تغدیه

  • ۰
  • ۰

قیمت لمینت دندان در کرج و تهران 1402 به ازای قیمت هر واحد لمینت به طور میانگین 4.000.000 الی 10.000.000 تومان، قیمت لمینت هر فک مبلغ 30.000.000 الی 80.000.000 تومان و قیمت لمینت هر دو فک یا قیمت لمینت کل دندانها مبلغ 70.000.000 الی 150.000.000 تومان می باشد.

با انواع لمینت دندان آشنا شوید

چندین دهه است که از لمینت های سرامیکی برای اصلاح طرح لبخند و دست یابی به زیبایی دندان ها استفاده می شود. از اولین روزهایی که لمینت ها در دندانپزشکی استفاده شده تاکنون پیشرفت های چشمگیری در روند ساخت و استفاده از آن ها صورت گرفته است. هم اکنون نیز انواع مختلفی از این ونیرهای دندانی وجود دارد که به زیباترین شکل ممکن ظاهر دندان ها را اصلاح کرده و از هرگونه عیب و ایراد ظاهری می‌پوشانند. قیمت لمینت دندان در تهران بیش تر از شهرهای دیگر است.

لمینت های سرامیکی به طور کلی در 3 دسته وارد بازار می شوند:

آن ها به صورت سنتی همراه با تراش دندان هستند و در لابراتوارهای دندانسازی ایجاد می شوند

یا اینکه با توصیه و زیر نظر دندانپزشکان تحت برندهای خاصی به صورت عالی ساخته می شوند

و یا اینکه به صورت آماده عرضه شده و نیاز به تراش یا حداقل تراش ممکن دارند. این ها ضخامت های بسیار جزئی دارند و در یک جلسه آماده نصب می شوند.

پیش از اینکه درباره قیمت لمینت دندان بیشتر بدانید، از شما دعوت می کنیم که درباره این 3 دسته لمینت توضیحات ساده ای بخوانید. چرا که انواع لمینت های دندانی خود نقش بسیار زیادی در برآورد قیمت و هزینه لمینت دندان دارند.

بیش تر بخوانید: هزینه بلیچینگ چقدر است؟

دندان عقل چیست؟

دندان عقل (wisdom tooth) آخرین دندان در هر قوس فکی است،که دندان‌پزشکان به آن آسیای سوم می‌گویند. می‌دانید دندان عقل چند تاست؟ هر فردی دو دندان عقل در فک بالا و دو دندان عقل در فک پایین دارد. پس طبیعی‌ست درآوردن این دندان ها به‌لحاظ زمانی در سنین بالاتر و در بزرگسالی باشد. سن رویش این دندان بین ۱۷تا ۲۵ سالگی است حتی در  بعضی افراد رویش آن در سنین بالاتر اتفاق می‌افتد. درصورت پوسیدگی دندان عقل یا عفونت و یا مشکلات دیگر، دندان باید کشیده شود. کاربرد دندان عقل در جویدن غذا نیست و حتی در مواردی که مشکل یا عفونتی نیز ایجاد نکند، توصیه پزشک متخصص دهان و دندان کشیدن این دندان است، چون آن را زائد می‌دانند. در ادامه‌ این مطلب شما را با دلایل جراحی و خطرات آن آشنا می‌کنیم.

دندانپزشکی اطفال

ما در دندانپزشکی برای اینکه درمان ها به صورت تخصصی صورت بگیرد چندین شاخه تخصصی داریم. مثلاً برای اصلاح نامنظمی های دندانی، ارتودنسی دندان را داریم، برای درمان های مرتبط با ریشه دندان، تخصص اندو یا ریشه درمانی داریم و …. برای مدیریت مشکلات دندانپزشکی در کودکان نیز یک شاخه تخصصی داریم که با عنوان دندانپزشکی اطفال شناخته می شود. و آنچه در این مقاله به صورت مفصل به آن پرداخته شده، بررسی تمام اقدامات و درمان هایی است که یک متخصص دندانپزشک کودکان و اطفال برای دلبندان شما انجام می دهد.

ویژگی های خمیر دندان ارتودنسی

از جمله ویژگی های خمیر دندان ارتودنسی عبارتند از:

خمیر دندان ارتودنسی حاوی فلوراید است

ماده بسیار حیاتی که هر نوع خمیر دندانی باید در ترکیبات خود داشته باشد؛ فلوراید است. فلوراید یک عنصر طبیعی است که به حذف پلاک کمک می کند و یک سد محافظ برای دندان های شما ایجاد می کند. کمبود فلوراید می تواند منجر به پوسیدگی دندان در حین یا بعد از ارتودنسی شود؛ حتی اگر از دندان های خود مراقبت کنید.

افزودن فلوراید به خمیر دندان به تقویت مینای دندان کمک می‌کند و دندان ‌ها و لثه ‌ها را کمتر مستعد ابتلا به بیماری و پوسیدگی می‌کند. همچنین می‌تواند مراحل اولیه آسیب اسیدی را با مواد معدنی مجدد مناطقی که شروع به فرسایش کرده‌اند معکوس کند، ب همین دلیل است که می ‌توانید در بیش از ۹۰ درصد خمیردندان‌ های موجود در بازار به خصوص خمیر دندان های ارتودنسی، فلوراید پیدا کنید.

همان طور که متوجه شدید در واقع خمیر دندانی برای انواع دندان ها مناسب است که شامل فلوراید باشد اما نکته بیش از پیش در خمیر دندان ارتودنسی حائز اهمیت است. انواع خمیر دندان های تجویزی توسط متخصص ارتودنسی اصولا با غلظت های بالاتر فلوراید است.

توجه: کودکان معمولاً نباید از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنند.

منبع: https://www.karajdentists.ir/

  • ۰۲/۰۴/۳۱
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی