باشند. بهترین راه برای افرادی با چاقی متوسط ورزش و رژیم غذایی سالم می­‌باشد.

اما اگر پس از ۶  ماه ورزش مناسب و رژیم غذایی صحیح کاهش وزن صورت نگرفت با مشاوره­‌ی دکتر جراحی اسلیو برای رسیدن به این هدف دست به جراح می‌­زنند.

در بین انواع جراحی­ ها روش جراحی اسلیو معده ( gastric sleeve surgery ) که سبب کاهش حجم معده و در نهایت کاهش اشتها می­شود، از رایج­ترین و محبوب­ترین روش­های موجود است.

در اسلیو معده ۷۵ تا ۸۰ درصد معده­ی بیمار از میان برداشته می­‌شود. بنابراین می­‌توان گفت که این عمل، یک جراحی غیرقابل بازگشت است.

برای عمل اسلیو معده شاخص توده­ ی بدنی فرد باید بیشتر از ۴۰ باشد، به عبارت دیگر می‌­توان گفت یکی از علائم اصلی فرد این است که دارای چاقی مفرط باشد.

عوارض اسلیو معده

عوارض اسلیو معده به دو دسته عوارض کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شوند.

عوارض کوتاه مدت معمولاً بلافاصله بعد از انجام عمل جراحی رخ می دهند و با توصیه های پزشک معالج بعد از مدتی رفع می شوند.

از جمله عوارض کوتاه مدت اسلیو معده که به احتمال خیلی کم ممکن است در بیماران کاندید این عمل جراحی پیش آید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریفلاکس و سوزش معده
  • درد و خونریزی معده (Bleeding)
  • کمر درد
  • کاهش تحمل سرما
  • ایجاد لخته خون یا ترومبوز
  • ابتلا به عفونت در زخم ها
  • ایجاد آبسه شکمی
  • نشتی معده از قسمت منگنه ها (Stapler line leakage)
  • ایجاد تنگی در مجرای معده (stenosis/stricture)
  • ایجاد انسداد در معده

علت سندروم دامپینگ چیست؟

پس از جراحی لاغری، کنترل حرکت غذا در دستگاه گوارش سخت تر می شود، زیرا غذا به سرعت از معده به درون روده کوچک تخلیه می شود. خوردن برخی غذا ها می تواند احتمال ابتلا به سندورم دامپینگ را افزایش دهد. به عنوان مثال؛ قند های تصفیه شده به سرعت آب بدن را جذب کرده و منجر به بروز علائم سندروم دامپینگ می شود. این علائم همچنین ممکن است پس از خوردن لبنیات، برخی چربی ها یا غذاهای سرخ کردنی به سراغتان بیاید.

خطر مرگ در عمل اسلیو معده

خطر مرگ بعد از عمل اسلیو معده احتمالی است که وجود دارد.

ولی باید دانست که خطرات چاقی و کوتاه شدن طول عمر بسیار بیشتر از آن است.

اسلیو معده بهتر است یا بای پس معده

اینکه واقعا اسلیو معده بهتر است یا بای پس یک سوال کلی و نسبتا سخت است. ما باید مزایا و معایب این دو را با هم سبک و سنگین کنیم و ببینیم که واقعا کدامیک برای کمک به کاهش وزن ما مناسب هستند. یک قاعده کلی این است که چیزی به نام بهترین عمل نداریم زیرا برای یک شخص ممکن است بای پس بهترین باشد اما برای شما اسلیو بهترین در نظر گرفته شود.

پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

پشیمانی پس از اسلیو معده احساس ناامیدی یا نارضایتی است که پس از انجام عمل رخ می دهد.

این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، مانند از دست دادن احساس سیری بعد از غذا، تلاش برای تطبیق با رژیم جدید یا عدم دستیابی به نتایج مورد انتظار کاهش وزن. در برخی موارد، پشیمانی ممکن است به دلیل عوارض یا عوارض جانبی غیرمنتظره مانند رفلاکس، حالت تهوع یا درد شکم رخ دهد.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

چاقی و لاغری

چاقی و لاغری هر دو اگر به آنها توجه نشود، می‌تواند زمینه ساز بیماری شود.

چاقی می‌تواند به دلایل مختلف: رژیم غذایی ناسالم، کم تحرکی، عوامل ژنتیکی و بیماری و مصرف داروهای خاص اتفاق بیفتد.

لاغری هم می‌تواند به دلایلی: داشتن بیماری‌های اعصاب و روان، بدغذایی، عوامل ژنتیکی و هورمونی مصرف داروی خاص باشد.

هرچند تصور می‌شود لاغری مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند اما اگر مفرط باشد سبب بیماری خواهد شد.

رژیم فستینگ چیست؟

رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب (IntermittentFasting) یکی از معروف ترین رژیم های غذایی و در واقع نوعی الگوی غذاخوردن است که بین دوره‌های غذاخوردن و ناشتایی در تناوب است. این رژیم به شما نمی‌گوید چه غذایی بخورید بلکه به شما می‌گوید کی غذا بخورید و این یکی از تفاوت‌های اساسی آن با دیگر انواع رژیم لاغری است.

در رژیم فستینگ شما بین ساعات روزه داری و ساعاتی که می‌توانید غذا بخورید در تناوب هستید. ایده رژیم روزه‌داری این است که در ساعاتی که شما غذا نمی‌خورید و بدن شما کالری دریافت نمی‌کند، به جای قند از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند و این اتفاق باعث می‌شود که لاغر شوید. در مورد این رژیم ادعا می‌شود که محدود کردن دریافت کالری به ویژه شب‌ها می‌تواند التهاب، مقاومت به انسولین و چاقی را کاهش دهد.

راه های چاق شدن برای افراد لاغر

کمبود وزن و اضافه وزن هر کدام مشکلات زیادی برای سلامتی انسان به وجود می آروند. در حالی که اغلب افراد درگیر اضافه وزن و چاقی هستند، شمار زیادی از افراد نیز از مشکل کمبود وزن رنج می برند و به دنبال پیدا کردن راهی برای افزایش وزن، چاق شدن یا وزنگیری سالم هستند. ما در این صفحه سعی کرده ایم که مهمترین روش ها یا راه های چاق شدن افراد لاغر به همراه یک برنامه غذایی برای چاق شدن را معرفی کنیم.

عمل اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده نوعی عمل جراحی برای کوچک کردن معده است. در این عمل حدوداً ۷۰ تا ۸۰ درصد از حجم معده در افرادی که دارای اضافه وزن شدید یا چاقی مفرط هستند برداشته می‌شود. به عبارتی، بعد از این عمل تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از معده اولیه در حفره شکم باقی می‌ماند.

سندروم دامپینگ چیست

پس از جراحی لاغری، کنترل حرکت غذا در دستگاه گوارش سخت تر می شود، زیرا غذا به سرعت از معده به درون روده کوچک تخلیه می شود. خوردن برخی غذا ها می تواند احتمال ابتلا به سندورم دامپینگ را افزایش دهد. به عنوان مثال؛ قند های تصفیه شده به سرعت آب بدن را جذب کرده و منجر به بروز علائم سندروم دامپینگ می شود. این علائم همچنین ممکن است پس از خوردن لبنیات، برخی چربی ها یا غذاهای سرخ کردنی به سراغتان بیاید.

تاثیر رژیم لاغری بر ریزش مو

تاثیر رژیم لاغری بر ریزش مو یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکاتی است که افرادی که قصد کاهش وزن از طریق رژیم های لاغری دارند، باید مورد توجه قرار دهند. آمار ها نشان می دهد برخی از متقاضیان کاشت مو یا سایر روش ها از جمله ترمیم مو (کاشت موی مصنوعی) در واقع به دلیل رژیم های غذایی غلط و خودسرانه و یا مسائلی مانند سو تغذیه و یا لاغر شدن ناگهانی (به دلیل بیماری و یا عوامل دیگر) دچار ریزش مو و حتی طاسی در برخی نقاط سر شده اند. به همین جهت جلوگیری از ریزش مو و درمان طاسی سر خود از روش هایی همچون کاشت مو یاکاشت موی مصنوعی می بایست استفاده نمایند.

منبع: https://www.dritm.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

سنگ کلیه یک جسم سخت است که از مواد شیمیایی موجود در ادرار ساخته می‌شود. چهار نوع سنگ کلیه وجود دارد: اگزالات کلسیم، اسید اوریک، استروویت و سیستین. سنگ کلیه ممکن است با سنگ شکنی موج شوک، رحم، نفرولیتومی از راه پوست یا نفرولیتوتریپسی درمان شود. علائم شایع عبارتند از درد شدید در ناحیه کمر، خون در ادرار، حالت تهوع، استفراغ، تب و لرز، یا ادراری که بوی بد یا کدر به نظر می‌رسد.

جراحی سنگ کلیه باز

این روزها سنگ کلیه جزو اختلالات و مشکلات شایع برخی از جوانان و افراد می باشد. این بیماری به علل گوناگون ممکن است افراد مختلفی ایجاد شود که پزشک و از تشخیص علت و نوع سایه اقدام به درمان سنگ کلیه می نماید. روش های درمان سنگ کلیه متعدد و گوناگون می باشد که بر اساس نوع و اندازه سنگ بندی شرایط واری بیمار از یکی از این روش ها همچون عمل جراحی سنگ کلیه، برای دفع سنگ کلیه استفاده می شود. یکی از این روشها استفاده از جراحی باز سنگ کلیه می باشد که پزشک برای برخی از افراد این روش را تجویز می کند.

متخصص اورولوژی با چه اندام هایی سرو کار دارد؟

اورولوژی که نام دیگر آن جراحی دستگاه تناسلی نیز است، شاخه ای از پزشکی میباشد که بر جراحی ها و بیماریهای دستگاه ادراری مردان و زنان و اندامهای تناسلی مرد تمرکز دارد، ولی در دستگاه ژنیتال و تولیدمثل زنان دخالت ندارد.یک متخصص اورولوژی پس از پایان دوره ی هفت ساله ی پزشکی و تبدیل شدن به پزشک عمومی، حداقل 5 سال باید دوره ی تخصص اورولوژی را بگذراند تا به اصطلاح اورولوژیست شود.

بعد ازاین 5 سال، متخصص اورولوژی همچنین می تواند دوره فوق تخصص که 1 تا 3 سال میباشد را در شاخه های مختلف این رشته بگذراند.اگر پزشک شما به وجود بیماری مثانه، مجاری ادراری، حالب ها، کلیه وغدد فوق کلیوی مشکوک باشد ممکن است شما را به متخصص اورولوژی ارجاع دهد.

علائم سنگ کلیه

بعضی از سنگ‌های کلیه درون کلیه باقی می‌مانند و مشکل خاصی را برای فرد به وجود نمی‌آورند. سنگ کلیه اگر ثابت باشد بی علامت خواهد بود. اما گاهی‌ اوقات، می‌تواند به میزنای (لوله‌ای که هر کلیه را به مثانه وصل می‌کند) برود. اگر سنگ کلیه به مثانه برسد، می‌تواند با ادرار از بدن خارج شود. اما اگر سنگ در میزنای گیر بیفتد، ممکن است جریان ادرار را قطع کرده و درد زیادی برای فرد به ‌وجود آورد. سنگ کلیه در صورتی که جابه جا شود، یا به سمت میزنای حرکت کند، بیمار با علائمی روبره خواهد بود که این علائم سنگ کلیه عبارتند از:

  • احساس درد شدید در پهلو متمایل به کمر که گاهاً زیر شکم را هم درگیر می‌کند
  • تغییر رنگ ادرار به صورتی، قرمز یا قهوه‌ای
  • در صورت وجود عفونت تب و لرز ایجاد می‌شود
  • سوزش ادرار
  • ادرار بدبو یا تیره
  • تهوع و استفراغ
  • تکرر ادرار
  • کم شدن حجم ادرار

سنگ شکنی کلیه

برخی از اندام‌های بدن مانند کلیه، کبد، مثانه و غیره سنگ ساز هستند؛ یعنی تحت تاثیر برخی عوامل سنگ تولید می‌کنند. سنگ شکنی کلیه یک روش پزشکی برای از بین بردن سنگ‌های کلیه می‌باشد، البته از روش سنگ شکنی کلیه برای از بین بردن سنگ‌های موجود در سایر بافت‌های بدن نیز استفاده می‌کنند.

اندازه سنگ کلیه

اندازه سنگ کلیه ها متفاوت است. برخی از سنگ‌ها می‌توانند آنقدر بزرگ شوند که کل فضای کلیه را اشغال کنند. سنگ‌های کوچک اغلب هیچ علامت مشخصی ندارند و ممکن است به‌طور محسوس حضور آن را متوجه نشوید. تا زمانی که سنگ وارد میزنای یا حالب نشود، اغلب هیچ مشکل و علامتی وجود ندارد. یکی از اساسی ترین فاکتورها که بر روی انتخاب بهترین روش درمان سنگ کلیه شما تأثیرگذار خواهد بود سایز و اندازه سنگ می باشد.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

ارتودنسی دندان به دلیل اینکه مدت زمان طولانی دوره درمانش طول می کشد خیلی از افراد به انجام آن علاقه ندارند و دوست دارند روشی را برای خود انتخاب کنند که نتیجه زودتری را بدست آوردند.

روش هایی که درحال حاضر وجود دارد مقدار زمان کمتری را برای درمان می برد و زودتر به آنچه که می خواهید می رسید و استقبال از روش های جدید به مراتب خیلی بیشتر است.

ارتودنسی پیشرفته

ارتودنسی پیشرفته جدیدترین روش های ارتودنسی دندان را بیان می کند که با بروز ترین ابزارها و تجهیزات برای درمان به روش ارتودنسی انجام می شود.

از جدیدترین روش های ارتودنسی موارد زیر را میتوان برد:

  • ارتودنسی نامرئی
  • ارتودنسی دیمون
  • میکرو اسکرو

روش های جدیتر به منظور آسانی روش درمانی ارتودنسی انجام می شود که مناسبت ترین روش برای بیمار از طرف دندانپزشک معالجش مشخص خواهد شد. افراد با توجه به شرایطی که دارند روش های متفاوت از هم دارند و برای همه یک تجویز یکسان وجود ندارند.

ارتودنسی لینگوال چیست؟

در اصطلاحات پزشکی و دندانپزشکی واژه لینگوال، اشاره به هرچیزی دارد که نزدیک زبان یا در ارتباط با زبان باشد. مثلاً ما یک عصب داریم که کف دهان و زبان را عصب دهی می کند و آن را عصب لینگوال نامیده اند. یک روش ارتودنسی هم داریم که به آن لینگوال گفته می شود زیرا وسایل ارتودنسی (سیم وبراکت) در این روش نزدیک به زبان یا در سمت زبان هستند.

در واقع برعکس “ارتودنسی ثابت” معمولی که در آن وسایل به جلوی دندان ها وصل هستند، در این روش، تمامی وسایل به پشت دندان متصل هستند به همین دلیل به این روش درمانی ارتودنسی پشت دندانی، لینگوال یا زبانی هم گفته می شود. لازم به ذکر است که روش ارتودنسی لینگوال جزء انواع ارتودنسی نامرئی جای داده می شود.

ارتودنسی بدون کشیدن دندان چگونه است؟

ارتودنسی بدون کشیدن دندان هدف و آرمان بسیاری از ارتودنتیست ها و اغلب بیماران ارتودنسی است. عوارض کشیدن دندان در ارتودنسی بر هیچ کس پنهان نیست. به طور حتم کشیدن دندان برای ارتودنسی درد دارد. شاید زمانی که عکس دندان ارتودنسی شده را میبینید از انجام ارتودنسی دندان پشیمان شوید و دیگر حتی به کشیدن دندان در ارتودنسی فکر هم نکنید. شاید هم با دیدن عکس ارتودنسی دندان رنگی مشتاق به انجام ارتودنسی شده باشید. هر دو امکان دارد. اما خوب است بدانید که کشیدن دندان در ارتودنسی یکی از مراحل مراحل ارتودنسی دندان است.

ارتودنسی با لیزر

بهترین متخصص ارتودنسی با کمک لیزر دقت بیشتری را در روند درمانی به دست می آورد و بدین ترتیب احتمال هرگونه آسیب به لثه ها کاهش می یابد. امروزه لیزر یکی از روش های نوینی است که با داشتن فواید و مزایای بسیار در روند درمان ارتودنسی دندان کاربرد دارد. می توانید مطمئن باشید که استفاده از لیزر هیچگونه مشکلی را در حین درمان به وجود نمی آورد. در ادامه شما را با مزایای ارتودنسی با لیزر آشنا خواهیم کرد.

رابطه ارتودنسی و سردرد

تحقیقات نشان داده است اغلب سردردها همانند سردردهای میگرنی که دردشان یکطرفه است، به علت مشکلات فک و دندان می باشد. اختلال در ارتباط دندان های بالا و پایین و چگونگی قرارگیری آنها می تواند موجب درد در گیجگاه و فک شده و منجر به سردردهای میگرنی گردد. نتایج یک بررسی حاکی از آنست افرادی که به سردرد دچار بوده و سردرد آنها میگرن تشخیص داده شده و در ناحیه گیجگاه و فک دچار مشکل بوده اند، با درمان مشکل گیجگاه، سردرد آنها نیز درمان شده است. به طور کلی ارتودنسی و سردرد ارتباط مستقیم می توانند داشته باشند.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

قیمت لمینت دندان در کرج و تهران 1402 به ازای قیمت هر واحد لمینت به طور میانگین 4.000.000 الی 10.000.000 تومان، قیمت لمینت هر فک مبلغ 30.000.000 الی 80.000.000 تومان و قیمت لمینت هر دو فک یا قیمت لمینت کل دندانها مبلغ 70.000.000 الی 150.000.000 تومان می باشد.

با انواع لمینت دندان آشنا شوید

چندین دهه است که از لمینت های سرامیکی برای اصلاح طرح لبخند و دست یابی به زیبایی دندان ها استفاده می شود. از اولین روزهایی که لمینت ها در دندانپزشکی استفاده شده تاکنون پیشرفت های چشمگیری در روند ساخت و استفاده از آن ها صورت گرفته است. هم اکنون نیز انواع مختلفی از این ونیرهای دندانی وجود دارد که به زیباترین شکل ممکن ظاهر دندان ها را اصلاح کرده و از هرگونه عیب و ایراد ظاهری می‌پوشانند. قیمت لمینت دندان در تهران بیش تر از شهرهای دیگر است.

لمینت های سرامیکی به طور کلی در 3 دسته وارد بازار می شوند:

آن ها به صورت سنتی همراه با تراش دندان هستند و در لابراتوارهای دندانسازی ایجاد می شوند

یا اینکه با توصیه و زیر نظر دندانپزشکان تحت برندهای خاصی به صورت عالی ساخته می شوند

و یا اینکه به صورت آماده عرضه شده و نیاز به تراش یا حداقل تراش ممکن دارند. این ها ضخامت های بسیار جزئی دارند و در یک جلسه آماده نصب می شوند.

پیش از اینکه درباره قیمت لمینت دندان بیشتر بدانید، از شما دعوت می کنیم که درباره این 3 دسته لمینت توضیحات ساده ای بخوانید. چرا که انواع لمینت های دندانی خود نقش بسیار زیادی در برآورد قیمت و هزینه لمینت دندان دارند.

بیش تر بخوانید: هزینه بلیچینگ چقدر است؟

دندان عقل چیست؟

دندان عقل (wisdom tooth) آخرین دندان در هر قوس فکی است،که دندان‌پزشکان به آن آسیای سوم می‌گویند. می‌دانید دندان عقل چند تاست؟ هر فردی دو دندان عقل در فک بالا و دو دندان عقل در فک پایین دارد. پس طبیعی‌ست درآوردن این دندان ها به‌لحاظ زمانی در سنین بالاتر و در بزرگسالی باشد. سن رویش این دندان بین ۱۷تا ۲۵ سالگی است حتی در  بعضی افراد رویش آن در سنین بالاتر اتفاق می‌افتد. درصورت پوسیدگی دندان عقل یا عفونت و یا مشکلات دیگر، دندان باید کشیده شود. کاربرد دندان عقل در جویدن غذا نیست و حتی در مواردی که مشکل یا عفونتی نیز ایجاد نکند، توصیه پزشک متخصص دهان و دندان کشیدن این دندان است، چون آن را زائد می‌دانند. در ادامه‌ این مطلب شما را با دلایل جراحی و خطرات آن آشنا می‌کنیم.

دندانپزشکی اطفال

ما در دندانپزشکی برای اینکه درمان ها به صورت تخصصی صورت بگیرد چندین شاخه تخصصی داریم. مثلاً برای اصلاح نامنظمی های دندانی، ارتودنسی دندان را داریم، برای درمان های مرتبط با ریشه دندان، تخصص اندو یا ریشه درمانی داریم و …. برای مدیریت مشکلات دندانپزشکی در کودکان نیز یک شاخه تخصصی داریم که با عنوان دندانپزشکی اطفال شناخته می شود. و آنچه در این مقاله به صورت مفصل به آن پرداخته شده، بررسی تمام اقدامات و درمان هایی است که یک متخصص دندانپزشک کودکان و اطفال برای دلبندان شما انجام می دهد.

ویژگی های خمیر دندان ارتودنسی

از جمله ویژگی های خمیر دندان ارتودنسی عبارتند از:

خمیر دندان ارتودنسی حاوی فلوراید است

ماده بسیار حیاتی که هر نوع خمیر دندانی باید در ترکیبات خود داشته باشد؛ فلوراید است. فلوراید یک عنصر طبیعی است که به حذف پلاک کمک می کند و یک سد محافظ برای دندان های شما ایجاد می کند. کمبود فلوراید می تواند منجر به پوسیدگی دندان در حین یا بعد از ارتودنسی شود؛ حتی اگر از دندان های خود مراقبت کنید.

افزودن فلوراید به خمیر دندان به تقویت مینای دندان کمک می‌کند و دندان ‌ها و لثه ‌ها را کمتر مستعد ابتلا به بیماری و پوسیدگی می‌کند. همچنین می‌تواند مراحل اولیه آسیب اسیدی را با مواد معدنی مجدد مناطقی که شروع به فرسایش کرده‌اند معکوس کند، ب همین دلیل است که می ‌توانید در بیش از ۹۰ درصد خمیردندان‌ های موجود در بازار به خصوص خمیر دندان های ارتودنسی، فلوراید پیدا کنید.

همان طور که متوجه شدید در واقع خمیر دندانی برای انواع دندان ها مناسب است که شامل فلوراید باشد اما نکته بیش از پیش در خمیر دندان ارتودنسی حائز اهمیت است. انواع خمیر دندان های تجویزی توسط متخصص ارتودنسی اصولا با غلظت های بالاتر فلوراید است.

توجه: کودکان معمولاً نباید از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنند.

منبع: https://www.karajdentists.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

ابروها در برخی افراد به طور ژنتیکی کم پشت و نازک است. در برخی افراد نیز به دلایلی از قبیل بیماری های سیستماتیک، مشکل در فعالیت غده تیروئید، تاتو و هاشور، سوختگی و برداشتن بیش از اندازه ابروها، دچار ریزش ابروها می شوند. کاشت ابرو نوعی جراحی زیبایی و یکی از بهترین روش های درمانی در این افراد است که سبب بهره مندی فرد از ابروهایی زیبا و طبیعی می شود.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

این جراحی نیز مانند دیگر جراحی ها، عوارض خاص خود را دارد. مراقبت های بعد از کاشت ابرو سبب می شوند که دوران نقاهت با کمترین عوارض طی شود و نتیجه نهایی کاشت ابرو، مطلوب تر و با کیفیت تر باشد.

تصور نکنید که با انتخاب کلینیک تخصصی مناسب کاشت ابرو و یک پزشک متبحر، قطعا به نتیجه مطلوبی خواهید رسید. توجه به مراقبت های بعد از کاشت ابرو، باعث می شود که شما در دوران نقاهت، عوارض کاشت ابرو کمتری را تجربه کنید و از نتیجه نهایی کاشت ابرو و مو رضایت بیشتری داشته باشید

در این نوشتار بسیاری از مراقبت های بعد از کاشت ابرو را برای شما شرح خواهیم داد. توجه به نکات بیان شده به شما کمک بسیار زیادی می کند؛ لطفا تمامی توصیه هایی که بعد از کاشت ابرو توسط پزشک و تیم درمانی ارائه می شود را کاملا جدی بگیرید. هر گونه پرسشی که به ذهن شما می رسد را حتما از پزشک بپرسید. پزشک با مشاهده وضعیت  و ویژگی های فردی شما، مناسب ترین توصیه ها را برای شما خواهد داشت.

بیش تر بخوانید: فیشیال صورت به چه صورت انجام می شود؟

عوامل موثر بر هزینه کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو طبیعی براساس مصوبه وزارت بهداشت و البته براساس تعداد گرافت‌های کاشت شده محاسبه خواهد شد. یعنی به این شکل نیست که هر کلینیکی قیمت مخصوص به خود را داشته باشد. شما در ابتدا به یکی از مراکز کاشت ابروی معتبر مراجعه کرده، جلسه مشاوره با پزشک متخصص برگزار می کنید.سپس روش مدنظر برای انجام کاشت ابروی طبیعی را انتخاب کرده، تعداد گرافت‌های مورد نیاز را مشخص نموده و در نهایت پزشک متخصص با توجه به تجربه، مهارت، میزان تخصص و هنری که در طراحی، تنظیم خواب ابرو و همچنین زاویه دهی دارد، عمل را انجام می‌دهد.

ماندگاری کاشت ابرو

نتیجه‌ کاشت ابرو تا حد قابل توجهی به مرکز ارائه‌ دهنده خدمات زیبایی و عملکرد پزشک، وابسته است. در صورتی که در ماه‌های اولیه‌ پس از کاشت به دقت از ابروها مراقبت کنید، ماندگاری کاشت ابرو طبیعی حاصل خواهد شد. لازم است بدانید که احتمال رویش تمامی فولیکول‌های مو بسیار کم است؛ چراکه در حین انتقال ممکن است فولیکول‌ها آسیب ببینند یا عوامل دیگری منجر به عدم رشد موها شوند، بنابراین این جراحی معمولاً نیاز به جلسات ترمیمی خواهد داشت تا فولیکول‌هایی که با موفقیت کاشته نشده‌اند جایگزین شده و موهایی که در جهت نامناسب رشد کرده‌اند اصلاح شوند.

منبع: https://www.drmattab.ir/

 

  • رعنا عنابستانی