تغدیه

۱۲۷ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با وجود این که روز به روز دنیا مدرن‌تر و پیشرفته‌تر می‌شود و فضا برای درک تفاوت‌ها فراهم شده است، هنوز هم بسیاری از افراد با شنیدن واژگانی مانند زیورآلات و جواهرات به طور ناخودآگاه به یاد بانوان می‌افتند و این لوازم را جزئی از وسایل خانم‌ها می‌دانند؛ اما با نگاهی به تاریخچه زیورآلات می‌بینیم که از روزگاران قدیم مردان نیز خود را با این لوازم می‌آراستند و چه بسا نوع جواهراتی که مردان و زنان استفاده می‌کردند، نشانه‌ای از طبقه، میزان ثروت و… آن‌ها بود.

امروزه استفاده از زیورآلات برای مردان راحت‌تر شده است تا جایی که گاهی تشخیص مردانه و یا زنانه بودن آن‌ها کار دشواری می‌شود. اکنون زیورآلاتی وجود دارند که به آن‌ها مدل «اسپرت» گفته می‌شود و هم زنان و هم مردان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم انواع زیورآلات مردانه را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید :

زیورآلات را با استایل خود ست کنید. زیورآلات استایل روزانه و رسمی متفاوت هستند.

به معنی نمادها و سمبل‌ها توجه کنید. بسیاری از پین‌ها و پلاک‌های گردنبند و دستنبد (و کلا طرح‌هایی که بر روی زیورآلات ثبت می‌شود) معنی خاصی دارند.

هر چه ساده‌تر، بهتر! زیاده‌روی در هر چیزی زننده است.

جنس‌های مختلف را به درستی با هم ترکیب کنید. درست است که ترکیب چرم، سنگ و فلز می‌تواند زیبا باشد، اما در همه موارد صدق نمی‌کند.

ر زمان و مکان مناسب از زیورآلات استفاده کنید. در هر جایی نمی‌توان از هر چیزی استفاده کرد.

به ترکیب رنگ‌ها دقت کنید؛ مثلا گاهی ترکیب رنگ طلایی با نقره‌ای خوب از آب درنمی‌آید، مگر این که در هر دو تکه از زیورآلات شما، هر دو رنگ به کار رفته باشد.

از جنس‌های مختلف زیورآلات در زمان مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال، اصولا مردان از زیورآلات طلا و براق استفاده نمی‌کنند. بهتر است این گونه زیورآلات در ساده‌ترین حالت باشند و در مراسم مناسب استفاده شوند.

منبع : https://www.asby.ir/

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

روش اول : دندان های سالم

دندان های نامرتب و مات سن شما را بالاتر نشان می دهد اما لبخند زدن با دندان های صاف و درخشان نشان دهنده سلامتی می باشد و چهره را زیبا و جوان می کند.سفید کردن دندان ها با خمیر دندان های سفید کننده  و محصولات دیگر برای اینکار مفید می باشد.. فقط حواس تان باشد که طبق دستورالعمل آن استفاده کنید تا آسیبی به لثه ها و دندان های تان نرسد و ایجاد حساسیت نکنند.

روش دوم: هایلایت مو

برای سرحال نشان دادن صورت تان در دوران چهل سالگی هایلایت با تناژ دو درجه روشن تر از رنگ مویتان انجام دهید و موهای تان را براق و سالم تر نشان دهید.

روش سوم: بلندی موها

مدل  مو خرد بزنید و تا سرشانه بلند کنید موی کم پشت و کوتاه چهره تان را پیرتر می کند.

بیشتر بخوانید :

روش چهارم: مانیکور کردن ناخن ها

 از لاک ناخن و انگشتر برای کمرنگ دیده شدن چروک و لکه پوستی روی دستتان استفاده کنید استفاده کنید، افرادی که دستان آن ها لاک ناخن و جواهرات دارند در نظر دیگران جوانتر دیده می شوند.

روش پنجم:ابرو و مو با رنگ روشن

برای درخشان شدن صورت گذاشتن رنگ ابرو روشن حالت خوبی به چهره می دهد، رنگ ابروی مشکی، بلوند یخی و خاکستری چهره را پیرتر نشان می دهد.رنگ مو بلوند با تن عسلی و طلایی علاوه بر زیبایی برای خانم های بالای ۳۵ سال، سن را هم کمتر می کند و پوشش خوبی برای موهای سفید و خاکستری می باشد.

منبع : دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان

رفرنس : آموزشگاه آرایشگری الماس نشان

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

طوق گردن در جنس‌ها و شکل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. از جمله می‌توان به به موارد زیر اشاره کرد:

روبان‌ها

شاید بتوان گفت کلاسیک‌ترین استایل طوق‌های گردن، مدل‌های روبانی است که دور گردن بسته می‌شوند. این یکی از مدل‌های رایج و محبوب بین بالرین‌هاست. به طور کلی، روبان‌های چوکر از جنس ساتن، پنبه، مخمل و گیپور ساخته می‌شوند. این روبان‌ها ممکن است پهن یا نازک ساخته شوند.

گردنبندهای چند رشته‌ای

از دیگر مدل‌های چوکر می‌توان به چندین رشته گردنبند اشاره کرد که همزمان استفاده می‌شوند و رشته‌ی اول آنها همیشه یک طول گردن است. این گردنبندها ممکن است از جنس طلا یا دیگر جنس‌ها باشند. حتی ممکن است هر کدام از رشته‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته شوند. مثلاً ممکن است چوکر از جنس چرم باشد اما رشته‌ی دوم گردنبند از جنس طلا باشد. یا مثلاض یک رشته از مروارید باشد و بقیه‌ی رشته‌ها طلایی باشند.

چوکر زنجیری

یکی از انواع طوق گردن طلا مدل‌های زنجیری است. اغلب به این صورت است که یک زنجیرطلا یا هر فلز ارزشمند دیگری دور گردن بسته می‌شود.

چوکر از جنس کریستال

استفاده از کریستال‌ها و حتی الماس‌ها می‌توانند به چوکر ها ظاهری زیبا و جذاب ببخشند. شما می‌توانید این چوکرخای درخشان، زیبا و جذاب را به همراه لباس شب بپوشید و در مهمانی‌ها بدرخشید.

طوق گردن طلا

چوکر از جنس طلا در شکل‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی ساخته و عرضه می‌شود. ما نیز در گالری آزادی انواع متنوعی از این گردنبندها را عرضه می‌کنیم که می‌توانید از لینک پایین صفحه آنها را مشاهده و خریداری کنید.

نکاتی برای خرید طوق گردن طلا

در مورد خرید طلا  و استفاده از چوکر باید به چند نکته‌ی عمومی که در زیر نوشته‌ایم توجه داشته باشید:

مدل چوکری که انتخاب می‌کنید به شدت به استایل و لباس‌های شما وابسته است. به طور مثال، اگر بلوز زنانه ساتن با گلدوزی‌های ظریف می‌پوشید بهتر است یک چوکر روبانی با رنگ‌های مشابه لباس استفاده کنید.

حواستان به یقه‌ی لباستان باشد چون چوکر را باید بر اساس مدل یقه‌ی لباس انتخاب و استفاده کنید.

گردنبند چوکر برای لباس‌های دکلته مناسب است. اگر می‌خواهید گردنبند چوکر تهیه کنید، توجه داشته باشید که طول زنجیر آن ۵ سانتی‌متر بیشتر از اندازه‌ی دور گردن باشد.

انتخاب گوشواره طلا  متناسب با گردنبند چوکر نیز اهمیت زیادی دارد. به طور مثال، اگر چوکر روبانی نازک و زنانه استفاده می‌کنید، بهتر است آن را با یک جفت گوشواره حلقه‌ای ست کنید تا تضاد میان آنها باعث جذابیت استایل شما شود.

یقه‌های آف شولدر به لباس‌های رمانتیک شهرت یافته‌اند. این لباس‌های رمانتیک به سادگی با چوکر و یا گردنبندهای طوقی ست می‌شوند.

این گردنبند برای افرادی که صورت قلبی شکل و چانه‌های تیز و دراز دارند بسیار مناسب است زیرا می‌توانند تیزی پایین صورتشان را تا حدی مخفی کنند. این تاکتیک همچنین برای افرادی که صورت مربعی یا صورت کشیده‌ی مستطیلی دارند هم بسیار کاربرد دارد.

 

افرادی که صورتشان دایره‌ای و گرد است باید از انتخاب و خرید گردنبند کوتاه خودداری کنند. به این خاطر که گردنبند کوتاه باعث گردتر دیده شدن صورت خواهد شد. گردنبندهای بلند با اندازه‌ای بین ۲۶ تا ۳۶ اینچ (۶۶ تا ۹۱ سانتی‌متر) برای کسانی که صورت‌های پهن و گرد دارند بسیار مناسب‌تر است.

منبع : طلافروشی اینترنتی آزادی

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

طلا همواره به عنوان فلزی گرانبها مورد توجه بشر بوده است، بنابراین پیش بینی قیمت آن از اهمیت فراوانی برخوردار است. ساموئل باومن تحلیلگر سرمایه های اقتصادی بر این باور است که بهبود سریع اقتصادی در نتیجه گسترش توزیع واکسن کرونا احتمالا سرمایه‌گذاران را به فروش سهام صندوق‌های طلا (ETF) سوق دهد که در این صورت قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد. با این حال او همچنان نسبت به آینده طلا در بلندمدت خوش بین است و معتقد است که قیمت جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۲۱ در حدود بالای ۱۹۰۰ دلار خواهد بود. قبل از این تحلیلگران گلدمن ساکس ارزیابی کرده بودند که قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ به دلیل افزایش تورم ناشی از کاهش اثرات بیماری همه گیر ویروس کرونا در جهان افزایش خواهد یافت. همچنین ادامه روند نزولی شاخص دلار نیز دلیلی برای کاهش قیمت اونس جهانی و حرکت سرمایه‌گذاران به سمت خرید طلا خواهد بود. گلدمن ساکس پیش‌بینی می کند که تا پایان سال ۲۰۲۱ قیمت هر اونس طلا در حدود ۲۳۰۰ دلار خواهد بود. سیتی ‌بانک ( سومین شرکت خدمات مالی و بانکداری در ایالات متحده آمریکا) نیز نسبت به آینده قیمت طلا خوش بین است. این بانک در جدیدترین پیش ‌بینی خود اعلام کرده که قیمت طلا در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به ۲۲۰۰ دلار و در ماه ششم تا دوازدهم (پایان سال ۲۰۲۱) به ۲۴۰۰ دلار خواهد رسید. جیم استیل تحلیلگر بانک HSBS نیز پیش ‌بینی کرده است قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ به ۱۹۶۵ دلار خواهد رسید. به اعتقاد او این یک قیمت میانگین است. به این معنا که قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ برای مدتی در حدود ۲۰۰۰ دلار و مدتی نیز پایین تر از ۱۹۰۰ دلار خواهد بود.

منبع : طلافروشی انلاین آزادی

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

تاتو ابرو روشی سنتی و ابزاری برای خوش حالت کردن و تغییر در ابرو می باشد روش مدرن تر آن یعنی هاشور ابرو با شکلی متفاوت توسط متخصصین در سالن های آرایشی در حال اجرا است. در واقع هاشور برخلاف تاتو فقط روی بخش های از ابرو توسط افراد با تجربه برای خانم های که علاقمند به ابروهای پرپشت و قرینه هستند به دو صورت میکروبیلدینگ و میکروپیگمنتیشن قابل اجرا است.

هاشور ابرو چه فرقی با روش قدیمی(تاتو ابرو) آن دارد؟

تاتو یا همان نقاشی روی پوست برای کاشت از رنگدانه های که جلوه مصنوعی به ابرو می دهد برای زیر پوست استفاده می کند در صورتیکه در روش جدید یا هاشور ابرو رنگدانه ها استاندارد تر و طبیعی تر توسط دستگاه های مخصوص به لایه پوست وارد می شوند.

همین امر موجب آن شده خانم ها برای زیباتر شدن چهره شان به سمت هاشور و تکنیک های پیشرفته آن بروند.

بیشتر بخوانید :

انواع هاشور ابرو

هاشور ابرو به دو دسته تقسیم می شود که هر فردی می تواند بسته به نیازش آن روش را روی ابرو خود اجرا کند.

میکروبیلدینگ ابرو

از ظرافت و طبیعی بودن این روش نمی توان غافل شد اگر دنبال پهن کردن ابرو هستید آن هم بصورت حرفه ای این روش را امتحان کنید.از دیگر مزایای این روش:

آسان پاک شدن هاشور برای تغییر فرم ابرو

انجام آن بصورت دستی و با دقت بالا توسط قلم بسیار ظریف

تزریق جوهر به داخل بافت پوست نه عمق آن و در نتیجه درد کمتر

قرینه شدن ابروها و حالت دادن به تاج ابرو

هزینه کمتر نسبت به روش میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن ابرو

و باز هم ظرافت و طبیعی بودن این روش زبان زد است اما اگر دوست ندارید از قلم دستی و سوزن برای تزریق رنگدانه استفاده کنید میکروپیگمنتیشن بصورت دستگاه های مجهز به کارتریج استریل بجای سوزن و با دقت بیشتری در خدمت شما می باشد.

ضمناً به دلیل امکان تنظیم سرعت موتور دستگاه کیفیت و دوام رنگ ها خیلی بیشتر است، از دیگر مزایای این روش:

طراحی مناسب با کمترین لرزش

استفاده از رنگ های استاندارد و کاهش حساسیت به رنگ‌

ماندگاری بالا تا ۲ سال

برگزاری دوره های آموزش آرایشگری فشرده طراحی زیبا ابرو در مدت زمان کم توسط متخصصان مجرب سالن الماس نشان با ارائه مدرک فنی حرفه ای انجام می گیرد.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

1. ساعت مچی مردانه

یکی از مرسوم ترین و محبوب‌ترین زیورآلات مردانه، ساعت مچی است.

اغلب مردان دست‌کم دو نوع ساعت خوب دارند؛ یکی برای استفاده روزمره و دیگری ساعتی لوکس و گران‌قیمت برای مراسم رسمی و مناسبت‌های خاص.

البته در دهه‌های اخیر ساعت‌های مچی هوشمند هم جای خود در میان اکسسوری‌های مردانه باز کرده‌اند.

ساعت های مچی مردانه در طرح‌ها و برندهای بسیار متنوعی عرضه می‌شوند.

اما وجه مشترک همه آنها این است که: ساعت باید بدست غیراصلی شما بسته شود. یعنی اگر چپ‌دست هستید، باید ساعت را به مچ دست راست ببندید و برعکس.

همچنین باید مطمئن شوید که ساعت فیت دست است و از آن آویزان نمی‌شود.

2.دستبند مردانه

از دیگر اکسسوری‌های محبوب در میان مردان می‌توان به دستبند اشاره کرد. دستبندهای مردانه تفاوت بارزی با انواع زنانه دارند. در این زیورآلات از آویز یا اندازه‌های بزرگ خبری نیست و اغلب هم با متریال‌های دیگری همچون چرم همراه هستند.

شما با یک دستبند سنگی زیبا می‌توانید در یک جمع مردانه خوش بدرخشید. البته این امر به جنس و طرح دستبندی که خریداری می‌کنید هم بستگی دارد. هر چه جنس سنگ‌های به کار رفته در ساخت دستبند باکیفیت‌تر باشد، جذابیت ظاهری آن بیشتر خواهد بود. دستبندهای سنگی مردانه اغلب از سنگ‌های طبیعی ساخته می‌شوند و می‌توانند اثر فیزیکی و روحی نیز روی فرد داشته باشند.

اولین مساله‌ای که هنگام استفاده از دستبند باید مدنظر داشته باشید این است که این اکسسوری قرار است تکمیل کننده تیپ شما باشد، نه نقطه کانونی آن. یعنی سعی کنید از دستبندهایی استفاده کنید که با تیپ و استایل شما همخوانی دارد و در اندازه، طرح و رنگ آن زیاده‌روی نکنید. مثلاً دستبند مهره‌ای / سنگی را می‌توانید با هر لباسی ست کنید. اما مثلا نمی‌توانید مدل‌های چوبی یا پلاستیکیِ کم ارزش را با لباس‌های رسمی بپوشید زیرا هیچ تناسبی با هم ندارند.

3.دکمه سرآستین

از جمله زیورآلات متداولی که مردان از آن‌ها استفاده می‌کنند، «دکمه سرآستین» است. از این دکمه‌ها برای تزیین لباس‌های رسمی استفاده می‌شود و اغلب آن‌ها را به صورت ست با گیره کراوات می‌فروشند. دکمه سرآستین از جنس‌های مختلفی چون نقره، استیل، طلا و تیتانیوم ساخته می‌شود و گاهی آن‌ها را با کریستال و سنگ تزیین می‌کنند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

4.گوشواره مردانه

گوشواره طلا مردانه در ایران چندان مرسوم نیست اما هستند عده‌ای که از این زیورآلات برای تکمیل تیپ خود استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید گوشواره به گوش کنید، توصیه می‌کنیم با اندازه‌های کوچک و به رنگ تیره شروع کنید. اغلب مردان فقط در یک گوش خود گوشواره می‌اندازند.

گوشواره‌های ساده، گوشواره‌های میخی و گوشواره‌های تکی از جمله جواهراتی هستند که هیچ‌گاه کهنه و قدیمی نمی‌شوند و می‌توانید همیشه و برای مناسبت‌های مختلف از آنها استفاده کنید. فقط باید توجه داشته باشید که اگر تیپ شما رسمی است و کت و شلوار به تن می‌کنید، باید حتما گوشواره‌تان بسیار ساده و کوچک باشد تا تضادی با لباس‌هایتان ایجاد نکند.

نکته جالب در مورد گوشواره این است که اول مختص مردها بوده و سپس به تدریج زن‌ها هم به استفاده از آن روی آورده‌اند. یعنی قبل از اینکه یک زیور زنانه محسوب شود، وسیله‌ای برای نمایش قدرت، موقعیت اجتماعی و ثروت مردها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

 

5.گردنبند مردانه

گردنبند مردانه از گذشته‌های دور مرسوم بوده‌اند. اما همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، برای شیک و باکلاس بودن باید ساده باشید.

بنابراین، زنجیرهای نقره‌ای یا طلایی نازک و کوتاه را می‌توانید با تی‌شرت ست کنید. یا آن را زیر یقه پیراهن بگذارید که فقط بخشی از گردنبند دیده شود.

اما برای تیپ‌های غیررسمی می‌توانید از زیبایی ردنبندهای سنگی و بلند بر روی لباس بهره بگیرید.

6.پلاک

مردانی که از گردنبند استفاده می‌کنند، می‌توانند به آن پلاک هم آویزان کنند. اصولا مردان به همراه زنجیر خود پلاک هم دارند اما به دلیل این که آن را در زیر لباس خود می‌اندازند، مشخص نمی‌شود. اکثر پلاک‌هایی که مردان استفاده می‌کنند، دارای نگین و سنگ‌های زینتی نیستند. پلاک‌ها می‌توانند نشانه‌ای از اعتقادات مذهبی، علایق، سبک فکری و… شما باشند. پس بهتر است در انتخاب آن‌ها دقت کنید.

7.حلقه و انگشتر

حلقه جز دومین زیورآلات مردانه‌ای است که بسیاری از مردان صرفا به علت ازدواج کردن، از آن استفاده می‌کنند و حلقه را جزئی از جواهرات حساب نمی‌کنند؛ اما کافی است نوع به کارگیری واژگان را کمی تغییر دهیم و به جای کلمه «حلقه» از واژگانی مانند «انگشتر» یا «رینگ» استفاده کنیم.

با همین تغییر نام، ممکن است بسیاری از مردان به سراغ این زیورآلات نروند! با این حال، انگشتر طلا یکی از بهترین زیورآلاتی است که یک مرد می‌تواند استفاده کند. بهتر است انگشتر را با توجه به نوع استایلی که قرار است داشته باشید، انتخاب کنید، زیرا تنوع رینگ‌ها بسیار گسترده است و دانستن کاربرد هر کدام از انواع آن‌ها می‌تواند به خوش‌پوشی شما کمک کند.

منبع : مجله طلا و جواهر asby

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

به طور کلی به دو روش می‌توان دندان‌ها را سفید‌تر کرد: ۱- لمینت دندان (ونیر) ۲- بلیچینگ در حالی که لمینیت را می‌توان سفید کردن فیزیکی در نظر گرفت. بدیهی است که امکان تغییر فرم دندان‌ها با هر دو روش لمینیت دندان وجود دارد ولی با بلیچینگ فقط امکان تغییر رنگ وجود دارد. در ادامه ضمن معرفی تفاوت بلیچینگ و لمینت به توضیح هر یک میپردازیم.

بلیچینگ

بلیچینگ دندان یعنی سفید کردن دندانها بوسیله مواد خاص اکسید کننده مثل پر اکسید هیدروژن. در روش دیگر سفید کردن دندان ، که به آن «بلیچینگ» می‌گوییم، چیزی به ساختار دندان اضافه نمی‌شود و طی آن به دنبال یک واکنش شیمیایی، مولکول‌های رنگ نسوج دندانی، دستخوش تجزیه می‌شوند. در واقع این روش مانند استفاده از وایتکس است و می‌توان آن را سفید کردن شیمیایی نامید. مواد اکسید کننده به داخل ساختار کریستالی میله مانند مینای دندان نفوذ کرده و رنگیزه‌های رسوب کرده در بین هرم‌های مینائی را اکسید می‌کنند. با گذشت زمان نفوذ مواد اکسید کننده به داخل عاج دندان که در لایه زیرین مینا قرار داردنیز صورت گرفته و رنگ آن نیز روشن تر می‌شود. از هر سه نفر، دو نفر در طی سفید کردن دندان به روش بلیچینگ دچار حساسیت دندانی می‌شوند. یعنی تماس دندان‌ها با هوای محیط و آب سرد و گرم باعث ناراحتی می‌شود. ممکن است خوردن غذا (بخصوص صبحانه) برای شما دشوار شود. باید توجه داشته باشید که این حساسیت یک حالت گذرا وناپایدار است وجای نگرانی ندارد. در صورت بروز حساسیت، به عنوان اولین اقدام باید استفاده از تری بلیچینگ را کاهش دهید؛ یعنی به جای استفاده هرشب، آن را به صورت یک شب در میان به کار ببرید. همچنین می‌توان خمیردندان را درون تری و برای چند دقیقه بر روی دندان‌ها قرار دهید. این کار باعث تسکین حساسیت می‌شود. اگر حساسیت برطرف نشد به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید. استفاده از سیگار و مواد رنگی خوراکی مثل چای و قهوه را در طی بلیچینگ به حداقل ممکن برسانید و در صورت استفاده بلافاصله دهانتان را بشویید.

لمینیت

یک راه افزودن یک لایه خارجی به سطح دندان است. این لایه می‌تواند ماده ترمیمی کامپوزیت دندان باشد یا یک لایه چینی که به آن «لامینیت» می‌گوییم. این روش سفید کردن مانند چسباندن ناخن مصنوعی روی ناخن‌های طبیعی است. بر حسب مورد ممکن است نیازی به تراشیدن دندان نباشد. لامینیت به صورت بالینی و لابراتواری قابل انجام است. در نوع بالینی، دندانپزشک به کمک مواد ترمیمی همرنگ یا‌‌ همان کامپوزیت، می‌تواند در یک جلسه کاری دندان‌ها را سفید کند. درواقع لمینت دندان یا ونیر لایه‌ای از مواد همرنگ دندان است که برای اصلاح طرح لبخند، شکل، رنگ و طول دندان‌ها یا بستن فاصله بین دندان‌ها و درمان دندان‌های شکسته روی دندان قرار داده می‌شود. در نوع لابراتواری، دندانپزشک بعد از آماده کردن دندان‌ها، از آن قالب تهیه می‌کند. لابراتوار بر اساس دستور دندانپزشک لامینیت‌ها را که معمولا از جنس سرامیک هستند می‌سازد. در جلسه بعد، بعد از امتحان و بررسی کار، لامینیت‌ها روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. ونیر‌ها یا از جنس کامپوزیت هستند و به طور مستقیم و داخل مطب ساخته می‌شود (که به آن‌ها ونیر کامپوزتی می‌گویند) و یا از جنس سرامیک هستند و در لابراتور ساخته می‌شوند (که به آن‌ها ونیر سرامیکی گفته می‌شود). به علت تراش بسیار کم و ایجاد زیبایی فوق العاده ونیر‌ها اولین طرح درمان در دندان‌های قدامی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

اگر دندان‌هایتان دچار تغییر رنگ شده به طوری که زیبایی طرح لبخندتان را به خطر انداخته، می توانید روش‌های دندانپزشکی موثری که باعث سفید شدن دندان ها می شود را امتحان کنید. این روش  ها در کوتاه ترین زمان ممکن و با هزینه ای بسیار مناسب دندان هایی که دچار تغییر رنگ شده اند را سفید می کنند و نتایجشان تا بیش از 1 سال دوام دارد. این روش ها با نام بلیچینگ دندان شناخته می شود که در این مقاله به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته اند.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یک روش رایج و امروزی دندانپزشکی به منظور سفید کردن دندان ها است. در این روش از مواد شیمایی برای سفید تر کردن دندان ها استفاده می شود. روند کار به این شکل است که ژلی حاوی مواد سفید کننده بر روی دندان ها قرار می گیرد، مواد سفید کننده فعال شده و به سفید کردن دندان ها کمک می کنند.

بیشتر بخوانید : کامپوزیت دندان

انواع روش بلیچینگ به منظور سفید کردند دندان ها چیست؟

روش های زیادی وجود دارند که از مواد شیمایی برای سفید شدن دندان ها اسفاده می کنند اما ما آن ها را در دو دسته زیر قرار می دهیم:

بلیچینگ در مطب دندانپزشکی یا آفیس

بلیچینگ در خانه و منزل

آفیس بلیچینگ

اگر بخواهیم در مطب دندانپزشکی دندان ها را سفید کنیم اصطلاحا میگوییم که بلیچینگ دندان در مطب صورت گرفته و به آن آفیس بلیچینگ نیز گفته می شود. دندانپزشک برای اینکه دندان ها را سفید کند از ژل سفید کننده حاوی ماده هیدروژن پراکسید یا کارباماید پراکسید استفاده می کند. او این ژل را به سطح دندان ها اعمال می کند و با نور یا لیزر، عوامل سفید کننده موجود در ژل را فعال می کند.

ژل سفید کننده، بعد از فعال شدن توسط نور، به از بین بردن رنگدانه های غیر طبیعی و تیره روی سطح دندان ها کمک می کند. اینکار در یک جلسه صورت می گیرد و ممکن است 3 تا 4 بار ژل به مدت 10 دقیقه روی دندان ها قرار بگیرد.

هوم بلیچینگ

کیت هایی وجود دارد که تمام آنچه برای سفید کردن دندان ها در خانه وجود دارد را در خود جای داده است. در این کیت ها ژل سفید کننده، پلاک ها یا قالب های آماده دندانی، و دستگاه نور مخصوص وجود دارد.

ژل های هوم بلیچینگ دندان، حاوی همان مواد سفید کننده ای هستند که در آفیس بلیچینگ وجود دارد اما غلظت بسیار کمتری دارند. هزینه بلیچینگ دندان در منزل مقداری از هزینه کلینیکی آن بیشتر است. همچنین کارایی کمتری دارد.

هزینه بلیچینگ دندان چقدر است؟

بسته به اینکه با چه روشی قصد دارید دندان هایتان را سفید کنید هزینه ها هم متغییر خواهد بود. مثلا هزینه بلیچ در مطب از 1.5 میلیون به بالا است. و هزینه بلیچ در خانه می تواند بیشتر از 800 هزار تومان باشد. برای اطلاع از هزینه بلیچینگ دندان باید از نزدیک با متخصص و دندانپزشک خودتان مشورت کنید.

بیشتر بخوانید : هزینه ایمپلنت دندان

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

دلایل زیادی داریم که چرا بلیچینگ دندان بسیار کم هزینه تر از روش های دیگر برای سفید کردن دندان ها است. البته ذکر این نکته لازم است که منظور از هزینه و ارزان بودن، صرفا پول نیست. ما زمان و سایر عوامل دیگر را نیز مد نظر داریم. به طور کلی دست کم 4 دلیل برای اینکه چرا بلیچینگ دندان ارازن ترین روش سفید کردن دندان است وجود دارد که در ادامه توضیح داده شده اند.

1. در کوتاه ترین  زمان ممکن انجام می شود

روش های سفید کردن دندان (سنتی و خانگی) همگی در دراز مدت منجر به سفید شدن جزئی دندان ها می شود. هیچ روش خانگی با یک بار استفاده نمی تواند سفید شدن دندان هایتان را تضمین کند اما با روش بلیچینگ و کمتر از 1 ساعت می توانید بالای 1 سال دندان هایتان را سفید و درخشان کنید. این موضوع هم در زمان شما صرفه جویی می کند و هم در هزینه.

روش های دندانپزشکی دیگر مانند لمینت و ونیر کامپوزیت با اینکه می توانند لایه هایی از جنس سرامیک و کامپوزیت سفید را روی دندان ها بکشند اما متاسفانه در چند جلسه و با هزینه بیشتر انجام می شوند.

2. نسبت به روش های ترمیم های زیبایی بسیار ارزان تر است

روش های ترمیم دندانپزشکی اغلب منجر به سفید به نظر رسیدن دندان ها می شود. مثلا ما لمینت دندان و ونیر کامپوزیت را داریم که نمای لبخند ما را سفید و درخشان می کنند. اما هزینه ای که قرار است برای اصلاح طرح لبخند با لمینت و ونیر کامپوزیت پرداخت کنید خیلی بیشتر از هزینه بلیچینگ دندان در مطب و یا حتی در خانه است.

دندانپزشکان توصیه می کنند که اگر انتظارات شما از سفید بودن دندان ها منطقی باشد و فقط بخواهید چند پرده دندان ها را سفید کنید، بهترین روش قطعا بلیچینگ دندان ها است. اما اگر دوست دارید دندان ها بیش از حد سفید شوند باید بدانید که بلیچینگ جوابگو نیست و باید به فکر روش های دیگر مثل لمینت دندان و ونیر کامپوزیت باشید. در نظر داشته باشید که هزینه لمینت دندان تقریبا 2 برابر هزینه بلیچینگ دندان است.

3. ماندگاری بالایی دارد

اغلب روش های سفید کردن دندان ها موقتی هستند و حتی اگر دندان ها را سفید کنند ماندگاری بالایی ندارد. همین باعث می شود که شما هزینه زیادی بپردازید تا بتوانید با این روش ها دندان ها را سفید کرده و سفید نگاه دارید.

اما زمانی که بلیچینگ می کنید یک بار هزینه ای پرداخت می کنید و تا چند ماه یا حتی برای چند سال دندان هایتان سفید خواهد ماند. این باعث صرفه جویی در هزینه های  شما خواهد شد.

4. کیفیت سلامت دهان و دندان را افزایش می دهد

زمانی که دندان ها بلیچینگ می شود به دلیل اینکه در یک چشم بر هم زدن سفید می شوند و نتایج آن نیز دست کم برای چند ماه ادامه دارد، افراد تصمیم می گیرند که برای سفید ماندن دندان ها بیشتر تلاش کنند. آن ها بیشتر مسواک می زنند، هر غذایی نمی خورند و خلاصه حواسشان بر روی بیشتر شدن مدت زمان بلیچینگ دندان متمرکز است. همین باعث می شود بهداشت دهان و دندان و درنتیجه سلامت آن بالاتر برود.

هر زمان که بهداشت دهان و دندان بیشتر رعایت شود در درازمدت دندان ها سالمتر خواهند بود برای مثال کمتر دچار پوسیدگی می شوند و این یعنی کاهش هزینه های ترمیم و درمان دندانپزشکی.

5. هیچ آسیبی به دندان ها نمی رساند

روش‌های زیادی وجود دارد که منجر به سفید شدن دندان ها می شود اما اغلب این روش ها اصولی نیست و می تواند منجر به آسیب دائمی به دندان ها شود. مثلا شستشوی مکرر دندان ها با جوش شیرین یکی از روش های خانگی سفید کردن دندان ها است. اما اگر اینکار به درستی انجام نشود یا مکررا انجام شود می تواند به مینای دندان آسیب بزند.

ترمیم مینای دندان با روش‌های دندانپزشکی نیز هزینه زیادی در بر دارد و درنتیجه اینکار هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. اما بلیچینگ دندان با روش دندانپزشکی می تواند نتایج موثر داشته باشد و هیچ آسیبی به آن ها وارد نمی کند.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان

 

 

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

لیفت مژه چیست؟

مژه ها یکی از اجزای مهم صورت هستند و به طور مستقیم روی زیبایی خانم ها تاثیر میگذارند. هرچه مژه ها بلند، ضخیم و فر باشند، ظاهرا زیبایی یک شخص هم بیشتر میشود.  اما همه مژه های بلند، ضخیم و زیبایی ندارند. چاره این افراد برای زیبایی بیشتر انجام کارهایی مثل کاشت مژه مصنوعی، اکستنش مژه یا استفاده از مژه های مصنوعی است. علاوه بر این چند روش، لیفت و لمینت مژه نیز میتواند به زیبایی و حفظ ظلاهر مژه ها کمک کند. ما در این مقاله قصد داریم به شما این دو روش زیبایی مژه را آموزش دهیم. با ما همراه باشید تا آموزش لیفت مژه و آموزش لمینت مژه را به صورت مرحله به مرحله مرور کنیم.

لیفت در واقع یک کلمه انگلسی به معنی بالا کشیدن است. وقتی میگوییم میخواهیم لیفت مژه انجام دهیم یعنی میخواهیم مژه ها را کمی بالاتر بیاوریم و یک حالت فرمانند و بلندی به آن ها بدهیم. ما به جای اینکه با فرمژه اینکار را انجام دهیم با کمک یک سری سرم و مواد خاص اینکار را ترتیب میدهیم.

بیشتر بخوانید : آموزش اکستنشن مو

لمینت مژه چیست؟

بعد از اینکه مژه ها را بالا بردیم، با کمک یکسری مواد دیگر که عموما کراتین و یا ژلاتین هستند، به پررنگ تر شدن و ضخیم تر شدن مژه ها کمک میکنیم. لیفت و لیمنت را معمولا با هم انجام میدهند. برای همین ما قصد داریم آموزش لیفت و لمینت مو را با هم در این مقاله مطرح کنیم.

فواید لیفت و لمینت مژه؟

  • کمک به بهود سلامت و ظاهر مژه ها
  • بلندتر شدن آن ها
  • مژه ها قوی تر میشوند
  • افزایش انعطاف پذیری
  • حدود ۲ ماه ماندگار است و در این مدت شما نیازی به هیچ فرم مژه ای نیاز ندارید.
  • رنگ شدن مژه و افزایش جذابیت آن ها
  • باز شدن چشم ها و بهبود دید

و ….

مواد و لوازم مورد نیاز برای لیفت و لمینت مژه

  • بیگودی یا پد سیلیکونی
  • سرم شستشو دهنده مژه
  • سرم لمینت
  • رنگ مژه
  • کراتین
  • براش کوچک

دوره تخصصی آموزش لمینت مژه و لیفت آن

اگر فکر میکنید این آموزش آرایشگری  برای شما کافی نیست حق دارید! زیرا این آموزش تنها مصرف خانگی دارد و فقط با ابتدایی ترین مواد انجام میشود. اگر میخواهید اینکار را به صورت تخصصی انجام دهید و حتی در کنار آن کسب درآمد کنید، میتوانید در دوره آموزش لیفت و اکستنشن مژه الماس نشان ثبت نام کنید. شما بعد از گذران این دوره زیر نظر بهترین مدرسان کشور، میتواند مدرک حرفه ای دریافت کنید و هرجای دنیا که خواستید با آن کار کنید و پول در بیاورید. برای اینکه در این ورد اطلاعات بیشتری بدست بیاورید روی این لینک و برای تماس با ما از طریق شمارهای تماس درج شده در سایت اقدام کنید.

 

  • رعنا عنابستانی