تغدیه

  • ۰
  • ۰

در پاسخ باید گفت طبق تحقیقات صورت گرفته، ثابت شده است که بارداری بعد از اسلیو معده بسیار بهتر از بارداری در چاقی بیش از حد است.  زمانی که فرد اضافه وزن شدید دارد، ممکن است به علت غیرطبیعی بودن هورمون ها، در بارداری با مشکل مواجه شود. کیست های تخمدان نیز با کاهش وزن بهبود یافته و احتمال بارداری افزایش می یابد.

از آنجا که پس از اسلیو معده تحولات و تغییرات تغذیه ای در بدن رخ می دهد، می تواند موجب اختلال در رشد جنین شود و جنین و مادر را مبتلا به سوء تغذیه کند. اگر فردی قصد باردار شدن داشته باشد باید ۱۸ ماه صبر کرده و سپس اقدام به بارداری نماید. چون بارداری می تواند در این شرایط برای وی مشکل ساز و دردسرآفرین باشد.

بعد از جراحی اسلیو معده، فرد در معرض کم آبی بدن، کمبود پروتئین و دیگر مواد مغذی قرار می گیرد. این امر می تواند شرایط خطرناکی برای جنین در حال رشد فراهم آورد. البته اگر شخص باردار باشد و قصد انجام این عمل را داشته باشد، بهتر است منتظر بماند و پس از گذشت یکسال و نیم در صدد انجام آن برآید.

همچنین اگر مادر پیش از بارداری دارای وزنی ثابت باشد، قادر خواهد بود مواد غذایی مورد نیاز را برای جنین خود تامین کند.

نکته : جهت محاسبه شاخص توده بدنی خود قبل از بارداری کلیک کنید.

مصرف مکمل در دوران بارداری

پس از اسلیومعده، مادر نیازمند برخی ویتامین ها و مکمل هاست و لازم است موارد زیر رعایت شود:

مصرف ویتامین ها و مکمل های مخصوص دوران بارداری

کنترل آهن، اسیدفولیک، کلسیم و سطح ویتامین B12

زمایش مکرر خون

افرادی که پس از اسلیو معده همچنان اضافه وزن دارند، در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستند. برخی از افراد بخاطر بازگشت وزن بعد از جراحی لاغری، اقدام به بارداری نمی کنند. باید گفت که درست است فرد در دوران بارداری مقداری اضافه وزن پیدا می کند. اما این به معنای برگشت به حالت چاقی نیست.معمولاً پس از بارداری، افزایش وزن در دوران بارداری از دست رفته و با رعایت اصول تغذیه مناسب؛ شخص دوباره به وزن قبل از بارداری بر می گردد.

بیشتر بخوانید: متخصص جراحی لاغری کیست؟

منبع : https://www.dr-abdo.ir/

 

  • ۹۹/۱۰/۲۰
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی