تغدیه

۱۳۹ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پس از اتمام فرایند کاشت مو می‌توانید به تدریج شاهد نتایج مورد نظر باشید رعایت نکاتی که پزشک به شما گوشزد می­کند مهمترین نکات در کاشت مو محسوب می­شود.

پس از اتمام کاشت مو، هر متخصص کاشت مو خوب  به شما داروهایی مانند استروئید ( ضد التهاب )، داروی مسکن، و آنتی بیوتیک ( ضد عفونت ) می­‌دهد. پس اطلاعات لازم در خصوص زمان و نحوه مصرف آنها را در اختیار شما قرار می­دهد. پس اطلاعات لازم در خصوص زمان و نحوه مصرف آنها را در اختیار شما قرار می­دهد.

برداشت واحد فولیکولی یک روش کم تهاجم برای کاشت مو است، با این حال باید انتظار قرمز شدن پوست را در محل برداشت فولیکول و پیوند آن داشته باشید. قرمزی پوست براساس جنس پوست و شرایط بدنی شما، ظرف مدت چند روز بهبود می­یابد.

معمولا پس از کاشت مو هیچ گونه دردی را احساس نمی­کنید، اما باید از لمس کردن موضع و عرق کردن بیش ار حد اجتناب کنید. به این ترتیب پیشنهاد می­کنیم که تا دو روز پس از کاشت مو در منزل استراحت کنید. طبق دستور پزشک موهای خود را بشوئید و از نکاتی که پزشک در خصوص استفاده از شامپو در دو هفته اول پس از درمان گوشزد می­کند، پیروی کنید تا فرایند بهبود تسریع شود.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

در این مقاله به طور کامل درباره ارتودنسی لینگوال مطالبی ارائه شده است. چنانچه کنجکاو هستید که این ارتودنسی چیست و چگونه انجام میشود یا مزایا و معایب آن چیست حتما این مقاله را از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران بخوانید.  

ارتودنسی لینگوال چیست؟

ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال یک روش درمانی است که در آن دستگاه ارتودنسی دندان یا بریس (براکت ، سیم و الاستیک) در پشت دندان ها (سمت زبان) قرار می گیرد. براکت های لینگوال به خاطر موقعیت مکانیشان گاهی اوقات “براکت داخلی” نیز نامیده می شوند. برخلاف براکت های معمولی که در قسمت بیرونی دندان ها قرار داده می شوند. با وجود اینکه موقعیت ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی زبانی نسبت به ارتودنسی ثابت برعکس شده است. اما هر دوی آنها شباهت های زیادی از نظر نوع سخت افزار و اصول ارتودنسی با هم دارند.

تفاوت ارتودنسی معمولی با لینگوال در چیست؟

بریس های زبانی یا لینگوال دقیقا شبیه به ارتودنسی ثابت با بریس های فلزی معمولی هستند اما با یک تفاوت بسیار شاخص. ما بریس های معمولی را به سطح جلوی دندان ها متصل میکنیم. یعنی به راحتی دیده میشوند. اما ابتکار عمل در ارتودنسی لینگوال به این صورت است که بریس ها دیگر قابل مشاهده نیستند. چرا؟ چون ما آن ها را به سطح خلفی یا پشت دندان ها متصل میکنیم. این ترفند خودش نوعی ارتودنسی نامرئی است زیرا بدون اینکه کسی متوجه درمان شما شود بعد از مدتی دندان های شما صاف و یکدست میشوند.

ارتودنسی پشت دندانی چه مشکلاتی را اصلاح میکند؟

دستگاه های ارتودنسی متحرک قادرند تنها مشکلات جزئی تا متوسط دندانی را برطرف کنند اما دستگاه های ثابتی مانند لینگوال میتوانند شدیدترین مشکلات را اصلاح کنند. بریس زبانی یا لینگوال می تواند مشکلاتی بیش از کج بودن دندان ها را برطرف کند. این ارتودنسی می تواند سلامت دهان و دندان شما را به خوبی بهبود بخشد. به طور کلی بریس های لینگوال قادرند مشکلات زیر را برطرف کنند:

  • کج بودن متوسط تا شدید دندان ها
  • ازدحام دندان ها
  • انواع مال اکلوژن ها

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی ( دندانپزشکی کودکان ، دندانپزشکی ترمیم و زیبایی ، دندانپزشکی بارداری و...) می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی جنت آباد یعنی تاج دنتال مراجعه کنید.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

سن : کودک ده ماهه

رشد و رفتار کودک تحت تاثیر غذای روزانه قرار می گیرد . اگر درد مورد رفتار یا رشد کودکتان سوال دارید از متخصص کمک بگیرید .

پارو ، پارو، پارو ، قایقت را پارو بزن

کودک را تشویق کنید تا دست شما یا میله ی کوچک را در بالای سرش نگه دارد به آرامی او را با آوازی به عقب و جلو بکشید او را تشویق کنید برای تقویت انقباض عضلانی ، آرنج هایش را خم کند در صورت لزوم برای کمک به پایین آوردن و حفاظت از سر کودک ، از دستتان استفاده کنید

دست ها از جلو باز باز می باشند و عضلات بازو حرکت را انجام می دهند اگر عضلات بازو ضعیف باشند ، قدرت گرفتن دست کم می شود

در صورت مشاهده هر گونه شلی در سر کودک سر را نگه دارید علت این وضعیت اغلب قرار نگرفتن کودک به اندازه کافی در وضعیت دمر است.

وضعیت دمر را روی ک غلتک کم ارتفاع یا یک بالش تمرین کنید.

برای مطالعه بیشتر : رشد کودک هجده ماهه

فرقون

در حالی که دو طرف لگن کودک را نگه داشته اید ، او را دمر خوابانده و روی دست هایش بلند کنید طوری که وزنش را روی دستش بیاندازد . ضمن خواندن شعر او را تشویق کنید روی دست هایش راه برود.

اگر بازوهای کودک هنوز به اندازه ی کافی قوی نیستند ، قل دادن او روی یک توپ کوچک به او برای راه رفتن روی دست کمک می کند . دقت کنید که دست ها صاف روی زمین قرار گیرند .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشد کودک یک ماهه تا کودک دو ساله می توانید به سایت بهداشت و سلامت نسخه مراجعه کنید.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

هر متخصص جراحی لاغری  به بیماران خود توصیه می کند که فعالیت های ورزشی را در روز های اول پس از جراحی لاغری ( عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، عمل ساسی معده و...) با پیاده روی آغاز کنند. ابتدا با یک یا دو روز در هفته آغاز کنید و پیوسته و کم کم آن را افزایش دهند.. اما دیگر ورزش های مفید در این مدت چه می باشند؟

 پیاده روی

یک پیاده روی آرام به مدت چندین دقیقه می تواند برای بیمار نقطه خوبی برای آغاز فعالیت های ورزشی به حساب آید. پس از چندین ماه وی می تواند به پیاده روی خود سرعت داده و آن را به دویدن تبدیل کند. پیاده روی ورزشی است که هر شخصی و در هر کجا می تواند بی هیچ هزینه ای آن را انجام دهد.

یوگا

این ورزش به بیماران در افزایش متابولیسم، انعطاف پذیری و جریان خون که می تواند موجب تسریع بهبودی و کاهش وزن موثر شود، کمک شایانی کند.

شنا

شنا کردن یکی از چربی سوزترین ورزش هاست و می تواند شروع خوبی برای فعالیت های ورزشی باشد. با این حال، ممکن است برای بسیاری سخت و طاقت فرسا به نظر برسد، از این رو بهتر است آهسته و پیوسته شنا کنید و از سریع و یک نفس شنا کردن بپرهیزید. ورزش شنا روش مناسبی برای افزایش ضربان قلب و کاهش استرس بیمار می باشد.

رقص

رقص برای لاغری یکی از شاد ترین و جالب ترین روش های کاهش وزن است و می تواند علاوه بر چربی سوزی موجب تقویت استخوان ها، قلب، عضلات و روحیه شود.

ورزش های استقامتی

وزنه برداری سبک و تحت نظر مربی کارآزموده می تواند موجب افزایش استقامت بدن و بهبود بیمار شود.

برای مطالعه بیشتر : مجله لاغری و تناسب اندام

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

از لحاظ فنی

بهترین و قویترین تیپ هیوندای آی 20 مجهز به پیشرانه نسبتا قوی با توان و قدرت 100 اسب بخار و گشتاوری برابر با 133 نیوتون بر متر دارد. صفر تا 100 این ماشین چیزی حدود 13 ثانیه طول میکشد. البته در بهترین شرایط و زمانی که بهترین نوع بنزین را به باک بزنید، میتوانید شاهد 100 شدن سرعت در عرض 13 ثانیه باشید. در فضاها و مسیرهای شهری، آی بیست سوختی برابر 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف میکند. مدل هایی که در ایران مونتاژ میشوند دارای جعبه دنده 4 حالته هستند.

برای مطالعه بیشتر : راهنمای خرید لنت ترمز هیوندای

از لحاظ ایمنی

کسب نمره های بالا در آزمون های ایمنی تصادفات جاده ای، باعث شده که هیوندای i20 یکی از مقاوم ترین خودروها باشد. اما متاسفانه این خودرو سیستم هوشمند ترمز و یا هشدار نزدیک شدن به موانع را ندارد. جای تعجب است که در چنین مدل پیشرفته ای، این امکانات ساده تعبیه نشده است.

اما در هر صورت جدای از این نقطه ضعف، هیوندای آی 20 در مجموع تا 85 درصد امنیت و سلامتی سرنشینان بالغ خود را طی تصادفات تامین میکند. و این یک خبر خوب است. مانند همه ماشین های ایمن دیگر، این ماشین نیز 6 کیسه هوای با کیفیت و ایمن دارد، که 2 کیسه از 6 تای آن‌ها متعلق به سرنشینان عقب است. علاوه بر این ها آپشن های ایمنی زیر نیز در آی بیست تعبیه شده است:

  • ترمز با کیفیت ABS
  • کنترل وضعیت خودرو در ‌شیب تند
  • کنترل پایداری الکترونیک
  • سیستم کنترل و تنظیم باد لاستیک ها

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قطعات کیا و هیوندای می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو استارپارتس مراجعه کنید.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

پودری صنعتی در صنایع بعنوان پرکننده که به موادی گفته می شود که افزایش حجم و مقاومتی تولید میکنند استفاده می شود.

کربنات پتاس پرک خوراکی و غذایی در تولید کشمش مصرف دارد که بصورت کیسه های ۲۵ کیلویی میباشد برای تولید کشمش سبز از امولسیون سرد که مخلوطی از ۲.۵ کیلوگرم کربنات پتاسیم و ۱ لیتر روغن کشمش یا روغن استرالیایی می‌باشد استفاده می‌شود .

پتاسیم کربنات (K2CO3) یک محلول قلیایی ارگانیک شفاف و بی‌بو یا یک ترکیب شیمیایی جامد سفید و بی‌بو است که به شکل گرانول های بلوری یا پودر موجود است.

کربنات پتاسیم به عنوان کربنات پتاس نیز شناخته می شود و در صنایع تولید کودهای شیمیایی جهت غنی کردن خاکهای کشاورزی ، تولید شیشه های مقاوم در برابر حرارت ، صابون سازی و ساخت بسیاری از ترکیبات شیمیایی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

گریدهای مختلفی از کربنات پتاسیم تولید می شود و در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. گرید غذایی این ماده پودر سفید شوری است که به راحتی در آب حل می شود ولی در اتانول و اتر نامحلول است. این ماده در تولید ژله ، شراب ، شربت و پخت نان کاربرد دارد.

کاربرد کربنات پتاسیم :

کربنات پتاسیم برای کاهش اسیدیته نوشیدنی ها و حفظ رنگ آنها مورد استفاده قرار می گیرد. کربنات پتاسیم یک ماده ضروری برای فرآوری کاکائو ، بهبود رنگ و طعم و کاهش مزه تلخ آن است.

این ماده محتوای چربی کاکائو را کاهش داده و انحلال پذیری آن را  در مایعات افزایش می دهد بنابراین کمک می کند کاکائو کمتری در محصولات استفاده شود و راهی برای صرفه جویی در دستور پخت کیک و کلوچه هاست.

براساس FDA هیچ مدرکی در رابطه با خطرناک بودن مصرف کربنات پتاسیم  در مواد غذایی در سطوح فعلی وجود ندارد. در واقع شکلات قلیایی شده با کربنات پتاسیم یک ماده ارگانیک مجاز است.

با اینحال وقتی صحبت از ارتقاء سلامتی است تحقیقات مختلف نشان می دهد که شکلات غیرقلیایی فواید بیشتری برای انسان دارد.

نکته :

مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۸ نشان داد که پودر کاکائو فراوری نشده ۱۰ برابر بیشتر از انواع فراوری شده حاوی فلاوونوئیدهاست که با خواص آنتی اکسیدانی به بهبود سلامتی انسانها کمک می کنند. به همین جهت کاکائوی قلیایی نشده با کربنات پتاسیم کاکائوی طبیعی نامیده می شود..

برای مطالعه بیشتر :

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

مدل‌های مختلفی از حلقه نامزدی با الماس به شکل گلابی در بازار وجود دارد و انتخاب مناسب‌ترین گزینه از میان آنها کار چندان آسانی نیست.

الماس گلابی شکل چیست؟

الماس گلابی شکل ترکیبی از بیضی و مارکیز است. یعنی یک طرف آن بیضی‌شکل و سمت دیگر آن نوک تیز است. این شکل الماس که همانند قطره آب یا اشک به نظر می‌رسد، به اندازه نمونه‌های گرد کلاسیک رواج ندارد اما افراد زیادی آن را به خاطر شکل کشیده‌اش انتخاب می‌کنند.

انگشتر با الماس گلابی شکل برای چه فرم دستی مناسب است؟

این شکل از الماس برای هر دستی زیباست و به آن زینت می‌بخشد. اما کسانی که دوست دارند انگشت‌های دست خود را بلند و کشیده نشان دهند، انگشتر طلا با الماس گلابی شکل بهترین گزینه برای آنها بشمار می‌رود.

چگونه انگشتری مناسب برای الماس گلابی شکل انتخاب کنیم؟

همان طور که اشاره کردیک الماسی که شکل گلابی دارد، یک طرفش تیز  و کشیده است. بنابراین باید حلقه‌ای برای آن انتخاب کنید که امنیت این سنگ روی آن حفظ شود.

حلقه نامزدی چه تعداد سنگ باید داشته باشد؟

از دیگر نکاتی که هنگام خرید حلقه نامزدی با سنگ گلابی شکل باید مدنظر داشته باشید، تعداد الماس‌هاست.

اولین گزینه، حلقه با یک سنگ الماس است. در این حالت شما فقط برای یک سنگ هزینه می‌کنید و در عوض می‌دانید که کیفیت سنگ بسیار عالی است.

اما در صورت تمایل می‌توانید انگشتری با سنگ‌های کناری هم خریداری کنید. این حلقه‌ها از درخشش بیشتری برخوردار هستند.

اما هنگام خرید این تیپ انگشتر باید مطمئن شوید که کیفیت و رنگ الماس‌ها با هم یکی و برابر باشد. زیرا ممکن است بعضا رنگ الماس‌ها تیره‌تر یا روشن‌تر از همدیگر باشد.

بهترین فلز گرانبها برای پایه الماس به شکل گلابی چیست؟

هنگام انتخاب فلز گرانبها برای سوار کردن الماس گلابی شکل بر روی آن باید دو فاکتور زیر را مدنظر داشته باشید:

  • استحکام
  • رنگ

در مورد استحکام و دوام انگشتر باید بدانید که طلای زرد گزینه چندان مناسبی برای پایه الماس بودن نیست. طلای زرد به دلیل خالص بودن طلا نرم است و یک گزینه‌ی عمری و همیشگی بشمار نمی‌رود.

قصد خرید طلا دارید؟ شما می توانید برای اطلاع از قیمت طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت به طلا فروشی اینترنتی کیش طلا مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

 

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

برای آنکه یک متخصص کاشت مو خوب  بتواند مراقبت­‌های پزشکی با کیفیت بالا را به شما ارائه دهد، رعایت موارد زیر در  انواع روش‌های کاشت موی طبیعی اهمیت بسیار زیادی دارد:

 

در صورتی که سن شما زیر ۴۵ سال است، از شما می­خواهیم که دو هفته قبل از تاریخ تعیین شده برای شروع درمان، تست نوار قلب انجام دهید.

دو هفته قبل از تاریخ تعیین شده برای درمان مصرف آسپرین یا سایر داروهای ضد التهاب را قطع کنید زیرا باعث افزایش خونریزی می­شوند.

دو هفته قبل از درمان از مصرف مولتی ویتامین­‌ها مانند ویتامین E و B و هر گونه مکمل­‌های غذایی و محصولات گیاهی خودداری کنید زیرا باعث افزایش خونریزی می­شوند.

یک هفته قبل از درمان مصرف ماینوکسیدل را قطع کنید. ماینوکسیدیل یکی از داروهایی است که برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می­گیرد.

صبح روز مراجعه به کلینیک دوش بگیرید و به طور کامل سر خود را شامپوی معمولی بشوئید. پس از شستشو و آبکشی، موهای خود را با حوله کاملا خشک نمائید، به هیچ وجه از اسپری یا ژل استفاده نکنید. اگر از موی مخصوص استفاده می­کنید قبل از دوش گرفتن آن را در بیاورید و دیگر آن را روی سر خود قرار ندهید.

سعی کنید صبحانه سبک بخورید و از خوردن قهوه یا سایر نوشیدنی‌­های کافئین دار خودداری کنید.

صبح روز عمل لباس راحت بپوشید می‌­توانید از لباسی که در قسمت گردن گشاد است استفاده کنید تا از دست زدن به سر پس از اتمام کار جراح و پوشیدن لباس، اجتناب گردد و مشکلی پیش نیاید.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

اظهار نظر بهترین متخصص ارتودنسی در کرج در این باره :

با در نظر گرفتن مهمترین فاکتورهای عنوان شده در بخش قبل، ما به معرفی شناخته شده ترین روش های ارتودنسی دندان میپردازیم و قیمت ارتودنسی دندان با هر کدام را به صورت حدودی درج خواهیم کرد. دقت کنید که این قیمت ها حدودی هستند و صرفا حداقل و حداکثر هزینه ارتودنسی دندان را شامل میشود.

ارتودنسی ثابت با بریس های معمولی

به طور کلی هزینه ارتودنسی ثابت با بریس های معمولی چیزی بین 4,000,000 تا 5,000,000 تومان است. با این حساب میانگین قیمت ارتودنسی ثابت 4,500,000 است. در نظر داشته باشید که این هزینه تنها برای یک فک است و چنانچه بخواهید هر دو فک را با هم درمان کنید باید 8 تا 10 میلیون تومان پرداخت کنید.

 هزینه ارتودنسی نامرئی با براکت سرامیکی

ارتودنسی نامرئی یکی از پرطرفدارترین روش های ارتودنسی دندان و مورد توجه بزرگسالان است. مهمترین دستگاه های نامرئی اینویزیلاین ها، الاینرها و سایر پلاک های شفاف ارتودنسی هستند. با این حال ارتودنسی های دیمون شفاف، لینگوال و سرامیکی نیز جزء این نوع ارتودنسی به شمار میروند. با این حال براکت های سرامیکی بیشتر از سایر دستگاه های دیگر توسط بزرگسالان به کار برده میشوند و قیمت آن ها چیزی بین  (7,000,000) تا (7,500,000) تومان متغییر است.

هزینه ارتودنسی دیمون با بریس های سِلف لایتینگ

ارتودنسی دیمون یکی از بهترین روشهای درمان و اصلاح فرم ناهماهنگ دندان ها است. ارتودنسی با این روش بسیار راحتر بوده و طول دوره درمان نیز کمتر است. این روش درد کمتری دارد و همچنین نیاز بسیار کمی به جلسات تنظیم سیم دارد.

هزینه ارتودنسی دندان با روش دیمون گرانتر از بریس های فلزی معمولی است. این روش حدودا 6 میلیون تومان گرانتر از ارتودنسی ثابت معمولی است. به عبارتی هزینه ارتودنسی دیمون (10,000,000) تا (10,500,000) تومان است. و میانگین  قیمت آن نیز (10,250,000) خواهد بود. باز هم تاکید میکنیم که این قیمت تنها برای یک فک است. یعنی برای هر دو فک شما باید نزدیک 20 میلیون تومان پرداخت کنید.

هزینه ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی یا زبانی

ارتودنسی لینگوال یک سیستم پیچیده ارتودنسی دندان است که اجزای آن به پشت دندان ها متصل میشوند. در حالت عادی ما سیم ها و براکت ها و سایر اجزاء را به جلو دندان ها متصل میکنیم و اینکار ساده تری است. اما روش لینگوال هم سخت و هم پیچیده تر است بنابراین هزینه بییشتری هم خواهد داشت.

هزینه لینگوال نیز مانند سیستم های دیمون و سرامیکی بیشتر از ارتودنسی ثابت معمولی است. هزینه ارتودنسی دندان با روش لینگوال حداقل (6,000,000) تومان هزینه در بر خواهد داشت. گاها این هزینه میتواند به بالای 10 میلیون تومان هم برسد. این قیمت تنها برای یک فک است.

هزینه ارتودنسی نامرئی با اینوزیلاین ها                      

زمانی که صحبت از ارتودنسی نامرئی به میان می‌آید بیشتر منظورمان پلاک های متحرک و شفاف ارتودنسی است. به دلیل متحرک بودن این پلاک ها بعضا به آن ها ارتودنسی متحرک نیر گفته میشود. مشهورترین دستگاه های شفاف و نامرئی اینوزیلاین ها هستند. قیمت ارتودنسی دندان با کمک این دستگاه ها از همه گرانتر است و چیزی بین (17,000,000) تا (20,000,000) تومان برای شما هزینه خواهد داشت. متوسط هزینه درمانی با اینوزیلاین (18,500,00) تومان است. این رقم برای هر دو فک است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی ( دندانپزشکی کودکان ، جراحی فک ، دندانپزشکی بارداری و....) می توانید به کلینیک دندانپزشکی تاج مراجعه کنید.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

سن : کودک هجده ماهه تا زمانی کودک دو ساله شود

طی این دوره بسیاری  از کودکان همچنان در مرحله ی دوطرفی یک سالگی هستند، دو طرفی به این معنی است که هر دو سمت بدین یک کار انجام می دهند مغز دو طرف یا دونیمکره دارد نیمکره ی چپ مغز سمت راست بدن نیمکره راست سمت چپ بدن را کنترل می کند، در این مرحله کودکان از هر دو سمت باهم استفاده می کند مثلا هنگام راندن اسکوتر یا نقاشی با انگشت آنها بسته به اینکه شی مورد نیازشان در کدام سمت بدن قرار دارد از یک یا هر دو دست استفاده می کنند.

برای مطالعه بیشتر : رشد کودک ده ماهه

طی این دوره ی دو طرفی کودکان کنش ها و کنترل های موجود خود را تمرین یکپارچه و کامل می کنند تکرار برای اصلاح حرکات باعث کارکرد موثرتر شبکه ی اعصاب مغزی می شود، جهیدن عضلاتی را که برای مهارت های جدید پریدن لازم است را تحریک می کند . آگاهی از فضا، چگونگی حرکت دادن اعضای بدن به صورت هماهنگ و حفظ تعادل برای ایجاد راه های عصبی جدید به تمرین نیاز دارند  

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشد کودک یک ماهه تا کودک دو ساله می توانید به سایت بهداشت و سلامت نسخه مراجعه کنید.

  • رعنا عنابستانی