تغدیه

  • ۰
  • ۰

افرادی که  چاقی مرضی یا مفرط دارند، معمولا راه‌های مختلفی را برای لاغر شدن و کاهش وزن امتحان می‌کنند. البته طیف وسیعی از روش‌های لاغری وجود دارد، اما بیشتر آن‌ها در دراز مدت با شکست مواجه می‌شود. و یا فقط موفق به کاهش تنها چند کیلو وزن در بدن شخص می‌شود. بنظر می‌رسد سریع‌ترین راه و کارسازترین راه برای خلاص شدن از چاقی مفرط، انجام عمل جراحی است. اما چه کسی قادر به انجام چنین عمل‌های جراحی است؟ برای اینکه به کمک پروسیجرهای تهاجمی از شر چاقی نجات پیدا کنیم، باید خود را به دست چه کسی بسپاریم؟ البته که جواب کوتاه، متخصص و جراح لاغری است.

متخصص و جراح لاغری کیست؟

به طور خلاصه، به کسی که به کمک تکنیک‌های جراحی، به لاغر شدن بیماران دچار چاقی مفرط کمک می‌کنند متخصص لاغری یا جراح لاغری گفته می‌شود. در اصطلاح عامیانه به این پزشک دکتر لاغری نیز گفته میشود. دکتر لاغری به افرادی که با روش‌های دیگر موفق به کاهش وزن نشده‌اند کمک می‌کند تا در یک مدت زمان کوتاه‌تر، به هدف خود یعنی لاغری برسند. البته دکتر و جراح لاغری واژه مناسبی برای این جراحان نیست. از آنجایی که این پزشکان راه‌کار جراحی برای افراد چاق ارائه می‌دهند، بهتر است آن‌ها را جراح چاقی خطاب کرد نه لاغری.

باریاتریک یا جراحی لاغری برای کاهش وزن (Bariatric)

به روش‌های جراحی اطلاق می‌شود که جراح چاقی از آن‌ها برای کاهش وزن افراد چاق، به منظور پیش‌گیری یا درمان عوارض ناشی از چاقی انجام می‌دهد. اگر چاقی درمان نشود مشکلات متعددی از جمله بیماری ها و اختلالات قلبی عروقی گریبان افراد چاق را می گیرد.

 جراح لاغری از دو روش متفاوت برای درمان چاقی استفاده می کند:

محدود کردن ورود مواد غذایی: محدود کردن و کاستن از حجم معده باعث می‌شود که معده خیلی زود از مواد غذایی پر شده و درنتیجه، سیری باعث کاهش ورود و جذب مقدار زیادی کالری به بدن می‌شود. معمولا متخصصین باریاتریک شناخته شده که لقب بهترین جراح لاغری را یدکی میکشن بیشتر روی این روش تمرکز دارند.

کاهش جذب مواد غذایی: در این روش با کوتاه کردن یا دور زدن بخشی از روده، میزان کالری و مواد مغذی که توسط بدن جذب می‌شود کاهش پیدا می‌کند.

منبع : https://www.noskhe.com/

  • ۰۰/۰۹/۰۱
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی