تغدیه

  • ۰
  • ۰

اگر خود را برای جراحی ایمپلنت دندان آماده می‌کنید خوب جایی آمده‌اید زیرا ما بدون اینکه بخواهیم وقت شما را بگیریم و یا شما را به بیراهه بکشانیم، با ذکر 5 نکته ساده شما را مهیای کاشت ایمپلنت خواهیم کرد. با دنبال کردن این نکات تجربه‌ای بهتر و متفاوت‌تر از ورند کاشت ایمپلنت خواهید داشت. این شما و این نکات و آمادگی های قبل از ایمپلنت دندان.

1. تصمیم جدی بگیرید

با خودتان روراست باشید. اگر 1 یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید، بلاخره باید به فکر جایگزین کردن آن ها باشید. زیرا دندانی که از دست رفت، دیگر به شکل طبیعی باز نخواهد گشت، و اگر با روشی جای خالی آن ها را پر نکنید، برایتان عوارض زیادی به همراه خواهد داشت. برای آگاهی از این عوارض می‌توانید صفحه “مشکلات از دست رفتن دندان ها” را مشاهده کنید.

. یک متخصص ایمپلنت خوب پیدا کنید (مهمترین قدم در آمادگی های قبل از ایمپلنت دندان)

شاید این مهم‌ترین مرحله برای افرادی است که به دنبال کاشت ایمپلنت هستند. زیرا همه چیز به انتخاب یک متخصص ایمپلنت خوب بستگی دارد. شما هر چقدر آماده باشید و همه چیز مهیا باشد، اما نتوانسته باشید یک متخصص خوب پیدا کنید، احتمالاً روند کاشت ایمپلنت شما خوب پیش نخواهد رفت.

برای پیدا کردن یک متخصص خوب، می توانید در اینترنت به جستجو بپردازید و بر اساس معیارهایی مانند نظرات بیماران، تصاویر قبل و بعد، مهارت، تخصص و مدرک جراح و … در نهایت یک متخصص پیدا کنید. شما همچنین می توانید از تجربیات آشنایان و اطرافیان خود نیز استفاده کنید.

3. معاینات دندانپزشکی را به صورت کامل انجام دهید

پس از انتخاب یک متخصص ایمپلمنت خوب، شما تقریباً بیش از 50 درصد مسیر را طی خواهید کرد. از اینجا به بعد، دیگر همه چیز به جراح و یا متخصص شما بستگی دارد. شما یک جلسه به مطب دکتر خود مراجعه می کنید و به صورت کامل تحت معاینه و ارزیابی قرار می گیرید.

شما باید خود را برای گرفتن تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس آماده کنید و به سوالاتی که ممکن است متخصص از شما بپرسد فکر کنید و خود را برای آن جلسه به طور کامل آماده کنید. تعدادی از سوالاتی که ممکن است متخصص از شما بپرسد عبارتند از:

  • هدف شما از کاشت ایمپلنت چیست؟
  • چه مدت است که دندان خود را از دست داده اید؟
  • آیا به سایر روش های جایگزین دندان فکر کرده اید؟
  • آیا بیماری خاصی دارید؟
  • آیا داروی خاصی مصرف می کنید؟
  • آیا می توانید خود را برای یک عمل جراحی آماده کنید؟
  • آیا حساسیت خاصی دارید؟
  • و ….

4. به توصیه های متخصص ایمپلنت خود عمل کنید

در جلسه معاینه و ارزیابی اگر تصمیم بر آن باشد که جراحی ایمپلنت انجام دهید و درباره تمام مسائل مانند، هزینه ایمپلنت دندان، نوع ایمپلنت، روز عمل و … صحبت شد، متخصص دستورالعمل هایی به شما می دهد تا با آمادگی بهتری جراحی صورت بگیرد. مثلا ممکن است به شما لیست داروهایی را بدهد که می بایست مصرف کنید. (به عنوان مثال ممکن است از قبل به شما دستور مصرف آنتی بیوتیک دهد و یا اینکه از شما بخواهد دهان خود را با دهانشویه آنتی باکتریال شستشو دهید تا میکروب ها و باکتری ها از ناحیه عمل عاری شوند)

5. در صورت لزوم خود را برای پیوند استخوان آماده کنید

یکی از آمادگی های قبل از کاشت ایمپلنت دندان باید داشتن تراکم کافی استخوان فک باشد. یعنی این استخوان به اندازه کافی متسحکم باشد تا ایمپلنت بدون مشکل در آن کاشته شود. اما اگر مدت زیادی است که دندان خود را کشیده اید و یا با تراکم ناکافی استخوان دندان مواجه هستید، باید حتما خود را برای پیوند استخوان آماده کنید.

مواد استخوانی مورد نیاز برای پیوند به فک شما، ممکن است یک ماده مصنوعی باشد یا از ناحیه دیگری از بدن شما استخراج شود. اگر قصد داشته باشید که ایمپلنت فوری بکارید، می توانید به صورت همزمان جراحی کاشت ایمپلنت و پیوند استخوان انجام دهید اما اگر ایمپلنت شما تاخیری باشد ابتدا باید پیوند انجام شود و چند ماه بعد از آن اقدام به کاشت ایمپلنت شود.

بیشتر بخوانید :

 

  • ۰۰/۰۸/۱۸
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی