تغدیه

۵۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چاقی و اضافه وزن یکی از معضلات رایجی است که در همه جای دنیا افراد زیادی با آن مواجه هستند. برای این مشکل که به طور همزمان سلامت روحی و جسمی افراد را به خطر اندازد، روش های درمانی زیادی وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها جراحی لاغری می باشد. اسیلو معده یکی از انواع جراحی هایی است که می خواهیم بدانیم مدت زمان بستری شدن بعد از عمل لاغری اسلیو معده و بای پس چقدر است.

بهبود یا ریکاوری بعد از عمل اسلیو چقدر زمان می برد؟

یک مزیت مهم عمل اسلیو معده این است که با روش لاپاراسکوپی ( کم تهاجمی ) صورت میگیرد. با ایجاد چند برش کوچک روی شکم در حالت بیهوشی کامل بیمار جراحی می شود. این برش ها نیز زود التیام پیدا می کنند و اثر آن ها نیز معمولا باقی نمی ماند. بنابراین طبیعی است که ریکاوری بعد از جراحی اسلیو به سرعت انجام شود. 6 ساعت بعد از عمل معمولا بیمار می تواند از تخت پایین بیاید. در این زمان کمی قدم زدن برای او بسیار مفید است و باعث جلوگیری از لخته شدن خون بخصوص در ناحیه پا می شود.

بعد از گذشت 2 تا 3 روز بیمار می تواند به فعالیت های عادی زندگی خود برگردد ولی باید از انجام فعالیت های سنگین بدنی ( مثل بلند کردن اجسام سنگین ) خودداری کند. فعالیت های سنگین ممکن است باعث باز شدن جای بخیه ها و خونریزی شود.

بیش تر بخوانید: عمل لاغری جواد خیابانی و عمل لاغری بهاره رهنما

مرخصی بعد از عمل اسلیو

پزشکان معمولا ترجیح می دهند که تا یک روز بعد از عمل بیمار را در بیمارستان بستری کنند. بنابراین مرخصی بعد از عمل اسلیو معمولا پس از 24 ساعت صورت می گیرد ولی بیمارتا سه روز بعد از عمل باید در خانه بماند. پس از سه روز همانطور که گفتیم بیمار می تواند به محل کار و روند عادی زندگی برگردد بشرطی که روزی بیش از 3 ساعت کار نکند. در روز های ابتدایی که بیمار در خانه است نباید دائما دراز کشیده یا گوشه ای بنشیند بلکه باید زمانی را نیز به فعالیت بدنی سبک مثل قدم زدن اختصاص دهد. این کار هم از یبوست جلوگیری خواهد کرد و هم در پیشگیری از لخته شدن خون موثر است.

بیش تر بخوانید: هزینه عمل واریکوسل

تمریناتی برای سرعت بخشیدن به ریکاوری

  • موثرترین راه برای کوتاه کردن زمان بهبودی این است که فوراً فعال شوید.
  • به سادگی راه رفتن در فواصل کوتاه و حتی تغییر وضعیت در رختخواب باعث افزایش گردش خون می شود.
  • جریان خون خوب باعث بهبودی می شود و از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کند.
  • تمرینات زیر را حداقل هر ساعت یک بار پس از جراحی انجام دهید.
  • همچنین تمرین این حرکات قبل از جراحی برای ارتقای عملکرد و چابکی ریه ایده خوبی است.

بیش تر بخوانید: بهترین جراح اسلیو تهران

از شب اول پس از جراحی، بنشینید و پاهای خود را آویزان کنید، سپس با کمک پرستار یا فیزیوتراپیست خود در کنار تخت خود بایستید. این ممکن است دردناک باشد، اما هر بار آسان تر خواهد شد. قدرت شما باز خواهد گشت و درد شما هر روز کاهش می یابد.

روز بعد از جراحی، از شما خواسته می شود که از تخت بلند شوید و راه بروید. پس از آن، حداقل سه بار در روز پیاده روی کنید و تمرینات پا و تنفس را هر ساعت انجام دهید. ممکن است به اندازه کافی احساس خوبی نداشته باشید که پیاده روی کنید، اما سعی کنید تا آنجا که ممکن است انجام دهید.

پرستار شما به شما یاد می دهد که چگونه سرفه کنید و نفس عمیق بکشید و به شما نشان داده می شود که چگونه از اسپیرومتر تشویقی برای کمک به گسترش ریه های خود استفاده کنید. سرفه و تنفس عمیق ترشحاتی را که ممکن است در گلو یا ریه‌های شما جمع شده باشد را شل می‌کند و می‌تواند به پیشگیری از ذات‌الریه کمک کند. تنفس عمیق همچنین گردش خون را افزایش می دهد و به بدن شما کمک می کند تا مواد بیهوشی را که برای جراحی استفاده می شد از بین ببرد.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

از هر فردی درباره لاغر شدن سوال کنید احتمالا به شما توصیه می کند که برای لاغر شدن باید غذای کمتری بخورید و مقدار بیشتری ورزش یا پیاده روی کنید.

این فرمول جهانی در ذهن افراد برای لاغر شدن و ورزش برای لاغری است.

خوردن کمتر و فعالیت بیشتر

برای اطمینان از این موضوع می توانید عبارت (تاثیر پیاده روی بر لاغری) را در گوگل سرچ کنید.

در این لحظه با سرچ این عبارت موضوعات زیر نمایش داده شد:

  • تاثیر پیاده ‌روی در لاغری، ساده‌ترین ورزش!
  • ۶ تاثیر پیاده روی بر لاغری شکم
  • نحوه صحیح پیاده روی برای لاغری شکم و پهلو
  • برنامه پیاده روی برای لاغری و کاهش وزن
  • لاغری با پیاده روی ـ تاثیر پیاده روی بر لاغری و کاهش وزن
  • پیاده روی برای لاغری چقدر، چه زمان و با چه سرعتی باشد؟
  • چرا پیاده روی می کنم ولی وزنم کم نمی شود؟
  • پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر میکند
  • بهترین زمان پیاده روی برای لاغری
  • چقدر هر روز پیاده روی کنم تا لاغر شوم ؟

موضوعات نمایش داده مشخص می کند که نگرش عموم مردم درباره پیاده روی تاثیرگذار بودن آن بر لاغر شدن است اما نکته جالب توجه اینکه همه ما از پیاده روی برای لاغر شدن استفاده کرده ایم اما هرگز نتیجه قابل قبول کسب نکرده ایم.

مطالبی که در گوگل نمایش داده می شود بیان کننده نگرش عمومی جامعه است چرا که تولید کنندگاه محتوای مجازی درباره موضوعاتی مطلب ارائه می کنند که از طرف گوگل بعنوان مطالب پرمخاطب معرفی می شوند.

بعنوان مثال محتوا نویسان ابتدا با بررسی آمار ارائه شده توسط گوگل عبارت های جستجو شده توسط کاربران درباره کلمه (پیاده روی) را بررسی کرده و هر عبارت که آمار جستجوی آن مناسب باشد را بعنوان موضوع مقاله خود انتخاب می کنند.

بنابراین آنچه گوگل نمایش می دهد را می توان بعنوان معیار نگرش ذهنی جامعه درباره آن موضوع درنظر گرفت.

بیش تر بخوانید: ورزش در محل کار

در هنگام پیاده روی سرعت خود را کم و زیاد کنید

پیاده‌روی ‌ای که تمام مدت با گام‌های یکنواخت انجام شود، کالری کمتری مصرف می‌کندبه صورت متناوب راه نروید و سعی کنید در میزان سرعت پیاده رویتان تغییراتی ایجاد نمایید، اگر به صورت یک نواخت پیاده روی کنید میزان کمتری از کالری هارا می سوزانید. برای اینکه میزان چربی سوزی را افزایش دهید ، سه دقیقه آهسته راه بروید و سپس به مدت سه دقیقه سرعت خود را افزایش دهید و دوباره آهسته راه بروید. زمانی که به سرعت راه می روید باید طوری قدم بردارید که نتوانید صحبت کنید و حرف های شما بریده بریده باشند. در این سه دقیقه روی حرکات خود تمرکز بیشتری داشته باشید.

دوره های سه دقیقه ای را تا 5 مرحله تکرار کنید ، یعنی سه دقیقه آهسته راه بروید و سه دقیقه تند، در این حالت می بینید که چگونه ضربان قلب شما افزایش می یابد، سعی کنید زمان را طوری تنظیم کنید که کل زمان پیاده‌روی شما ۳۰ دقیقه شود. این کار باعث می‌شود که کالری بیشتری بسوزانید. به علاوه میزان تحمل‌ پذیری و استقامت خود را نیز افزایش می‌دهید و در نتیجه بیشتر لاغر می شوید.

بیش تر بخوانید: ورزش برای لاغری بازو

تاثیر پیاده‌روی در کالری سوزی

تمام واکنش‌های شیمیایی بدن به کالری نیاز دارند. برای تامین کالری مورد نیاز برای متابولیسم بدن مصرف مواد غذایی ضروری است. منابع غذایی حاوی املاح مختلفی هستند. منابع غذایی ویتامین‌های گوناگونی دارند. در مجموع کالری دریافتی ما از غذاهای مختلف، به نوع غذا بستگی دارد.

میزان کالری مورد نیاز هر فرد متفاوت است. عوامل تعیین‌کننده میزان کالری افراد مواردی همچون سن، قد، وزن، جنس، ژن‌ها یا سطح فعالیت آنها است. هنگام خـوردن غذا یا دریافت مواد مغذی باید میزان کالری دریافتی را بررسی کرد.

منبع: https://www.sira.fit/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

ابرو یکی از مهم ترین اعضای صورت است که در زیبایی افراد نقش زیادی را ایفا می کند. به همین دلیل افراد همواره به دنبال راهکارهایی هستند که ابروهای خود را زیباتر کرده و ظاهری متفاوت به چهره خود ببخشند. کاشت ابرو یکی از روش های تأیید شده و اثرگذار برای حالت دهی به ابروها و حفظ زیبایی افراد است. ماندگاری این روش بسیار بالا است و می تواند یک زیبایی دائمی را به افراد هدیه دهد.

بیش تر بخوانید: سن مناسب تزریق فیلر بینی

حدود سه ماه پس از کاشت ابرو فاز ریزش ابرو بعد از کاشت ابرو وارد مرحله جدیدی می شود. این همان مرحله ای است که در آن آناژن افلوویوم نیز روی می دهد. در این مرحله فولیکول هایی که در جریان عمل کاشته شده اند به نوعی دچار شوک ریزشی شده و چنین حالتی می تواند در صورتی که فرد از قبل توجیه نشده باشد این قضیه موجب نگرانی وی شود در حالی که این شرایط کاملاً طبیعی بوده و برای رشد موهای ابرو ضروری می باشد. این نوع ریزش نه تنها نباید موجب دغدغه افرادی شود که عمل پیوند ابرو را انجام داده اند بلکه می تواند خبر از موفقیت عمل بدهد. در این مرحله همچنین عوارض ناشی از عمل یا اسکار و جای زخم برطرف شده و روند رشد موها آغاز می شود. در ماه سوم به بعد باید انتظار داشته باشید تا روند رشد موها شتاب بیشتری بگیرند و به تدریج ابروها از حالت قبلی خارج شده و متراکم تر خواهند شد. در این فاصله اگر همچنان ریزش مو به طور گسترده ادامه داشته باشد لازم است تا حتماً پزشک را در جریان قرار دهید.

بیش تر بخوانید: عوارض فیلر بینی

کاندیداهای مناسب برای کاشت ابرو

می توان گفت کاشت ابرو ، هیچ محدودیتی ندارد. شما می توانید با هر شرایطی که دارید به این کار بپردازید.

حتی اگر بیماری خاص دارید، کاشتن ابرو برای شما ضرری ندارد. اما شاید بپرسید چرا؟

به دلیل این که در دیگر روش های جوانسازی پوست، مانند تزریق ژل، شما ماده ای شیمیایی را به بدن خود وارد می کنید.

اما در کاشت ابرو این چنین نیست. در این روش، یعنی کاشت ابرو با موی طبیعی، مقداری مو به ناحیه ابروی شما وارد می شوند. بنابراین خطرات خاصی شما را تهدید نمی کنند.

در کل می توان گفت افرادی که ابروی کم پشتی دارند و یا احساس می کنند که ابروی آن ها کم پشت است و یا افرادی که به هر دلیلی دوست دارند که ابروهای پر پشت تری داشته باشند؛ می توانند از روش کاشت ابرو بهره ببرند

بیش تر بخوانید: شستشوی ابرو بعد از کاشت

کاشت ابروی طبیعی چگونه است

یکی از سؤالات پر تکرار مراجعین درباره نحوه کاشت ابرو است که بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در این مورد می‌توان گفت کاشت ابرو با استفاده از موی طبیعی خود شخص انجام می‌شود به این صورت که یک شکاف کوچک در سر ایجاد شده و مقداری از مو‌های سر را برداشته و سپس در زیر میکروسکوپ آن را به پیاز‌های موی مجزا تفکیک می‌کنند. و در آخر این پیاز‌های مو به صورت تک تک در ابرو کاشته می‌شود.

بیش تر بخوانید: هزینه فیلر بینی

کاشت ابرو چه عوارضی دارد

عوارض کاشت ابرو دائمی نبوده و تا مدتی بعد از کاشت از بین می‌رود. اما از عوارض احتمالی پیش آمده بعد از درمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تورم، کبودی و قرمزی پوست
  • خارش در ناحیه کاشت
  • امکان خونریزی ابرو بعد از کاشت
  • غیر عادی شدن ظاهر ابرو‌ها
  • پوسته پوسته شدن در محل کاشت ابرو
  • ریزش موقت ابرو
  • التهاب یا عفونت در ابرو‌ها
  • پر رنگ بودن ابرو‌ها

منبع: https://www.drmattab.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

ریزش مو می تواند برای کسانی که آن را پشت سر می گذارند یک تجربه ناراحت کننده باشد که اغلب منجر به خجالت و تأثیر روانی قابل توجهی می شود. مردم به طور کلی به دنبال راه حل های طبیعی ریزش مو هستند، اما برای ریزش موی دائمی، این درمان ها اغلب کوتاهی می کنند. در نتیجه، بسیاری به کمک های موقتی مانند کلاه گیس، موهای مصنوعی یا داروها روی می آورند که ممکن است در مراحل اولیه ریزش مو موثر باشد، اما در موارد طاسی کامل نه. در ادامه با ویژگی های خرید کلاه گیس آشنا شوید.

ارتباط کلاه گیس با کاشت موی طبیعی

گاهی فرد برای پوشانیدن ظاهری یک طاسی نه چندان شدید و وسیع در سرش متوسل به کلاه گیس شده و مدتی از آن استفاده می کند بدین معنی که شخص با کلاه گیس خود را به جامعه معرفی کرده و بدین ترتیب در انظار ظاهر می شود. پس از مدتی وی از کلاه گیس و مشکلات آن خسته شده و تصمیم به انجام کاشت مو می گیرد. این فرد با کسی که از کلاه گیس استفاده نکرده و با طاسی سرش در انظار ظاهر شده است، تفاوت های بسیاری داشته و یکسری مشکلات بر سر راه کاشت موی وی وجود دارد.

انواع کلاه گیس

کلاه گیس‌ها و انواع اکستنشن مو دو نوع هستند. یا از الیاف مصنوعی درست می‌شوند یا از موهای طبیعی انسان. نمونه‌ای که در آن‌ها از موهای مصنوعی استفاده می‌شود، سبک‌تر و بهداشتی‌تر از آن‌هایی هستند که با موی طبیعی ساخته شده‌اند اما چون از نظر ظاهری مصنوعی به نظر می‌رسند، افراد معمولا تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند. توجه داشته باشید که اگر خرید کلاه گیس مردانه با موی طبیعی انسان درست شده باشد، دقیقا مانند موی طبیعی انسان، کم کم آلودگی محیط بر آن اثر می‌گذارد و ممکن است میکروب و قارچ به آن نفوذ کند و سلامت پوست را در معرض خطر قرار دهد بنابراین باید همانند حفظ بهداشت موهای طبیعی به آن‌ها توجه داشت. از این رو شامپو زدن و شستشوی مداوم آن‌ها به خصوص در فصل گرما که تعریق و امکان بروز آلودگی‌ها بیشتر است، ضروری است.

مزایا و معایب استفاده از کلاه گیس

  • برای مزایایی که این الیاف مو می‌تواند داشته باشد موراد زیر ذکر می‌گردد:
  • استفاده آسان
  • برگشت‌پذیری سریع بودن در صورت نارضایتی فرد
  • افزایش اعتماد به نفس
  • نگهداری و شستشوی آسان
  • قیمت نسبتا ارزان‌ نسبت به کاشت مو و روش‌های ترمیمی دیگر

پسوریازیس

پسوریازیسو یا آلوپسی پسوریازیس مشکل خود ایمنی است که باعث تغییر شدید سلول های پوست و همچنین فلس های ضخیم سفید روی پوسته کف سر می شود. در صورت کندن این فلس ها ممکن است پوست سر خونریزی کند. پسوریازیس کفِ سر ممکن است موجب ریزش مو شود چون ممکن است برای التیام خارش حاصل از این وضعیت، به شدت سر را بخارانید و همین موجب ریزش موها می شود. برای کاهش خارش پوست سر و ریزش مو، استفاده خود از سشوار و اتو مو را کم کنید. اتو و سشوار موجب گرم شدن کفِ سر می شوند. همچنین قرار دادن یک خنک کننده و یا حوله ای سرد روی قسمت تحریک شده می تواند کمکتان کند. همچنین شامپوهای مختلفی نیز وجود دارند که می توانند به التیام این مشکل کمک کنند. در موردهای شدیدتر، یک متخصص پوست می تواند داروهای خوراکی، کرم های موضعی، پماد و همچنین درمان با نور ماورابنفش تجویز کند. با اینکه نمی توانید به صورت کامل جلوی حملات پسوریازیس را بگیرید اما می توانید شرایط را کنترل کنید. با پزشکتان درباره راه هایی که می توانید استرس را کنترل کنید و دیگر روش های افزایش سلامت صحبت کنید.

انتخاب و خرید کلاه گیس بر اساس شکل صورت

انتخاب کلاه گیس زنانه متناسب با حالت صورت اهمیت بالایی دارد، چراکه گزینه‌ای نامنتناسب با ظاهر و شکل صورت باعث مصنوعی به نظر رسیدن این کالا روی سر می‌شود، در حالی که انتخاب کلاه گیسی سازگار با حالت چهره نه تنها طبیعی به نظر می‌‌رسد، بلکه زیبایی شما را دو چندان می‌کند. بنابراین، با در نظر گرفتن این فاکتور تضمین می‌کنیم که در کنار رعایت سایر نکات اشاره شده در این مقاله، کسی متوجه این که نخواهد شد که شما از کلاه گیس شیمی درمانی استفاده می‌کنید. در همین راستا به منظور تعیین شکل صورت در ابتدا در جلوی آینه بایستید و موهای خود را تا خط رویش جمع کنید، سپس بر اساس شکلی که می‌بینید، کلاه گیس مناسب خود را انتخاب کنید.

منبع: کلاه گیس

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

ریزش مو، یا در اصطلاح پزشکی به نام آلوپسی شناخته می‌شود، یک مشکل رایج در مردان و زنان است. این‌یک آسیب التهابی برگشت‌ناپذیر فولیکولی است که با اسکار و ریزش مو همراه است. درمان‌های سنتی آلوپسی اسکار مانند استروئیدهای داخل ضایعه و موضعی و ماینوکسیدیل موضعی موفقیت محدودی دارند. در موارد پیشرفته آلوپسی اسکار اولیه، کاشت مو یک گزینه درمانی موردبحث است.

دلایل مهم ریزش موی زنان

عوامل ارثی و ژنتیک

مهم ترین علت ریزش مو زنان در جهان ریزش مو و بیماری های ارثی است که روی مردان و زنان به یک نسبت تاثیر می گذارد. به این وضعیت آلوپسی آندروژنیک می گویند. الگوی آلوپسی آندروژنیک در مردان و زنان متفاوت است. الگوی ریزش موی مردان معمولا در خط جلویی پوست است که به تدریج به عقب میروند اما الگوی ریزش مو زنان با نازک شدن موها مشخص می شود.

بیش تر بخوانید: طرز شستشوی کلاه گیس

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو در زنان می باشد. پزشکان پوست معتقدند که هورمون ها نقش مهمی در چرخه رشد مو دارند. استروژن ها (هورمون های زنانه) به خانم ها کمک میکنند تا موهایشان در فاز رشد قرار بگیرد. زمانی که اختلالی در غدد درون ریز بدن اتفاق بیفتد، می تواند منجر به ریزش مو شود، مانند سندروم تخمدان. البته این مسئله تا حد زیادی به ژنتیک نیز بستگی دارد. اگر شما به صورت ارثی ریشه های مو حساسی دارید، ممکن است اختلالات هورمونی بیش از حد روی رشد مو تاثیر منفی بگذارد.

بیش تر بخوانید: خرید کلاه گیس

اضطراب

بعضی از افراد از ما میپرسند که چطور یک عامل روحی و خارجی می تواند باعث ریزش مو شود؟ استرس باعث افزایش سطح آندروژن می شود که این خود به ریزش مو دامن میزند. اضطراب همچنین مشکلاتی مانند شوره سر، اختلال در عادات غذایی و سیستم گوارش میشود که تمام این مشکلات در نهایت منجر به ریزش مو در زنان خواهد شد.

زایمان

خانم های زیادی پس از زایمان با ریزش مو رو به رو می شوند. یکی دیگر از دلایل ریزش مو می تواند یک بحران روحی و پر استرس مانند طلاق یا مرگ یکی از عزیزان شما باشد.

بیش تر بخوانید: کلاه گیس شیمی درمانی

کمبود آهن و کم خونی

یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو در زنان کمبود آهن است. آهن نقش مهمی در رشد مو دارد زیرا پروتئین های مو را تولید می کند. برای تشخیص اینکه شما کمبود آهن دارید یا نه باید آزمایش خون بدهید و نتیجه را به پزشک متخصص بسپارید.

کم کاری و پرکاری غده تیروئید

اکثر خانم هایی که ریزش مو دارند، با مشکل عدم تعادل غده تیروئید نیز دست و پنجه نرم میکنند. غده تیروئید تولید پروتئین و اکسیژن داخل بافت ها را کنترل و از این راه متابولیسم بدن را تنظیم میکند. کم کاری یا پرکاری تیروئید روی ریشه های مو تاثیر گذاشته و حتی ممکن است منجر به کم خونی شود و همان طور که پیشتر گفتیم کم خونی نیز یکی از دلایل مهم ریزش مو زنان می باشد. مطالعه مقاله ریزش موی ناشی از تیروئید مجله مهتاطب، خالی از لطف نیست.

کاهش وزن شدید

وقتی شدیدا وزن کم می کنید، پس از چند هفته با ریزش مو شدید نیز رو به رو خواهید شد. اگر خیلی ساده بخواهیم بگوییم، بدن به حرف ما گوش نمیدهد، یعنی بدن وقتی مواد مغذی و مورد نیاز خود را نتواند از تغذیه به دست بیاورد، به ریشه های مو حمله می کند.

افزایش سن

سن فقط یک عدد نیست! با افزایش سن، بدن خانم ها دچار تغییرات زیادی از جمله یائسگی می شود. یائسگی یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو در زنان می باشد. خانم های عزیز باید درک کنند که هر چقدر سن آنها افزایش میابد، موها نیز پیرتر و نازک تر می شوند و این کاملا طبیعی است.

مراقبت از مو

اقدامات آرایشی و زیبایی که بر روی موها انجام میدهند مانند رنگ مو، اکستنشن مو، اتوی مو و غیره با گذشت زمان می تواند منجر به ریزش مو ختم شود. وقتی یکی از فولیکول های مو آسیب ببینید دیگر از آن هیچ مویی رشد نمی کند. وجود تعداد زیادی از فولیکول های آسیب دیده می تواند باعث کچلی دائمی شود. با ایجاد تغییراتی در سبک مراقبت از موی فر خود می توانید از ریزش مو جلوگیری کنید.

درمان سرطان

چند هفته پس از شیمی درمانی یا برخورد اشعات به سر و گردن، ممکن است همه یا بیشتر موها از بین برود اما جای نگرانی نیست، زیرا معمولا چند ماه پس از اتمام شیمی درمانی یا پرتو درمانی، موهای سر دوباره رشد می کنند. همچنین پزشکان نیز به کسانی که سرطان خود را درمان کرده اند داروهایی برای رشد مجدد مو پیشنهاد میدهند.

منبع: کلاه گیس

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

پیکر تراشی یکی از راه هایی است که از طریق آن به لاغری دلخواه خود می رسید ما در این مقاله برای شما تمام نکاتی که باید برای پیکر تراشی مد نظر داشته باشید را گفته ایم که بدانید قبل از انجام این کار باید چه کار کنید و امروزه پیکر تراشی یکی از جراحی هایی است که بیشتر افراد از آن برای زیبایی اندام و کم کردن وزن استفاده می کنند و در میان مردم خیلی طرفدار دارد به همین دلیل برای شما هدف از پیکرتراشی با روش های مختلفی که مورد استفاده قرار می گیرد را نام برده ایم و توضیح داده ایم که بدانید کدام روش مناسب شما است.

پیکرتراشی چیست

لیپوماتیک یا پیکر تراشی یکی از عمل های زیبایی است که برای کاهش دادن چربی های اضافی موجود در نقاط مختلف بدن انجام می شود و امروزه پیکر تراشی هم در کنار سایر عمل های زیبایی مثل کاشت مو ، جراحی زیبایی بینی ، لیزر مو های زائد در بین مردم رواج یافته است و بیشترین نوعی که از پیکر تراشی در بین مردم کاربرد دارد تراشیدن چربی های شکم و پهلو است اما بیشتر به دلایل پزشکی این کار را انجام می دهند و پیکر تراشی چند روش مختلف دارد که در کلینیک های پزشکی مجاز استفاده می شوند.

بیش تر بخوانید: یبوست بعد از عمل لاغری

اهداف و تفاوت جراحی های لاغری و پیکر تراشی

جراحی لاغری در واقع هدف اصلی بهبود مستقیم ظاهر بیمار نیست. بلکه هدف اصلی هدف کاهش اشتها و کالری دریافتی و کمک به کاهش وزن و بهبود بیماریهای فرد است. بیماریهایی مانند دیابت بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون بعد از انجام جراحی لاغری به میزان قابل توجهی کنترل می شوند. اما در مقابل هدف اصلی پیکرتراشی دستیابی به بدن با فرم ایده‌آل بوده و هیچ ارتباطی با بهبود سلامت فیزیکی ندارد.

بیش تر بوانید: جراحی لاغری

پیکرتراشی با لیپوساکشن

پیکرتراشی با لیپوساکشن یکی از با سابقه ترین و قدیمی ترین روش های پیکر تراشی بدون جراحی می باشد که در میان بسیاری از زیباجویان کاربرد و تقاضای بسیار بالایی دارد به گونه ای که به وسیله آن می توان چربی های زائد نواحی دلخواهی از بدن را از  از بین برد؛البته که باید در نظر داشته باشید که این چربی های زائد اگر در حجم زیاد و نواحی گسترده  ای از  بدن ذخیره شده باشند،از طریق لیپوساکشن قابل درمان نیستند.

به طور کلی لیپوساکشن برای از بین بردن چربی های موضعی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای کسانی که از اندام نسبتاً مناسبی برخوردار می باشند و قصد دارند به وسیله پیکرتراشی با لیپوساکشن به کانتورینگ اندام خود بپردازند انتخابی مناسب است؛حال باید در نظر گرفت که liposuction تنها مناسب افرادی است که پس از انجام این عمل شرایط ورزش روزانه و رعایت رژیم غذایی مناسب را دارا هستند، چرا که در صورت عدم رعایت این موارد چربی های کسرشده  ی بدن از طریق لیپوساکشن می‌تواند مجدداً به سرعت جایگزین گردد.

بیش تر بخوانید: جراحی اسلیو معده

پیکرتراشی با لیپوساکشن از طریق ایجاد برشی کوچک در ناحیه مدنظر و به وسیله لوله های مخصوص به نام کانول صورت می‌گیرد، به گونه‌ای که این لوله به یک دستگاه مکش قوی متصل می باشد و چربی های زائد از طریق مکش این دستگاه از بدن فرد خارج می شود.باید این نکته را در نظر داشت که چربی های خارج شده از بدن به این روش قابل تزریق و استفاده مجدد برای ناحیه دیگری از صورت و یا بدن بیمار نمی باشند، چرا که از کیفیت بالایی به منظور تزریق مجدد برخوردار نیستند؛همچنین باید بدانید که لیپوساکشن برای درمان مشکلات افرادی که به دلیل بیماری از وجود توده های چربی در درون بدن خود رنج می برند نیز مورد استفاده قرار می گیرد و می توان با تایید و تشخیص پرشک از روش لیپوساکشن برای کاهش حجم و خارج نمودن چربی های موجود در بدن بیمار استفاده نمود.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

بسیاری از افراد، به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند به سرعت لاغر شوند و وزن خود را کاهش دهند. لاغر شدن در مدت زمان کوتاه، عوارض زیادی دارد و ممکن است بیماری‌های زیادی را به وجود آورد. تقریبا هیچ قرص، دارو یا روشی نمی‌توانند سلامت شما را در این شرایط تضمین کنند. به همین دلیل، توصیه می‌شود که برای لاغری از روش‌های سالمی مانند رژیم غذایی و ورزش استفاده کنید. در ادامه برخی از بهترین روش لاغری را به شما معرفی می‌کنیم.

جایگزینی چربی‌های سالم به جای چربی‌های اشباع

اگر قصد پیروی از بهترین روش لاغری را دارید، بدون شک باید چربی‌های سالم مصرف کنید. چربی‌های سالم از مصرف روغن زیتون، گردو، ماهی و … به دست می‌آیند. مصرف شکر، غذاهای فست‌فودی، شکلات و … موجب افزایش وزن شما می‌شوند.

بیش تر بخوانید: دلایل استپ وزنی

کنترل اعصاب و استرس

نداشتن کنترل روی اعصاب و استرس هم یکی دیگر از دلایل چاقی و اضافه وزن است. اگر هدف شما لاغر شدن است، باید بدانید که کنترل اعصاب و استرس یکی از مهم‌ترین موارد برای لاغر شدن است. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با انجام ورزش هم از استرس دوری کنید.

بیش تر بخوانید: رژیم شوک سه روزه

ورزش کردن

بسیاری از افراد ورزش کردن را بهترین روش لاغری می‌دانند. انجام ورزش‌های سالم و کم‌خطر به لاغر شدن شما کمک ویژه‌ای خواهند کرد. ورزش‌هایی مانند یوگا و شنا، تاثیر بیشتری نسبت به سایر ورزش‌ها روی لاغری می‌گذارند. علاوه بر این، یوگا می‌تواند برای تعادل و کنترل اعصاب و کاهش استرس شما هم مفید باشد.

نکاتی که قبل از شروع رژیم باید درباره خود بدانیم

قبل از اینکه یک فرد شروع به یک رژیم غذایی کند، باید یک سری موارد را به درستی در مورد سبک زندگی خود بداند، تا بتواند بر طبق اصول یک رژیم موفق داشته باشد و در کنار آن وضعیت سلامت آن نیز به خطر نیفتد. نکات مهمی که هر شخص موظف است، قبل از شروع رژیم غذایی در مورد سبک زندگی خود بداند، عبارت است از:

  • بررسی انگیزه هر فرد قبل از شروع کاهش وزن
  • حمایت از سوی خانواده و اطرافیان جهت کاهش وزن
  • درک کردن خطرات چاقی برای افراد
  • درک کردن فواید کاهش وزن برای افراد
  • کسب اطلاعات کامل در مورد فعالیت‌های ورزشی جهت کاهش وزن
  • بررسی وضعیت غذایی افراد به منظور دریافت برنامه غذایی

چطور لاغر شویم و لاغر بمانیم ؟

بعد از اینکه لاغر شدین و وزن شما کم شد باید سعی کنید دیگر چاق نشوید. کاهش وزن آسان است اما سخت تر این است که سعی کنید تا وزن شما ثابت بماند!

برای اینکه وزن شما ثابت بماند و دوباره چاق نشوید باید چند کار را انجام دهید. به عنوان مثال شما باید رژیم خود را حفظ کنید و باید بدانید کوچک ترین اشتباه در رژیم وزن شما را افزایش می دهد.

همچنین شما باید ورزش خود را حفظ کنید و روزانه ورزش کنید و الا وزن شما مجدد بالا می رود!

نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که شما باید کالری دریافتی خود را محاسبه کنید تا بالا نرود. اگر کالری دریافتی شما بیشتر از کالری مصرفی شود وزن شما بالا می رود.

در نتیجه اگر بخواهیم جمع بندی کنیم باید بگوییم شما باید ورزش کنید، رژیم را حفظ کنید تا لاغری شما حفظ شود.

کوچک ترین تخلف می تواند وزن شما را افزایش دهد و لاغری را دور کند.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

مراقبت های لازم بعد از کاشت ابرو شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو از مهمترین کارها بعد از عمل کاشت ابرو میباشد . مسلما می دانید افرادی که دچار ریزش مو و یا ریزش ابرو می شوند یکی از بهترین گزینه هایی که برای درمان پیش روی آنها قرار دارد کاشت ابرو و مو می باشد. این راستا باید بدانید که مراقبت های بعد از کاشت از مهمترین قسمت های درمان محسوب می شوند زیرا پزشکان این مراقبت ها را بخشی از درمان می دانند و اگر میخواهند به نتیجه برسند باید آنها را رعایت کنند. در این قسمت به معرفی برخی از نکات شستشو بعد از کاشت ابرو و همچنین مراقبت های بعد از کاشت ابرو میپردازیم:

  • بعد از کاشت ابرو زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از عمل کاشت ابرو ، از استحمام کردن و رفتن به استخر خودداری کنید.
  • از انجام فعالیت های روزانه بعد از کاشت ابرو به مدت ۲۴ ساعت خودداری کنید.
  • بعد از کاشت ابرو ورزش های سنگین را به مدت یک هفته کنار بگذارید.

بیش تر بخوانید: بهترین فیلر بینی

کاندیدای کاشت ابرو

پس از اینکه نسبت به مراقبت های کاشت ابرو و همچنین شستشو بعد از کاشت ابرو آگاهی لازم و کافی را پیدا کردید تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که آیا کاندید کاشت ابرو مناسبی برای انجام این عمل هستید؟ در این رابطه باید بگوییم شما زمانی میتوانید به سراغ کاشت مو در ابرو بروید که در ابتدا بررسی های لازم صورت گیرد و پزشکان به این نتیجه دست پیدا کنند که شما از بانک مویی قوی و ضخیم بهره مند می باشید و میتوان از آنها برای انتقال به ناحیه مورد نظر استفاده کرد. در آن صورت میتوانید اطمینان داشته باشید که عمل شما نتیجه بخش خواهد بود.

بیش تر بخوانید: بهترین مرکز کاشت ابرو در تهران

مراقبت بعد از کاشت ابرو شامل چیست؟

ریزش ابرو می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و یکی از دلایل مهم آن استرس و بیماری های روانی است. هنگامی که ما استرس را تجربه می کنیم، بدن ما هورمون هایی ترشح می کند که می تواند تأثیر مضری بر فولیکول های مو داشته باشد و مانع رشد آنها شود و منجر به ریزش ابرو شود. درک این نکته ضروری است که افتادن ابروهای تازه کاشته شده در هفته دوم و سوم بخشی طبیعی از روند رشد است. با این حال، این ممکن است به سطح استرس شما اضافه کند.

آیا امکان رنگ کردن بعد کاشت ابرو وجود دارد؟

در ۷روز اول پس از کاشت ابرو نباید از هیچ گونه لوازم آرایشی استفاده کنید. برای رنگ کردن باید چندماه از کاشت ابرو بگذرد تا فولیکول ها کاملا پیوند بخورند. و آن زمان هم میتوانید ابروها را رنگ کنید و هم به دلخواه خودتان اصلاح کنید.

آیا روش کاشت ابروی مردان با زنان متفاوت است؟

مراحل کاشت ابرو برای مردان و زنان یکسان است، اما تکنیکی که برای ابرو کاشتن استفاده می‌شود، با توجه به شرایط بیماران ممکن است با هم تفاوت داشته باشد. یکی از تفاوت‌های بارزی که بین کاشت ابروی زنانه و مردانه وجود دارد، تفاوت نوع موی ابرو است. موی مردان ضخیم‌تر است و این ضخامت در تمام قسمت‌ها یکسان است، در حالی‌که موهای ابروی خانم‌ها برجسته و پر نیست و ضخامت موها کم است. این موارد باعث می‌شود تکنیکی که برای کاشت ابرو مردان استفاده می‌شود با تکنیکی که برای کاشت ابروی زنان استفاده می‌شود با هم تفاوت داشته باشد.

منبع: https://www.drmattab.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

پروستات بخشی از دستگاه تناسلی مردانه است و در داخل بدن قرار دارد.در این مقاله با عناوین پروستات چیست و چگونه درمان می‌شود، علائم پروستات و دلایل مبتلا شدن به پروستات آشنا می‌شوید.

پروستات چیست؟

پروستات غده‌ای به اندازه یک شاه بلوط است و وزن آن حدودا 30 گرم است. کلمه "پروستات" از عبارت یونانی به معنای "کسی که جلو ایستاده است" گرفته شده است که موقعیت غده پروستات را توصیف می‌کند. این غده بخشی از دستگاه تناسلی مردانه است و در داخل بدن قرار دارد. مهم‌ترین عملکرد پروستات تولید مایعی است که همراه با ترشحات غده‌های دیگر و اسپرم‌های تولید شده در بیضه، مایع منی را تشکیل می‌دهند. ماهیچه‌های غده پروستات باعث می‌شود مایع منی با فشار بالا وارد مجرای ادراری شده و در طول انزال به بیرون دفع شود.

بیش تر بخوانید: هزینه عمل واریکوسل

عوامل ابتلا به سرطان پروستات

سن و ارتباط آن با پروستات

در مردان زیر ۴۰ سال این سرطان به ندرت دیده می شود

اما میزان احتمال ابتلا به آن بعد از ۵۰ سال به شدت بالا می رود.

همچنین در سنین بالای ۶۵ سال از هر ۱۰ مورد ۶ نفر مبتلا به این سرطان وجود خواهد داشت.

بیش تر بخوانید: بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو

عوامل قومی و نژادی

سرطان پروستات بیشتر در مردان آفریقایی-آمریکایی تبار و در مردان کاراییب که اصالت آفریقایی دارند بیشتر شایع است.

مردان آفریقایی-آمریکایی تبار بیش از دوبرابر بیشتر از سفیدپوستان احتمال مرگ به خاطر سرطان پروستات را دارا می باشند.

سرطان پروستات کمتر در افراد آمریکایی-آسیایی تبار و مردان اسپانیایی و لاتین (آمریکای لاتین) نسبت به افراد سفید پوست و غیر اسپانیایی رخ می دهد . دلیل این اختلاف به شکل واضح مشخص نیست.

بیش تر بخوانید: سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو

رژیم غذایی

  • در مردانی که گوشت قرمز بسیار و لبنیات پرچرب مصرف می کنند، خطر ابتلا به سرطان پروستات بیشتر است.
  • این افراد احتمالا میل کمی نسبت به میوه جات و سبزیجات دارند.
  • مردانی که کلسیم زیادی مصرف می کنند (از مواد غذایی یا مکملها) خطر ابتلا به این نوع سرطان را بیشتر دارند.
  • در این میان با توجه به این موضوع، لبنیات نیز باعث افزایش این خطر می شود.
  • البته لازم به ذکر است که هیچ مطالعه ای این ارتباط را به طور یقینی اثبات نکرده است.
  • باید توجه داشت که کلسیم اهمیت فراوان در رشد دارد و  بسیاری از عوامل سلامتی را به دنبال دارد.

احتمال ابتلا به التهاب پروستات در چه کسانی بیشتر است؟

مواردی که احتمال ابتلا به پروستات را بیشتر می‌کند شامل موارد زیر است:

  • افراد جوان یا میانسال بیشتر در معرض خطر ابتلا به پروستات مزمن هستند
  • سابقه ابتلا به پروستاتیت
  • داشتن عفونت در مثانه یا مجرای ادراری (لوله ای که منی و ادرار را به آلت تناسلی منتقل می‌کند).
  • سابقه ضربه به ناحیه لگن، مانند آسیب ناشی از دوچرخه سواری یا اسب سواری
  • استفاده از لوله‌های تخلیه مثانه در مجرای ادراری (سوند مثانه)
  • مبتلا بودن به ویروس اچ آی وی یا ایدز
  • سابقه انجام بیوپسی پروستات

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

مهمترین فاکتور انتخاب اکستنشن مو مناسب برای مو میزان ماندگاری و کیفیت آن است . اگر مایل هستید اکستنشن شما دوام بیشتری داشته باشد ، بهترین گزینه اکستنشن مو دائمی خواهد بود .

بیش تر بخوانید: تفاوت اکستنشن مو و کلاه گیس

اکستنشن موقت

اکستنشن در این روش به صورت موقت انجام می شود . اگر برای یک مراسم یا مهمانی خاص قصد اکستنشن مو دارید بهترین گزینه برای شماست . شما می توانید به صورت روزانه و به راحتی آن را جدا و یا دوباره متصل کنید . این روش برای اشخاصی که موهای پرپشت و ضخیمی دارند مناسب است . روش کلیپسی از رایج ترین انواع آن است .

بیش تر بخوانید: خرید کلاه گیس

اکستنشن مو نیمه دائم :

ماندگاری این روش حدود 5 الی 8 هفته است . برای اتصال اکستنشن از روش نواری استفاده می شود که چسب آن به صورت نامرئی است . در این روش از دسته های کوچکتر مو نسبت به روش موقت استفاده می شود و تا حد زیادی غیر قابل تشخیص است .

اکستنشن مو دائمی :

این روش طول عمر بیشتری نسبت به دو روش قبلی دارد . در آن از دسته موهای بسیار باریک تر در تعداد بالا استفاده می شود و در نتیجه خروجی کار بسیار طبیعی تر جلوه می کند .

اکستنشن مو چیست ؟

اکستنشن‌های مو، موهای اضافه‌کردنی خاصی هستند که با هدف افزایش حجم و عمق موهای طبیعی به آنها اضافه می‌شوند و انواع مختلفی دارند. شما می‌توانید بعد از انجام دادن مشاوره‌های لازم و با در نظر گرفتن عواملی مانند نیاز فردی، بودجه مالی، نوع موها و میزان بلندی موها از اکستنشن‌های مو استفاده کنید. اکستنشن‌های مو بی‌خطر هستند و امروزه بسیاری از زنان در سرتاسر جهان به این محصولات اعتماد دارند.دلیل عمده این اعتماد، توانایی اکستنشن‌های مو برای پنهان کردن بسیاری از مشکلات مانند نازکی موها، ریزش مو و حتی طاسی است. زنان در هر سنی می‌توانند به‌راحتی این اکستنشن‌ها را تهیه کنند، ‌اما توجه کردن به برندها و نوع این محصولات قبل از استفاده واقعا ضرورت دارد. داشتن موهای پرپشت و بلند، آرزوی خیلی‌ها، به ویژه خیلی از آنهایی است که ظاهر چهره‌شان برایشان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ مثلا بازیگران هالیوود. اما شاید ندانید که در میان هنرپیشه‌های هالیوودی که به نظر می‌رسد موهای زیبا و پرپشتی دارند، کم نیستند آنهایی که برای رسیدن به هدف دلخواهشان از اکستنشن مو استفاده می‌کنند. می‌پرسید چرا و چطور؟ آیا این کار ‌عارضه‌ای برایشان ندارد؟ آیا این کار در درازمدت باعث ریزش موی آنها نمی‌شود؟

بیش تر بخوانید: کلاه گیس زنانه

نکاتی که باید در رابطه با اکستنشن دائمی مو بدانید

اکستنشن دائمی مو به منظور افزایش حجم مو ، حالت دهی به مو و بلند کردن مو به روش های مختلف انجام می شود و امروزه مورد استقبال خانم های جوان و نوجوان قرار گرفته است . اگر شما هم به فکر انجام اکستنشن مو هستید ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که آیا اکستنشن دائمی مو آسیبی به موهایمان می رساند یا خیر ؟ بسیاری از خانم های جوان و نوجوان تمایل دارند موهای بلند و زیبا و پرپشت داشته باشند . بنابراین اکستنشن دائمی مو به دلایل مختلف قابل انجام است .

به طور کلی اکستنشن مو به سه روش موقت ، نیمه دائمی و دائمی صورت می گیرد . اکستنشن موقت همان طور که از نام آن پیداست به صورت موقتی می باشد و شما می توانید به راحتی و به صورت روزانه آن را جدا و مجددا وصل کنید . روش های نصب اکستنشن موقتی می تواند با استفاده از کلیپس ، بافت و حتی چسب باشد .

ماندگاری اکستنشن نیمه دائمی 5 الی 7 هفته می باشد . در حقیقت اکستنشن نیمه دائمی ، نواری شکل هستند و با استفاده از چسب های نامرئی به موهای شما وصل می شوند . اکستنشن نیمه دائمی در دسته های کوچک تر نسبت به اکستنشن کلیپسی به فروش می رسند . این نوع اکستنش در شرایطی که موهای شما به حالت افتاده باشد ، به هیچ عنوان قابل تشخیص نخواهد بود .

اکستنشن دائمی مو همان طور که از نامش پیداست چندین ماه بر روی موهای شما ماندگار خواهد بود . در این روش دسته ای موی بسیار باریک در تعداد زیاد به موهای شما متصل خواهند شد . این نوع اکستنشن بسیار طبیعی به نظر می رسد.

منبع: کلاه گیس

  • رعنا عنابستانی