تغدیه

۷۰ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در دنیای امروز عوامل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد بیماری در بدن انسان میشوند. قرارگیری چند فاکتور مهم در کنار هم میتواند احتمال ابتلا به بیماری های مختلف را افزایش دهد. سندروم متابولیک نیز بیانگر یکی از همین حالات است. سندروم متابولیک دسته ای از عوامل خطر هستند که در صورت داشتن آنها احتمال دچار شدن به بیماری های قلبی، دیابت و سکته بصورت قابل توجهی افزایش پیدا میکند. چاقی و اضافه وزن مفرط می تواند احتمال ابتلا به این بیماری ها را افزایش دهد. یکی از رژیم لاغری اصولی که بسیار در بین افراد شایع است، رژیم لاغری مدیترانه ای است.. در این مقاله ما به طور دقیق سندروم متابولیک را شرح خواهیم داد.

سندروم متابولیک چیست؟

اگر فردی دچار 5عامل زیر بشود؛ بدین معناست که دچار سندروم متابولیک شده است. این موارد احتمال ابتلا به سکته، دیابت و بیماری های قلبی را افزایش میدهند.

  1. افزایش فشارخون (بیش از 130/85 میلی‌متر جیوه)
  2. سطح قند خون بالا (مقاومت به انسولین)
  3. چربی اضافی
  4. سطح تری گلیسیرید بالا
  5. سطوح پایین کلسترول خوب یا HDL

تنها داشتن یکی از موارد بالا بدین معنا نیست که شما به سندروم متابولیک مبتلا شدید اما هشداری است که بای به آن گوش بسپارید. یکی از عوامل مهم سندروم متابولیک سبک زندگی ناسالم است.

افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند می توانند با استفاده از رژیم دیابتی این بیماری را تا حدودی کنترل کنند.

علل ابتلا به سندروم متابولیک:

این سندروم در افرادی که دچار کم تحرکی و اضافه وزن هستند رایج تر است. در واقع یکی از بیماری های مرتبط با چاقی است. یکی دیگر از عوامل این بیماری مقاومن بالای بدن نسبت به دریافت انسولین است. انسولین توسط غده ای در پشت و زیر پانکراس یا همان لوز المعده ترشح میشود. این هورمون به بدن افراد کمک میکند تا سطح خون در حالت نرمال نگهداری شود. به بیانی دیگر سطح قند خون افزایش پیدا میکند. این پروسه ی تشکیل بیماری دیلبت در بدن است.

نحوه تشخیص سندروم متابولیک:

برای تشخیص این بیماری باید به پزشک مراجعه کنید. که هر پزشک با بررسی موارد زیر تشخیص گذاری درست را انجام میدهد.

  1. سطح کلسترول
  2. فشارخون
  3. تری گلیسیرید ناشتا
  4. دور کمر
  5. سطح گلوکز ناشتا (تست قند خون)

هر فرد با دارا بودن 3 مورد از موارد بالا ، باید بداند که به اینسندروم مبتلا شده است.

هر یک از موارد عنوان شده تا چه حد امکان ایجاد سندروم متابولیک را دارند؟

با توجه به ساختار بدن هر فرد، میزان تاثیر این موارد نیز متفاوت است اما بطور کلی میتوان گفت:

  • دور کمر بزرگ – اندازه کمر برای زنان حداقل 35 اینچ (89 سانتی‌متر) و برای مردان 40 اینچ (102 سانتی‌متر) است.
  • سطح تری گلیسیرید بالا – 150 میلی‌گرم در دسی‌لیتر (mg/dL) یا 1.7 میلی مول در لیتر (mmol/L) یا بیشتر از این نوع چربی موجود در خون.

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

برای آشنایی با ارتودنسی دندان قبل و بعد ، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

ارتودنسی یکی از شاخه های علم دندان پزشکی است که هدف آن، برخلاف تصور عموم مردم، تنها زیبایی دندان ها نیست. در واقع ارتودنسی، راه حلی برای اصلاح و رفع ناهنجاری ها مربوط به فک و دندان ها است. مرتب کردن دندان ها به وسیله ی ارتودنسی، دسترسی به نقاط مختلف دهان و دندان ها را آسان تر کرده و موجب می شود بیمار بتواند به خوبی تمام قسمت های مربوط به دندان هایش را تمیز کند. با انجام این کار، از رشد میکروب ها و باکتری ها بر روی دندان ها، پیش گیری شده و سلامت دندان های بیمار ارتقا می یابد.

پیش از انجام ارتودنسی، چه کارهایی باید انجام داد؟

از مهم ترین اقداماتی که قبل از ارتودنسی باید انجام شود، یافتن یک دندان پزشک مناسب است. به دلیل این که این کار نیازمند تخصص و مهارت ویژه ای می باشد، حتما باید توسط یک دندان پزشک متخصص، ماهر و دوره دیده انجام شود. دندان پزشکی که انجام این کار را بر عهده دارد، ارتودنتیست نامیده می شود.

پس از یافتن ارتودنتیست مناسب، لازم است به مطب دندان پزشکی او مراجعه کرده و با او مشورت کنید.

ارتودنتیست طی جلسه ی مشاوره ای، موقعیت دندان های شما و مشکلات آن ها را بررسی می کند و با توجه به این مسائل، شما را راهنمایی می کند.

پس از انجام مشاوره و معاینه های لازم توسط متخصص ارتودنسی، او یک هزینه برای انجام ارتودنسی به شما پیشنهاد می کند.

پس از توافق با دندان پزشک، یک برنامه درمانی برای شما تهیه می شود.

در مرحله بعدی باید به دستور دندان پزشک متخصص، از دندان های شما عکس برداری شود. انجام این کار به این منظور است که اگر دندان های شما دچار پوسیدگی احتمالی باشند، مشکلات مربوط به آن ها حل شود و سپس درمان ارتودنسی آغاز شود.

گاه ممکن است پیش از انجام ارتودنسی، دندان های شما جرم گیری شوند.

نکات مهم :

گاه ممکن است لثه بیمار به علت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، دچار خونریزی شود. پس در صورت بروز خونریزی لثه، باید علت خونریزی را مشخص کرد.

در صورتی که فضای کافی برای دندان ها وجود نداشته باشد، یا فرد دارای دندان های اضافی باشد، ممکن است تعدادی از دندان ها نیاز به کشیدن داشته باشند.

پیش از انجام ارتودنسی، تهیه ی قالب از دندان ها، ضروری می باشد.این کار، با هدف مقایسه ی دندان ها قبل و بعد از انجام ارتودنسی انجام می شود.

پیش از انجام ارتودنسی، نحوه ی صحیح مسواک زدن و مراقبت از دندان ها، توسط ارتودنتیست به بیمار آموزش داده می شود.

پیش از انجام ارتودنسی، مراقبت های غذایی که بیمار باید طی دوره ارتودنسی رعایت کند، به او آموزش داده می شود.

جلساتی برای مراجعه بیمار به مطب دندان پزشکی، با هدف معاینه بیمار، از پیش تعیین می شوند.

پس از انجام مراحل فوق، متخصص ارتودنسی از ارتودنسی متحرک و یا ارتودنسی ثابت، برای بیمار استفاده می کند و کارهای که بیمار لازم است برای مراقبت از ارتودنسی انجام دهد، به او می آموزد.

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

رابطه ارتودنسی و سزارین چیست ؟ باردار شدن آسان نیست. از یک مادر جدید بپرسید، او جزئیات را به شما می گوید. به یک زن توصیه می شود که کارهای زیادی را انجام ندهد. حال اگر باردار هستید و به فکر تهیه بریس هستید، بدون شک می خواهید بدانید که آیا ارتودنسی در زمان سزارین و بارداری بی خطر  است. آرزو برای آن لبخند کامل و یا ترمیم آن دندانهای نامرتب هرگز دیر نیست.

آیا می توان در زمان بارداری و سزارین ارتودنسی کرد؟

اگر قصد دارید در دوران بارداری بریس بگیرید، این جواب بله است. می توانید در دوران بارداری از بریس استفاده کنید. این موضوع بر سلامتی شما یا کودک شما تأثیری نخواهد داشت. با این اوصاف، شما باید به یاد داشته باشید که لازم است اقدامات احتیاطی خاصی را دنبال کنید و در مورد درمانهای دندانپزشکی مطلع شوید که خود و فرزندتان در خطر نباشید.

اگر در دوران بارداری از بریس استفاده می کنید، از خوردن غذاهای زیر خودداری کنید

  • یخ
  • آجیل و خشکبار
  • غذاهایی مانند کلوچه یا آب نبات که ممکن است جویدن آن سخت باشد.
  • ذرت بو داده
  • گوشت سخت
  • چیپس ترد

استفاده از بریس در دوران بارداری چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

هر کسی که قصد انجام یک درمان ارتودنسی را دارد باید در مورد بهداشت دندان خود احتیاط بیشتری داشته باشد. اگر تحت هر گونه روش ارتودنسی قرار گرفته اید، مانند دریافت بریس در دوران بارداری، ممکن است لازم باشد مراقب باشید. این به این دلیل است که ممکن است تمیز کردن دندان ها با بریس دشوار باشد که ممکن است شما را در معرض مسائل مختلف لثه مانند التهاب لثه قرار دهد. بنابراین، برای دور ماندن از هر گونه بیماری لثه یا دندان به دلیل بریس، باید مرتبا به پزشک خود مراجعه کنید که از بروز هرگونه عارضه دندانی جلوگیری کنید.

مراحل مراقبت از بریس های ارتودنسی در دوران بارداری

در صورت وجود بریس های ارتودنسی در دوران بارداری، بسیار مهم است که از این بریس ها مراقبت مناسب داشته باشید که از بروز هر گونه مشکل دندانی جلوگیری کنید.

به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید

پیشنهاد می شود اگر در دوران بارداری بریس دارید، مرتبا به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. دلیل این امر این است که نه تنها به شما کمک می کند که سلامت دندان خود را کنترل کنید، بلکه می تواند به پزشک کمک کند تا هر مشکلی را که ممکن است شروع شود، ایجاد کند.

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

ونیر کامپوزیت چیست و چه کاربردی دارد؟ امروزه با پیشرفت های زیادی که در علم و تکنولوژی به خصوص در زمینه دندانپزشکی حاصل شده، ونیرهای نوین و جدیدی به وجود آمده اند که باعث ایجاد طرح لبخند زیبا می شوند.

ونیر دندان چیست؟

ونیر دندان لایه ای نازک از جنس مواد همرنگ دندان است که به صورت روکش بر روی دندان نصب می شود و هدف از این کار اصلاح رنگ دندان، ترمیم دندان، رفع عیوب دندان و زیبایی چهره است.

کاربرد ونیر دندان

  • تغییر رنگ دندان
  • درمان دندان بیماران دیاسیتی

ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت لایه نازکی از جنس کامپوزیت است که به صورت روکش بر روی دندان نصب می شود و به زیبایی لبخند و اصلاح وضعیت و رنگ دندان کمک می کند.

روش ساخت ونیر کامپوزیت

ابتدا ترکیب خمیری شکل که جنس آن از مواد کامپوزیتی است ساخته می شود و به وسیله تابش نور مخصوص در آزمایشگاه، به صورت خشک و سفت و سخت در می آید و سپس با انمام پولیش به آن شکل و فرم می دهند تا موجب اذیت کردن دهان و دندان نشود.

ونیر کامپوزیت در چه مواردی کاربرد دارد؟

  • دندان های نامرتب
  • رنگ پریدگی دندان
  •  دندان های شکسته یا لب پر
  • پر کردن دندان های خالی

مزایا و معایب ونیر کامپوزیت

برخی از مزایا و معایب این نوع روکش دندان عبارتند از:

مزایا

  • عدم نیاز به تراشیدن دندان و مینای دندان (ونیر کامپوزیت بدون تراش)
  • قابلیت ترمیم و اصلاح ونیرها
  • مقاومت و استحکام بالا
  • حفظ شکل و فرم طبیعی دندان
  • حذف خطای انسانی در ساخت آن

معایب

  • طول عمر کوتاه تر در برخی موارد
  • میزان براقیت کمتر نسبت به ونیر چینی
  • رعایت بیش از حد بهداشت دهان و دندان
  • مقاومت کمتر نسبت به لمینت سرامیکی

مراحل انجام ونیر کامپوزیت

ابتدا از دندان قالبگیری به عمل می آید و سپس برای نصب و استفاده از ونیر کامپوزیت بدون تراش لازم است دندان ها ابتدا به طور کامل تمیز شوند تا هیچ گونه جرمی در دهان باقی نماند و اگر نیاز به تراشیدن بود به طور سطحی و اندک دندان ها تراشیده می شوند. در ادامه، دندان ها به طور کامل خشک می شوند و سپس سطوح جلویی دندان به وسیله مواد اسیدی مخصوص برای نصب ونیر، آماده سازی می شود.

بعد از انجام این مراحل، سطوح دندان به وسیله چسب مخصوصی پوشش داده می شود و ونیرها با دقت و ظرافت بالا توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان، بر روی دندان ها نصب می شوند. در آخر سطوح ونیر بر روی دندان پولیش داده می شود تا یک دست، صاف و صیقلی شود.

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

جراحی ساسی بای پس یک روش پزشکی جراحی متابولیک برای درمان چاقی جدید است که نتایج آن گامی بزرگ در جهت درمان بیماری‌های مزمن و همچنین کاهش وزن اضافی را نشان می‌‌دهد. به همین دلیل ضرورت شناخت این عمل جراحی از صفر تا صد وجود دارد.

جراحی ساسی بای پس چیست؟

Single Anastomosis Stomach-Ileal Bypass (یا بای پس SASI-S) ترکیبی از گاسترکتومی اسلیو و بای پس روده است. برای شروع، ابتدا گاسترکتومی اسلیو انجام می‌شود و به دنبال آن قسمت پایین معده به قسمت انتهایی روده کوچک متصل می‌شود. طول بای پس اما با مقدار مورد نیاز کاهش وزن تعیین می‌شود. پس از این روش، تقریباً نیمی از غذا قسمت اول روده کوچک را دور می‌زند، که باعث کاهش جذب چربی‌ها و قندها می‌شود. علاوه بر این، هضم آهسته غذا در روده کوچک باعث ترشح هورمون‌‌های روده می‌‌شود که به مغز دستورمی‌‌دهد ورود غذا را متوقف کند. این بدان معناست که شما کمتر غذا می‌خورید و در نتیجه وزن کم می‌کنید.

نحوه انجام جراحی ساسی بای پس چگونه است؟

عمل گاسترکتومی اسلیو 75 درصد از معده را کاهش می‌‍دهد و در نتیجه ظرفیت غذا خوردن کاهش می‌یابد و سطح گرلین، هورمونی که باعث گرسنگی می‌شود، کاهش می‌یابد. سپس بای پس روده انجام می‌شود که شامل اتصال قسمت پایین معده (آنتروم) به قسمت پایین روده کوچک (ایلئوم) است.

معایب عمل ساسی بای پس چیست؟

 به موازات مزایای عمل ساسی بای پس برخی معایب نیز متوجه این روش جراحی ترکیبی است. در ادامه هر یک عبارتند از:

  • افزایش خطر رفلاکس صفرا به معده
  • کاهش وزن ممکن است کمتر از بای پس معده باشد
  • خطر ایجاد زخم در محل اتصال معده و روده کوچک
  • روش عملیات جراحی نسبتاً جدید

چه کسانی بهترین کاندیدای عمل ساسی بای پس هستند؟

در ادامه مهم ترین آیتم هایی که افراد را واجد شرایط عمل ساسی بای پس می نماید عبارتند از:

  • سن متقاضی بین 18 تا 65 سال است
  • بیماران چاق با BMI بیش از 35
  • بیماران چاق با BMI بیش از 30 که به سایر مشکلات پزشکی مانند دیابت یا فشار خون مبتلا هستند

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

جراحی بینی گوشتی و استخوانی یکی از هزاران عمل جراحی بینی است که برای زیبایی و برطرف کردن مشکلات انجام می شود. تمام انسان ها در سراسر دنیا نیاز به زیباتر دیده شدن دارند و برای این منظور فعالیت های متفاوتی را انجام می دهند. یکی از اقداماتی که برای زیبا شدن انجام می شود انجام انواع جراحی ها و عمل های زیبایی مانند جراحی بینی گوشتی و استخوانی است. صورت افراد به دلیل اینکه در معرض دید قرار می گیرد و می تواند در برقراری ارتباط بین افراد تاثیر گذار باشد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. از این رو افراد با انجام عمل های زیبایی روی صورت می توانند اعتماد به نفس خود را بالا ببرند. بینی عضوی از صورت است که در مرکز آن قرار می گیرد و می تواند تعادل بین تمام اعضاء صورت را برقرار کند. این تعادل گاهی با انحرافات بینی، قوس و برآمدگی روی بینی و بزرگی سایز آن برهم می خورد و افراد به دنبال تغییر آن هستند. عمل بینی گوشتی و استخوانی به منظور کوچک کردن سایز بینی و ایجاد تقارن بین همه اعضاء صورت انجام می شود

جراحی بینی گوشتی

به بینی هایی که دارای پوست ضخیم و غدد چربی فراوان هستند بینی گوشتی گفته می شود که به طور معمول غضروف ضعیف و مقاومی ندارند و از لحاظ ظاهری دارای نوک بینی افتاده و پره های با ضخامت بالا و منافذ باز پوستی هستند.

برای داشتن نتایج مطلوب از عمل بینی گوشتی خود به بهترین جراح بینی گوشتی مراجعه نمایید که با تقویت بافت و ساختار بینی ضعیف نتیجه جراحی بینی مطلوب و مورد رضایتی را برای شما عزیزان حاصل نماید.

روش جراحی بینی

پوست بینی یکی از اجزای بسیار مهم بینی می باشد که ساختمان و استخوان بینی را می پوشاند و تعیین کننده اصلی نوع  بینی گوشتی است.

جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته دو روشی است که برای دسترسی به ساختار زیرین پوست بینی استفاده می شود.

مناسب ترین روش برای جراحی بینی های گوشتی جراحی بینی به روش باز است به این خاطر که دسترسی و تسلط جراح بینی روی استخوان و ساختار کلی بینی به خصوص نوک بینی بیشتر است.

هزینه های جراحی

هزینه های عمل زیبایی بینی گوشتی با توجه به فرم بینی شما متفاوت است، زیرا جراح برای فرم های مختلف بینی از روش های مختلف رینوپلاستی استفاده می کند. همچنین مدت زمانی که جراحی بینی گوشتی طول می کشد با توجه به نوع روش جراحی بینی گوشتی ممکن است که در کم یا زیاد شدن هزینه های جراحی بینی گوشتی تاثیر گذار است.

بنابراین شما پس از انتخاب بهترین کلینیک و ماهرترین پزشک جراح می توانید از هزینه های جراحی بینی گوشتی با خبر شوید.

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

بریس های داخلی لینگوال – یک راه حل ارتودنسی کاملاً نامرئی

بریس های لینگوال

ارتودنسی لینگوال یک گزینه درمانی ارتودنسی از داخل است که از براکت های فلزی نصب شده در پشت سطح دندان (در سمت زبان) قبل از این که با سیم قوس و محکم کننده های الاستیک استفاده گردد، استفاده می شود. این نوع بریس ها در مواجهه روزمره با افراد دیگر کاملاً دیده نمی شوند.

پیش از آنکه متخصص ارتودنسی بتواند این گزینه درمانی را ارائه دهد باید آموزش های اضافی نیز انجام شود. زیرا روش کاربرد آن با روش های معمولی متفاوت است. کلیه اعضای تیم ارتودنسی آموزش های لازم را برای این روش درمانی گذرانده اند و تجربه زیادی در این زمینه دارند.

بریس های زبانی داخلی چگونه با انواع دیگر بریس ها مقایسه می شوند؟

بریس های لینگوال داخلی و یا ارتودنسی از داخل، دندان ها را درست مانند بریس های معمولی صاف و مرتب می کنند. با این حال، آن ها کمی متفاوت عمل می کنند، به همین دلیل آموزش اضافی پزشک لازم است. آن ها برای افرادی که می خواهند یک درمان ارتودنسی کاملاً پنهان داشته باشند، بسیار مناسب هستند. بریس های داخلی لینگوال توسط دیگران قابل تشخیص نیستند. زیرا به پشت دندان ها متصل می شوند؛ بنابراین از دید آن ها پنهان می مانند.

بریس های معمولی

بریس های معمولی اصولا براکت و سیم هایی هستند که در جلوس دندان ها نصب می شوند.این روش متداول ترین روش ارتودنسی هستند و بسیار موثر اند. برخی افراد با دیدن ظاهر بریس های معمولی از درمان منصرف می شوند. بدین ترتیب نامرئی بودن بریس های داخلی زبانی را ترجیح می دهند.

اینویزیلاین

هنگامی که تحت درمان با Invisalign قرار می گیرید، دندان های شما به جای سیم و براکت، با تراز بندی های شفاف به موقعیت دلخواه منتقل می شوند. Invisalign برای تأثیرگذار بودن به همکاری بیمار متکی است.

چگونه از بریس های لینگوال داخلی خود مراقبت کنیم؟

درست مانند بریس های معمولی، توجه بیشتری به بهداشت دهان و دندان در خانه ضروری است. پزشک به شما نشان می دهد که چگونه دندان ها را در محل خود تمیز کنید و به شما نکاتی در مورد مراقبت از بریس های داخلی خود می دهد.

در حین انجام هرگونه درمان ارتودنسی، مهم است که به معاینات منظم و پاک سازی خود ادامه دهید تا مطمئن شوید که دندان های شما در سلامت بالا هستند. اگر رعایت بهداشت دهان و دندان برای شما دشوار است، می توانید نظافت منظم تری داشته باشید.

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

ارتودنسی فیک چیست؟ ارتودنسی فیک چه مزایا و معایبی دارد؟ درمان ارتودنسی به عنوان نشانه ای از رونق مالی در بسیاری از کشورها در نظر گرفته می شود. به همین دلیل، ارتودنسی فیک و بریس های تقلبی برای کودکان در بخش های مختلف جهان محبوب شده اند. گاهی نوجوانان برای اینکه ثروتمند و شیک به نظر برسند، به جای بریس های واقعی از بریس های فیک استفاده می کنند؛ اما آنها با این کار خطرات خاصی را به جان می خرند. این به ویژه در تایلند، طبق گزارش CBS News و دیلی میل انگلیس، گزارش شده است که گفته می شود دولت در آن کشور تا آنجا پیش رفته است که در مورد مجازات فروشندگان، تأمین کنندگان و واردکنندگان با جریمه و مجازات زندان بحث می کند.

وسایل ارتودنسی ثابت چیست؟

دستگاه های ارتودنسی ثابت دستگاه هایی هستند که برای درمان ارتودنسی استفاده می شوند. این لوازم از براکت (سیم بند)، سیم و نوار لاستیکی تشکیل شده است که بر روی سطوح دندان ثابت می شوند.

بریس های تقلبی چگونه ساخته می شوند؟

بریس های تقلبی از یک تکه سیم با براکت ساخته می شوند که به دندان های فرد چسب زده شده اند. سیم برای قرار گرفتن در فضای خارجی دندان ها خم می شود و سپس برای پشتیبانی از اطراف دو دندان آسیاب عقب بریده می شود. مهاربندها از نوارهای لاستیکی چند رنگ پشتیبانی می کنند و “براکت ها” اغلب شکل های پلاستیکی یا فلزی کوچکی هستند که پس از نمادهای Hello Kitty و Mickey Mouse مد شده اند. برخلاف بریس های واقعی، این لباس ها را شخصا پوشنده، سالن های زیبایی محلی و فروشندگان خیابانی غیرمجاز نصب می کنند.

خطرات ارتودنسی فیک برای مصرف کننده

سرمایه گذاری در بریس های ساختگی برای کودکان، تعداد قابل توجهی از چالش های بهداشتی و ایمنی را شامل می شود؛نه تنها به دلیل مواد استفاده شده، بلکه همچنین توسط متخصص ارتودنسی نیز نصب نشده است. طبق CBS News، یک مقام دولت تایلند موارد زیر را به عنوان خطرات عمده ذکر کرده است:

  • در طول نصب، بریس ها می توانند به گلوی فرد بلغزند و باعث خفگی شوند.
  • فلزات به کار رفته در بریس ها حاوی سرب هستند که برای سیستم استفاده کنندگان سمی است.
  • بریس های تقلبی ممکن است منجر به زخم های دهانی شود که ممکن است آلوده شوند و چسب استفاده شده برای اتصال براکت ها به دندان ها باعث تغییر رنگ و پوسیدگی دندان می شود.

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

مشکل سبز شدن زبان یا همان زبان سبز پس از خوردن یا نوشیدن چیزی که دارای رنگ سبز است (چه طبیعی چه صناعی مانند رنگ های خوراکی) بیشتر رخ میدهد. علاوه بر این، عفونت و یا رشد بیش از حد میکروب های خاص نیز اغلب علت یک زبان سبز است، اگرچه علل دیگری نیز برای توجیه این مساله وجود دارد. علائم یک زبان سبز معمولا پس از درمان شرایط زیر اتفاق می افتد.

چند علت زبان سبز

شرایط و حتی بیماری های مختلف ممکن است یک زبان سبز را ایجاد کند. برخی از مهمترین شرایط در این خصوص که علاوه بر تغییر رنگ زبان, باعث بر هم خوردن اصول اصلاح طرح لبخند نیز میشوند در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند:

برفک دهانی:

در بعضی موارد، ایجاد میکروب یا بهداشت دهان ضعیف, منجر به عفونت میشود. کاندیدا آلبیکنس، نوعی مخمر طبیعی است که معمولا توسط باکتری های دیگر متعادل است. ریزش دهان هنگامیکه این مخمر در دهان و زبان غلبه می کند ، اتفاق می افتد. این مشکل ممکن است در حوزه دندانپزشکی کودکان بیشتر مورد توجه باشد.

لوکوپلاکیا

لوکوپلاکیا سبب ایجاد یک لکه سفید در دهان یا زبان می شود که ممکن است در طول زمان سبز شود یا تغییر رنگ داده شود. لوکوپلاکیا اغلب با مصرف الکل یا دخانیات مرتبط است همچنین ممکن است شکست ایمپلنت دندان باعث بروز این مشکل شود.

لوکوپلاکیا معمولا بی درد و بی ضرر است. پزشکان هنوز هم می خواهند آن را به طور منظم نظارت کنند زیرا بعضی از موارد لکوپالاکیا ممکن است سرطانی باشد .

زبان مودار

زبان مودار یک حالت بی ضرر است که سبب تغییر ظاهر زبان و معمولا ایجاد زبان سبز رنگ می شود. زبان مودار در افراد مسن بیشتر از سایر افراد دیگر رایج است، هرچند که در هر سنی ممکن است رخ دهد. زبان مودار علاوه بر سبز شدن ممکن است علایم دیگر را شامل شود:

  • طعم عجیب و غریب در زبان
  • احساس خارش یا ضعف در هنگام بلعیدن می تواند بدتر شود
  • بوی بد دهان
  • مشکل خوردن غذا یا تغییر در جوانه های طعم

زبان جغرافیایی

زبان جغرافیایی یک وضعیت و بیماری بی ضرر است که موجب بروز دایره هایی در زبان می شود. این تکه ها اغلب به نظر می رسد به عنوان یک نقطه قرمز تیره با یک مرز بال سفید در ابتدا، اما آنها ممکن است در طول زمان تغییر رنگ بدهند. این ضایعات همچنین ممکن است در طول زمان شکل یا مکان را تغییر دهند و اغلب ناپدید می شوند و دوباره ظاهر می شوند.

منبع

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

تنها نیستید! خیلی ها مثل شما هنوز که هنوز است نتوانسته اند چربی بخشی از بدن شان را آب کنند، به خصوص چربی های اطراف شکم و پهلو! از بین آن ها، کسانی هستند که حتی یک دوره رژیم لاغری را پشت سر گذاشته اند اما هنوز در لاغری شکم و پهلو آن طور که باید موفق نبوده اند. در این مقاله با عوامل موثر در کاهش وزن و سوزاندن چربی های شکم و پهلو آشنا خواهید شد.با جراحی لاغری همراه باشید.

ورزش کنید:

پس بهتر است تمرینات ورزشی تان همه اندام های بدن را با خود درگیر کنند. ورزش های هوازی می توانند گزینه های مناسبی برای از دست دادن چربی های بدن باشند. مهم نیست که در روز و یا در هفته چقدر برای ورزش کردن زمان می گذارید، مهم این است که هر روز با شدت بیشتری ورزش کنید و کالری بیشتری بسوزانید. سخت ورزش کردن مسیر کار شما را برای لاغری شکم و پهلو ها راحت تر می کند. به زبانی دیگر: لاغری شکم و پهلو سریع بدون ورزش امکان ندارد!

چیپس و فست فود و نوشابه را حذف کنید

یکی از سخت ترین کارهای دنیا کنار گذاشتن این خوراکی ها و نوشیدنی های وسوسه برانگیز است اما خب چاره ای نیست. اگر به دنبال لاغری شکم و پهلو هستید باید این مصرف این نوع از غذاها که سرشار است از چربی های ناسالم را متوقف کنید.

لاغری موضعی

ممکن است بپرسید پس لاغری شکم و پهلو با تزریق چی؟ آیا نمی شود به کمک روش های لاغری موضعی از شرّ آن چربی ها خلاص شد؟ واقعیت این است که نمی توانیم تاثیر لاغری موضعی را به کل انکار کنیم اما به طور قطعی می توانیم بگوییم که لاغری موضعی هم حتی بدون رعایت موارد بالا چندان دوام نمی آورد و خیلی زود اثرش را از دست می دهد.

حالا که حرف از لاغری موضعی و باورهایی که دور و ور این عمل لاغری شکل گرفته است، گفتیم، از چند باور نادرست دیگر درباره مثلا لاغری شکم و پهلو بدون لاغری صورت و چیزهای از این قبیل هم حرف بزنیم.

غذاهای کامل را مصرف کنید

منظور ما از دریافت غذاهای کامل، همه غذاهایی است که حاوی سبزیجات و پروتئین و چربی های سالم اند. مثلا سالاد کینوا! تصور کنید چه لذتی دارد وقتی دندان هایتان را در آن لوبیاهای خوشمزه فرو می کنید.

آب بنوشید

آب بخورید! تا می توانید آب بنوشید. مصرف آب نه تنها نفخ های اضافی را از بین می برد بلکه متابولیسم بدن را اصلاح می کند.

منبع

  • رعنا عنابستانی