تغدیه

۱۲۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وقتی که به شما گفته می شود تومور مغزو نخاع دارید ممکن است تصمیمات زیادی بگیرید. یکی از مهمترین تصمیمات انتخاب بهترین روش درمان است. ممکن است در مورد ازمایشات بالینی برای درمان تومورمغز و نخاع چیزهایی شنیده باشید. یا ممکن است فردی در تیم مراقبیت شما به شما در مورد ان گفته باشد.

آزمایشات بالینی مطالعات تحقیقاتی بسیار کنترل شده هستند که در بیماران داوطلب انجام می شود. ان ها انجام شده اند تا پیش بینی نزدیکتری را برای بهبود درمان های جدید یا فرایندها بدهند.

ازمایشات بالینی شیوه ای برای درمان های جدید هستند. گاهی اوقات ان ها می توانند تنها شیوه برای دسترسی به برخی درمان های جدید تر باشند. ان ها اغلب بهترین راه برای پزشکان هستند تا روش های بهتر برای درمان تومورهای مغز و نخاع یادبگیرند. ان ها هنوز برای هرکسی درست نیستند.

اگر دوست دارید چیزهای بیشتری در مورد ازمایشات بالینی که ممکن است برای شما صحیح باشد یاد بگیرید، اگر کلینیک یا بیمارستان شما ازمایشات بالینی را انجام می دهد، با سوال از ان ها شروع کنید.

نیازهایی هستند که باید برای شرکت در ازمایشات بالینی براورده کنید. اگر برای ازمایشات بالینی صلاحیت داشته باشید، به خود شما بستگی دارد که وارد ان شوید یا نه.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با یک متخصص مغز و اعصاب خوب مشورت کنید.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

کاشت ابروی طبیعی یکی از روش های نوین زیبایی به شمار می آید .امروزه عمل های زیبایی به دو صورت مورد توجه هستند نخست عمل زیبایی صرفا جهت ایجاد تنوع یا بهبود وضعیت ظاهری افراد و دوم به عنوان یک عمل ترمیمی در راستای جبران نقصان ابرو که می تواند به علت ضربه یا آسیب ناحیه ی ابرو، کم پشتی مادرزادی ابروها ، ریزش ابرو و یا به عنوان علائم برخی بیماری ها باش

کاشت ابروی طبیعی به عنوان یک عمل زیبایی تقریبا نوظهور با فناوری عجین است و به خودی خود یکی از متدهای جدید زیبایی به شمار می آید. به طبع با توجه به این امر روش های بسیاری جهت انجام دارد. هر کدام از این روش ها ممکن است با توجه به ویژگی هایی که فرد مورد پیوند دارد، استفاده شود که این امر در کلینیک های معتبر پوست و مو و توسط پزشکان و متخصصین حرفه ای تشخیص داده می شود.

شیوه انجام روش های کاشت ابرو عمدتا شبیه یکدیگر می باشند که در برخی جزئیات متفاوت بوده و برخی دیگر با پیشرفت فناوری گسترش داده شده است و پیشرفت کرده است. معروفترین روش کاشت ابرو FIT و FUT می باشد. این روش ها بیشتر زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که بخواهند از موهای ضخیم تر جهت پیوند استفاده نمایند که در آن شکاف هایی در جهت رشد ابرو به منظور کاشت آن ایجاد می شود.

روش FUE  نیز روش دیگری است که زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که از موهای نازکتر جهت پیوند استفاده می شود که در این روش زخم ایجاد نمی شود و نیازی به مراقبت های بعد از عمل نخواهد داشت. در حال حاضر جدیدترین تکنیک کاشت ابرو که مبتنی بر آنالیز موهای سر و ابرو است و بهترین موها جهت پیوند انتخاب می کند، روش  Super FUE نام دارد که در کلینیک های پوست و موی معتبر معدودی انجام می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش کاشت ابرو و هم چنین انتخاب یک روش مناسب بهتر است با یک متخصص کاشت مو خوب مشورت کنید.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

مشکل

اگر یک کودک هجده ماهه دارید  و در ۶ ماه گذشته یعنی از زمان که حدودا کودک یک ساله  بوده با خوشحالی در هر وعده شیر میل می کرده است. اما امروز صبح به نظر می رسد دوست ندارد شیر بنوشد.

چه کاری از عهده ­ی شما ساخته است

اگر کودکتان ناگهان دیگر یک خوراکی مورد علاقه­ اش را نمی­خورد، مسئله را بزرگ نکنید. با این کار شاید می خواهد استقلال خود را ثابت کند.

برای مطالعه بیشتر : تغذیه کودک شش ماهه

بدون زور و اجبار غذا را به او تعارف کنید، گاهی شاید تصمیم بگیرد تا تعارف شما را قبول کند. اگر آن ماده­ ی خوراکی مهم به شمار می ­آید، مثلاً شیر، همچنان به او پیشنهاد دهید که چیزهایی که شیر دارند مثل ماست و پنیر را میل کند.

شاید او تصمیم گرفته از سبزیجات دوری کند قضیه را بزرگ نکنید. از میوه استفاده کنید. مثلاً گرمک یا طالبی، که مقادیر زیادی بتاکاروتن دارند که در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند که ماده­ ای مغذی موجود در سبزیجات زرد و قرمز است.

برای معرفی سبزیجات زیرک باشید. شاید دلتان بخواهد به او التماس کنید تا یک غذا را بخورد، اما این ها هرگز در بلند مدت مؤثر واقع نخواهند شد. کافیست سبزیجات سرسفره یا میز باشد و خودتان میل کنید تا از شما الگوبرداری کند.

خلاقیت به خرج دهید. مثلاً میلک شیک درست کنید و مثلاً پنیر سبزی به او بدهید تا نتیجه بگیرید. از استقلال بخرج دادن وی سود ببرید. بگذارید خودش در لیوان شیر بریزد (البته با کمک شما) یا خودش روی سالاد کلم سس بریزد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشد کودک یک ماهه تا کودک یک ساله می توانید به سایت بهداشت  و سلامت نسخه مراجعه کنید.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

شباهت عمل لیپوساکشن و جراحی لاغری

هر دو عمل از لحاظ آمادگی پیش از عمل، بیهوشی و زمان ریکاوری و بهبودی مشابه هم هستند. در جاهایی که برش ایجاد شده یا پوست شکافته شده، ممکن است جای زخم به وجود آید. برای مراقبت از این جای زخم، باید چند روز را به استراحت مطلق اختصاص دهید.

مقایسه جراحی لاغری و لیپوساکشن از لحاظ پایبندی به رژیم غذایی و توصیه های جراح

ما بعد از هر جراحی لاغری ( عمل اسلیو معده ، عمل ساسی معده و...)  به بیمار یک برنامه غذایی میدهیم که بیمار ملزم به رعایت آن است. رژیم ابتدا آبکی است و پس از چندین هفته بیمار میتواند با گذار از رژیم پوره ای و نرم، غذاهای جامد را نیز بخورد. ما به بیماران میگوییم که مراقب خورد و خوراک خود باشند و ابدا پرخوری نکنند. زیرا امکان آسیب به معده و کش آمدن آن حتی بعد از عمل لاغری نیز وجود دارد.  بیماران آگاهی دارند که چه مقدار باید غذا بخورند تا معده خود را بزرگ نکنند یا به نتایج احتمالی ناشی از جراحی آسیب نرسانند.

بیمارانی که تحت لیپوساکشن قرار میگیرند وظیفه دارند وزن ایده آل خود را حفظ کنند تا نتایج حاصل از لیپوساکشن برایشان دائمی باشد در غیر این صورت نتایج با شکست مواجه میشوند و ممکن است در نواحی از بدن مثل بخش هایی از شکم دوباره چاق شود یا توده چربی تشکیل شود. حدود چهار هفته پس از عمل لیپوساکشن ، بروز تورم و کمی التهاب میتواند طبیعی باشد. بیمار باید به طور منظم ورزش کند و رژیم غذایی سالمی داشته باشد.

مقایسه لیپوساکشن و جراحی لاغری از نظر میزان موفقیت عمل

لیپوساکشن میتواند با شکست مواجه شود و اگر اینگونه شد نیاز به تمدید عمل است تا چربی های ناحیه ای برداشته شوند. که این خطرناک است. زیرا هم شکم و بخش هایی که دوباره تحت عمل قرار میگیرند دستکاری مجدد میشوند و هم بیمار دوباره تحت تاثیر داروهای بیهوشی قرار میگیرند. اما عمل جراحی لاغری تقریبا همیشه موفقیت آمیز است و امکان ندارد شخص دوباره به حالت سابق برگردد.

از بین لیپوساکشن و عمل جراحی لاغری کدام را انتخاب کنم؟

همانطور که گفته شد ساکشن کردن چربی ها راه حل مناسبی برای لاغری نیست. زیرا اصلا کاربرد آن چیز دیگری است. مهمترین کاربرد و مزایای عمل لیپوساکشن تنها آب کردن توده و بافت چربی بخش هایی از بدن است که با ورزش و رژیم غذایی نتوانسته ایم چربی را در آن نواحی از بین ببریم. بنابراین کسی که چاقی مفرط دارد نمیتواند دل به عمل لیپوساکشن ببند. و باید دست به دامان جراح لاغری شود تا عمل جراحی لاغری رویش صورت بگیرد.

عمل جراحی لاغری در یک دوره معقول شما را لاغر میکند و تمام بیماری هایی که ممکن است در اثر چاقی در شما شکل گرفته باشد را یکی پس از دیگری ریشه کن میکند یا علایم آن ها را کاهش میدهد. از همه مهمتر این عمل درصد موفقیت بالایی دارد و تقریبا شما را به صورت دائمی لاغر میکند.

بنابراین اگر چربی موضعی و ناحیه دارید بهترین عمل لاغری برای شما عمل لیپوساکشن است. و اگر با چاقی مفرط تمام بدن مواجه هستید، بهترین عمل لاغری برای شما جراحی چاقی است که توسط متخصص جراحی لاغری  صورت می‌گیرد.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

یکی از مهمترین فرآیندهای ثانویه بیسکویت ها، افزودن و استفاده شکلات در بیسکویت سازی به عنوان روکش و یا مغزی بیسکویت است.

علی رغم قیمت زیاد شکلات، فرآورده های شکلاتی به جز کشورهای گرم، در سراسر جهان فروش بالایی دارند. استانداردها و قواعد خاصی برای فرآورده های شکلاتی، اعمال شده تا اطمینان حاصل شود که فرآورده فوق از چربی های کره کاکائو تهیه شده است.

چرا که هم اکنون با کمک چربی هایی با خواص مشابه کره کاکائو می توان شکلات های کاکائویی تولید کرد. این چربیها نیز همانند کره کاکائو سفت هستند.

شکلات کاکائوی اصل و خالص مصرفی به عنوان پوشش بیسکویت ها گاهی تحت عنوان پوشش نیز شناخته می شود.

مزایای این پوشش ها عبارتند از :

– هزینه تولید به دلیل استفاده از چربی های ارزان تر از کره کاکائو کمتر است.

– محدوده گسترده ای از کیفیت با استفاده از اسید چرب لوریک (موجود در هسته خرما و یا روغن نارگیل) به جای جانشین کره کاکائو که از طریق جداسازی و هیدروژنه کردن اسیدهای چرب گیاهی حاصل می گردد)، به دست می آید.

– ماده اولیه آن پودر کاکائو آن است که می توان آن را به آسانی نگهداری کرد.

– نیازی به ذوب و خمیر کردن آنها حین روکش دادن روی بیسکویت نمی باشد. – دما را می توان در هر محدوده ای تا حداکثر ۵۰ درجه سانتی گراد نگه داشت. بنابراین می توان به کمک دما ویسکوزیته را تنظیم کرد.

– از آنجایی که پوشش شکلات در مقایسه با کاکائوی واقعی حساسیت کمتری دارد، عملیات سرد کردن را می توان با سرعت بیشتری انجام داد.

– با توجه به این که پس از بسته شدن انعطاف پذیری بیشتری دارد، احتمال شکستگی و یا جدا شدن آنها از بیسکویت وجود ندارد.

معایب این روش نیز عبارتند از :

– طعم کاملا واقعی و مشابه کاکائوی اصل را ندارند و پس از ذوب شدن در دهان حالت واکسی ایجاد می کنند.

– بافت آنها به سفتی بافت کاکائوی واقعی نیست بلکه مشابه بافت پنیر است.

– ممکن است پس از مدتی نگهداری در انبار، سطح آنها را لایه سفید رنگی از اسیدهای چرب بیوشاند.

اسید چرب لوریک /HPKO در روغن هیدروژنه هسته خرما است. CBR جانشین چربی کره کاکائو لوریک است. لسیتین به عنوان تنظیم کننده ویسکوزیته در حدود ۰/۲ ٪ از کل ترکیبات، مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین می توان پودر کاکائو با ۱۲-۱۰٪ چربی را جهت ایجاد رنگ و طعم به کار برد. توصیه می شود که در صورت مصرف لوریک اسید ، حداکثر مقدار مصرفی پودر کاکائو ۱۶٪ است. با افزایش پودر کاکائو، ممکن است کره کاکائو بر خصوصیات پوشش تاثیرگذار باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر مواد شیمیایی غذایی مثل شیرین کننده ها مصنوعی(آسپارتام ، سوکرالوز، سوربیتول) می توانید به سایت جهان شیمی مراجعه کنید.

 

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

استفاده از طلا و جواهرات در مردها موضوع جدید و تازه‌ای نیست که به سال‌های اخیر ربط داشته باشد. در مصر باستان مردها به وفور از زیورآلات استفاده می‌کردند و تاتونخامون یکی از پادشاهانی بود که همه نوع زیورآلاتی داشت.

در طول قرن‌های گذشته مردها همیشه از انواع چشم‌زخم، گوشواره طلا ، هدبند فلزی، گردنبند، پیرسینگ بدن، انگشتر طلا ، پابند، دستبند، مدال و سنجاق سینه استفاده کرده‌اند و همچنان نیز این زیورآلات در بین برخی از مردان مدرن و امروزی رواج دارد.

جالب است بدانید در گذشته چنین بوده که هر چه طلا یا جواهر درخشش بیشتری داشته، برای مردها جذاب‌تر بوده و حتما از آن برای تکمیل تیپ و ظاهر خود استفاده می‌کردند.

گردنبند و زنجیرهای آویز

چه مدلی برای مردان مناسب است: زنجیر طلای رزگلد ساده / زنجیر طلای زرد با سنگ قهوه‌ای / زنجیر نقره استرلینگ بلند با آویز یا مدال از جنس نقره

با چه لباسی باید ست کرد: یک تی‌شرت ساده و بدون طرح، شلوار جین راسته با جوراب و کفش ورزشی

توضیحات کارشناس: شما با استفاده از این زنجیرها می‌توانید تیپ ساده‌ و تکراری تی‌شرت و شلوار جین را به یک ظاهر متفاوت و جدید تبدیل کنید.

انگشترهای پهن و مردانه

چه مدلی برای مردان مناسب است: انگشتر نقره استرلینگ / انگشتر مربعی از جنس برنج / انگشتر ساده از جنس طلای سفید / انگشتر از جنس پلاتین

با چه لباسی باید ست کرد: این‌گونه انگشترها را بهتر است با لباس‌های جین و لی ست کنید، یا لباس‌های گل‌دار

توضیحات کارشناس: برای اینکه غیررسمی و ماجراجو به نظر برسید می‌توانید از انگشترهای پهن استفاده کنید زیرا این اکسسوری اغلب با لباس‌های کژوال و غیررسمی استفاده می‌شود.

دستبند 

چه مدلی برای مردان مناسب است: دستبند النگویی از جنس نقره استرلینگ / دستبند چرمی مشکی / دستبند چرمی آبی‌رنگ / دستبند سنگی به رنگ مشکی با تزئینات نقره‌ای

با چه لباسی باید ست کرد: این اکسسوری‌ها را می‌توان تقریبا با هر تیپی ست کرد؛ از پیراهن مردانه گرفته تا تی‌شرت ساده و حتی کت‌های اسپرت یا مجلسی. فقط کافیست دستبندها را در کنار ساعت مچی استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشنامه طلا  و هم چنین خرید طلا  کم اجرت می توانید به سایت فروشگاه آنلاین طلا و جواهر مراجعه کنید و تنها به چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

رادیو تراپی از اشعه های انرژی بالا یا ذرات کوچک برای کشتن سلول های سرطانی استفاده می شود. این نوع از درمان توسط یک متخصص مغز و اعصاب خوب تجویز و توسط پزشکی به نام انکولوژیست رادیو ارائه می شود. رادیو تراپی می تواند در موقعیت های مختلفی استفاده شود:

  • بعد از جراحی برای کشتن سلول های تومور باقی مانده
  • به عنوان درمان اصلی اگر جراحی گزینه ی خوبی نباشد و داروها موثر نباشند.
  • برای جلوگیری یا از بین بردن نشانه ها

انواع رادیو تراپی

در بیشتر موارد، اشعه روی تومور از یک منبع بیرونی بدن متمرکز شده است. به این EBRT یعنی درمان اشعه ی پرتو بیرونی گفته می شود. این نوع از رادیو درمانی بیشتر شبیه اشعه ی ایکس است، اما دوز اشعه بالاتر است.

رادیو درمانی منسجم سه بعدی: کاربردهای CRT سه بعدی منجر به ازمایشات عکس برداری از قبیل MRI و کامپیوترهای مخصوص برای نقشه کشی محل تومور به دقت می شود. پرتوهای تابشی متعدد سپس شکل میگیرند و از جهات مختلف به تومور می رسند. هر پرتو به تنهایی ضعیف است، که باعث می شود اسیب به غشای طبیعی کمتر شود، اما همگرایی پرتوها در تومور دوز بالایی را از تابش در ان جا می دهد.

رادیو درمانی تنظیم شده ی شدتی: IMRT شکل پیشرفته ای از درمان سه بعدی است. این روش از یک ماشین کامپیوتری استفاده می کند که در اطراف بیمار در حین انتقال پرتوها حرکت می کند. همگام با شکل دادن به پرتوها و رساندن ان ها به تومور از زوایای متعدد، شدت پرتوها می تواند برای محدود کردن دوز برای رسیدن به غشاهای نرمال حساس تر تنظیم شود. این می تواند باعث شود که پزشکان دوز بالاتری زا به تومور انتقال دهند. بیشتر بیمارستان های اصلی و مراکز سرطان اکنون از این نوع استفاده می کنند.

رادیو درمانی پرتو منسجم پروتون: پرتو درمانی پروتون مربوط به CRT سه بعدی است و از روش مشابهی استفاده می کند. اما به جای استفاده از اشعه ی ایکس، پرتوهای پروتون را روی تومور متمرکزمی کند. پروتون ها بخش های مثبت اتم ها هستند. برخلاف اشعه ی X، که انرژی را هم قبل و هم بعد از برخورد به هدف ازاد می کند، پروتون ها باعث اسیب کمی به غشاهایی می شوند که عبور می کنند و سپس انرزی را بعد از طی مسافت خاصی ازاد می کنند. پزشکان می توانند از این ویژگی برای انتقال تابش بیشتر به تومور استفاده کنند و اسیب کمتری به غشاهای مجاور وارد اورند.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

کاشت ابروی طبیعی یکی از روش های نوین زیبایی به شمار می آید .امروزه عمل های زیبایی به دو صورت مورد توجه هستند نخست عمل زیبایی صرفا جهت ایجاد تنوع یا بهبود وضعیت ظاهری افراد و دوم به عنوان یک عمل ترمیمی در راستای جبران نقصان ابرو که می تواند به علت ضربه یا آسیب ناحیه ی ابرو، کم پشتی مادرزادی ابروها ، ریزش ابرو و یا به عنوان علائم برخی بیماری ها باشد.

همانگونه که ذکر شد کاشت ابرو با توجه به گستره ی فناوری و پیشرفت علم در زمینه ی زیبایی روش های مختلفی دارد و یکی از روش ها روش FUT می باشد که زمانی از آن استفاده می شود که بخواهند از موهای ضخیم تر جهت پیوند ابرو استفاده نمایند . بدین صورت که معمولا موها از ناحیه ی پشت سر یا گوش به صورت فولیکول های تکی برداشته شده و در محل ابرو در جهت رشد آن ها در شیارهایی قرار داده می شوند .

روش FUE یکی دیگر از روش های کاشت ابرو می باشد که روش مدرنی به شمار می آید . این روش هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که بخواهند از موهای نازک تر جهت پیوند استفاده نمایند و اغلب موها به صورت  یک نوار از ناحیه پشت گردن برداشته شده در حالی که در امتداد ابروها برش های میلی متری ایجاد شده ، موهای جدا شده در آن قرار می گیرد . هر دوی این روش ها نیاز به درمان های مراقبتی خیلی خاص و پیچیده ای ندارند.

اما روش FUE نسبت به FUT مراقبت های کمتری را می طلبد به طوری که می توان گفت تقریبا نیازی به مراقبت های درمانی پس از عمل ندارد . در هر صورت استفاده از هریک از بهترین روش کاشت ابروبرای افراد مورد پیوند  تنها با تشخیص یک متخصص کاشت مو خوب می باشد.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

تجهیزات تغذیه کودک

اگر می‌خواهید کودکتان از شیر مادر تغذیه کند، خرید سینه‌ بند شیردهی و آوردن آنها به بیمارستان را به خاطر داشته باشید. استفاده از یک شیردوش نیز مفید خواهد بود. این وسیله موجب تحریک شیر بیشتری می شود اگر بلافاصله بعد از تغذیه استفاده شود. به گفته دنیلسون ، «اگر میزان شیردهی مادر کم است، که معمولا هنگام تولد اولین فرزند اتفاق می افتد ، شیردوش می تواند روش مناسبی برای حل این مشکل باشد. همچنین با دوشیدن شیر ، پدر می تواند به تغذیه نوزاد در طول شب کمک کند».

اگر از شیر خشک استفاده می کنید ، از متخصص اطفال بخواهید تا توصیه هایی به شما ارائه دهد. مطمئن باشید که چند شیشه و پستانک در دسترس داشته باشید. حدود شش شیشه شیر ۴ اونسی ذخیره به همراه داشته باشید. وقتی کودک چهار ماهه شد ، باید از بطری شیر ۸ اونسی استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر : تغذیه کودک شش ماهه

اگر از بطری شیر پلاستیکی استفاده می‌کنید، طبق توصیه آکادمی امریکایی متخصصان اطفال به دنبال مدل های بدون BPA باشید. اگرچه اکثر سازندگان در امریکا استفاده از BPA در بطری شیر کودک را از سال ۲۰۰۹ متوقف نموده اند، اما همچنان احتیاط کنید تا از بطری شیرهای پلاستیکی شفاف با درجه بازیافت ۷ و دارای عبارت PC استفاده نکنید. ممکن است این گونه محصولات حاوی BPA باشند، که ماده شیمیایی بحث برانگیزی است که پژوهشگران در حال مطالعه اثرات احتمالی آن بر سلامتی انسان هستند.

اما هنوز هم می توانید از پلاستیک استفاده کنید. فقط بطری شیرهای مات ساخته شده از پلی اتیلن یا پلی پروپیلن بدون BPA را خریداری نمایید. بطری شیرهای قابل انهدام نیز بدون BPA هستند. همچنین می توانید از بطری شیرهای شیشه ای استفاده کنید، اگرچه سنگین ترند و راحت تر می شکنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشد کودک یک ماهه تا کودک یک ساله می توانید به سایت بهداشت و سلامت نسخه مراجعه کنید.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

حتما تاکنون هم اسم لیپوساکشن و هم اسم جراحی لاغری به گوشتان خورده است. اما آیا میدانید هر کدام چه هستند؟ چه کاربردی دارند و چگونه انجام میشوند؟ آیا میدانید تفاوت لیپوساکشن با عمل لاغری چیست؟ با شباهت‌هایشان آشنا هستید؟ ما در این مقاله مفصلا به این دو موضوع می‌پردازیم. شما با خواندن این مقاله با تفاوت جراحی لاغری با لیپوساکشن به طور کامل آشنا خواهید شد.

عمل جراحی لاغری

عمل لاغری یک روش جراحی برای کاهش وزن است. این روش بهترین راه برای از بین رفتن اضافه وزن و دستیابی به سلامتی در بیماران چاق است. ما با عمل جراحی لاغری یا حجم معده را کاهش میدهیم و یا سطح جذب مواد غذایی را کاهش میکاهیم تا بیمار نتواند خیلی زیاد غذا بخورد و کم کم اضافه وزن خود را از دست بدهد.

جراحی چاقی برای چه کسی مناسب است؟

بیایید این بخش را با یک مثال توضیح دهیم. یک شخصیت فرضی به نام علی را متصور شوید. علی شخصی است که بسیار چاق است. شاخص توده بدنی یا BMI علی بالای ۳۵ است .یا به عبارتی حداقل ۴۵ کیلو اضافه وزن دارد. علی همزمان با اینکه چاق است با بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت نوع دو، فشار خون بالا، آپنه خواب و … مواجه است. علی هرچه تلاش کرده لاغر نشده

بهترین روش برای لاغری علی قطعا انجام عمل جراحی لاغری مثل عمل اسلیو معده، ساسی بای پس معده و …. است.

عمل لیپوساکشن چیست؟

عمل لیپوساکشن هم یک نوع روش جراحی است. بیایید با مثال درباره این عمل صحبت کنیم. یک شخصیت فرضی به نام خانم مرجان را تصور کنید.

خانم مرجان مقداری چاق هستند اما این چاقی مفرط و یا مرضی نیست. یعنی همراه این چاقی بیماری های خطرناکی مثل دیابت، فشار خون بالا و … وجود ندارند. تنها مشکل خانم مرجان این است که در قسمت تحتانی شکمشان یک بافت چربی خیلی بد وجود دارد. در واقع ایشان به اصطلاح عامه, شکم آورده اند در حالی که بخش های مخالف بدنش اینطور نیست. خانم مرجان کلی ورزش کرده اند و چند ماه است رژیم گرفته اند تا این چربی از بین برود. با اینکه تقریبا لاغر کرده اند اما هنوز چربی شکم وجود دارد و ظاهرشان چندان جالب نیست.

نحوه انجام عمل لیپوساکشن

  • در این عمل بیمار باید بیهوش شود
  • جراح پلاستیک و زیبایی منطقه ای از بدن که باید تحت عمل قرار بگیرد و چربی اش آب شود را با ماژیک مشخص میکند.
  • چند برش بسیار کوچک در موضع عمل ایجاد می‌شود
  • جراح یک وسیله توخالی دراز و فلزی به نام کانولا را از طریق سوراخ وارد منطقه چربی میکند.
  • از یک سمت کانولا سرم و دارو وارد منطقه چربی میشود و از طرف دیگر چربی تکه تکه و آب شده خارج میشود. جراح کانولا را در به بخش هایی که چربی دارد حرکت میدهد و همه چربی ها با دستگاه ساکشن مکیده میشوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید .

  • رعنا عنابستانی