تغدیه

۱۲۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اورژانس ارتودنسی

اورژانس ارتودنسی تنها در چند مورد اضطراری  واقعی برای درمان ارتودنسی وجود دارد. یا به عبارتی اورژانس ارتودنسی عبارتند از :

  • آسیب به دندان ، صورت و یا دهان
  • عفونت یا تورم لثه ، دهان  و یا صورت
  • ناراحتی یا درد شدید و غیر قابل کنترل در این مناطق

در هر یک از شرایط بالا شما باید در اسرع وقت به دنبال رفتن به اتاق اورژانس ارتودنسی باشید.

به طور کلی  دندانپزشکانی که برای اورژانس ارتودنسی کار می کنند آموزش دیده اند که مسئولیت رسیدگی به طیف وسیعی از مشکلات دهان و دندان را به عهده بگیرند.

مراجعه به اورژانس ارتودنسی هنگام شکستن و شل شدن لوازم ارتودنسی

  • شکستن لوازم ارتودنسی
  • اگر بخشی از یک دستگاه شکسته شده مانند:
  • سیم قوس دار ارتودنسی
  • براکت
  • باند

در صورتی که قادرید  سعی کنید آنرا بردارید  برداشته و کنار بگذارید.

تا در ملاقات خود با اردتودنتیست تان آنرا نشان دهید.

اگر این امکان پذیر نیست ، سعی کنید برای پوشش بخش هایی از دستگاه که باعث التهاب شده اند از موم ارتودنسی که  در شروع درمان از ارتودنتیست خود دریافت کرده اید استفاده کنید.

در موارد اضطراری  و اورژانس ارتودنسی هر گونه:

مواد نرم مانند آدامس

  • گاز
  • یک گلوله پنبه
  • یا حتی سیلکون

ممکن است برای شما قابل استفاده باشد.

اگر قسمتی از سیم از براکت شما بیرون زده و باعث خراش و آزردگی در ناحیه گونه و لثه شده است.

شما می توانید سیم بیرون زده را با یک پاک کن که درانتهای مداد قرار  گرفته است به سر جای اصلی خود ببرید.به عنوان آخرین راه  چاره  شما ممکن است سعی کنید سیم بیرون زده را با یک برش ناخن گیرکه قبلا ضد عفونی شده است بیرون بیاورید.

خارج کردن اضافه سیم بیرون زده باعث کاهش تحریک پذیری شده  و در نهایت پس از چند روز خراش گونه و لثه شما التیام  خواهد یافت.

لطفا توجه داشته باشید که براکت شل شده و برخی از شکستگی های ایجاد شده دستگاه شامل موارد اورژانس ارتودنسی هستند و همیشه باید فورا تعمیر شود.

حتی اگر برای شما ناراحتی ایجاد نکنند .

اگر نگهدارنده ارتودنسی خود را  گم کرده اید و یا شکسته اید تردید نکنید.

شما باید  فورا به منظور اورژانس ارتودنسی با متخصص ارتودنسی خود تماس حاصل نمایید.(برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی دکتر درویش پور مراجعه کنید.)

برای مطالعه بیشتر :

ونیر کامپوزیت

اصلاح طرح لبخند

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

مراقبت از نوزاد

سن : کودک یک ماهه تا کودک یک ساله

کلاه گهواره

اگرچه این بیماری ظاهر خوشایندی ندارد. ولی کلاه گهواره یک بیماری پوستی شایع بی ضرر بوده که در پوست سر نوزادان ظاهر می شود. پوست سر کودک پوسته پوسته، خشک شده که مانند شوره سر به نظر می رسد و یا اگر بیماری کودک تشدید شده باشد پوسته ها به شکل زرد رنگ، چرب، ضخیم، ورقه ای یا به حالت کبره دیده می شوند. این عارضه در هر زمان بین دو هفتگی یا سه هفتگی کودک نمایان و معمولا پس از چندین ماه خود به خود رفع و به طور معمول بعد از اینکه کودک هفت ماهه می شود برطرف می شود.

کوتاه کردن ناخن های دست

ناخن های کودکتان نرم و تاشوتر از ناخن های شما است. اما اشتباه نکنید چراکه آنان ناخن هایی تیز دارند. نوزاد شما که کنترل کمی بر حرکات دست و پاهایش دارد از روی کنجکاوی به آسانی می تواند بر روی پوست صورت خودش یا شما خراش بیندازد. انگشتان دست نوزاد به سرعت رشد می کنند و  ممکن است اغلب مجبور باشید چند بار در هفته آنها را کوتاه کنید. در کودکان ناخن های پا با سرعت کمتری از ناخن های دست رشد می کنند. برخی از والدین برای چیدن ناخن های کودکان را با دندان انجام می دهند، ولی AAP هشدار می دهد که این کار ممکن است موجب عفونت شود. بهترین راهکار گرفتن ناخن آنان با قیچی ناخن یا ناخن گیر مخصوص نوزاد می باشد.

مراقبت بهداشتی از محل بریدگی بندناف

پس از تولد بندناف با یک گیره بسته شده و از نزدیک بدن نوزاد طی یک روند بدون درد بریده می شود.

تا حد امکان بند ناف را تمیز و خشک نگه دارید. چون خشک شدن و افتادن بندناف معمولا ۱۰ تا ۲۱ روز طی می کشد. این عمل یک ناف نسبتا زخم شده را موجب می شود که چند روز پس از آن کاملا التیام پیدا می کند. (هنگامی که بندناف می افتد ممکن است متوجه کمی خون روی پوشک نوزاد شوید که یک امر طبیعی است.)

پوشک نوزاد را زیر بندناف ببندید تا در معرض هوا قرار گرفته و با ادرار تماس پیدا نکند. تا زمانی که بندناف می افتد از حمام وان کودک پرهیز کنید.

بیشتر بدانیم : رشد کودک هجده ماهه

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

 

در هفته ششم یا یک ماه و نیم بعد از جراحی چاقی ، بگذارید روی رفلاکس اسید تمرکز کنیم که شکایتی شایع در افراد تحت اسلیو معده است

به عنوان بیماری که تحت اسلیو معده بوده اید احتمالا در طی دو هفته گذشته به خصوص با مصرف مواد غذایی جامد دچار رفلاکس اسید شده اید. این عارضه جانبی منفی احتمالاً مربوط به تغییرات فشار است که در معده بعد از عمل جراحی چاقی ایجاد می شود.

چند نکته برای مدیریت و درمان رفلاکس اسید معده در هفته ششم بعد از عمل لاغری

  • به طور معمول تغییرات مثبت سبک زندگی میتواند به کاهش علائم ناخوشایند بعد از عمل کمک کند. شما تا کنون با شناختی که از خودتان دارید میدانید که معده شما با مصرف چه نوشیدنی یا خوراکی هایی دچار ریفلاکس میشود. بنابراین شما باید از مصرف این مواد اجتناب کنید.
  • وعده های غذایی خود را افزایش دهید و در هر وعده مقدار کمی غذا بخورید
  • به محض اینکه احساس کردید دیگر نمیتوانید غذا بخورید دست از غذا خوردن بکشید (حتی زودتر از آن)
  • شب ها زیر سر خودتان بالش اضافی بگذارید تا حالت شیب دار داشته باشید.
  • مصرف سیگار و الکل را کاهش دهید
  • بعد از خوردن غذا دراز نکشید
  • از مصرف مواد محرک اسید معده خودداری کنید. این مواد میتوانند شامل الکل، غذاهای سرخ شده، سس گوجه فرنگی، کافئین، سیر، پیاز، آب پرتقال و سایر نوشیدنی های اسیدی، شکلات و … باشد.

هفته هفتم بعد از عمل لاغری

در طی هفته هفتم به یاد داشته باشید که ویتامین ها و مواد معدنی توصیه شده توسط متخصص جراحی لاغری  را به صورت روزانه مصرف کنید. بعد از عمل جراحی چاقی ، معده جدید شما قادر به تولید همان مقدار آنزیمی که در گذشته ترشح میکرد تا به شما در هضم و جذب مواد مغذی موجود در مواد غذایی کمک کند نیست.

برای مطالعه بیشتر : مجله لاغری و تناسب اندام

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

کمپانی هیوندای کره‌ی جنوبی سه سال بعد از ایران‌خودرو بنا نهاده شده است؛ اما این خودروساز کره‌ای هم‌اکنون به سطح از توانایی در خودروسازی رسیده است که در نسل جدید سوناتا، از آخرین فناوری‌ها و قابلیت‌های لوکس بهره گرفته که نظیر آن در هیچ‌یک از خودروهای سدان سایز متوسط با قیمتی زیر 30,000 دلار موجود نیست. هرچند نمی‌توان محصولات این خودروساز کره‌ای را با محصولات کمپانی‌های طراز اول جهان همچون پورشه، مرسدس‌بنز، کادیلاک و بی‌ام‌دبلیو هم سطح دانست؛ اما پیشرفت این کمپانی قابل تحسین است.

برای مطالعه بیشتر :

 ترموستات ماشین هیوندای و کیا

خنک کننده روغن موتور

نسل هفتم از هیوندای سوناتا پس از افشای تصاویری از آن، روز چهارشنبه در نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک رسماً معرفی شد. نسل جدید سوناتا از سیستم کروز کنترل‌هوشمند، صفحه‌ی نمایش 8 اینچی و بسیاری از امکانات دیگر بهره می‌برد که در نسل جدید هیوندای جنسیس نیز وجود دارد. از جمله‌ی قابلیت‌های جدید این خودرو بهره‌گیری از CarPlay اپل است که امکان استفاده از تلفن‌های‌هوشمند آیفون را در این خودرو تسهیل می‌کند.

سوناتا در تعاریف موجود جزو سدان‌های سایز متوسط است که امکانات درونی تعبیه شده در آن قابل قیاس با هیچ یک از محصولات هم رده نیست. این خودرو را می‌توان با قیمتی برابر 32,000 دلار با تمامی امکانات داخلی از آن خود کرد که در بازار جهانی و در مقایسه با سایر خودروها، بسیار معقول و با توجه به امکانات داخلی ارزان‌ است.

قطعات هیوندای سوناتا را از کجا بخریم ؟

شما می توانید برای خرید تمامی قطعات هیوندای سوناتا و هم چنین تمام قطعات کیا و هیوندای به فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استار پارتس مراجعه کنید.

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

روند تولید پودر کاکائوی فرآوری شده یا داچ، پودری تولید می کند که راحت تر حل می شود که مراحل تهیه دستور آماده سازی انواع خوراکی ها مانند بستنی و نوشیدنی های شکلاتی را ساده تر میکند.

برای پخت و پز و یا تهیه نوشیدنی، نوع کاکائو مورد استفاده شما مهم است، زیرا اسیدیته پودر کاکائو تنها چیزی است که می تواند عامل ورآورنده در دستور العمل را فعال کند. به عنوان مثال اگر یک دستور پخت خواستار جوش شیرین باشد، پودر کاکائو طبیعی خوب عمل می کند، زیرا اسیدیته موجود در کاکائو ، جوش شیرین را فعال می کند. اگر یک دستور العمل خواستار بیکینگ پودر (یا پودر بیکینگ و جوش شیرین) باشد ، احتمالاً پودر کاکائو فرآوری شده هلندی بهتر باشد.

پودر کاکائو مانند شکلات مزه دار است با این تفاوت که مزه کره کاکائویی که در شکلات تخته ای است را ندارد. کاکائو فراوری شده هلندی معمولا طعم ملایم تری دارد ، در حالی که پودر کاکائو طبیعی می تواند طعم تیزتری داشته باشد. برای تهیه آب نبات، انواع پودر کاکائو معمولاً قابل استفاده است. از هر کاکائویی که فکر می کنید بهترین طعم را دارد استفاده کنید.

از کجا می توان پودر کاکائو را خریداری کرد

فروشگاه های مواد غذایی معمولاً پودر کاکائو طبیعی و داچ دارند. شما میتوانید بسته بندی های کوچک این محصول را در قفسه ملزومات آشپزی و پخت و پز فروشگاه ها جستجو کنید. اگر قصد خرید پودر کاکائو به صورت عمده و برای مصارف شیرینی پزی یا رستوران ها و آشپزخانه های بزرگ دارید نیز میتوانید به صورت آنلاین از فروشگاه هایی مواد شیمیایی غذایی همچون جهان شیمی اقدام به خرید پودر کاکائو کنید. برخی از خرده فروشان این پودر را به صورت فله می فروشند، اگرچه اینگونه خرید کردن به شما توصیه نمیشود و بهتر است آن را به صورت بسته بندی خریداری کنید نه فله ای و غیربهداشتی.

بیشتر بدانبم :

بهبود دهنده نان

اسید های آلی ( اسید استیک ، اسید سیتریک)

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

در این مقاله از طلا فروشی اینترنتی کیش طلا قصد داریم شما را برای خرید طلا مردانه آن هم از نوع انگشتر راهنمایی کنیم :

انگشترهای خاتمدار

این  نوع انگشتر طلا مردانه از مدل‌های قدیمی به‌حساب می‌آیند. همان‌طور که از نام آن پیداست، انگشترهای خاتمدار باید نوعی علامت یا نمادی بر روی خود داشته باشند؛ که معمولا نشان یک دولت یا خانواده و امثال آن و همچنین یک نماد اصلی از انجمن یا علمی است.

به‌هرحال هیچ‌چیز شما را از داشتن نشانی از گروه فوتبال موردعلاقه‌تان که به‌صورت برجسته روی انگشتر شما نقش بسته و یا حتی خودتان آن را طراحی کرده‌اید، منع نمی‌کند.

انگشترهای خاتمدار برای آقایان معمولا از طلا ساخته‌شده‌اند و می‌توان آن را روی انگشت کوچک با هر دستی، چپ یا راست پوشید. افراد کمی هم هستند که آن را در انگشت اشاره می‌گذارند.

حلقه ازدواج

اکثر افراد حلقه ازدواج را در انگشت حلقه دست چپ خود می‌پوشند؛ که معمولا از جنس طلا یا نقره، همراه با یک طرح خیلی ساده و بدون هیچ تزیینی هستند. همچنین سایر فلزات هم مانند پلاتین و تنگستن در حال رایج شدن هستند.

فراموش نکنید که پوشیدن حلقه‌هایی که با الماس طراحی شده‌اند کاملا برای مردان بی‌سابقه و نامعمول است.

انگشترهای مناسب انگشت کوچک

این دسته شامل هر نوع انگشتری می‌شود که می‌توان به‌راحتی با انگشت کوچک پوشید. معمولا انگشترهای خاتمدار را در این انگشت می‌کنند اما لزوما هم فقط این سبک نیست. این انگشترها می‌توانند از هر نوع جنسی مثل طلا، پلاستیک و یا حتی چرم باشند.

انگشترهای مناسب انگشت شست

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، اگر نمی‌خواهید دست شما با پوشیدن انگشتر سنگینی کند و یا شلوغ به نظر برسد، انگشت شست شما مکان مناسبی خواهد بود. به دلیل بزرگی انگشت شست، فضای زیادی وجود دارد که به بزرگ‌تر و نمایان بودن انگشتر در دست کمک بسزایی می‌کند. اخیراً هم انگشترهای جمجمه‌ای طرفداران زیادی پیداکرده که در این انگشت می‌پوشند.

بیشتر بدانیم:

طلای 18 عیار چیست ؟

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

در طی ۳ روز اول بعد از جراحی کاشت مو توصیه می­شود از دست زدن به گرافت­ها خودداری کنید. به­مدت ۱ هفته بعد از جراحی، از انجام فعالیت­های فیزیکی شدید اجتناب و دستورالعمل­های توصیه شده جراح را به دقت رعایت کنید.

علاوه­بر این برای از بین بردن دلمه­ها از سومین روز بعد از جراحی  به­مدت ۱۵ روز سر خود را طبق دستورالعمل متخصص کاشت مو شستشو دهید.

نحوه­ی شست و شوی مو بعد از کاشت مو چگونه است؟

شستن موها به برطرف کردن دلمه­ها و همچنین بهبود فرایند بهبود کمک شایانی می­کند. در چنین شرایطی شامپو مناسب مو و همچنین لوسیون را برای شستشوی موها توصیه می­کنیم. ۳ روز بعد از کاشت موها باید مرحله شستشوی موها را آغاز کرده و طبق دستورالعمل  باید روزی یکبار به مدت ۱۵ روز موها را شست.

اگر بعد از ۱۵ روز تمام دلمه­ها برطرف شد دیگر نیازی به لوسیون نخواهید داشت و می­توانید از هر نوع شامپویی برای شستشوی موها استفاده کنید و به­آرامی با نوک انگشتان موها را با شامپو ماساژ دهید.

اگر دلمه­ها برطرف نشده باشند باید از شامپو و لوسیون­های مخصوص استفاده کنید تا کاملا از بین بروند.

تمام دلمه­ها باید حداقل ظرف ۲۰ روز ازبین بروند. ۱ ماه بعد از جراحی، معمولا مرحله خطر سپری شده و میتوان به زندگی عادی و همچنین از حوله استفاده نمود. به­مدت ۱ ماه موها باید هر روز شسته شوند.

چه چیزی باید پوشیده شود؟

از آن­جایی که بیشتر روز را مجبور به نشستن و یا درازکشیدن هستید بنابراین توصیه می­شود لباس­های راحت بپوشید.  تی­شرت­های گشاد و یا پیراهن­های آزاد بهترین پوشش هستند. علت این امر این است که این قبیل لباس­ها را بعد از جراحی می­توانید به­راحتی و بدون ساییدن نواحی اهداکننده و  تازه پیوند شده از تن خارج کنید.

برای مطالعه بیشتر :  آشنایی با بهترین متخصص کاشت مو در تهران

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

زمانی که یک یا هر دو فک دچار مشکل ساختاری باشند و با هم تراز یا هماهنگ نباشند معمولا نیاز به درمان ارتودنسی دندان وجود دارد. زمانی هم که این ناهنجاری و مشکل بسیار شدید باشد به تنهایی نمیتوان با کمک ارتودنسی مساله را برطرف کرد بنابراین چاره چیست؟ چاره جراحی فک در کنار ارتودنسی دندان است که تحت عنوان جراحی ارتودنسی یا جراحی ارتوگناتیک شناخته میشود.

چرا درمان ارتودنسی برای مشکلات شدید فک ها کافی نیست؟

مشکلات معمولی عدم تراز دندان و فک ها را یک متخصص ارتودنسی دندان برطرف میکند. این متخصص با کمک انواع دستگاه های ارتودنسی ثابت و متحرک تمام تلاش خود را میکنند که در یک بازه زمانی معقول مشکل ایجاد شده ارثی و ژنتیکی را اصلاح و برطرف کنند. اما این متخصصان نمیتوانند به تنهایی همه مشکلات عدم تراز دندان و فکین را برطرف کنند. چرا؟ چون دستگاه های ارتودنسی نمیتوانند مشکلات خیلی شدید را برطرف کنند و یا اینکه تا حدودی قادر به حل مشکل هستند. چاره کار برای اصلاح چنین مشکلاتی کمک گرفتن از جراحی فک است. بنابراین زمانی که با بریس ارتودنسی و سایر دستگاه های مشابه نتوان به تنهایی مساله ناهماهنگی دندان ها و فک را برطرف کرد ما نیاز به جراحی ارتودنسی داریم.

برای مطالعه بیشتر:

اصلاح طرح لبخند

ونیر دندان

چرا جراحی ارتودنسی کودکان مساله بسیار مهمی است؟

فک و دندان ها نقش مهمی در عملکردهای حیاتی بدن ما دارند. صحبت کردن و جویدن غذا مهمترین عملکردهایی هستند که مستقیما به عملکرد دندان ها و فک مرتبط هستند. هر گونه مشکل در این دو بخش از بدن میتواند هم صحبت کردن و هم گوارش غذا را تحت تاثیر قرار دهد. ما با انجام عمل جراحی ارتودنسی یا جراحی فک یا جراحی ارتوگناتیک قصد داریم هم زیبایی را به چهره کودک شما بازگردانیم و هم عملکرد او را ارتقاء داده یا دست کم حفظ کنیم.

بنابراین هدف از انجام جراحی فک رسیدن یا تسهیل موارد زیر است:

  • بهبود قدرت جویدن و افزایش عملکررد گوارشی
  • اصلاح مسائل و مشکلات مربوز به تکلم و بلع
  • اصلاح مال اکلوژن هایی مانند اپن بایت، اوربایت یا آندربایت.
  • برای اصلاح عدم تعادل صورت
  • برای تسکین درد ناشی از TMJیا اختلال مفصل گیجگاهی فکی.
  • برای بهبود توانایی کودکان حین بستن کامل دهان
  • بهبود بیماری آپنه خواب

برای جراحی فک و جراحی ارتودنسی باید چکار کنیم؟

شما باید در آغاز کودک خود را به یک متخصص ارتودنسی نشان دهید. بهترین سنی که میتوان کودک را به مطب چنین متخصصی برد سن 7 سالگی است. بهترین سن شورع درمان ارتودنسی هم سن 10 تا 14 سالگی است. اگر شما در این چند بازه زمانی کودک خود را به متخصص نشان داده باشید او میتواند با ارزیابی کودکتان نوع مشکل احتمالی او را تشخیص داده و درمان مناسب را نیز به شما توصیه کند.(برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی درکلینیک مراجعه کنید.)

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

تعداد کمی از نوزادان تازه متولد شده شبیه برندگان مسابقات زیبای هستند که هیچ جای تعجبی ندارد. اما واقعا طبیعی است که سر نوزاد گوشه دار باشد یا …

سر

اگر به صورت طبیعی زایمان کرده اید ممکن است به سر نوزاد نگاه کرده باشید. واقعاً سر نوزاد به نسبت بقیه بدنش بزرگ تر است. سر نوزادتان قدری بد شکل و یا گوشه دار به نظر می رسد. این ریخته گری نام دارد و در نوزادانی که از طریق واکیوم در طول زایمان استفاده شده است به وجود می آید. در عرض یک یا دو هفته همه چیز به شکل قبل باز می گردد.

نوزادان سزارینی سرهای زیبا و گردی دارند چون موقع زایمان از واکیوم استفاده نشده و صورت هایشان مثل نوزادان طبیعی نیست.

قسمت نرم روی سر نوزاد ملاج نام دارد که شبیه الماس است و حفره روی جمجه ی نوزاد است که با لایه ی ضخیمی پوشیده شده است. اسن حفذه یکی در جلو و یکی در عقب سر وجود دارد که به نوزاد کمک می کند تا راحت تر از واژن عبور کند و همچنین به رشد سریع مغز کمک می کند.

ملاج عقب تا زمانی که کودک شش ماهه شود بسته می شود و ملاج جلوتا زمانی که کودک یک ساله یا حتی دوساله شود بسته می شود.

دست ها و پاها

بعد از ۹ ماه وضعیت جنینی، زمان می برد تا نوزاد حالت باز پیدا کند، که معمولاً یک تا دو هفته زمان می برد. تا موقع راه رفتن همچنان شکل کمان به نظر می رسد. بعضی نوزادان در قنداق احساس آرامش پیدا می کنند زیرا که وضعیت جنینی را برایشان شبیه سازی می کند.

ناحیه تناسلی و پستان ها

این قسمت بعد از تولد ورم کرده است. این به علت ترشح زیاد هورمون ها قبل از تولد می باشد. یک مایع شیر مانند نیز ممکن است از پستان هایش بیاید. آن ها را فشار ندهید. آن بی خطر است و خودش خوب می شود. دخترها نیز ممکن است مقداری ترشح سفید یا رنگ جزئی خون از مخاط واژن داشته باشد. که همه ی این ها در هفته های اول ناپدید می شود.

مو

موهای اولیه نوزاد ربطی به آن چه در آخر خواهد شد ندارد. مثلاً ممکن است یک نوزاد با موهای پر پشت قسمتی از این موها را بین چند هفته تا چند ماه از دست بدهد. این به آن علت است که نوزادان اکثر اوقات روی کمر می خوابند.

نگران نباشید. موها برمی گردند چر چه ممکن است مثل روز اول خود نباشند.

چشم ها

بیشتر نوزادان هندو اروپایی با چشم های آبی خاکستری به دنیا می آیند که از چند ماه تا چند سال طول می کشد تا به رنگ اصلی خود در بیایند. بسیاری از نوزادان اسپانیایی، آسیایی، آمریکایی و آفریقایی چشم های قهوه ای خاکستری تیره دارند که تغییر چشم گیری نخواهند داشت. اما بعضی موارد با رنگ چشم فندقی تا زمانی که کودک نه ماهه چشم ها خواهند داشت

برای مطالعه بیشتر : رشد کودک هجده ماهه

  • رعنا عنابستانی
  • ۰
  • ۰

در این مقاله درباره هفته پنجم بعد از عمل جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، ساسی بای پس معده و...) به صورت خلاصه اطلاعاتی در اختیار شما قرار داده ایم. فراموش نکنید که همه این اطلاعات را به طور کامل از سوی جراح لاغری دریافت خواهید کرد.

تهوع و استفراغ از عوارض جانبی شایع بعد از هر عمل جراحی چاقی است. این دو علامت به دلیل کاهش حجم معده و بی توجهی بیمار به نکات و دستورالعمل های جراح لاغری است. اگر به طور مداوم دچار حالت تهوع و استفراغ هستید به چند نکته زیر توجه کنید:

  • آهسته غذا بخورید و در دقیقه بیشتر از دو لقمه غذا میل نکنید
  • تا یک لقمه را کاملا نجویده اید آن را قورت ندهید.
  • به جای یک قاشق سر پر ، نصف قاش غذا بخورید.
  • از خوردن غذاهایی که خشک و سف و سخت هستند خودداری کنید
  • بعد از خوردن غذا دراز نکشید.
  • بعد از خوردن ۴ تا ۶ لقمه غذا یک دقیقه صبر کنید سپس لقمه های بعدی را بردارید.

نکته:

اگر استفراغ شما ادامه دار بود و برای مثال در ۲۴ ساعت بیش از چند بار تهوع و استفراغ داشتید با پزشک خودتان تماس بگیرید.

تغییرات مزه بعد از عمل لاغری

برخی از بیماران بعد از عمل متوجه میشوند که مواد غذایی مزه یا بوی سابق خود را ندارند. این مشکل پس از جراحی چاقی نسبتاً متداول باشد و معمولاً با گذشت زمان بهبود می یابد ، اگرچه برخی از افراد ممکن است ۱ تا ۲ سال با این مساله دست و پنجه نرم کنند. اگر فکر میکنید غذایی مزه دیگری میدهد و یا بو و طعم آن را دوست ندارید لزومی ندارد آن را بخورید صبر کنید تا زمانی که به طعم، بو و مزه جدید آن عادت کنید.

چند نکته برای هفته پنجم بعد از عمل لاغری

به صورت روزانه ۷ گرم پروتئین دریافت کنید. این میزان را به جای یک وعده از طریق ۴ تا ۶ وعده غذایی خیلی مختصر تامین کنید.

برای مطالع بیشتر : لاغری و تناسب اندام

  • رعنا عنابستانی