تغدیه

  • ۰
  • ۰

استانبول، شهری که در تقاطع دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته، با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بی‌نظیرش، هر ساله مسافران بی‌شماری را به خود جذب می‌کند. بهترین زمان سفر به استانبول به سلیقه شما و هدفتان از سفر بستگی دارد.

اگر به دنبال آب و هوایی مطبوع و آفتابی هستید، بهار (از اواخر فروردین تا اوایل خرداد) و پاییز (از اواخر شهریور تا اواخر آبان) بهترین زمان سفر به استانبول هستند. در این فصول، هوا نه ‌تنها دلپذیر است، بلکه ازدحام جمعیت نیز کمتر است و می‌توانید به راحتی از بهترین رستوران های استانبول و جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید.

در زمستان (از اواخر آذر تا اواخر اسفند) هوا در استانبول سرد و بارانی است، اما اگر به دنبال سفری ارزان هستید و از بارش برف و باران لذت می‌برید، این فصل نیز می‌تواند برای شما مناسب باشد. در تابستان (از اواخر خرداد تا اواخر شهریور) هوا در استانبول گرم و شرجی است و ممکن است برای گشت و گذار در شهر کمی آزاردهنده باشد.

اما فارغ از فصل سفر، استانبول همیشه جاذبه‌های خاص خود را دارد. بازدید از مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ استانبول و گشت و گذار در تنگه بسفر فقط بخش کوچکی از تجربیات فراموش‌نشدنی در این شهر شگفت‌انگیز است.

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، استانبول در زمینه غذا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بهترین رستوران های استانبول با ارائه انواع غذاهای سنتی ترکی و بین‌المللی، هر ذائقه‌ای را راضی می‌کنند. از کباب‌های لذیذ و کوفته‌های خوشمزه گرفته تا غذاهای دریایی تازه و دسرهای رنگارنگ، در استانبول می‌توانید هر آنچه که دلتان می‌خواهد را پیدا کنید.

سفر به استانبول تجربه‌ای بی‌نظیر و خاطره‌انگیز خواهد بود. با انتخاب بهترین زمان سفر به استانبول و برنامه‌ریزی درست، می‌توانید از تمام لحظات سفرتان به این شهر زیبا لذت ببرید.

در اینجا چند نکته برای برنامه ریزی سفر به استانبول آورده شده است:

  • قبل از سفر، تاریخ دقیق سفرتان را مشخص کنید و نسبت به رزرو بلیط هواپیما و هتل اقدام کنید.
  • با توجه به علایق و سلیقه خودتان، جاذبه‌های گردشگری که می‌خواهید از آنها بازدید کنید را انتخاب کنید.
  • از بهترین رستوران های استانبول لیستی تهیه کنید و برای صرف غذا به آنها مراجعه کنید.
  • برای گشت و گذار در شهر می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تراموا استفاده کنید.
  • اگر به دنبال خرید هستید، حتما به بازار بزرگ استانبول سر بزنید.
  • در سفر به استانبول، به فرهنگ و آداب و رسوم مردم احترام بگذارید.

با کمی برنامه‌ریزی و  research، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز به استانبول داشته باشید و از تمام زیبایی‌ها و جاذبه‌های این شهر شگفت‌انگیز لذت ببرید.

منبع: https://www.siragasht.com/

  • ۰۳/۰۱/۲۸
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی