تغدیه

۲۳ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شاید عنوان سالم ترین و بهترین رژیم لاغری دنیا برازنده ی رژیم مدیترانه ای باشد. رژیم مدیترانه ای شامل مصرف فراوان میوه، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و روغن زیتون است. در این رژیم گوشت ماهی و مرغ بر گوشت قرمز ارجعیت دارد.

پیشینه ی رژیم غذایی مدیترانه ای به کشور هایی مثل ایتالیا و یونان در دهه ۱۹۶۰ باز می گردد. محققان متوجه شدند که سطح سلامت این افراد به طرز چشمگیری از آمریکایی ها بالا تر بوده و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها در آنان کمتر است.

مطالعات فراوانی نشان داده که رژیم مدیترانه ای نه تنها نوعی رژیم لاغری سریع و آسان است بلکه دارای فواید دیگری مانند کنترل قند خون و کاهش خطر ابتلا به افسردگی نیز می باشد. همچنین رعایت رژیم مدیترانه ای با کاهش سطح التهاب بدن، کاهش خطر سکته های قلبی، مغزی و بیماری آلزایمر ارتباط مستقیم دارد.

بیشتر بدانید: آزمایش های قبل از عمل لاغری

پایه و اساس رژیم لاغری مدیترانه ای چیست؟

خوردن میوه، سبزیجات، آجیل، حبوبات، سیب زمینی، غلات کامل، نان، گیاهان، ادویه ها، ماهی، غذاهای دریایی و روغن زیتون فوق بکر

میانه روی در خوردن مرغ، تخم مرغ، پنیر و لبنیات

بیشتر بخوانید: چگونگی درمان دیابت با جراحی اسلیو معده

نمونه رژیم مدیترانه ای برای یک هفته

در زیر نمونه ای از بهترین رژیم لاغری دنیا در یک هفته را مشاهده می کنید.

شنبه

صبحانه: بلغور جو دوسر با کشمش، آجیل و سیب

ناهار: ساندویچ غلات کامل با سبزیجات

شام: پیتزای مدیترانه ای که با آرد کامل، پنیر، سبزیجات و زیتون درست شده باشد.

یکشنبه

صبحانه: املت با سبزیجات و زیتون

ناهار: پیتزای باقی مانده از شب قبل

شام: مرغ، سبزیجات و یک سیب زمینی که همگی کبابی شده باشند. میوه برای دسر

دوشنبه

صبحانه: ماست یونانی با توت فرنگی و جو دوسر

ناهار: ساندویچ غلات کامل با سبزیجات

شام: سالاد تن ماهی به همراه روغن زیتون. یک تکه میوه به عنوان دسر

سه شنبه

صبحانه: بلغور جو دوسر با کشمش

ناهار: سالاد تن ماهی باقی مانده از شب قبل

شام: سالاد گوجه به همراه روغن زیتون و پنیر فتا

 چهارشنبه

صبحانه: املت با سبزیجات، گوجه و پیاز. یک تکه میوه

ناهار: ساندویچ غلات کامل با پنیر و سبزیجات تازه

شام: لازانیای مدیترانه ای

پنج شنبه

صبحانه: ماست به همراه قطعه های میوه و آجیل

ناهار: لازانیای باقی مانده از شب قبل

شام: ماهی قزل آلا به همراه برنج قهوه ای و سبزیجات

جمعه

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات که در روغن زیتون سرخ شده

ناهار: ماست یونانی با توت فرنگی، جو دوسر و آجیل

شام: گوشت بره کبابی به همراه سالاد و سیب زمینی پخته شده

پیروی از بهترین رژیم لاغری دنیا در رستوران

شاید عادت به وقت گذراندن با دوستان یا خانواده خود در رستوران یا کافه ها داشته باشید. هیچ جای نگرانی نیست و شما نیازی به شکستن رژیم مدیترانه ای خود ندارید، کافی است:

  • غذایی دریایی مانند ماهی را به عنوان وعده اصلی انتخاب کنید.
  • از مسئول گرفتن سفارشات بخواهید تا غذایتان را در روغن زیتون سرخ کند.
  • از نان غلات کامل (قهوه ای) و روغن زیتون به جای کره استفاده کنید.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

شکل ظاهری و ظاهر فرد می‌تواند جنبه بسیار مهمی هنگام تصمیم‌گیری برای درمان ارتودنسی است. به همین دلیل، با پیشرفت تکنولوژی ارتودنسی زیبایی به وجود آمد. ارتودنسی زیبایی با مواردی غیر از فلز ساخته شده‌اند. ارتودنسی زیبایی بسیار شفاف است؛ به صورتی که می‌توان گفت عملا قابل مشاهده نیستند.

بیشتر بدانید: عوارض ارتودنسی دندان

ارتودنسی زیبایی

شما می‌توانید سه روش برای ارتودنسی زیبایی انتخاب کنید.

  • گزینه اول همان ارتودنسی سنتی است. این ارتودنسی را به اسم ارتودنسی رنگی می‌شناسیم. در این روش از الاستیک‌هایی با رنگ‌های مختلف استفاده شده است. جوانان و نواجوانان خواهان این روش هستند. چون خودشان می‌توانند رنگ‌های ارتودنسی را انتخاب کنند و هر شش یا هشت هفته آن‌ها را تغییر دهند. همچنین این روش هزینه بسیار پایینی برای خانواده‌ها به همراه دارد.
  • گزینه دو برای ارتودنسی زیبایی، ارتودنسی با براکت سرامیکی است. این روش از جنس شیشه‌ای مانند ساخته می‌شود. در ادامه به صورت کامل این روش را بررسی خواهیم کرد.
  • گزینه سوم ارتودنسی زیبایی، ارتودنسی یاقوت کبود است. اسم دیگر ارتودنسی یاقوت کبود، دزافیرو است. این ارتودنسی علاوه بر شفافیت زیاد، مقاومت بسیار بالایی نیز دارد. این روش ارتودنسی را نیز به صورت کلی بررسی خواهیم کرد.

ارتودنسی سرامیکی

افراد در صورت نیاز به اصلاح ناهنجاری‌ها در شکل یا موقعیت دندان‌های خود، یکی از گزینه‌هایی که دارند ارتودنسی زیبایی است. ارتودنسی سرامیکی هم یکی از انواع ارتودنسی زیبایی است. امروز ما قصد داریم همه موارد مربوط به این روش درمانی را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید ارزیابی درستی انجام دهید.

هدف از ارتودنسی، دندانی صاف و زیبا یا جلوگیری از ناهنجاری دندان است. علت اصلی استفاده از ارتودنسی صرفا صافی دندان و زیبایی ظاهری نیست. شما با ارتودنسی می‌توانید دندان‌های سالم داشته باشید. ارتودنسی سرامیکی به عنوان جایگزینی برای براکت‌های فلزی معرفی شدند. ارتودنسی‌های فلزی علی رغم اینکه بسیار اثربخش هستند؛ اما ظاهر زیبایی ندارند. ارتودنسی سرامیکی با داشتن ظاهر شفاف می‌تواند این جنبه که افراد بسیار نگران آن بودند را بهبود بخشد.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

آیا شما هم دوست دارید بدایند که می شود در زمان عمل بینی هم ارتودنسی نمود؟ ارتودنسی و عمل بینی چه تاثیراتی دارد؟

تعریف کوتاهی از ارتودنسی

ارتودنسی دو نوع است. ثابت و متحرک.

ارتودنسی دندان از براکت ها و کش و سیم تشکیل شده است.

ارتودنسی به اجزایی که به صورت نگینی هستند و به هم متصل اند گفته می شود و به این نگین ها براکت گفته می شود.

ارتودنسی و عمل بینی

یکی از شایع ترین عمل های زیبایی در ایران، عمل بینی است. این نوع عمل یکی از شایع ترین عمل ها می باشد و برای برطرف کردن  مشکلات مختلف بینی به کار می‌رود. همچنین باعث بهبود یافتن چهره فرد می شود.

یکی از شایع ترین سوالاتی که در دوران عمل زیبایی بینی پرسیده می شود این است که آیا می شود در دوران عمل بینی ارتودنسی هم انجام داد؟

بعضی از افراد به این معتقد هستند که ارتودنسی فقط برای زیبا کردن دندان ها و مرتب کردن آن ها استفاده می‌شود که این موضوع اشتباه است.

ارتودنسی برای رفع مشکل شما به کار می رود و باعث می شود شما در غذا خوردن و هضم غذا دچار مشکل نشوید و همچنین اگر که دندان هایی نامرتب و شلخته دارید، باعث بالا بردن اعتماد بنفس شما می شود. زیرا تمامی این مشکلات را برای شما حل می کند. برای همین نمی توان گفت که ارتودنسی فقط برای زیبا شدن دندان ها بکار می رود.

بیشتر بدانید: ارتودنسی از داخل را بیشتر بشناسید.

آیا در درمان، ارتودنسی اولویت دارد یا عمل بینی؟

عمل بینی در دو موقعیت انجام می شود.

موقعیت اول برای کسانی است که بینی آن ها دچار شکستگی یا انحراف شده است

مورد دوم برای کسانی است که از بینی خود راضی نیستند و برای زیبایی بینی شان از عمل بینی استفاده می کنند.

توصیه ما به شما درمورد اولویت در درمان ارتودنسی و عمل بینی این است که، اگر شما در موقعیت اول قرار دارید حتما باید اول عمل بینی خود را انجام دهید چون در اولویت قرار دارد؛ اما اگر در موقعیت دوم قرار دارید اول باید ارتودنسی خود را انجام دهید و بعد از آن بینی خود را عمل کنید.

منبع: https://www.karajortho.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

هیچ چیزی مانند داشتن یک لبخند جذاب نمی‌تواند باعث شادی و نشاط و تأثیر آن در زیبایی چهره شما شود. به همین جهت همه افراد به دنبال سفید کردن دندان‌های خود هستند. بلیچینگ دندان در کنار شماست تا بتواند به از بین بردن زردی‌های دندان شما کمک کند. اما باید بدانید که بلیچینگ دندان با بیمه انجام نمیشود.

بسیاری از افراد در معرض تغییر رنگ دندان‌ها هستند که میزان آن با یکدیگر متفاوت است. حتی بعضی از افراد که در طول شبانه روز مرتب مسواک می‌زنند و از نخ دندان استفاده می‌کنند، احتمال دارد به پزشک متخصص جهت بلیچینگ دندان مراجعه کنند؛ زیرا ممکن است بر اثر استفاده از مواد غذایی خاص، عوامل محیطی و گذشت زمان دچار جرم زدگی و زردی دندان شوند. خوشبختانه سفید کردن دندان‌ها به شیوه حرفه‌ای، روشی فوق العاده برای پاک کردن و یا نابودی لک‌ها است و به ایجاد لبخند زیبا و سفید کمک می‌کند. بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان‌ها یکی از این روش‌هاست.

بیشتر بدانید: روش های ترمیم و زیبایی دندان را بشناسید.

بلیچینگ دندان

در روش بلیچینگ دندان، محصولی حاوی سفید کننده برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده می‌شود. این ماده همانند وایتکس است و زردی دندان‌ها را از بین می‌برد. دندان‌ها را جرم گیری می‌کند؛ که نوعی روش شیمیایی به حساب می‌آید. مولکول‌های این ماده به بین دندان‌ها نفوذ کرده و باعث سفید شدن ریشه این دندان‌ها می‌شود و لکه‌ها را از بین می‌برد. امروزه گزینه‌های بسیاری برای سفید کردن دندان وجود دارد، گرچه محصولات زیادی برای این کار در دسترس است، اما درمان حرفه‌ای و کمک گرفتن دندانپزشک مناسب‌تر بوده و نتایج به دست آمده قابل اعتمادتر است.

دندانپزشک با توجه به سلامت و میزان پوسیدگی دندان، شیوه درمانی شما را انتخاب می‌کند. با این وجود بیشتر افرادی که از نتایج درمان سفید کننده خود راضی هستند، عوارض جانبی نادر و خفیف دارند و شیوه درمان خطری را برای بیماران تهدید نمی‌کند، با این وجود شما می‌توانید با اعتماد به نفس بالا از داشتن دندان‌های سفید و زیبا لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: ونیر کامپوزیت را بیشتر بشناسید.

مزایای بلیچینگ دندان

  • بدون درد و عوارض جانبی
  • بدون آسیب زدن به دندان
  • درمان مقرون به صرفه

بیمه بلیچینگ دندان

افرادی که بلیچینگ دندان انجام می‌دهند با توجه به جنبه زیبایی این نوع از درمان‌ها تحت پوشش درمانی قرار نمی‌گیرند. البته شما می‌توانید با عضویت در کلینیک‌های مختلف از کارت‌های تخفیف آن‌ها استفاده کنید، تا این نوع از هزینه‌های بلیچینگ برای شما مرقون به صرفه‌تر باشد.

منبع: https://www.karajdentists.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

خیلی از بیماران بعد از گذراندن دوران نقاهت عمل بای پس فکر می کنند که خب کار درمان دیگر تمام شده است و می شود هر جور که خواست خورد و نوشید و هر کار که خواست انجام داد. این بی احتیاطی منجر به بیماری هایی از جمله سندروم دامپینگ می شود، وضعیتی سخت و دشوار که می توان با کارهای ساده ای مثل رعایت کردن رژیم های غذایی جلویش را گرفت. در این مقاله بیشتر از سندروم دامپینگ و راه های درمانش خواهیم گفت.

سندروم دامپینگ چیست؟

گفتیم سندروم دامپینگ می تواند یکی از عوارض عمل بای پس معده باشد اما نباید فراموش کرد که بای پس تنها عامل بیماری دامپینگ نیست. از جمله دیگر جراحی هایی که می تواند ما را گرفتار سندروم دامپینگ کند، عمل مری است. دامپینگ وضعیتی است که در آن خوراکی ها، به خصوص خوراکی های قندی، از معده یک راست می روند توی روده کوچک. به دامپینگ وضعیت تخلیه معده هم می گویند.

 گاهی دیر نیست و می شود با کنترل رژیم غذایی و مصرف دارو به کار درمان سندروم دامپینگ معده رسیدگی کرد اما بعضی وقت ها کار از کار گذشته است و باید با جراحی به جنگ این بیماری رفت. بنابراین اگر یکی از علائم دامپینگ را در خود مشاهده کردید، حتما بروید پیش دکتر. چرا که هر لحظه ممکن است دیر بشود.

بیشتر بخوانید: عمل ساسی بای پس معده را بیشتر بشناسید.

علائم دامپینگ چیست؟

نشانه ها و علامت های بیماری دامپینگ به دو شکل ظاهر می شوند، یکی بلافاصله بعد از صرف مواد غذایی و یکی دو یا سه ساعت بعد از وعده غذایی.

بیشتر بدانید: مزایای جراحی لاغری

فرض بگیرید همین الان، پس از خوردن خوراکی های قندی، از پای میز بلند شده اید، ناگهان حالت تهوع و استفراغ به سراغتان می آید. این نشانه، از جمله نشانه های اولیه دامپینگ است. در فهرست زیر لیستی تهیه کرده ایم از اولین علائم سندروم دامپینگ که بلافاصله بعد از صرف مواد غذایی گریبان بیمار را می گیرد:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • نفخ شکم
  • تند شدن ضربان قلب
  • احساس سیری بیش از حد
  • اسهال
  • گر گرفتگی

اما برخی از علائم هستند که دو و یا سه ساعت بعد از مصرف مواد غذایی خود را نشان  و از سندروم دامپینگ در شما خبر می دهند:

  • گر گرفتگی
  • عرق کردن
  • سرگیجه
  • احساس سبکی سر
  • تند شدن ضربان قلب

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی (تغییر شکل بینی)، به‌منظور بهبود ظاهر بینی صورت می‌پذیرد، به‌نحوی‌که ظاهر بینی هماهنگی بیشتری با دیگر اجزاء صورت به دست آورد و عملکرد آن نیز حفظ یا بهتر از قبل ‌شود. در گذشته، یکی از جنبه‌های منفی عمل جراحی بینی، روند ناراحت‌کننده بهبودی آن بود. به‌ منظور کنترل عوارض جانبی این روش، جراح از یک روش شناخته‌شده‌ای تحت عنوان “پانسمان بینی” استفاده می‌نمود. پانسمان بینی هر چند در ظاهر ناخوشایند بود اما پس از جراحی بینی امری متداول تلقی می‌گردید، خواه جراحی به‌ منظور زیبایی انجام شده باشد و خواه به ‌منظور بهبود عملکرد و رفع انسداد بینی، در این حالت بیمار مجبور بود با پانسمان بینی کنار بیاید تا نتیجه دلخواه به دست آید. برخی از افراد در طول استفاده از تامپون بینی، احساس ناخوشایندی دارند، ولی آن‌قدری نیست که بیمار نتواند تحمل نماید، بخصوص زمانی که قرار است بعد از جراحی ظاهر فرد زیباتر و متناسب‌تر گردد.

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر بینی

نقش تامپون بینی بعد از جراحی بینی

  • ابتدا این که تامپون بینی از بروز هرگونه خونریزی جلوگیری می کنند. در واقع به جهت این که بعد از جراحی بینی خونریزی از بینی امری طبیعی است بنابر این تامپون ها کمک می کنند که میزان خونریزی کاهش پیدا کند.
  • دومین مزیت این است که به دلیل این که بعد از جراحی بینی ساختار بینی شکل پذیر است و نرم است به راحتی امکان بروز مشکل وجود دارد. از این رو زمانی که این تامپون ها داخل بینی قرار می گیرد استحکام بینی را افزایش داده و موجب فرم گیری بهتر استخوان بینی می شود.
  • از سوی دیگر نیز تامپون ها موجب محکم شدن تیغه بینی می شوند.

بیشتر بدانید: عمل جراحی بینی

آیا برداشتن تامپون بینی درد دارد؟

انجام این کار با استفاده از مواد جدید مورد استفاده در تامپون و تکنیک‌های جراحی مدرن بهبود مشخص پیدا کرده و ناراحتی کمتری برای فرد نسبت به گذشته به همراه دارد. هنگامی که تامپون بینی بزرگ باشد، جراح معمولاً از یک نوع لوله در داخل بینی بیمار استفاده می‌کند تا به این ترتیب تا حدودی عبور هوا از مسیر بینی امکان‌پذیر شود. با وجودی که مسیر ایجاد شده توسط این لوله برای عبور هوا زیاد نیست، با استفاده از این روش هنگام خارج کردن تامپون، فضای اشغال شده توسط لوله امکان وارد کردن داروی بی‌حسی و ضد احتقان را به داخل بینی ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب با استفاده از این روش می‌توان ناراحتی و خونریزی ایجاد شده به خاطر خارج کردن تامپون را کاهش داد.

منبع: https://www.drmattab.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

ارتودنسی کوتاه مدت چگونه است و مناسب چه کسانی است؟ مهاربندها می توانند به تحولاتی چشمگیر و گاه تغییر در زندگی دست یابند. با این حال، آن ها “درمان سریع” نیستند. درمان ارتودنسی متداول با بریس های ثابت معمولا 12-18 ماه طول می کشد؛ گاهی بیشتر هم طول می کشد. این شامل صاف کردن دندان های جلو و عقب و اطمینان از صحیح خوردن دندان ها با هم است. برای برخی از افراد، احتمال وجود یک سال یا بیشتر در مهاربندهای چسبنده می تواند، ناامید کننده باشد. به خصوص هنگام مقایسه بریس ها با روش های درمانی ارتودنسی کوتاه مدت (البته مخرب تر) مانند روکش. اگر چه درست است که نتیجه درمان ارتودنسی بسیار مطلوب است؛ اما همیشه جذاب نیست.

ارتودنسی نامرئی

برای رفع این مانع در درمان، بریس ها به میزان قابل توجهی تبدیل شده اند. در واقع آنقدر چشمگیر است که بعضی از لوازم خانگی عملا قابل مشاهده نیستند.به عنوان مثال ارتودنسی نامرئی در پشت دندان های شما ثابت می شوند و باعث آن ها کاملا محتاط باشند.

ارتودنسی کوتاه مدت

بریس ها نیز سریع تر شده اند و تقاضای فزاینده ای برای درمان های کوتاه مدت ارتودنسی وجود دارد که ادعا می کنند دندان ها در عرض چند ماه صاف می شوند. این وسایل شامل بریس های ثابت به رنگ دندان است. تراز کننده های واضح و بریس های زبانی مقطعی(که در پشت شش یا هشت دندان جلویی متصل می شوند.) متاسفانه، بدون شک ارتباط نادرستی با بیماران پیرامون درمان ارتودنسی کوتاه مدت صورت گرفته است. برخی از تبلیغات کاملا گمراه کننده است.

بسیاری از این بریس های ثابت دندان حرکت نمی کنند. سرعت حرکت دندان توسط عوامل بیولوژیکی تعیین می شود، نه بریس. آن ها خیلی زودتر کار می کنند؛ زیرا بسیار کمتر کار می کنند.

چه کسی کاندیدای ارتودنسی کوتاه مدت است؟

بیماران 15 ساله و بالاتر از شرطی که اهداف اولیه ارتودنسی آن ها از نظر زیبایی، کاندیدای STO باشد.

درخواست های این نوع درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • دندان هایی که بین آن ها فاصله دارد.
  • دندان هایی که بیرون می آیند.
  • دندان هایی که به عقب رانده می شوند.
  • دندان های کج یا شلوغ که بی حس هستند.
  • دندان های کج یا شلوغ که تمیز کردن آن ها سخت است.

منبع: https://www.karajortho.ir/

 

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

اگر دندان های شما از دست رفته، پوسیده، ضعیف یا شکسته است، ممکن است نیاز به ترمیم دندان داشته باشید. نمونه‌هایی ازروش های ترمیم‌ دندان شامل پر کردن، روکش‌ها، ایمپلنت‌ها، بریج‌ها و دندان‌های مصنوعی است. که این روش ها می تواند عملکرد طبیعی دندان های شما را بازیابی کند و همچنین ظاهری زیبا به دندان های شما بازگرداند.

در گذشته بیشترتوجه دندانپزشکان بر ترمیم دندان ها و رفع مشکلات آن ها بوده است. اما سال های اخیر، متخصصین دندانپزشکی علاوه بر درمان مشکلات دندان ها به زیبایی آن ها نیز توجه می کنند.

بیشتر بخوانید: از قیمت ایمپلنت دندان در سال 1401 خبردار شوید.

آیا به ترمیم و زیبایی دندان نیاز دارید؟

اگرچه دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی ترمیمی روی یکدیگر همپوشانی دارند، زیرا هر دو به عنوان مثال در مواقعی از روکش‌ها و ایمپلنت‌ها برای ترمیم دندان استفاده می‌کنند، اما تفاوت اصلی بین این دو تمرکز و سطح تخصص دندانپزشک است.

دندانپزشک زیبایی کسی است که فراتر از مراحل ترمیم است

چند درمان زیبایی دندان می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سفید کردن دندان
  • ونیر پرسلن
  • تاج دندان
  • پل یا بریج دندان
  • کامپوزیت دندان
  • ایمپلنت دندان
  • صاف کردن دندان ها
  • پرکردن همرنگ دندان
  • الاینرها

روش های رایج دندانپزشکی زیبایی را بشناسید.

انواع روش های ترمیم و زیبایی دندان جلو که می تواند به شما در بهبود لبخند کمک کند:

بلیچینگ

یکی از رایج ترین روش های دندانپزشکی زیبایی بلیچینگ دندان است که در این روش از مواد شیمیایی برای سفید کردن دندان ها استفاده می کند.

باندینگ

باندینگ از مواد همرنگ دندان برای پر کردن شکاف بین دندان ها و اصلاح دندان های شکسته استفاده می کند. این روش را می توان در یک بار ویزیت به طور کامل انجام داد .

ونیر ها

ونیرها شامل قطعات نازکی از پلاستیک یا چینی هستند که برای تغییر شکل و رنگ روی دندان ها قرار می گیرند. آنها برای دندان هایی که تغییر رنگ داده، شکسته شده، فاصله داره یا کج هستند استفاده می شود.

تاج ها

از تاج ها برای پوشاندن دندان استفاده می شود تا بتوان ظاهر و شکل طبیعی آن را بازیابی کرد. آنها یکی از طولانی ترین روش های زیبایی هستند و جایگزینی برای ونیر ها هستند، اما تاج ها اغلب گران تر هستند.

منبع: https://www.karajdentists.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

پرخوری عصبی (BED) اختلالی است که باعث تحریک گرسنگی و دریافت بیش از اندازه مواد غذایی می شود. این اختلال باعث می شود که فرد کالری بیش از حدی در یک وعده غذایی دریافت کند.

پرخوری عصبی چیست؟

پرخوری عصبی یا بولیمیا یکی از شایع ترین اختلالات تغذیه ای است که اثرات منفی در زندگی فرد و اجتماعی افراد دارد. زنان بیش از مردان در معرض خطر ابتلا به این نوع اختلال هستند و اکثر افراد مبتلا به پر اشتهایی از اضافه وزن رنج می برند.

نکته جالب توجه اینجاست که از هر 100 نفر، دو نفر به این اختلال تغذیه ای مبتلا هستند. افراد مبتلا به پر اشتهایی حجم بسیار زیادی غذا می خورند و پس از آن دچار احساس گناه و شرمندگی می شوند؛ زیرا از چاقی و اضافه وزن هراس دارند.

متاسفانه پر خوری عصبی مزمن است و افراد مبتلا تا پایان عمر با آن دست و پنجه نرم می کنند و در اثر تاثیرات منفی آن دچار افسردگی می شوند. بنابراین در صورت مشاهده نشانه های پرخوری باید هر چه سریع نسبت به درمان آن اقدام شود.

افراد مبتلا به اختلال پرخوری تمایل زیادی به خوردن غذا با سرعت بالا دارند؛ به طوری که فرد به دلیل این میزان پرخوری دچار دل درد می شود.

بیشتر بخوانید: با انواع رژیم های لاغری آشنا شوید.

علت بروز اختلال پرخوری عصبی چیست؟

علت اصلی بروز اختلال پرخوری عصبی همچنان مشخص نشده است. اما گمان می شود که چند عامل، مشترکا در بروز این اختلال نقش دارند. این عوامل میتوانند ژنتیکی، محیطی، فرهنگی و فیزیکی باشد. برخی از بارزترین عوامل عبارتند از:

  • کمبود اعتماد به نفس
  • تغییر و تحول پر استرس
  • تصویر ذهنی منفی از خود
  • حرفه های متمرکز بر مبنای ظاهر فرد
  • سابقه سوءاستفاده جنسی یا آسیب روحی داشتن

بیشتر بدانید: جراحی لاغری چیست؟

عواقب جدی پرخوری عصبی

برخلاف افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی، فرد مبتلا به اختلال پرخوری عصبی دچار کاهش وزن شدید نمی شوند و این پرخوری و پس دادن مجدد غذا عواقب جدی را برای سلامت آنها به بار خواهند آورد. که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قرمزی چشم
  • خشکی پوست
  • پوسیدگی دندان
  • اختلالات کلیوی
  • پارگی مری از استفراغ
  • نامنظم شدن ضربان قلب
  • نامنظم شدن عادت ماهانه
  • کم خونی و کاهش فشار خون
  • سقط جنین و مرده به دنیا آمدن جنین

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

تا چند سال پیش عمل جراحی بینی تنها روش برای اصلاح فرم بینی بود. کسانی که قصد داشتن فرم بینی خود را تغییر دهند، ناچار باید زیر تیغ جراحی می‌رفتند. اما امروزه با روش تزریق ژل و بدون عمل جراحی می‌توان اینکار انجام داد. به عمل زیبایی بینی بدون جراحی، تزریق فیلر بینی می‌گویند.

فیلر بینی چیست؟

فیلر دماغ یک عمل زیبایی موقت برای اصلاح فرم بینی است، که با تزریق ژل انجام می‌شود. در این روش تغییرات جزئی در فرم بینی مانند صاف شدن تیغه‌ها، از بین بردن برجستگی و فرو رفتگی‌ها و لیفت سر بینی ایجاد می‌شود.

این عمل دائمی نیست و به مدت 6 ماه ماندگاری فیلر بینی دارد. بعد از گذشت 6 ماه تغییرات ایجاد شده در فرم بینی، کم کم از بین می‌رود و نیاز به تزریق مجدد ژل است. از مهم ترین مزیت‌‌های تزریق فیلر دائمی نبودن آن است، به این دلیل که اگر فرد از نتیجه عمل راضی نباشد بعد از گذشت مدت زمان مشخص شده، بینی به حالت اصلی خود برمی‌گردد.

طریقه انجام تزریق فیلر بینی

در این روش که یک عمل سرپایی محسوب می‌شود، فرد دراز می‌کشد. پزشک محل مورد نظر را با محلول تمیز می‌کند، بی حسی اعمال می‌شود و بعد از بی حس شدن مقداری از ژل را با دقت به بینی تزریق می‌کند. در مرحله آخر پزشک محل تزریق را به آرامی صاف می‌کند.

بیشتر بخوانید: انواع راه های درمان جوش صورت

انواع ژل بینی

قبلا برای انجام اینکار از فیلرهای حاوی سیلیکون و کلاژن گاوی استفاده می‌کردند. امروزه به دلیل اطمینان از ایمن بودن فیلرهای هیالورونیک اسید و کلسیم هیدروکسی آپاتیت بیشتر از این دو نوع استفاده می‌شود. البته فیلرهای هیالورونیک اسید و کلسیم هیدروکسی آپاتیت تفاوت‌های باهم دارند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

فیلر بینی هیالورونیک اسید به دلیل لطافت و ظریف بودن حس خوب و طبیعی بودن را در بینی به فرد می‌دهد. در عوض به راحتی، با سرعت حل می‌شود و بینی به حالت قبل بازمی‌گردد. برعکس این ماجرا در هنگام استفاده از فیلر کلسیم هیدروکسی آپاتیت اتفاق میفتد، یعنی به دلیل سفت بودن، این فیلر با سرعت کمتری حل می‌شود ولی حس غیر طبیعی بودن در بینی را به فرد می‌دهد.

منبع: https://www.drmattab.ir/

  • رعنا عنابستانی