تغدیه

۱۸۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ما  در این مقاله حقایق جالبی درباره طلا و فواید طلا برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم  که احتمالا تاکنون از آن ها اطلاعی نداشته اید. تمام فواید طلا که در این مقاله ذکر شده است نتیجه تحقیقات علمی و همچنین حقایق و یافته های تاریخی است که بشر تجربه کرده است. این شما و این آشنایی با 9 فایده و مزیت استفاده از طلا.

کاهش تب و دمای بدن

بسیاری از افراد با لرز، گرگرفتگی و سایر مشکلات بدن که ناشی از تغییرات دمای بدن است، مواجه هستند. طلا یک راه حل محبوب برای مقابله با چنین مشکلاتی است زیرا به طور طبیعی دمای بدن را تنظیم می کند. به عنوان مثال، زنانی که یائسگی را پشت سر می گذارند، دچار گرگرفتگی می شوند. یکی از فواید طلا در خانم های یائسه کمک به کاهش گرگرفتگی است. در خانم هایی که هنوز در سن باروری هستند نیز استفاده از طلا میتواند به تنظیم دمای بدن در دوره های ماهانه کمک کند. بنابراین یکی از خواص فلز طلا برای خانم ها کاهش درد و گرگرفتگی یا تنظیم دما است.

کمک به التیام درد

انسان ها بعد از آنکه طلا را کشف کردند از آن برای مصارف مختلف بهره بردند. هنوز مدت زمان زیادی از کشف این فلز خارق العاده نگذشته بود که انسان متوجه خواص شفادهنده و ارزش آن شد. از همین رو ارزش طلا در پیش چشمان بشر دو چندان شد. از همان ابتدای کشف طلا و بعد از آنکه خواص درمانی طلا آشکار شد ، از این فلز به شکل طبیعی خود برای درمان درد و زخم استفاده می شد. انسان ها فهمیدند که گذاشتن طلا و یا گرد طلا میتواند جلوی عفونت زخم ها را بگیرد و به ترمیم زخم ها کمک زیادی میکند. آن ها همچنین فهمیدند که با بستن طلا به زخم ها و خراش های شدید میتوان به کاهش درد نیز کمک کرد.

افزایش بهزیستی کلی و شور نشاط در روانی

اگر همیشه احساس بیحالی و افسردگی میکنید، جواهرات طلا می توانند حس و حال شما را بهتر کنند زیرا طلا دارای تاثیرات مثبتی است که می تواند بر مشکلات روحی و روانی درون بدن یا ذهن شما غلبه کند. این تاثیرات یا انرژی مثبت، ارتعاشات گرم و تسکین دهنده ای را در داخل بدن به جریان میاندازد که رگ های خونی شما را شل کرده و توزیع اکسیژن به سلول ها را تقویت کرده یا افزایش میدهد. این به نوبه خود، سطح انرژی شما را بالا می برد و بدن شما بهتر به خواسته هایتان واکنش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

بهبود و درمان علائم آرتریت و آرتروز

افرادی که آرتروز دارند درد زیادی متحمل می شوند که استفاده درست و طبیعی از انگشتان دست و پاها را برای آنها غیرممکن می کند. آویختن و استفاده از طلای 24 عیار یا قرار گرفتن آن در معرض پوست ناحیه دچار آرتروز، خاصیت تسکین دهنده ای دارد و علائم نامطلوب مرتبط با آرتروز را کاهش می دهد. در این خصوص محققان مطالعاتی انجام داده اند که نتایج مثبتی برای بیماران آرتروزی داشته است.

مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا (NCBI) در این خصوص می گوید که استفاده از طلا به جهت تسکین درد آرتروز در تحقیقات مختلف مورد بررسی است و هرچند که مطالعات زیادی برای اثبات این ادعا مورد نیاز است ولی در حال حاظر بهره گیری از فواید طلا برای بیماران آرتروزی توصیه شده است.

کاهش استرس و اضطراب

زندگی سخت است و بعضی اوقات، ممکن است احساس کنید که انجام هیچ کاری برای شما مفید نیست و به عبارتی هیچ چیزی به شما مزه نمیدهد. زمانی که در این وضعیت روانی و استرس زا هستید قرار گرفتن در مسیرها اشتباه و بیراهه بسیار محتمل است. انتخاب چنین مسیرهای زندگی  شما را به خطر می اندازد و سخت تر میکند.

با این وجود، با آویختن جواهرات طلا می توانید بر چنین روحیه بد و استرس زا غلبه کنید. آویختن طلا نه تنها برای بهبود وضع روحی و کاهش استرس خوب است بلکه به شما اعتماد بنفس بالایی میدهد. هنگام استفاده یا آویختن جواهرات طلای ظریف، بهتر میتوانید با مردم تعامل داشته باشید و آسانتر میتوانید خواسته های خود را به آن ها منتقل کنید در نتیجه هر چه این روابطه آسانتر و بهتر باشد استرس و اضطراب نیز کم و کمتر خواهد شد. بدین ترتیب جواهرات و فواید طلا، سلامت و رفاه عاطفی شما را تقویت می کنند به مقدار قابل توجهی فشار و بار روانی شما را کاهش میدهند.

منبع : مجله طلا و جواهر

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

خرید آنلاین طلا و خرید فیزیکی طلا همیشه به عنوان یکی از امن‌ترین خریدها برای سرمایه گذاری به شمار می‌آید و حتی این نوع خرید در میزان آشفتگی بازار و اقتصاد، باز هم به عنوان اولین انتخاب‌ها به شمار می‌آید و مردم به خرید آن اطمینان دارند.

طلا و جواهر همیشه بخشی از زندگی بودند و در طول تاریخ نیز تقاضا برای خرید وجود داشته و روز به روز نیز در حال افزایش است. از زمان‌های قدیم مردم برای زیباتر کردن ظاهر خود و همچنین ایجاد شکلی منحصر به فرد از خود در بین جمعیت، سراغ خرید طلا و جواهر می‌رفتند. این فلز گرانبها همچنین برای هدیه دادن نیز استفاده می‌شده است. استفاده از طلا و جواهر علاوه بر اینکه ظاهر را جلوه می‌بخشد، خاصیت ماندگاری نیز دارد و می‌توان آنها را نسل به نسل منتقل کرد و به عنوان میراث به جا گذاشت.

طلاهایی که نسل به نسل می‌گردند، روزی برای فروش گذاشته می‌شوند و این می‌تواند برای شما فرصت خوبی باشد، تا بتوانید با خرید آن پول خود را در جایی امن سرمایه گذاری کنید. مزایای سرمایه گذاری روی طلای دست دوم شامل موارد زیر می‌شود:

قیمت پایین

خب همه ما می‌دانیم که قیمت طلا و جواهر هیچ وقت ارزان نبوده است و این فلز گرانبها همیشه جزء وسایل لوکس به شمار می‌آید. اما خرید این فلز براق و درخشان با هزینه کم نیز شدنی است و می‌شود آن را با پرداخت هزینه‌ی کمتری داشت. اجرت ساخت طلا و مالیات در طلای دست دوم وجود ندارد و اگر جزء افرادی هستید که ظاهر طلا برای شما خیلی اهمیتی ندارد، می‌توانید روی سرمایه گذاری روی طلای دست دوم حساب کنید و در نهایت با هزینه کم از خرید آن نیز سود کنید.

بیشتر بخوانید : خرید گوشواره طلا

طلاهایی قدیمی و کمیاب

جستجو برای خرید طلای دست دوم، مانند پیدا کردن گنج است. چیزی که پیدا می‌کنید به هیچ عنوان با طلاهایی که در ویترین طلافروشی‌ها مشاهده می‌شود، تطبیق ندارد و در برخی مواقع زیبایی خاص و خیره کننده‌ای دارد.

در میان طلاهای دست دوم طلاهای کلاسیک و کمیابی دیده می‌شود که اگر بخواهید سرمایه‌ی بیشتری در این حوزه خرج کنید، می‌توانید مقدار بیشتری از این طلاهای عتیقه داشته باشید. بیشتر اوقات مردم برای نقد کردن طلاهای خود سریع آنها را به فروش می‌رسانند و این فرصتی عالی برای شماست تا طلا و جواهری را پیدا کنید که داستان‌هایی جالب پشت سر گذاشته باشند.

انتخاب گسترده هنگام خرید

خرید طلا دست دوم به این معنی است که شما طیف گسترده‌ای از مدل‌ها و سبک‌های طلا را در مقابل خود دارید که انتخاب را برای شما آسان می‌کند. با اینکه انتخاب در زمان خرید زیاد است، اما باید توجه کرد که برای چه قصدی دارید طلا را می‌‌خرید و همیشه باید سعی کنید که طلای دست دوم را به گونه‌ای انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی، سود نیز داشته باشد. بنابراین فراموش نکنید که خرید طلای دست دوم نکاتی دارد و برای اینکه به بهترین جواب در سوال طلای دست بخریم یا نه برسید، باید این نکات را بدانید.

قابلیت خرید به میزان سرمایه

یکی از مزیت‌های خوب طلای دست دوم این است که شما می‌توانید با توجه به سرمایه‌ای که دارید طلا بخرید و این به دلیل رنج قیمتی متفاوتی است که هر طلا دارد. به عنوان مثال با سرمایه زیاد می‌توانید سراغ خرید سرویس طلا بروید و اگر میزان پول کمی دارید می‌توانید با خرید انگشتر طلا با قیمت مناسب پول را سرمایه گذاری کنید.

منبع : طلافروشی اینترنتی کیش طلا

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

اگر شما هم از داشتن ابروهای کم پشت خود خسته شده اید پیشنهاد میکنم مقاله امروز سالن زیبایی الماس نشان را دنبال کنید، میکرو بلیدینگ ابرو یا هاشور طبیعی ابرو از روش های دیگر تاتو ابرو محسوب می شود. روش جدید بوده و آرایش از نوع نیمه دائمی حساب می شود، چون جوهر به میانه پوست نفوذ می کند.برای انجام این روش حتما باید مجوز داشته باشید وگرنه انجام میکروبلیدینگ بدون داشتن مجوز غیرقانونی می باشد.

کاربرد میکروبلیدینگ:

اصلی ترین کاربرد آن در ایجاد خط های ظریف هاشوری شبیه به ضخامت موی ابرو می باشد.

برای ایجاد خط های هاشوری از  بلید استفاده می شود، به ردیفی از سوزنهای چیده شده در کنار هم که شبیه تیغ هستند را بلید می گویند که یک قلم به این سوزن ها وصل است که با فشار قلم، این سوزن ها رنگ را به صورت خط های هاشوری وارد پوست می کنند.

مزیت میکروبلیدینگ:

ایجاد کردن هاشور ظریف و طبیعی

روش ساده اما نیاز به مهارت بسیار بالا دارد.

استفاده از رنگ های غیرقابل مصرف را در این روش می توان پخت و مصرف کرد.

از روش میکروپیگمنتیشن سطحی تر است بدلیل نداشتن درد در حین کار از روش های دیگر مناسب تر بوده است.

رنگ تیره موجب ماندگاری بالاتر می شود جاهای خالی ابرو و قسمت تاج ابرو و دم ابرو رنگ زده می شود.

بیشتر بخوانید :

معایب میکروبلیدینگ:

نسبت به روش میکروپیگمنتیشن ماندگاری پایین تری دارد.

میکروبلیدینگ در روش بی حسی، رنگ، پوستت ها شبیه متد میکروپیگمنتیشن بوده و تفاوت آن ها تنها در نوع تزریق به پوست است.به دلیل لرزش دستگاه میکروپیگمنتیشن در هنگام تزریق به پوست، خط های هاشور ایجاد شده ضخامت بیشتری از موی ابرو دارند.

اگر در حین کار در روش میکروبلیدینگ خطایی رخ بدهد حتی کوچک ترین خطا غیرقابل بازگشت است و نسبت به روش میکروپیگمنتیشن  و ظرافتی که در میکروبلیدینگ است اشتباهات دقیقا مشخص می شوند و زیبایی کار را تحت تاثیر قرار می دهد.

نداشتن تنوع رنگ ابرو- پایه رنگ ها حتما باید روغنی باشند.

نکته:

نگهداری رنگ های که توسط آرایشگر پخته می شوند باید در یخچال باشند.

اگر غلظت رنگ هاشور بالاست با استفاده از روغن گیاهی جوانه گندم می توانید آن را رقیق کنید.

برای صرفجویی در وقت می توانید رنگ های زیادی را بپزید و برای هر زمان که نیاز داشتید از آن استفاده کنید.

آموزش انواع دور های تاتو ابرو، چشم و… توسط مدرسین مجرب در سالن زیبایی الماس نشان در خدمت شما دوستان گرامی، با وارد شدن در صفحه زیر اطلاعات تکمیلی تر را راجع به کلاس های ما مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید : دوره های اموزش آرایشگری الماس نشان

 

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

به محض اینکه به فکر انجام عمل رینوپلاستی می‌افتید، اطرافیان از شما خواهند پرسید چرا عمل بینی انجام می‌دهید؟ چه مشکلی دارید که زیر تیغ جراحی می‌روید؟ هر چند که شاید به آن ها ارتباطی نداشته باشد، اما، دست کم شما باید با خود صادق باشید و یک دلیل موجه برای انجام چنین عملی دست کم برای خود داشته باشید. ما در این مقاله به 6 دلیل انجام عمل بینی خواهیم پرداخت. مقاله را بخوانید و ببینید شما چرا می خواهید بینی خود را عمل کنید.

دلیل انجام عمل بینی واقعا چیست؟

رینوپلاستی معمولا به دو دلیل عمده زیر انجام داده می‌شود:

به منظور زیبایی

به منظور بهبود یا بازگرداندن عملکرد بینی

یعنی در نهایت در حالت نرمال و طبیعی شما یا برای زیباتر شدن بینی و صورت عمل می کنید یا صرفا به دلیل بهبود تنفس. 6 دلیلی که بیشتر افراد را نیازمند به انجام عمل جراحی بینی می‌کند در ادامه توضیح داده شده است.

1. برطرف کردن مشکلات تنفسی

اگر به خاطر بینی خود با مشکل تنفسی روبرو هستید احتمالا عمل رینوپلاستی می تواند به برطرف شدن مشکل شما کمک کند. کافیست به یک جراح بینی خوب مراجعه کنید و بعد از گرفتن تصاویر سی تی اسکن اگر مشکلی در تیغه بینی یا بخش های دیگر آن وجود داشته باشد زیر تیغ جراحی می روید.

2. ترمیم مشکلات ناشی از تصادفات و تروما به بینی

امیدواریم که تصادفی برای کسی پیش نیاید. اما گاها بیمارانی به ما مراجعه می کنند که بر اثر تصادفات و وارد شدن ضربه به صورت، با شکستگی بینی و مشکلات دیگری مانند انحراف بینی روبرو هستند. طی یک جراحی می توان هم بینی آسیب دیده را ترمیم کرد و هم زیبایی را دوباره به چهره این افراد بازگرداند. هزینه عمل بینی در افرادی که دچار تروما شده اند معمولا تحت پوشش بیمه نیز قرار می گیرد.

3. برطرف کردن  مشکلات خروپف و تناژ صدا

شاید فکر کنید که خروپف یک مشکل مادرزادی است و یا اینکه تنها بعد از شکستگی بینی ایجاد می شود. خروپف علل مختلفی دارد و صرف نظر از این علل، با انجام عمل زیبایی بینی، این مشکل می توان تا حدودی برطرف می شود.

4. متفارن شدن بینی و صورت

بینی یکی از مهم ترین اجزای صورت است و چون در وسط صورت قرار دارد هرگونه تغییر در ظاهر آن می تواند تغییرات چشمگیری در زیبایی ایجاد کند. مشکلاتی مانند انحراف بینی، داشتن قوز بینی، سربالا بودن یا سرپایین بودن بینی و مشکلاتی از این دست می توانند تقارن صورت را بر هم بزنند. برای بازگرداندن تقارن به چهره، انجام عمل جراحی رینوپلاستی گزینه بسیار مناسبی است.

5. تغییر اندازه بینی

شاید ناراضی بودن از شکل، فرم یا اندازه بینی بزرگترین علت انجام عمل بینی باشد. افراد از اقوام مختلف معمولا شکل بینی متفاوتی دارند. برخی به طور ژنتیکی بینی بزرگی دارند، برخی بینی پهنی دارند، برخی بینی کوچکی دارند، برخی بینی استخوانی وبرخی دیگر بینی گوشتی.

چنانچه شخصی از ظاهر بینی خود ناراضی باشد و گمان کند شکل بینی اش در تناسب و یا تعادل با صورتش مشکل ایجاد کرده، می تواند با انجام یک عمل زیبایی بینی، هم فرم بینی را زیباتر کند، هم اندازه آن را بهبود ببخشد و از همه مهم تر تناسب طبیعی را به صورت خودش بازگرداند.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

معمولاً دندان های نوزادان از 4 ماهگی شروع به در آمدن از لثه ها می کنند و حدوداً تا سن 3 سالگی کودک تمامی دندان های شیری کودک رشد می کند، متاسفانه برخی از والدین برای بررسی وضعیت دندان های کودک تا زمانی که بنا به دلایلی مانند درددندان مجبور نباشند به دندانپزشکی مراجعه نمی کنند، اما متخصصان دندانپزشکی توصیه می کنند که تقریباً بعد از 6 ماه از روی شیشه نخستین دندان های کودک یعنی تقریبا سن 1 سالگی کودک به دندانپزشکی کودکان مراجعه شود.

در اولین مراجعه کودک و والدین آن شبه مرکز دندانپزشکی کودکان توصیه های مهم درباره چگونگی نگهداری و مراقبت از دندان های شیری کودک ارائه می شود، متخصص دندانپزشکی اطفال وضعیت دهان، دندان ها و لثه کودک را بررسی می کند و اگر مشکلی بود به والدین اعلام می کند.

همچنین دندانپزشک توصیه های لازم درباره تغذیه، نحوه صحیح رعایت بهداشت دهان و دندان های کودک را به والدین ارائه می دهد.

متاسفانه یکی از علتهای که در گسترش پوسیدگی دندان در بچه ها موثر میباشد باورهای اشتباه والدین نسبت به دندانهای شیری و بچه ها و همچنین غفلت والدین از وضعیت رویش دندان‌های دائمی کودک می باشد، با ارائه اطلاعات دندانپزشکی به والدین در مورد دندان های شیری و دائمی مانند اهمیت دندان های شیری بر روی دندان‌های دائمی کودک، والدین بهتر می توانند از دندان های فرزندشان مراقبت کنند.

همچنین دیده شده است که برخی از بچه‌ها از مراجعه به دندانپزشکی ترس و هراس دارند، نقش پدر و مادر کودک و سایر اطرافیان در این ترس کودک از دندانپزشکی بسیار مهم و با اهمیت است، برای مثال ذهنیت منفی که برخی از اطرافیان کودک از مراجعه به دندانپزشکی ایجاد می کنند در استرس کودک از مراجعه به دندان پزشکی بسیار مهم است، یا برای مثال زمانی که والدین برای تنبیه فرزندشان او را تهدید به بردن نزد دکتر می کند، چون کارهای باعث ترس کودک از پزشک و مراجعه به دندانپزشکی یا کلینیک های پزشکی می شود.

بیشتر بخوانید :

والدین گرامی توجه داشته باشید که بهترین آموزش برای کودکان جهت مراقبت از دندان هایشان این است که پدر و مادر خودشان به خوبی از دندان هایشان مراقبت کرد و بهداشت دهان و دندان هایشان را به خوبی رعایت کنند.

و اما در آخر یک توصیه به والدین آخرین معاینه دندانپزشکی که خودتان رفتید یا فرزندتان را به دندانپزشکی برده اید در چه زمانى بود؟ نگذارید یک مشکل کوچک بدتر بشود! بهتر برای بررسی وضعیت دندان های خود و خانوادهتان همین امروز با یک مطب دندانپزشکی خوب تماس بگیرید.

منبع : دندانپزشکی شبانه روزی تاج

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

انواع مختلفی از ارتودنسی کودکان وجود دارد که جداگانه با هر کدام آشنا می‌شویم.

بریس‌های فلزی از انواع ارتودنسی کودکان

وقتی درباره‌ی ارتودنسی فکر می‌کنید، بریس‌های فلزی احتمالاً اولین تصویری هستند که در ذهن‌تان شکل می‌گیرد. همان‌طور که از اسم‌شان مشخص است، بریسهای فلزی شامل چسباندن براکت‌ فلزی بر روی دندان‌ها می‌باشد. سیم‌پیچی فلزی( ارتودنسی ثابت )  از دندان‌های آسیاب یک سمت تا سمت دیگر در طول براکت‌ها امتداد می‌یابد و با نوارهای پلاستیکی کوچک در جای خود ثابت می‌شود.

طول متوسط درمان، بسته به نوع مشکل ارتودنسی، متفاوت است. به طور متوسط، درمان ارتودنسی کودکان با بریس‌های فلزی ممکن است 1 تا 3 سال طول بکشد.

در طول مدت درمان با بریس‌های فلزی، کودک شما باید مرتباً به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کند. به طور کلی، کودک باید ماهی یک ‌بار برای محکم کردن بریس‌های خود به متخصص مراجعه کند. متخصص ارتودنسی دندان ، سیم و نوارهای لاستیکی بریس را تنظیم می‌کند و باعث ایجاد کشش بیش‌تر می‌شود تا دندان‌ها را به موقعیت مناسب منتقل کند. کودک ممکن است پس از تنظیم بریس‌های خود، کمی احساس درد و ناراحتی داشته باشد. هم‌چنین نمی‌تواند مواد غذایی سفت بخورد زیرا ممکن است لای بریس گیر کند و عذاب‌آور باشد.

بریس‌های سرامیکی

بریس‌های سرامیکی از انواع دیگر ارتودنسی کودکان محسوب می‌شوند. ساختار کلی بریس‌های سرامیکی مشابه بریس‌های فلزی است. با این تفاوت که در ساخت بریس‌های سرامیکی به جای براکت‌های فلزی از مواد شفاف استفاده شده است. در نتیجه باعث می‌شود کم‌تر از بریس‌های فلزی قابل دید باشند و نسبت به آن‌ها ظاهر بهتری هم داشته باشند.

مدت زمان درمان با بریس‌های سرامیکی نیز مشابه بریس‌های فلزی است. در این نوع ارتودنسی نیز کودک شما باید برای تنظیم بریس‌های خود، مرتباً به متخصص ارتودنسی مراجعه کند.

بریس‌های سرامیکی شکننده‌تر از بریس‌های فلزی هستند و نسبت به سایر روش‌های ارتودنسی کودکان، به مراقبت بیش‌تری نیاز دارند. در نتیجه برای کودکان خردسال مناسب نیستند. از طرفی، بریس‌های سرامیکی لکه‌دار می‌شوند. پس کودک شما مجبور می‌شود از خوردن چای یا قهوه اجتناب کند. البته متخصص ارتودنسی می‌تواند بریس لکه‌دار را با بریس تازه و نو تعویض کند.‌

اینویزیلاین

اینویزیلاین( ارتودنسی نامرئی )، مجموعه‌ای از هم‌تراز کننده‌های شفاف و قابل جابه‌جایی است. هم‌تراز کننده‌ها به صورت سفارشی، متناسب با دندان‌های کودک شما ساخته می‌شوند و به دندان‌ها فشار می‌آورند تا به تدریج حرکت کرده و حتی چرخش داشته باشند. هم‌چنین اینویزیلاین قابل جابه‌جایی است. پس کودک می‌تواند آن را برای خوردن، آشامیدن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خارج کند.

متخصص ارتودنسی از اسکنر برای خلق تصاویر سه‌ بعدی از دندان‌های کودک استفاده می‌کند. سپس با کمک این تصاویر می‌تواند اینویزیلاین مناسب برای کودک شما را طراحی کند و برنامه‌ی درمانی را در اختیار شما قرار دهد. هم‌چنین در برنامه‌ی درمانی مشخص است که چه مدت درمان طول می‌کشد.

درست مانند سایر انواع ارتودنسی کودکان، نصب اینویزیلاین نیز به جلسات مرتب دندان‌پزشکی نیاز دارد. کودک شما هر هفته یا هر دو هفته یک بار، هم‌تراز کننده‌ی جدیدی دریافت می‌کند. هرچند ممکن است متخصص ارتودنسی فقط هر 6 تا 8 هفته یک بار چک‌آپ را لازم بداند.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

هزینه درمان بیماری ها و مشکلات مربوط به دندان از هر فرد تا فرد دیگر متفاوت است و نمی توان برای همه ی آن ها یک نسخه ی مشابه داد، این موضوع در رابطه با درمان ارتودنسی به مراتب متفاوت تر و پیچیده تر است به نحوی که برای اطلاع از هزینه ی قطعی یک ارتودنسی باید توسط دندانپزشک متخصص ارتودنسی معاینه شوید و بعد از تعیین نوع درمان، زمان درمان، مواد مورد استفاده و … هزینه ی قطعی به شما اطلاع داده شود.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که تقریبا همه ی ابزار و لوازم مورد استفاده برای ارتودنسی از خارج از کشور تامین می شوند و هزینه ی استفاده از آن ها تابعی از قیمت ارز است و هزینه ی استفاده از ابزار هم در زمان ویزیت تعیین می شود.

نکته ی دیگری که بر هزینه ارتودنسی تاثیر گذار است خواسته ی بیمار است، اینکه از ارتودنسی نامرئی با براکت های هم رنگ دندان، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی اینویزیلاین یا ارتودنسی لینگوال استفاده شود هر کدام به نحوی بر هزینه ارتودنسی تاثیر گذار است.

با همه ی مطالب گفته شده می توان از عوامل تاثیر گذار بر هزینه ارتودنسی به موارد زیر اشاره کرد:

زمان شروع درمان ارتودنسی

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که هر چه زودتر مشکل دندان شناسایی و درمان شود هزینه ی کمتری در بر خواهد داشت. به طور معمول گفته می شود که در ابتدای هفت سالگی بیمار مورد ویزیت دندانپزشک قرار بگیرد تا در صورت نیاز به ارتودنسی هر چه زودتر اقدام به درمان صورت گیرد. هر چه سن بیشتر شود شکل دادن به دندان ها و فک توسط ارتودنسی سخت تر است و به زمان و توجه بیشتری نیاز است که در نتیجه هزینه ی بیشتری صرف آن می شود.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی کودکان

میزان مشکل

مسئله ای که بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند این است که ارتودنسی فرآیندی زمان بر است و نتایج آن تنها در طول زمان قابل روئت است، در بعضی از موارد برای رسیدن به نتایج دلخواه ممکن است نیاز باشد چند سال درمان ارتودنسی ادامه پیدا کند و در بسیاری از مواقع نیاز است دندانپزشک، دندانی را بکشد یا جراحی کند و خیلی از اوقات همه ی این کار ها پیش از آن که براکت و سیم ها در دهان قرار بگیرند انجام می گیرد و بعد از آن بیمار نیاز به استفاده از نگهدارنده به مدت چند ماه دارد. این قسمت و کاری که بر روی دندان و سیم کشی دندان می شود بخش اصلی هزینه ارتودنسی را تعیین می کند.

مدت زمان درمان و تعداد دفعات مراجعه به متخصص ارتودنسی

عامل دیگری که بر روی هزینه ارتودنسی تاثیر گذار است طول مدت درمان و تعداد دفعاتی است که بیمار به متخصص مراجعه می کند. هر چه مدت زمان درمان طولانی تر باشد و در این مدت بیمار نیاز به مراجعه بیشتری به متخصص داشته باشد هزینه ی درمان نیز افزایش پیدا می کند.

مسئله ای که وجود دارد این است که شما تنها هزینه ی مربوط به ابزار و مواد مورد نیاز برای ارتودنسی را پرداخت نمی کنید و بخشی از هزینه ی پرداختی شما مربوط به میزان تخصص و مهارت دندانپزشک می باشد، قطعا هزینه ی ارتودنسی نزد دندانپزشک متخصصی که 3 الی 4 سال بیشتر از دندادنپزشک های عمومی در زمینه جراحی دندان و فک علم و تجربه دارند بیشتر خواهد بود.

فراموش نکنید که هزینه ی نهایی و قطعی ارتودنسی را فقط و فقط زمانی می توانید متوجه شوید که توسط یک متخصص ارتودنسی ویزیت شوید و ابزار مورد نیاز، طول درمان، نوع و … تعیین شود.

منبع : https://www.orthoinfo.ir/

 

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

یکی از مسائلی که در دوران بارداری مهم می باشد انجام درمان های دندانپزشکی بارداری می باشد . پزشکان بر این نظر می باشند که در صورتی که نیاز به درمان دندانپزشکی اورژانسی و فوری باشد باید مادر تحت درمان قرار گیرد. در مواردی پوسیدگی دندان به قدری زیاد می باشد که به سایر قسمتهای دهان از جمله لثه و استخوان رسیده و باعث آسیب آنها می شود. در برخی موارد سایر دندان ها را نیز دچار آسیب می کند که با توجه به نظر پزشک درمان صورت می گیرد . اما در مورد خدمات دندانپزشکی که جنبه زیبایی و انتخابی دارد مانند لمینت دندان در دوران بارداری ضرورت ندارد و بعد از زایمان می توان انجام داد.

زمان انجام درمان های دندانپزشکی

بهتر است پیش از بارداری فرد برای چکاب و معاینه دندان ها به دندانپزشکی مراجعه کند ولی در صورتی که نیاز به درمان دندان ها ضرورت داشت باید به دندانپزشک مراجعه کرد. زمان مراجعه و اقدام برای درمان شامل موارد ذیل می باشد:

• سه ماهه اول بارداری ( حداقل دو بار مراجعه )

از آنجایی که بافت جنین در این زمان تشکیل می شود و حساس به برخی مواد شیمیایی می باشد بهتر است درمان های طولانی مدت و دشوار در این زمان انجام نشود. همچنین مادر دارای حالات خاصی مانند حالت تهوع ، بی اشتهایی و استفراغ دارد که درمان را دچار سختی می کند .در این زمان دندانپزشک دندان ها را معاینه کرده و در صورت دقیق تر رادیوگرافی انجام می شود. و دندان هایی که دارای مشکل هستند بررسی می شود.

• در سه ماهه دوم بارداری ( یکبار مراجعه )

در این مدت دندان هایی که دارای مشکل هستند ترمیم می شوند. این ترمیم معمولا در دوجلسه انجام می شود که فشاری به مادر وارد نشود. آموزش هایی درباره بهداشت دندان های ترمیم شده توسط دندانپزشک به مادر صورت می گیرد. سه ماهه دوم بارداری بهترین زمان برای انجام درمان دندانپزشکی می باشد زیرا بیشتر اعضای جنین شکل گرفته و بافت ها در حال تکامل هستند. استفاده از داروی بی حسی در طی فرآیند دندانپزشکی بلامانع می باشد و مادر می تواند بعد از اتمام درمان از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک با تجویز پزشک مصرف کند.

• در سه ماهه آخر بارداری ( یکبار مراجعه )

در این دوره به دلیل اینکه وزن مادر افزایش پیدا کرده است و بیشترین رشد جنین در این مدت بوده است امکان درمان های سخت و طولانی مدت مانند ایمپلنت دندان وجود ندارد .زیرا مادر نمی تواند به مدت طولانی روی صندلی دندانپزشکی دراز بکشد.

بیشتر بخوانید : کامپوزیت دندان

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

در چه صورت در کاشت ایمپلنت دندان از روش بدون جراحی (بدون فلپ) استفاده میشود؟

امروزه کاشت ایمپلنت دندان به صورت گسترده انجام میشود و دائما پیشرفتهایی در تکنیکها و روشها و تجهیزات به کار گرفته شده در آن حاصل میشود. جراح ایمپلنت باید تصمیماتی بر اساس شرایط بیمار بگیرد تا بهترین درمان را برای او انجام دهد. هنگام برنامه ریزی درمانی، مقدار استخوان فک در محل کاشت ایمپلنت و کیفیت بافت نرم از جمله لثه اهمیت دارد. این موارد در تعیین تکنیک جراحی بسیار مهم است.

پس از این که در معاینه و عکسهای دهان کیفیت لثه و استخوان به خوبی مشخص شد، دندانپزشک مشخص میکند آیا تکنیک جراحی بدون فلپ برای بیمار بهتر است ( روش سوارخ کردن یا پانکچر لثه بدون این که نیاز به بریدن لثه باشد) یا روش فلپ که در آن لثه برش خورده و زبانه ای از لثه بالا زده میشود تا جراح به استخوان دسترسی پیدا  کند.

مزایای کاشت ایمپلنت با روش فلپ

هنگامی که بافت متصل کم باشد، روش فلپ به جراح امکان میدهد بافت لثه را تغییر موقعیت بدهد تا اتصال بیشتری بین لثه و دندان ایمپلنتی ایجاد کند و پاپیلای بین دندانی (بافت کوچک مثلثی شکل بین دندانها) در محل کاشت ایمپلنت بهبود یابد.

همچنین در این روش متخصص ایمپلنت دندان قادر است به وضوح موقعیت نهایی ایمپلنت را در ستیغ استخوان فک ببیند. اگر به دلیلی لازم باشد جراح استخوان را در حین جراحی ببیند (مثلا به دلیل نامشخص بودن پهنا یا ارتفاع ستیغ استخوان)، جراحی فلپ برای کاشت ایمپلنت دندان مطمئن تر است و نتایج آن بیشتر قابل پیش بینی می باشد.

از آنجایی که عمل جراحی با تکنیک جدید است،خونریزی بصورت بسیار محدود است.

نیاز به بخیه و سپس کشیدن بخیه نمی باشد.

برای افرادی که به درد و عمل جراحی حساس هستند،بسیار مناسب است.

طول درمان ایمپلنت بسیار کوتاه می شود.

موفقیت درمان بالایی در کاشت ایمپلنت دارد.

مراقبت ها و دوره نقاهت بسیار کمتری نسبت به روش های دیگر کاشت ایمپلنت دارد.

نیاز به مصرف آنتی بیوتیک زیاد پس از کاشت ایمپلنت نمی باشد

بیشتر بخوانید : بلیچینگ دندان

مزایای کاشت ایمپلنت با روش بدون فلپ

اما در روش بدون فلپ، بافت با ابزار مخصوصی سوراخ میشود تا سوراخ دسترسی به استخوان فراهم شود. مزیت این کار در این است که درد و ناراحتی پس از عمل به حداقل میرسد چرا که نیازی به بریدن بافت مخاطی وجود ندارد.

زمانی که بافت مخاطی بریده میشود، پروستاگلاندین و هیستامین در بدن آزاد میشود. آزاد سازی این ترکیبات شیمیایی منجر به درد و ورم پس از عمل میشود. بنابراین در صورتی که جراح ایمپلنت (متخصص ایمپلنت دندان)وضعیت ساختارهای محل کاشت ایمپلنت را مناسب ببیند، روش جراحی بدون فلپ را انتخاب میکند. یکی دیگر از مزیتهای این روش، عدم نیاز به بخیه پس از جایگذاری می باشد.

منبع :

https://www.orthodentist.ir/

https://www.orthoblog.ir/

 

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

هزینه ترمیم دندان

همان گونه که می دانید دندان یکی از مهم ترین عناصر موثر در زیبایی ظاهری انسان است به گونه ای که با درخشش و زیبایی دندان های تان می توانید از همان نگاه اول جذاب و دلربا به نظر برسید. حال چنانچه دندان های نا مرتبی داشته باشید که بر اثر اتفاقی دیگر دچار شکستگی یا ترک می شود، دیگر جای نگرانی وجود ندارد و می توان به کمک روش های به روزی که در حال حاضر قابل اجراست به ترمیم ناحیه مورد نظر پرداخت. اما مسئله مهم این است که اگر قصد انجام چنین کاری را داشته باشید نیاز است که بدانید هزینه ترمیم دندان چقدر می شود؟ همینطور به دلیل پرسش های بسیار شما کاربران عزیز بر آن شده ایم تا در این خصوص اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم تا با دانش و آگاهی بالای به سمت انجام این عمل گام بردارید. با ما همراه باشید:

ترمیم دندان چیست؟

ترمیم دندان شامل گذراندن مراحلی می شود که پزشک با استفاده از انواع روش های مختلف، ترمیم را انجام می دهد. درحال حاضر می توان روش های ترمیم دندان را به دو دسته کلی، مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی کرد.

بیشتر بخوانید : هزینه بلیچینگ دندان

آیا ترمیم دندان درد دارد؟

در این جا برای بسیاری از افرادی که قصد انجام این کاری ار دارند این سوال پیش می آید که آیا ترمیم دندان دردناک خواهد بود؟ به همین دلیل باید شما بگوییم میزان دردی که در حین انجام پروسه ترمیم دندان به شما وارد می شود بسته به نوع روش انتخابی برای ترمیم دندان متفاوت خواهد بود. البته علاوه بر آن مشکلات خود دندان از خفیف تا حاد که شدت و ضعفی دارد نیز در میزان احساس درد شما تاثیر گذار است. اما با این وجود می توان حداقل تا مدت زمان حدود 2 روز پس از اتمام کار دندانپزشک، احساس دندان درد خفیف بسیار طبیعی است.

بیشتر بخوانید : هزینه لمینت دندان

هزینه ترمیم دندان چقدر است؟

در ابتدا بهتر است بگوییم در مورد هزینه های ترمیم دندان با این شرایط موجود که قیمت مواد مورد استفاده دائم در حال تغییر است نمی توانیم قیمتی واحد به شما ارائه دهیم و برای کسانی که می خواهند برنامه ریزی بودجه ای داشته باشند و قصد دارند تمام این هزینه ها را از پس انداز حساب شخصی خود پرداخت کنند به برخی از عوامل دخیل در محاسبه هزینه ها اشاره خواهیم کرد.

  • نوع روش انتخابی برای ترمیم دندان
  • میزان شدت و ضعف مشکلات دندانی
  • هزینه دستمزد دندانپزشک بر اساس میزان تخصص، تجربه و مهارت و شهرتی که دارد
  • موقعیت مکانی مطب دندانپزشک
  • میزان دسترسی به مطب پزشک و همینطور هزینه ایاب و ذهاب برای تعداد جلسات مراجعه به مطب

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی دندان

 

 

  • رعنا عنابستانی