تغدیه

۱۰۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طلا یکی از زیباترین و پرطرفدارترین فلزات در جهان است که ارزش بسیار بالایی دارد. امروزه از آن در خوراکی‌ها هم استفاده می‌شود. حقایق جالب طلا و جواهر کم نیستند. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید حدود چند ده هزار سال است جواهرات وارد زندگی بشر شده و اتفاقا نقش مهمی هم ایفا می‌کنند. در نوشتار حقایق جالب درباره طلا با مجله asby همراه باشید.

طلا خاصیت درمانی دارد.

می‌توان طلا را به شکل مایع درآورد و به صورت عضلانی تزریق کرد. طلا در درمان سرطان و آرتروز روماتوئید موثر است. گفته می‌شود که استفاده از طلا به عنوان روش درمانی در هفتاد درصد موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

مصرف طلا در دندانپزشکی

آقایان نیلو کایرو(Nilo.Cairo) و ا. برینکمن(A.Brinckmann) تحقیق ارزنده‌ای به نام” مواد پزشکی“ ارائه دادند که در آن طلای کلوئیدی به عنوان درمان‌گر شماره یک چاقی مطرح شده است.

دندانپزشکی

بیشتر طلاهای استفاده شده در دندانپزشکی به صورت آلیاژ با دیگر فلزات مانند پلاتین، پالادیوم، نقره، مس و روی می باشد. طلا عنصری غیرسمی بوده و در اثر فرآیندهای بیولوژیکی برای استفاده های دندانپزشکی آماده می گردد.

برای دندانپزشک استفاده از این فلز به علت مقاومت بالا ، سختی زیاد ، بادوامی آن مناسب است، همچنین طلا هرگز سائیده نشده و تیره نمی شود. همچنین مقاومت بالا نسبت به عوامل شیمیایی باعث جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی طلا می گردد.

برخی از افراد از طلا می‌ترسند.

ترس از طلا را آوروفوبیا (Auorophobia) می‌نامند. افرادی که به آوروفوبیا مبتلا هستند در صورت دیدن طلا دچار حمله عصبی می‌شوند.

کاربرد طلا در صنایع هوافضا

در حدود ۲.۲ درصد از تقاضای طلا در دندانپزشکی مصرف می‌شود زیرا علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی، با همان نرخ رشد مینای دندان منبسط می‌شود.

میزان تقاضا برای دندانپزشکی و مصارف صنعتی در طول سال تقریباْ ثابت می‌باشد و تغییرات خاصی را نشان نمی‌دهد.

طلا شما را خنک نگه می‌دارد.

از طلا در ساخت کلاه فضانوردان و مخصوصا شیشه آن استفاده می‌شود. طلا اشعه فرابنفش را منعکس کرده و همزمان اجازه می‌دهد که نور خورشید به داخل کلاه بتابد. بدین‌ترتیب، فضای داخل کلاه روشن، اما خنک باقی می‌ماند.

طلا فلزی است که می‌شود آن را خورد.

طلا یک فلز غیر سمی است؛ از این رو می‌توان لایه‌های نازک آن را همراه با غذا یا نوشیدنی خورد. در برخی فروشگاه‌ها برگ‌ها و لایه‌های نازک طلا را می‌فروشند و بعضی رستوران‌ها نیز افشانه طلا را به غذاهای خود اضافه می‌کنند. لازم نیست نگران خطرناک بودن آن باشید، زیرا طلا به راحتی هضم می‌شود و مشکلی برای بدن شما ایجاد نخواهد کرد.

در اقیانوس‌ها طلای زیادی وجود دارد.

هر مایل مکعب از آب دریا حاوی ۲۵ تن طلا است. بنابراین در تمام اقیانوس‌ها بیش از ۱۰ میلیارد تن طلا وجود دارد؛ اما متاسفانه هیچ راهی برای استخراج آن تاکنون پیدا نشده است

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا 

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

برای فروش طلا توصیه می کنیم تا حد امکان به فروشگاه‌های معتبر طلا و جواهر فروشی مراجعه کنید. اگر به همان مغازه که خرید کرده‌اید بروید که خیلی بهتر است. حتما قبل از فروش از چند مغازه مختلف قیمت بگیرید تا مطمئن شوید طلای خود را ارزان نمی‌فروشید. حتما از روی فاکتور خرید وزن و عیار طلای خود را چک کنید تا با اطلاعات کافی به مغازه بروید. همچنین توجه داشته باشید که هنگام فروش طلا و جواهر، اجرت و همچنین درصد و مالیات از کار شما کسر خواهد شد. پس انتظار قیمت بالا نداشته باشید.

وقتی شما زیورآلاتی خریداری می‌کنید که سنگ‌های قیمتی روی آنها کار شده، باید ارزش سنگ را نیز به‌صورت جداگانه پرداخت کنید. در حقیقت در فاکتورها وزن سنگ‌ها و طلای به‌کاررفته در زیورآلات مشخص می‌شود و خریدار غیر از اینکه باید پول طلا را پرداخت کند، باید بهای سنگ را نیز به قیمت روز بپردازد.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

اما سنگ‌های قیمتی در زمان فروش اغلب پایین‌تر از ارزش واقعی‌شان خریداری می‌شوند که این برای فروشنده عادی چندان خوشایند نیست. اگر شما یک طلا با سنگ بدلی داشته باشید، وزن کل آن بر اساس قیمت طلای ۱۸ عیار محاسبه می‌شود اما در زمان فروش وزن سنگ‌های بدلی از وزن کل طلا کم شده و فقط پول طلا به شما پرداخت خواهد شد. اگر قصد سرمایه‌گذاری در طلا دارید و نمی‌خواهید در آینده متقبل هزینه شوید، دور زیورآلات مزین به سنگ‌های بدلی را خط بکشید. سنگ‌های قیمتی ریز هم ارزش مالی ندارند و برای سود بردن از خرید و فروش جواهر باید فقط به سراغ سنگ‌های درشت و سنگین بروید. وگرنه سنگ‌های ریز ارزش‌افزوده‌ای برایتان به همراه نخواهند داشت.

بیشتر بخواندی : خرید انگشتر طلا

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

در ادامه این مقاله با دوره های اموزش آرایگشری الماس نشان همراه باشید تا شما را در این باره راهنمایی کنیم.

مدل‌ مو خیلی کوتاه در این دوره ممنوع:

در دوران بارداری به دلیل تغییر حالت‌ صورت  گرد و پر‌تر از اندازه‌ معمولی به نظر می‌آیند.پس از چتری کردن موها بپرهیزید، برای خانم بارداری که صورت خودش به اندازه کافی ورم دارد، اصلا مناسب نیست اما چتری صورت را گرد و در نتیجه پر‌تر نشان می‌دهد. بلندی مو باید حداقل تا روی شانه باشد.

به طور کلی مدل مو خیلی کوتاه برای خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود. بهتر است بلندی مو‌های‌تان را تا روی شانه در نظر بگیرید. بخشی از مو‌ها را از دو طرف گوش همراه با موهای قسمت جلو به سمت بالا ببرید و طوری که روی سرتان کمی پف داشته باشد آن را با استفاده از یک کلیپس یا حتی کش مهار کنید. کشیدن مو‌ها از بالا کمک می‌کند چهره شما کشیده‌تر به نظر بیاید.ریختن مو روی شانه ها به کوچک تر بدون صورت کمک میکند.

رنگ مو در دوران بارداری

بعضی از پزشکان می‌گویند مصرف رنگ ‌مو در دوران بارداری می‌تواند برای جنین مشکلی ایجاد کند. اما احتیاط شرط عقل است،. مثلا اینکه به جای ایجاد تغییر با استفاده از رنگ، با کوتاه کردن مو‌ها و البته انتخاب مدل‌هایی که با چهره‌تان همخوانی بیشتری دارد این تغییر را ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید :

حالت دادن مو برای لاغرشدن صورت در زمان بارداری

۱برای اینکه مدل صورت کشیده بنظر بیاید، باید مو‌هایتان را از دو طرف گوش به سمت  عقب محکم بکشید و ثابت کنید. قسمت جلوی موی‌تان را هم از سمت پیشانی رو به بالا حالت دهید. اگر پیشانی بلندی دارید موی جلوی سرتان را به یک سمت حالت دهید و اگر پیشانی‌تان کوتاه است مو‌های‌تان را روبه بالا جمع کنید.

۲ –  مو‌های‌تان را خرد نکنید چهره شما را درشت نشان می‌دهد.مدل‌هایی که روی سر صاف و تخت قرار می‌گیرند، می‌تواند گزینه مناسبی برای خانم‌های باردار باشد. به طور کلی صاف کردن مو‌ها یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید روی آن حساب کنید البته بهتر است خیلی سراغ فرق وسط نروید، چون فرق وسط چهره شما را پهن‌تر می‌کند.

 اما موهای صاف با فرق کج یکی از گزینه‌های ساده‌ و در عین حال شیکی است که می‌توانید روی آن حساب کنید. در این حالت بهتر است از آرایشگرتان بخواهید تا پایین مو‌های‌تان را کاملا صاف و یک دست کوتاه کند. البته یک مدل هم کوتاه کردن پایین مو‌ها به صورت نوک تیز است.که باز انتخاب مدل مو سلیقه ای می باشد.

۳ – برای تغییر بیشتر اصرار دارید؟ می‌توانید از هایلایت هم استفاده کنید. از آنجا که در این روش  خطر تماس مواد شیمیایی با کف سر کم است نسبت به رنگ روش مطمئن‌تری است برای بنظر آمدن  صورت‌ کشیده و لاغر‌، بهتر است هایلایت سوزنی را انتخاب کنید.

ما از طرف الماس نشان "بهترین آرایشگاه عروس " زیبایی دو چندان را برای شما آرزومندیم.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

۱. زنجیر کابلی

سبک زنجیر کابلی، کلاسیک و بسیار ساده است. این نوع زنجیر از بیضی‌های توی هم رفته درست شده است و ظاهری شیک و جذاب دارد. زنجیر کابلی از نوع زنجیرهای ظریف به شمار می‌رود و هم برای زنان و هم برای مردان مناسب است.

۲. زنجیر مارینر یا ملوانی

نوع دیگری از زنجیر طلا وجود دارد که آن را با نام مارینر یا ملوانی می‌شناسند. ظاهر این گردنبند شبیه به حلقه‌های بیضی شکلی است که در هم قفل شده‌اند. میان بیضی‌ها یک تکه صاف و عمودی از طلا قرار گرفته که آن را شبیه به لنگر می‌کند. ضخامت این سبک زنجیر کمی بیشتر است. بنابراین از جمله گردنبندهای پهن شناخته می‌شود که طرفداران بیشتری در میان آقایان دارد.

۳. زنجیر کوبایی سنتی

از دیگر گردنبندهای طلا مردانه می‌توان به زنجیر کوبایی سنتی اشاره کرد. این طرح سنگین، پهن و به شکل بافت ساده است.

بیشتر بخوانید : راهنمای تعیین سایز انگشتر

۴. زنحیر توپی

این سبک از زنجیر هم از گوی‌های کوچک و بزرگ و مهره‌های کروی شکل تشکیل شده است. هر گوی به وسیله رشته باریکی از طلا به دیگری متصل شده است.

۵. زنجیر کارتیر

محبوب‌ترین زنجیر خصوصا در میان آقایان، زنجیرهای طرح کارتیر هستند. پهنای مناسب این نوع زنجیر باعث می‌شود که به زیبایی روی بدن قرار بگیرد. کارتیر پهنای نسبتا زیادی دارد و از انواع طلاهای سنگین است. البته این نوع زنجیر در میان بانوان هم طرفداران زیادی دارد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید اینترنتی طلا

گردنبند طلا مردانه می‌تواند یک اکسسوری جذاب برای شما باشد که ظاهرتان را به یک ظاهر لوکس و زیبا تبدیل ‌کند. برای انتخاب گردنبند طلا برای آقایان باید به نکاتی که گفته شد با دقت توجه کنید. انواع گردنبند را متناسب با تیپ، لباس، علاقه‌مندی و جثه خود تهیه کنید تا بهترین خرید را داشته باشید.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

طلای خالص به طور کلی زرد رنگ است. هر چه میزان خلوص طلا بیشتر باشد، رنگ آن هم زردتر خواهد بود. در حالیکه طلای RoseGold به رنگ‌های صورتی کمرنگ یا قرمز در بازار وجود دارد.

اگر طلای زرد ۱۰۰% خالص باشد، حالت نرمی دارد و امکان ساخت زیورآلات با آن وجود ندارد. به همین دلیل با اضافه کردن فلزات دیگر و ساخت آلیاژ طلا درصد خلوص آن‌را پایین می‌آوردند.

فلزات مرسوم برای انجام این کارمعمولا مس، نقره، نیکل، قلع و… است. ساخت آلیاژ طلا برای طلای زرد و سفید در کارخانه های ایرانی انجام می‌شود. اما فرمول ساخت طلای RoseGold بسیار پیچیده است. به همین دلیل شمش طلای RoseGold معمولا از کشورهای اروپایی به کشور وارد شده و در کارخانه‌های تولید طلای ایرانی با طلای خالص ترکیب می‌شود. و به‌این شکل آلیاژ طلای رزگلد مورد نیاز برای ساخت محصولاتی مانند سرویس طلا RoseGold ، دستبند طلای RoseGold ، نیم ست طلا RoseGold ، انگشتر طلا RoseGold و… به دست می‌آید.

بیشترین عیار زیورآلات طلای زرد ۲۴ است در حالیکه بیشترین میزان عیار برای طلای رزگلد ۱۸ است. همچنین طلای زرد قدمت بسیار بیشتری دارد ولی طلاهای مشهور به رزگلد از تولیدات جدیدتر و به‌روز در بازار هستند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید انیترنتی طلا

فرق طلای رزگلد و طلا سفید

طلای سفید به رنگ سفید در بازار وجود دارد اما رزگلد اغلب به دو رنگ صورتی و قرمز دیده می‌شود.

طلا سفید از ترکیب طلای خالص با دیگر فلزات که حداقل یکی از آن‌ها سفید رنگ است به وجود می‌آید. از جمله فلزاتی که در ساخت طلای سفید به کار می‌رود می‌توان به پلاتینیوم، نیکل، منگنز و به مقدار کم‌تر مس اشاره کرد. در حالیکه طلا RoseGold ترکیبی از طلای خالص و مس است.

بیشترین عیار طلای سفید نیز مانند طلای رزگلد ۱۸ است.

منبع : مجله طلا و جواهر asby

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

حال که از قیمت ونیر کامپوزیت آگاهی پیدا کردید ، بهتر است به بررسی مزایای آن ها نیز بپردازید. با مقایسه مزایا و معایب هر روش می توانید انتخاب کنید که کدام روش برای شما بهتر است.

قیمت ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت‌ها دارای مزایای متعددی نسبت به لمینت هستند که مهم‌ترین آنها هزینه است. به طور متوسط، لمینت‌ها دو برابر گران‌تر از کامپوزیت‌ها هستند، که این موضوع برای برخی از افراد بسیار مهم است، زیرا اکثر درمان‌های زیبایی تحت پوشش بیمه نیستند، و این یعنی شما هزینه درمان را خودتان باید پرداخت می‌کنید.

درمان همان روز

تمام فرایند اجرای ونیر کامپوزیت می‌تواند در یک جلسه تکمیل شود. دندانپزشک دندان‌های شخص را برای قرار دادن کامپوزیت آماده می‌کند و سپس روکش‌ها را مستقیماً در روی دندان‌های فرد شکل می‌دهد. سپس مواد کامپوزیت با استفاده از نور فرابنفش سفت می‌شود و در نهایت روکش‌ها پولیش می‌شوند.روش لمینت دندان  بیشتر طول می‌کشد، زیرا روکش‌ها باید در آزمایشگاه دندانپزشکی آماده شده و قبل از ملاقات بعدی به دندانپزشک تحویل داده شوند. دندان‌های شخص نیز قبل از نصب روکش نیاز به آماده سازی بیشتری دارند.

برگشت پذیری

بدون شک بزرگ‌ترین مزیت روکش کامپوزیت نسبت به پرسلن یا همان لمینت برگشت پذیری آن است. در فرایند لمینت گذاری برای تناسب روکش با دندان‌ها، نیاز به تغییر شکل دندان‌های طبیعی وجود دارد. وقتی صحبت از کامپوزیت‌ها می‌شود، حداقل آماده سازی روی دندان‌های طبیعی لازم است، و این یعنی که دندان‌های فرد به طور دائمی در حدی تغییر نمی‌کنند که مواد کامپوزیت را نتوان حذف و در صورت نیاز جایگزین کرد.

بیشتر بخوانید : قیمت لمینت دندان

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

قبل از پرداخت هزینه ایمپلنت دندان، در ابتدا باید دید آیا شما کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر؟ در جلسه ابتدایی مشاوره با جراح دندانپزشک مشخص خواهد شد که این افراد کاندید مناسبی برای این روش نیستند:

افرادی که تحت درمان هایی مانند شیمی درمانی یا رادیوتراپی هستند.

افرادی که دچار پوکی استخوان هستند.

بیماری هایی که هنوز تحقیقاتی بر روی آنها صورت نگرفته است و نحوه عملکرد و ماندگاری آن با وجود بیماری که دارند هنوز مشخص نشده است.

افرادی که از سلامت لثه برخوردار نیستند و استخوان های فک آنها قدرت و انسجام کافی را ندارد.

افرادی که دخانیات و سیگار استعمال می‌کنند. زیرا مصرف سیگار امکان موفقیت فرد در جراحی را کاهش خواهد داد.

در صورتی که هیچ دندانی در دهان شما باقی نمانده باشد. در این شرایط در فک بالا به 6 تا 8 و در فک پاییم باید به 4 تا 6 ایمپلنت نیاز خواهید داشت.

اگر بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی‌کنید.

در صورت مصرف برخی از داروها مانند مشتقات بیس فسفونات.

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت دندان

با توجه به هزینه ای که فرد برای ایمپلنت دندان می کند، منطقی است که با رعایت مراقبت های بعد از این جراحی، ماندگاری این روش را افزایش دهیم. به همین منظور بعد از انجام این روش، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

بعد از ایمپلنت دندان فرد بهتر است تا زمانی که اثر بی‌حسی از بین رود استراحت کند . بعد از اینکه بی حسی تمام شد دهان و دندان به حالت اولیه خود باز می‌گردند.

فرد ممکن است به مسکن برای برطرف کردن درد و ناراحتی نیاز داشته باشد.

بعد از کاشت ایمپلنت حداقل برای یک روز نباید دندان های خود را مسواک

شستشوی دندان ها بعد از جراحی توصیه نمی‌شود.

بعد از جراحی باید از دهانشویه استفاده نمایید. بهتر است از دهانشویه حاوی کلرهگزیدین روزی 3 بار استفاده شود.

در مصرف نوشیدنی ها محدودیتی ندارید، اما باید در خوردن غذا دقت کنید که بی حسی از بین رفته باشد.

ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی به مراقبت نیاز دارد. دندان های خود را مسواک کنید، نخ دندان بکشید و بهتر است از خمیردندان های مخصوص ایمپلنت استفاده نمایید.

افرادی که کاشت دندان انجام می‌دهند بهتر است از سیگار کشیدن، نوشیدن قهوه و چای به خصوص در 3 روز اول خودداری کنید.

بهتر است از استعمال دخانیات، مشروبات الکلی خودداری کنید، زیرا این کار احتمال موفقیت کاشت ایمپلنت را کاهش خواهد داد

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

مراحل کار

لایه برداری پوست لب:

هر سه روز یکبار لایه برداری را  با درست کردن اسکراب لب که شامل عسل و شکر و وازلین می باشد را انجام دهید اینکار باعث نرمی و صاف شدن لبتان می شود، و باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست لب می شوند. قبل از زدن رژلب پوست لب را با استفاده از مسواک یا لیف حمام مرطوب کنید و روی لب بکشید، مراقب باشید که به شدت این کار را انجام ندهید چون لایه برداری بیش از اندازه باعث می شود پوست لب تحریک و  خشک و خون بیفتد.

در ادامه با دوره های اموزش آرایشگری الماس نشان همراه باشید.

نرم کننده لب:

مراقبت از پوست لب  قبل از خواب و هر روز بعد از بیدار شدن از خواب از یک نرم کننده مناسب استفاده بکنید.

معجزه چای کیسه ای:

چای کیسه ای رو بعد از استفاده کردن از آب داغ خارج کرده و اجازه دهید حرارتش کم تر شود، سپس حدود ۳ دقیقه چای را بر روی لب هایتان بگذارید.

استفاده از سایه سفید:

برای بزرگ و پرحجمی لب هایتان کمی سایه چشم سفید بالاتر از کمان لب بزنید و بعد با یک خط لب مقدار کمی بالاتر از خط طبیعی لبتان خط لب بکشید مراقب باشید این حد بیشتر نشود چون جلوه بدی پیدا می کند همون مقدار کم باعث  لبتان را بزرگتر و زیباتر می کند.انتخاب رنگ خط لب باید رنگی یکسان با لبتان یا کمی پررنگتر باشد.

بیشتر بخونید :

رژلب قرمز:

برای داشتن لب های که جلب توجه کند و جذاب باشد از رژ قرمز برای ملاقات های خاصتان استفاده کنید.

نوشیدن آب:

برای حجیم شدن لب هایتان آب بنوشید، اگر کلا جنس پوست خشکی دارید آب بیشتری روزانه مصرف کنید تا به پوستتان آب کافی برسد.در این صورت لب های شما نرم و برجسته تر می شوند.اگر در پوست لبتان ترک خوردگی مشاهده کردید نشان از آن دارد که بدن شما احتیاج به آب بیشتری دارد.

رژلب ارزان:

رژلب می تواند باعث خشکی لب شما شود از رژلب های با کیفیت که کمی گران تر هستند تهیه کنید. اگر یه برق لبی نیاز دارید که مرطوب کنندگی عالی داشته باشد وازلین را جایگزین برق لب کنید.

نکته:

هیچ وقت نگذارید مدت طولانی بگذرد و شما از نرم کننده های لب استفاده نکرده باشید چون به مرور زمان باعث خشکی، ترک خوردگی و … می شود.

ما از طرف آموزشگاه آرایشگری الماس نشان زیبایی دوچندان را برای شما آرزو مندیم.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

علاوه بر وزن طلا عوامل مهم دیگری نیز در تعیین قیمت آن تاثیر دارند، از جمله:

 عیار طلا:

عیار مورد استفاده در اکثر زیورآلات موجود در بازار ایران ۱۸، ۲۱ و یا ۲۲ است. بغیر از مبلغ تمام شده، تفاوت میزان عیار تاثیر کمی بر روی میزان درخشندگی و زردی محصول نهایی نیز دارد. اما این تفاوت رنگ نسبت به تفاوت قیمت ایجاد شده بسیار جزئی و قابل اغماض است.

سبک ساخت طلا:

تکنیک ها و روش های ساخت بسیاری برای ساخت طلا وجود دارد. از ذوب و قالب گیری گرفته تا فرم دهی با دست. به همین دلیل تولید محصولاتی مانند گوشواره خوشه‌ای از تولید گوشواره پیرسینگ سخت تر و پر هزینه تر است. پس اگر قصد پایین آوردن هزینه خرید طلا را دارید، به نوع محصول انتخابی خود توجه ویژه داشته باشید.

 طراحی طلا:

اولین قدم در تولید هرنوع از زیورآلات، طراحی آن است. طراحی اگر برای تولید یک محصول در تعداد بالا باشد، قیمت چندانی نخواهد داشت. (چون قیمت آن روی تعداد بالای محصولات سرشکن می‌شود) همچنین طراحی محصولات پیچیده هزینه بسیار بیشتری خواهد داشت. بعضی از طراحان طلا و جواهرات نیز با توجه به میزان شهرتی که دارند دستمزد بیشتر یا کمتری طلب می‌کنند.

اجرت طلا:

استادکاران تولید طلا بسته به روشی که برای تولید بکار می‌برند و میزان شهرتی که دارند، میزان مشخصی دستمزد طلب می‌کنند که مسقتیما بر روی قیمت تمام شده‌ی طلا تاثیر می‌گذارد.

کشور سازنده:

درصورتی که طلای مورد نظر شما ساخت ایران نبوده و وارداتی باشد، تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز، مالیات، عوارض گمرکی و دیگر هزینه های واردات کالا قرار خواهد گرفت.

استفاده از انواع جواهرات و سنگ های زینتی:

وجود جواهرات مانند زمرد، عقیق، فیروزه و… تنها بر روی ظاهر زیورآلات شما تاثیر نمی‌گذارد، بلکه قیمت آنرا نیز متاثر خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید:

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

انتخاب طلا و زیورآلات بر اساس سبک زندگی

اگر زندگی روزانه بسیار فعالی دارید شاید بهترین راه برای جلوگیری از خم شدن و تغییر شکل، استفاده از طلا و زیورآلات ضخیم تر و یا کمی پهن تر است. انگشتر ها، رینگ ها و یا حتی گردنبند های بسیار ظریف سریع تر دچار این گونه آسیب ها و تغییر شکل ها می‌شوند.

برای نگهداری از طلا و جواهرات با زیورآلات به باشگاه نرو

امروزه که رفتن به باشگاه و ورزش کردن به یکی از بخش های جدانشدنی زندگی تبدیل شده خوب هست به این نکته اشاره کنیم که برای مراقبت بهتر از زیورآلات و جلو گیری از تغییر شکل آن ها به خصوص انگشتر ها و رینگ های ظریف، بهتر است قبل از شروع به ورزش در باشگاه آن ها را در آورید. چرا که برداشتن وزنه ها و استفاده از دستگاه های مختلف احتمال آسیب دیدگی طلا و زیورآلاتمان را بیشتر میکند.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

اول بافت بعد زیورآلات

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید برای نگهداری از طلا و جواهرات همیشه، ابتدا لباس های پشمی و بافت های خود را بر تن کنید و سپس زیورآلاتتان را استفاده کنید. چون ممکن است گوشه های ظریف جواهراتتان در بافت ها و نخ های لباستان گیر بیافتد و با کشیده شدن موجب تغییر شکل زیورآلات ظریفتان شود و همچنین ممکن است به پایه های جواهرات و سنگ های قیمتیتان آسیب جدی تری وارد شود.

جعبه جواهرات

انتخاب جعبه جواهرات مناسب یکی از مواردی است که باید بسیار به آن توجه داشته باشید. بسیاری از فروشندگان هر جعبه زیبایی را شاید به عنوان جعبه جواهرات به مشتریان خود ارائه دهند. خوب است بدانید که جعبه های ساده فقط برای نگهداری یک و یا دو تکه از زیورآلات مناسب هستند و برای کنار هم قرار دادن تعداد بیشتر حتماً باید از جعبه های جواهرات طبقه بندی شده استفاده کنید. بهتر است انگشتر ها را در جای مخصوص خود قرار داده و گردنبند هارا نیز جداگانه و با نظم قرار دهید.

با این کار دیگر شاهد گره خوردن قطعات ظریف زیورآلاتتان نخواهید بود و از کشیده شدن و یا تغییر شکل آن ها جلوگیری خواهد شد. فقط به این نکته اشاره می‌کنیم که: اگر هم زیورآلاتتان بهم گره خورده باشند بهترین راه حل برای جداکردنشان استفاده از یک سوزن است. کافی است زنجیر ها را روی یک سطح صاف قرار دهید و با سوزن به آرامی آن ها را از هم جداکنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید انگشتر طلا

شکستگی

شکستگی قطعات یکی دیگر از مشکلات رایج در نگهداری طلا و زیورآلات هست. با توجه به ظرافت و زیبایی قطعات احتمال شکستگی همیشه وجود دارد. مخصوصاً گیره های گردنبند و یا دستبند ها و حلقه های مرتبط کننده و به طور کلی قطعاتی که بیشتر در حرکت هستند و بیشترین وزن را تحمل می‌کنند سریعتر دچار آسیب های جدی می‌شوند. یکی دیگر از قسمت هایی که بسیار در معرض شکستگی قرار می‌گیرد پایه هایی است که برای نصب سنگ های قیمتی بر روی انگشتر ها استفاده می‌شود. پس بهتر است در موقع خرید و یا انتخاب زیورآلات خود بیشتر به این جزئیات دقت کنید و درصورت وقوع شکستگی و یا باز شدن اتصالات از استفاده از چسب های مختلف در خانه برای برطرف کردن این مشکلات خودداری کنید و رفع این گونه مشکلات را حتماً به طلاساز خود بسپارید.

منبع : طلای آزادی

رفرنس : طلافروشی انلاین آزادی

  • رعنا عنابستانی