تغدیه

  • ۰
  • ۰

حفظ و احیای قدرت جویدن مواد غذایی

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده اید حتما میدانید که هر چیزی نمیتوانید بخورید و گاهی اوقات لذت خوردن خوراکی های مورد علاقه‌تان که سفت هستند را از دست میدهید. دلیل این هم واضح است زیرا این دندان ها هستند که باعث خورد شدن غذاها و لذت بردن از آن ها است. زمانی که دندان نداریم هرچیزی نمیتوانیم بخوریم زیرا اگر بخوریم علاوه بر آسیب به لثه ها، به گلو، مری، معده و سایر بخش های دستگاه گوارش نیز آسیب میبینند.

زمانی که دندان از دست رفته خود را با یکی از انواع روش جایگزین دندان پر میکنید میتوانید مانند سابق هر چیزی که دلتان خواست را بخورید و از آن ها لذت ببرید. جایگزینی دندان میتواند به بهبود وضعیت گوارش و هضم و جذب خوراکی ها کمک بسیار زیادی کند.

بیشتر بخوانید : کاشت ایمپلنت دندان

پیشگیری از حرکت، جایجایی و یا کج شدن دندانه ها

دندان ها به صورت طبیعی تمایل  به جایجایی دارند. یعنی در حالت عادی هم با وجود اینکه ثابت هستند اما به اندازه خیلی کم مدام در حال حرمت و جابجا شدن هستند. مخصوصا با افزایش سن این تمایل بیشتر هم میشود. اگر به دندان های افراد مسن نگاه کنید متوجه این واقعیت خواهید شد. اما زمانی که یک یا چند دندان از دست برود، این جابجایی هم بیشتر میشود؟ چرا؟ چون تا قبل از این آن ها فضا برای حرکت نداشتند اما اکنون زمانی که جایشان بازتر شده میتوانند راحت تر کج شوند. اگر ما با انواع روش جایگزین دندان  جاهای خالی را پر نکنیم قطعا باید شاهد تغییر وضعیت دندان ها باشیم که در نهایت ما را به درمان ارتودنسی سوق خواهد داد.

پیشگیری از تشکیل پلاک

وجود شکاف و فاصله در میان دندان ها میتواند خطر بزرگی برای تشکیل پلاک دندان باشد. زمانی که شما دندان خود را از دست میدهید این شکاف و فاصله بیشتر هم خواهد شد و چون تمیز کردن آن سخت و دشوار است پلاک و جرم به راحتی رو و اطراف دندان های مجارور را میگیرد. این موضوع میتواند باعث بروز بیماری لثه شامل پریودنتیت هم شود. اما با پر کردن جای خالی این دندان با انواع روش جایگزین دندان میتوان از بروز این مشکلات هم جلوگیری کرد.

افزایش اعتماد به نفس

شاید بزرگترین مشکل از دست رفتن دندان ها کاهش اعتماد به نفس باشد. اگر برای مثال شما در بخش جلوی دهان خود یک یا چند دندان از دست داده باشید لبخند شما ناقص خواهد شد. لبخندی ناقص باعث شرمساری، خجالت زدگی و کاهش اعتماد به نفس میشود. همین موضووع میتواند روی روابط اجتماعی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. این مشکلات می تواند منجر به مشکلات ناامنی و مشکلات احتمالی سلامت روان در آینده شود. اما خوشبختانه با کمک انواع روش جایگزین دندان میتوانید نه تنها دندان از دست رفته خود را بازیابید بلکه به بهبود حس اعتماد به نفس خودتان هم کمک خواهید کرد. در این راه یک متخصص دندانپرشکی ترمیم و زیبایی میتواند فرشته نجات شما باشد.

بیشتر بخوانید: کشیدن دندان

  • ۰۰/۰۹/۰۱
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی