تغدیه

  • ۰
  • ۰

سن : کودک یک ساله تا کودک دو ساله

علت عق زدن در خردسالان در خردسال چیست؟

همه ی ماها این حالت را داریم. آن یک واکنش خودکار است که از مسدود شدن جلوگیری می کند ممکن است خردسال شما برای چیزی که نباید در دهان داشته باشد این کار را بکند. فهرست مسدود کننده های مسیر گوارش را در سایت مطالعه کنید. البته اگر سریع بخورد یا غذای زیادی در دهان داشته باشد نیز این حالت پیش می آید.

چه کاری از عهده ی شما ساخته است؟

او را تشویق کنید تا در حین غذا خوردن آرامش داشته باشد – یعنی اینکه با غذا این طرف و آن طرف نگرد؛ و او را مجبور نکنید که بیش تر از آنچه که سیر می شود بخورد.

اندازه ی مواد غذایی را کوچک کنید و چیزهایی که راحت گیر می کنند مانند انگور درسته، کشمش، زیتون، مغزها، و پف فیل را از او نهی کنید. هات داگ برش داده شده معمولاً مشکل ساز است.

به کودک بیاموزید که هر تکه ی غذا را یک دفعه نخورد و آرام آرام بجود و قبل از تکه ی بعدی آن را قورت بدهد. هرگز وقتی غذا می خورد تنهایش نگذارید. اگر احتمال دارد موقع قورت دادن مایعات عُق بزند، نوشیدنی اش را بعد از خوردن غذا به او بدهید.

 

خردسال یاد خواهد گرفت بدون عق زدن غذا بخورد، اما اگر مدام غذا در گلویش پرید و یا عق زد با پزشک صحبت کنید. بایستی برای هرگونه مشکل احتمالی ارزیابی شود

بیشتر بخوانید :

  • ۹۹/۱۲/۰۶
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی