تغدیه

  • ۰
  • ۰

کلاه گیس ها ریشه ای بسیار باستانی و قدیمی دارند به طوری که قدیمی ترین کلاه گیس در حال حاضر در موزه بریتانیا قرار دارد و سن آن بیش از 3000 سال تخمین زده شده است !کلاه گیس ها را تقریبا میتوان در دوره مصر باستان ،یونان و روم یکی از ملزومات آرایشی پرکاربرد دانست .اصل واژه کلاه گیس از واژه انگلیسی (periwig) مشتق شده است ،پرویگ ها در واقع موهای مصنوعی بودند که در بریتانیا وکیل مدافعان به سر میکردند و جزئی از ملزومات لباس فرم آنان در گذشته بوده است .همچنین یکی از آیین یهودیت ارتودوکیس در گذشته که برای زنان اجباری بوده ،تراشیدن کل موها و استفاده از کلاه گیس بوده است.

به هر حال برای هرنوع استفاده از کلاه گیس باید سعی در انتخاب مناسب بهترین نوع آن داشته باشید که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

نکاتی که در خرید کلاه گیس باید به آن توجه کنید

اندازه دور سر

در ابتدا برای خرید کلاه گیس باید اندازه دور سر خود را اندازه بگیرید سپس کلاه گیس مورد نظر خود را انتخاب کنید ،ممکن است اندازه دور سر شما از اندازه استاندارد محصول مورد نظر کوچکتر یا بزرگتر باشد که در اینصورت هنگام استفاده با مشکل مواجه خواهید شد .برخی از کلاه گیس های موجود در قسمت زیرین خود چسب ها و بست هایی را برای تعیین اندازه بر روی سر دارند که میتوانید با استفاده از آنها کلاه را بزرگ و کوچک کنید .

بیش تر بخوانید: سرطان دهانه رحم

کیفیت کلاه گیس را بسنجید.

پروتزهای مو بر اساس نوع مو و جنس بیس پروتز مو که در ساخت آن استفاده می‌شود قیمت گذاری می‌شود. جنس موی به‌کار رفته باید کاملا شبیه به موهای طبیعی انسان باشد و به هیچ وجه نباید جنس مصنوعی داشته باشد. علاوه بر این بیس پروتز باید کاملا از مواد مرغوب تهیه شده باشد و امکان اکسیژن رسانی به پوست سر را داشته باشد. برای یک خرید مطمئن حتما به مراکز معتبر ترمیم مو مراجعه کنید تا نسبت به اصل بودن پروتز اطمینان داشته باشید.

وزن کلاه گیس

یک پروتز موی مرغوب همیشه وزن سبکی دارد و هیچ احساس سنگینی یا هر احساس ناخوشایند دیگری برای فرد ایجاد نمی‌کند. اگر چه ممکن است پوست سر در روزهای اول نصب پروتز مو کمی حساس باشد اما اگر بیس پروتز مو کیفیت مناسبی داشته باشد با گذشت چند روز این مسئله کاملا برطرف می‌شود.

کشورهای سازنده پروتز مو

کشور کره جنوبی و چین معتبرترین تولیدکننده پروتز مو در جهان است. بهترین موسسات ترمیم مو جهان چون هیرکلاب و هیر دایرکت آمریکا، هیرسولوشن اسپانیا و فریدوم کوچر استرالیا محصولات ترمیم مو و پروتز مو را از همین کمپانی تهیه می‌کنند. بعد از کره جنوبی، سوئیس، چین، هند، فیلیپین، تایوان و اندونزی از دیگر کشورهای سازنده پروتز مو هستند. بیس پروتز مو در مرکز ترمیم مو موبا از کشورهای کره جنوبی، سوئیس و چین وارد می‌شود.

تراکم و نوع کاشت مو

علاوه بر جنس، رنگ و حالت موهای به کار رفته در ساخت پروتز میزان تراکم موها و نحوه کاشت موها در بیس پروتز نیز اهمیت زیادی دارد. میزان تراکم موهای پروتز باید مناسب با موهای باقی مانده شما در اطراف گوش‌ها باشد. اما نکته مهم‌تر نوع کاشت موها در بیس پروتز است. نحوه پخش شدن موها باید کاملا شبیه به رشد موهای طبیعی انسان باشد و با یک الگوی خاص تکرار نشده باشد.

نکات گفته شده در بالا از مهمترین مواردی هستند که باید در هنگام خرید پروتز مو بررسی کنید. اگر تصمیم به نصب کلاه گیس کوتاه مو دارید پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به مرکز ترمیم مو موبا از مشاوره تخصصی ترمیم مو ما استفاده کنید و تمام سوالات و ابهامات خود را از مشاوران مجرب و با تجربه ما بپرسید. صداقت در کار و بالا بردن آگاهی مشتریان عزیز یکی از اصول کاری موبا در سال‌ها فعالیت خود بوده است.

  • ۰۲/۰۵/۱۴
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی