تغدیه

  • ۰
  • ۰

حتما تاکنون هم اسم لیپوساکشن و هم اسم جراحی لاغری به گوشتان خورده است. اما آیا میدانید هر کدام چه هستند؟ چه کاربردی دارند و چگونه انجام میشوند؟ آیا میدانید تفاوت لیپوساکشن با عمل لاغری چیست؟ با شباهت‌هایشان آشنا هستید؟ ما در این مقاله مفصلا به این دو موضوع می‌پردازیم. شما با خواندن این مقاله با تفاوت جراحی لاغری با لیپوساکشن به طور کامل آشنا خواهید شد.

عمل جراحی لاغری

عمل لاغری یک روش جراحی برای کاهش وزن است. این روش بهترین راه برای از بین رفتن اضافه وزن و دستیابی به سلامتی در بیماران چاق است. ما با عمل جراحی لاغری یا حجم معده را کاهش میدهیم و یا سطح جذب مواد غذایی را کاهش میکاهیم تا بیمار نتواند خیلی زیاد غذا بخورد و کم کم اضافه وزن خود را از دست بدهد.

جراحی چاقی برای چه کسی مناسب است؟

بیایید این بخش را با یک مثال توضیح دهیم. یک شخصیت فرضی به نام علی را متصور شوید. علی شخصی است که بسیار چاق است. شاخص توده بدنی یا BMI علی بالای ۳۵ است .یا به عبارتی حداقل ۴۵ کیلو اضافه وزن دارد. علی همزمان با اینکه چاق است با بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت نوع دو، فشار خون بالا، آپنه خواب و … مواجه است. علی هرچه تلاش کرده لاغر نشده

بهترین روش برای لاغری علی قطعا انجام عمل جراحی لاغری مثل عمل اسلیو معده، ساسی بای پس معده و …. است.

عمل لیپوساکشن چیست؟

عمل لیپوساکشن هم یک نوع روش جراحی است. بیایید با مثال درباره این عمل صحبت کنیم. یک شخصیت فرضی به نام خانم مرجان را تصور کنید.

خانم مرجان مقداری چاق هستند اما این چاقی مفرط و یا مرضی نیست. یعنی همراه این چاقی بیماری های خطرناکی مثل دیابت، فشار خون بالا و … وجود ندارند. تنها مشکل خانم مرجان این است که در قسمت تحتانی شکمشان یک بافت چربی خیلی بد وجود دارد. در واقع ایشان به اصطلاح عامه, شکم آورده اند در حالی که بخش های مخالف بدنش اینطور نیست. خانم مرجان کلی ورزش کرده اند و چند ماه است رژیم گرفته اند تا این چربی از بین برود. با اینکه تقریبا لاغر کرده اند اما هنوز چربی شکم وجود دارد و ظاهرشان چندان جالب نیست.

نحوه انجام عمل لیپوساکشن

  • در این عمل بیمار باید بیهوش شود
  • جراح پلاستیک و زیبایی منطقه ای از بدن که باید تحت عمل قرار بگیرد و چربی اش آب شود را با ماژیک مشخص میکند.
  • چند برش بسیار کوچک در موضع عمل ایجاد می‌شود
  • جراح یک وسیله توخالی دراز و فلزی به نام کانولا را از طریق سوراخ وارد منطقه چربی میکند.
  • از یک سمت کانولا سرم و دارو وارد منطقه چربی میشود و از طرف دیگر چربی تکه تکه و آب شده خارج میشود. جراح کانولا را در به بخش هایی که چربی دارد حرکت میدهد و همه چربی ها با دستگاه ساکشن مکیده میشوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید .

  • ۹۹/۰۲/۳۰
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی