تغدیه

  • ۰
  • ۰

با رشد تعداد جراحی های لاغری که همه روزه در دنیا انجام می شوند، زنان بیشتری در سنین باروری زیر تیغ چنین جراحی هایی می روند. آیا پس از جراحی اسلیو معده یا دیگر جراحی های لاغری(بای پس معده، عمل ساسی معده و...) ، امکان بارداری وجود دارد؟ بارداری پس از عمل اسلیو معده چگونه خواهد بود؟ در این صورت چه مدت پس از جراحی لاغری می توان باردار شد؟ چه اقداماتی باید در راستای بارداری سالم و زایمانی مطمئن پس از جراحی لاغری انجام گیرد؟

۱۸ ماه پس از جراحی لاغری می توانید باردار شوید.

پس از جراحی های لاغری و با ثابت شدن وزنتان می توانید باردار شوید. پس از جراحی، بدن دچار تحولات تغذیه ای و تغییرات استرس زایی می شود که می تواند برای جنین در حال رشد ایجاد مشکل کند.

به طور کلی بارداری پس از عمل اسلیو معده به نوبه خود مشکلی ایجاد نمی کند. تنها نگرانی در این زمینه، باردار شدن شخص طی بازه زمانی است که در حال کاهش وزن سریع می باشد.

پزشکان برای محافظت از مادر و جنین در برابر ابتلا به سوء تغذیه توصیه می کنند که خانم ها تا ۱۸ ماه پس از جراحی لاغری از باردارشدن خودداری کنند. طبق گزارشی که در سال ۲۰۰۵ در ژورنال مامایی و زنان زایمان منتشر شد، بارداری ۱۸ ماه پس از جراحی لاغری موجب کاهش احتمال ابتلای مادر و جنین به سوء تغذیه می شود. یک زن قبل از بارداری باید وزنی ثابت پیدا کند تا قادر باشد برای جنین خود مواد غذایی مورد نیاز را تامین کند.

آیا رژیم غذایی توصیه شده پس از جراحی لاغری برای مادر و جنین کافی است؟

همانطور که می دانید، رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده نسبت به قبل تغییر می کند. ممکن است هر روز نیاز به خوردن مکمل های ویتامینی و مواد معدنی داشته باشد. در دوره بارداری تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری را به طور دقیق از پزشک خود بپرسید.

مکمل های لازم در دوره بارداری پس از عمل اسلیو معده

پس از جراحی لاغری و در دوره بارداری، بیمار نیاز به ویتامین های خاص بارداری و مکمل های مواد معدنی دارد. پس از جراحی اسلیو معده بیمار لازم است نکات زیر را رعایت کند:

–        مصرف ویتامین های خاص بارداری و مکمل های معدنی

–        چکاپ سطح ویتامین B12، آهن، کلسیم و اسید فولیک و ویتامین های محلول در چربی در ابتدای بارداری

–        چکاپ مکرر خون برای آگاهی از سطح مواد مغذی بدن

 

برای کسب اطلاعات بهتر در مورد بارداری بعد جراحی های لاغری بهتر است با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید.

  • ۹۸/۱۲/۱۴
  • رعنا عنابستانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی